Originally posted by 9313juha
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by 9313juha View PostMuut Svensksåld -635:set noilta vuosilta olivat badge engineer 633:sia.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMitä tarkoittaa "badge engineer 633"?Last edited by 9313juha; 06-11-2015, 20:39."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Turinoinnin alku tuli laitettua Showroom-topikkiin. Ollaan siis tässä viestissä
Tässä vaiheessa taas kiitokset kaikille lukijoille ja kirjoittajille. Kahdessa kuukaudessa 63.000 lukukertaa ja 650 postausta! Kuten aiemminkin olen jo sanonut: vaikka muistosi tuntuu vähäpätöiselle, kirjoita se silti meidän luettavaksemme. Koskaan ei tiedä mitä joku muu muistaa samasta ja kohtahan meillä on taas uusi tarina kasassa.
Kevättalvi/kevät -92. Korinvaihdon rekisteröinti häämöttää. Pahin on jo takana. Kanta-auto ostettiin syksyllä -89, E24 633 CSi -77 heinäkuussa 1990 ja varsinainen korikehikko eli kolaroitu -81 635 kori samlla reissulla. Peltityöt tehtiin talvella -91 ja korin SuperSepät maalalasi kesällä/syksyllä -91.
Last edited by 9313juha; 07-11-2015, 00:01."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Hyvä kuva!
Onko tuo auto siis tehty E12 528i kanta-auton papereille vai E24 633 Csi:n papereille? En tiennytkään, että SuperSepät maalaa. Onko nuo vanteet Remotecit vai Borbetit? Veikkaukseni Remotec.
Originally posted by 9313juha View PostKevättalvi/kevät -92. Korinvaihdon rekisteröinti häämöttää. Pahin on jo takana. Kanta-auto ostettiin syksyllä -89, E24 633 CSi -77 heinäkuussa 1990 ja varsinainen korikehikko eli kolaroitu -81 635 kori samlla reissulla. Peltityöt tehtiin talvella -91 ja korin SuperSepät maalalasi kesällä/syksyllä -91.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostHyvä kuva!
Onko tuo auto siis tehty E12 528i kanta-auton papereille vai E24 633 Csi:n papereille? En tiennytkään, että SuperSepät maalaa. Onko nuo vanteet Remotecit vai Borbetit? Veikkaukseni Remotec.Last edited by 9313juha; 07-11-2015, 11:48."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Osan aikaa tallissa oli kaksi E24-koria rinnan. -77 -korista purettiin osia, jotka asennettiin -81-koriin. Tosin mitään ei voinut asentaa sellaisenaan. Kaikki purettiin, puhdistettiin, kiilloitettiin tai maalattiin. Ehdoton Original Teile -linja oli mahdoton jo osien hinnan vuoksi ja kaikkea ei pystynyt Saksastakaan tilamaan. Niinpä tarvikeosina esimerkiksi läpivientikumeja, ruuveja, katkaisijoita yms. käytettiin näkymättömissä paikoissa surutta. Tekninen kirjallisuus rajoittui Haynesin E12 525-528i korjausoppaaseen. Mahdollisesti Chiltonin jenkkikirja E24-malleista oli myös. Pääsääntöisesti aivan kaikki E24-korin osakokokonaisuuksien purkaminen piti hoksata ja opetella itse. Toisinaan yrityksen ja erehdyksen kautta. Näyttääpä punaisessa korissa olevan paineilmataltta ja takapenkin kaivossa hopeisesta irroitettu etupenkin jalusta. Söi hiukan miestä kun korin saavuttua maalaamosta vasta ymmärsi, että etupenkkien kiinnitykset oli vaihtuneet -77 -> -81
Tulipa sitten ihan oikeasti E24:n rakenne ja eri vuosina mahdollisesti olleet muutokset melko tutuiksi jo nuorella iällä kun sen ensin oli purkanut atomeiksi ja sitten vielä yritti saada kasaan ja toimivaksi. Nyt arvioituna olihan se melko hutiloiden koottu monestakin kohtaa. Optisesti kyllä kaunis, mutta monenkin paikan säädöt ja sovitukset oli tehty vähän tontille päin kun ei oikein ymmärtänyt vielä hyvin toimivan ja oikein toimivan eroa
Tämä jäi jäljelle -77 633:n korista. Auton mukana tuli mapillinen kuitteja ja siihen oli kaadettu rahaa melko suruttomasti iha loppusvuosinaankin. Esim. asennettu uudet Original Teile ovet. Kuten myös tehtaan vaihtomoottori. Silti kori oli täysin loppu, pyöräkoteot rakennettu bitumimatosta. Auto oli vain 13 vuoden ikäinen sen ostaessani ja täysin läpimätä.
Last edited by 9313juha; 07-11-2015, 13:44."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Originally posted by 9313juha View PostTämä jäi jäljelle -77 633:n korista. Auton mukana tuli mapillinen kuitteja ja siihen oli kaadettu rahaa melko suruttomasti iha loppusvuosinaankin. Esim. asennettu uudet Original Teile ovet. Kuten myös tehtaan vaihtomoottori. Silti kori oli täysin loppu, pyöräkoteot rakennettu bitumimatosta. Auto oli vain 13 vuoden ikäinen sen ostaessani ja täysin läpimätä.
Hienoa meininkiä noin muuten, asiallista nähdä autoissa aikansa tuningia Remotecien muodossa. Yllätä ei että ne oli alla tuontipelissä, sillä tavalla taisi ainoat "kunnon vanteet" löytää tiensä tänne.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostKuvastaa hyvin käsitystäni E24/E28 koritekniikasta, samaan kategoriaan toki menee myös hyvin E23. Väitän, että mikä tahansa 13-15v ulkona säilytetty, käyttöpommina ollut moinen auto on hyvinkin surkeassa kunnossa koriltaan. Eipä olisi Suomessa tosin laitettu tehdasuutta ovea tuollaiseen.
Alla olevan Resedagrün -77 633CSi:n kuuden vuoden ruostumattomuustakuutodistus. On oikein jälkikäsittelykin tehty kahden vuoden kuluttua 1979. Auto oli Saksassa ajossa noin vuoteen 1983 ja sitten seisoi 90-luvun lopulle asti. Suomessa pari vuotta liikenteessä ja minä ostin sen jälleen seisonnasta 2006 talteen. Historia tosiaankin näkyy korin kunnossa. Oli tuohon aikaan oikea E24-värisuora ladossa. Sininen menee nyt purkuun ja vihreä löytyy yhä. Tuo eka punainen kv on jo myyty. Peiton alla jo myyty E30 Cabrio-aihio ja oikealla myös jo myyty NK 1800 1968.
Last edited by 9313juha; 09-11-2015, 17:06."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostKuvastaa hyvin käsitystäni E24/E28 koritekniikasta, samaan kategoriaan toki menee myös hyvin E23. Väitän, että mikä tahansa 13-15v ulkona säilytetty, käyttöpommina ollut moinen auto on hyvinkin surkeassa kunnossa koriltaan..
Juha: Miksi sininen purkuun? Mitkä vihreän suunnitelmat?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostJuha: Miksi sininen purkuun? Mitkä vihreän suunnitelmat?
Vihreästä saisi todella komean Old School Tuning Bemarin itselleen. Muutokset tehty autoon melko uutena. Löysin 80-luvun alussa auton ostaneen omistajan ja hän kertoi puhelimessa auton olleen jo 3,5 koneella, sporttilaatikolla ja Alpinan säädettävällä alustalla kun hän sen osti.Last edited by 9313juha; 09-11-2015, 19:47."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Karmann:in korit oli täyttä kuraa... Vähän kuin ekat japskit, ensin maali sisä- ja ulkopuolelle ja sitten vedettiin pelti välistä.
Karmann constructed the 6 series coupe, as well as the earlier BMW coupes. There were 2072 630 CS and 2862 633 CSi totaly produced in the first year after the 6-Series introduction in Geneva.
In august 1977 this changed when only the steel body shell where made by Karmann and then shipped to BMW's plant in Dingolfing.
edit. kuvassa yksi myöhemmistä Karmann-protoista
Last edited by nullzwei; 09-11-2015, 22:33.
Comment
-
Comment