Announcement

Collapse
No announcement yet.

25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nullzwei
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 11056
    • ?

    Erittäin kiinnostava auto oli SILLOIN tuo ensimmäisenä myyntipalstalla kummitellut E9. Kävin sitä ostomielessä katsomassakin. Arvonsa tuntenut vanhempi herrasmies piti minua ja kaveriani jännityksessä laihaa kahvia juottaessaan ja yli yön nukkunutta tarjouspullaa syöttäessään... Autoa katseltiin ja kierreltiin, kovasti piti kehua ja lopulta kysyä että:

    "Mitähän tämä mahtaa maksaa".

    "Soon poijat sillä lailla ettei teillä ole tähän varaa".

    "Selvä, palataan asiaan sitten kun tiedät mitä tämä maksaa, kiitos kahvista sekä pullasta."

    ja sitten otettiin hatkat.

    Missä lienee E9 nyt? Ei mitään hajua :think

    Last edited by nullzwei; 11-11-2015, 19:25.

    Comment

    • Kuqi
      Moderator
      • Sep 2002
      • 12533
      • Oulu

      harvahan sitä enää nykyään sitä "tuningia" harrastaa mikä silloin 15 vuotta sitten oli muodissa. ei näy riegerin lasikuitu-korisarjoja juuri enää ja muita silmiinpistävillä värityksillä maalattuja, juostenkustuja toteutuksia. Se on hyvä se. Tuning on kokenut ehkä laman mutta kaikki ymmärtää mitä se tarkoittaa. Autoa voi rakennella tuunaamattakin. Hyvä toki että on vielä sitä tiettyä ammattikoulun-autopuolen henkeä ja tehdään niitä hirvityksiä, se on kai se suola siinä autoharrastelussa että saa oikein silmät pyöreänä kattoa ja ajatella että minkälainen summa rahaa pitäisi lyödä kouraan, taikka miten vahva humala pitäisi olla alla että moisen laitoksen kyydistä kehtaisi astella julkisella paikalla.

      BTCF tuunarit on pysyneet ajan hermolla, ja hyvin. Nykyään rakentelu ei enää ole sitä silmiinpistävää, vaan hienostuneesti ja sivistyneesti parannellaan sitä laitetta mikä on osteltu. Osa sijoittaa koneeseen tonninsa, osa laittaa alustaan ja vanteisiin. Pääasia että auto kiinnostaa ja omien sekä muiden autojen rakentelu kiinnostaa. Jos ei kestä rakenneltuja/laitettuja autoja vaan pitää vaan olla niitä alkuperäisessä kunnossa olevia DDR:n aikaisia laitteita niin ehkä kannattaisi miettiä että onko oikeassa seurassa.
      BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
      BMW CRUISE BIKE 2017
      TREK POWERFLY 4 2021
      @kukisenjussi instagram

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        Sama mieltä Kuqin kanssa.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • nullzwei
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 11056
          • ?

          Originally posted by Kuqi View Post
          Jos ei kestä rakenneltuja/laitettuja autoja vaan pitää vaan olla niitä alkuperäisessä kunnossa olevia DDR:n aikaisia laitteita niin ehkä kannattaisi miettiä että onko oikeassa seurassa.
          Ja sama näin kin päin, eli jos niistä alku peräisistä laitteista on suola kurkku purkkien ja katkaisu laikkojen avulla tehty oman näköisiä dee dee ärrän aikaisia vauhti vaunuja eikä niitä kukaan muu viitsi katsella niin kannattaa miettiä onko tältä planeetalta.

          Ja sitten tietenkin voi suoda pienen hetken sellaiselle alku peräis harrastajalle jolla ei äly riitä pilaam... eeeh tuunaamaan autoaan vaikkapa tonneja moottoriin heittäen.

          Just kävin upeassa auto tallissa missä oli muutama helmi/projekti BMW, hevos voima kilpailussa hävisin kolmi numeroisesti, eikä ensimmäinen merkitsevä ollut ykkönen. Silti ei yhtään hävettänyt keskustella keskenämme emmekä todellakaan kokeneet olevamme väärässä seurassa.

          Last edited by nullzwei; 11-11-2015, 21:30.

          Comment

          • 9313juha
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 1272
            • Ratissa vuodesta 1968

            Hyvä neuvo saksalaisten autojen harrastamiseen on:
            Leben und leben lassen. Vapaasti kääntäen: anna kaikkien kukkien kukkia vaan.

            Jokainen laikkatuunari on mahdollinen ensi vuosikymmenen orkkisorava.
            Harvasta hipsteristä koskaan tulee museoautomiestä. Kyllä rakkaus lajiin riittää ja katsoaan mies eikä nuttu. Mieleltään mulkku ei muuksi muutu oli sitten museoauton tai tuuningrassin ratissa.
            "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15251
              • Ajamisen Iloa

              Originally posted by 9313juha View Post
              Hyvä neuvo saksalaisten autojen harrastamiseen on:
              Leben und leben lassen. Vapaasti kääntäen: anna kaikkien kukkien kukkia vaan.

              Jokainen laikkatuunari on mahdollinen ensi vuosikymmenen orkkisorava.
              Harvasta hipsteristä koskaan tulee museoautomiestä. Kyllä rakkaus lajiin riittää ja katsoaan mies eikä nuttu. Mieleltään mulkku ei muuksi muutu oli sitten museoauton tai tuuningrassin ratissa.
              Näinpä.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                Originally posted by Kuqi View Post
                . Jos ei kestä rakenneltuja/laitettuja autoja vaan pitää vaan olla niitä alkuperäisessä kunnossa olevia DDR:n aikaisia laitteita niin ehkä kannattaisi miettiä että onko oikeassa seurassa.
                Hyvä että nuita tuunaajiakin riittää. Mullaki olis ollu liian helppo vaan ajaa alpinalla auringon laskuun nilkka suorana.
                Nyt siihen orkkiskuntoon saattamiseen on vierähtänyt hiukan aikaa ja vaivaa ja saatanasti rahhaa!

                Eikä tämä ainutlaatuinen tapaus ole missään nimessä.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19175
                  • -

                  Originally posted by Kissvesala View Post
                  Hyvä että nuita tuunaajiakin riittää. Mullaki olis ollu liian helppo vaan ajaa alpinalla auringon laskuun nilkka suorana.
                  Nyt siihen orkkiskuntoon saattamiseen on vierähtänyt hiukan aikaa ja vaivaa ja saatanasti rahhaa!

                  Eikä tämä ainutlaatuinen tapaus ole missään nimessä.
                  Oletteko koskaan ajatelleet, että jonkun mielestä esim. dpf-poistot, moottorinohjauksen muutokset, iDrive / CCC / CIC muutokset ja vastaavat eivät ole auton seuraavien omistajien kannalta aina pelkästään positiivisia asioita. Aina ajatellaan negatiivisesti pelkkiä ulkonäkömuutoksia. Ne taas harvoin aiheuttavat auton huolto-ohjelman seuraamiseen sekä tehtaan määrittelemään ylläpidon tarpeeseen muutoksia. Tai mitä tietyillä muutoksilla on vaikutusta osien käyttöikään ja elinkaareen.

                  Itse pidän autoista, joissa on myös tekniikkapuoleen panostettu. Mutta kaikki auton seuraavat omistajat eivät välttämättä arvosta näitä. Aivan sama asia, kuin kaikki eivät pidä ulkoasun muutoksista. Itse palaan tähän aiheeseen sen vuoksi, koska kyseessä on Tuning Club. Minulle Tuning sana tarkoitti alunperin nimenomaan auton virittämistä ja sen lisäksi ulkonäköön ja ajo-ominaisuuksiin liittyviä parannuksia. Aikoinaan Styling sanaakin käytettiin, kun puhuttiin pelkistä kosmeettisista ulkoasun muutoksista.

                  BMW Tuning Club of Finland nimi ei ole koskaan viitannut lasikuitupuskureihin tai goatsetuningiin, vaikka molempia on vuosien varrella nähty näilläkin sivuilla. Eikä lasikuidussakaan ole mitään vikaa, jos sitä osaa käyttää oikein oikeassa paikassa. Alkuperäisissä BMW Tuning Club of Finland säännöissä kuitenkin lukee, että tämä kerho ei ole tarkoitettu alkuperäisyyttä arvostaville, vaan sitä varten on toinen kotimainen BMW-kerho. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että jokainen auto olisi tarkoitus raiskata pilalle, vaan rakentaa voi myös hyvällä maulla. Joskus sen hyvän maun kehittyminen ottaa vain aikansa, mutta eipä hyvät viinitkään kypsy hetkessä..
                  Last edited by Juhis; 12-11-2015, 06:12.
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • 9313juha
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 1272
                    • Ratissa vuodesta 1968

                    Eikä se hallitustyöskentely BMW-kerhossakaan niin vakavaa ollut vaikka räntää tulikin visiiriin toisinaan rajustikin. Tuhat jäsentä kun piti tyytyväisinä, niin kyllä viideltäkymmeneltä vittuilun kesti. Pitipä siten kerran muistaa tasavuosimerkkipäivänä erästä alkuajoista mukana ollutta ja melko keskeistäkin harrastajaa kerhon siihen astisessa historiassa. Veikkonen kuitenkin myös osasi aika pirun tavalla työllistää hallitusta sille päälle sattuessaan ja varsinkin johkaantuessaan hippasille jonkun toisen harrastajan kanssa. Kerhoa ahnaasti soviteltiin käsikassaraksi tai huudettiin erotuomariksi. Melkoista tasapainoilua se oli hallituksessa olijoilta kun samaan aikaan saattoi moisia keissejä olla niskassa ihan omastakin takaa. Hankittiin kuitenkin hänen arvostamansa lahja ja siihen juhlapäivän kaiverrus. Ennen laatan liimaamista istahti kuitenkin kuittipiru olkapäälle......

                    "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      ......

                      Comment

                      • 9313juha
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 1272
                        • Ratissa vuodesta 1968

                        Originally posted by nullzwei View Post
                        ......
                        Siinä näkijä missä tekijä.
                        "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15251
                          • Ajamisen Iloa

                          Rupesin juuri selaamaan netistä M5 farmarin pienoismalleja ja kaiverrusvälineitä.
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • 9313juha
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 1272
                            • Ratissa vuodesta 1968

                            Originally posted by Remotion View Post
                            Rupesin juuri selaamaan netistä M5 farmarin pienoismalleja ja kaiverrusvälineitä.
                            Nulli on innokas ja taitava puukonkärki-skribentti
                            "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                            Comment

                            • nullzwei
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 11056
                              • ?

                              Originally posted by Remotion View Post
                              Rupesin juuri selaamaan netistä M5 farmarin pienoismalleja ja kaiverrusvälineitä.
                              Originally posted by 9313juha View Post
                              Nulli on innokas ja taitava puukonkärki-skribentti
                              Nykyään nuo hommat hoituu dremelillä

                              Antaa vaahdon tummassa laskeutua ja mietitään rauhassa jatkot.

                              Comment

                              • 9313juha
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 1272
                                • Ratissa vuodesta 1968

                                Originally posted by nullzwei View Post
                                Nykyään nuo hommat hoituu dremelillä

                                Antaa vaahdon tummassa laskeutua ja mietitään rauhassa jatkot.
                                Muistaakseni silloin työkaluna oli RUK K-188 Miilun puukko. Tuossa se näyttää tallin seinässä av-kaapin avaimessa roikkuvan. Jatkoista sen verran, että mä oon messissä kunhan tällä kertaa ei kusta sit mun kenkään.
                                Last edited by 9313juha; 12-11-2015, 20:57.
                                "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎