Announcement

Collapse
No announcement yet.

25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 5164
    • Kuopio

    Originally posted by 9313juha View Post
    Netissäkin laajsti pyöri 2000-luvun taitteessa kuvat tummasta Lotus Omegasta, joka oli joku erittäin vähän ajettu ja huolella entusiastin ulkomailta valitsema yksilö. Päätyi helsinkiläisen sataman hiekoituslaatikon viereen laatikon liki seisova lyhtypylväs tai sillan teräspilari etuakselipalkin eteen asennettuna.
    Satuinpa istumaan junassa "Ruottalaisen" kanssa kun hän oli menossa hakemaan satamasta ko. yksilöä. Hänellähän oli jo tuolloin yksi Lotus Omega tallissa ja nyt oli kuulema tulossa täydellinen yksilö omistukseen.

    Originally posted by sierra4x4tbo View Post
    Tuo tolppaan ajettu Lotari on työn alla.
    En vaan muista millä sivuilla on tuosta projektista juttua, vai oliko facessa.
    Mutta kunnostetaan takaisin ajoon.

    -Timo
    Tietääkseni kori meni varsin käyttö kelvottamaksi ja tekniikka on ollut piristettynä siitymässä ystäväni pomppufarkkuun
    F33 435d Mineral-grau metallic
    K40 K1200s sondermodell

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      Originally posted by jani View Post
      Satuinpa istumaan junassa "Ruottalaisen" kanssa kun hän oli menossa hakemaan satamasta ko. yksilöä. Hänellähän oli jo tuolloin yksi Lotus Omega tallissa ja nyt oli kuulema tulossa täydellinen yksilö omistukseen.



      Tietääkseni kori meni varsin käyttö kelvottamaksi ja tekniikka on ollut piristettynä siitymässä ystäväni pomppufarkkuun
      Minun tietääkseni kori on kokenut Jeesuksen pääsiäisen viime vuonna.

      K.T. niminen henkilö siitä laittoi ehkä kuvia nettiin, mutta otti pois ne näkyviltä kun ei mennyt joku nettikirjoittelu ja yhdistystoiminta mieliksi tai jotain yhtä suppeata.

      Ehkä muistaakseni.

      EDIT Jani nyt kun näitä muistellaan niin oonko minä "ajanut kilpaa" tuon Ruotsalaisen Omegan kanssa sinun autolla joskus? Suomeksi siis ajanut kaasu pohjassa ja katsonut kun Omega häviää renkaat savuten viitostietä horisonttiin.
      Last edited by Rocla; 12-11-2015, 21:42.
      Olli.

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5164
        • Kuopio

        Originally posted by Rocla View Post
        Minun tietääkseni kori on kokenut Jeesuksen pääsiäisen viime vuonna.

        K.T. niminen henkilö siitä laittoi ehkä kuvia nettiin, mutta otti pois ne näkyviltä kun ei mennyt joku nettikirjoittelu ja yhdistystoiminta mieliksi tai jotain yhtä suppeata.

        Ehkä muistaakseni.
        OHOH... täytyypä käydä jututtamassa omistajaa lähitulevaisuudessa.
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • Boiga
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 1773
          • Ylöjärvi

          Olen myös nähnyt projekti kuvia tuosta sekä tarinaa mutta eipä sekään toki todista mitään ocf:llä oli muistaakseni kun kuin/näin
          Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

          Comment

          • 9313juha
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 1272
            • Ratissa vuodesta 1968

            Originally posted by jani View Post
            Satuinpa istumaan junassa "Ruottalaisen" kanssa kun hän oli menossa hakemaan satamasta ko. yksilöä. Hänellähän oli jo tuolloin yksi Lotus Omega tallissa ja nyt oli kuulema tulossa täydellinen yksilö omistukseen.
            Ai saatana! On siinä satamassa pahasti synkrot syrämessä rusahtanu kun on loppusuoralla latonut aina vaan suurempaa fiilistä pesään. Luin silloin omistajan oman kertomuksen netistä tuoreeltaan kuvien kanssa ja järkytys ja epätodellinen olo välittyi putknäyttöpäätteen läpi aitona.
            Last edited by 9313juha; 13-11-2015, 11:28.
            "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

            Comment

            • samulis
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 440
              • Helsinki

              Oho, tuli tuplattua
              Last edited by samulis; 12-11-2015, 23:16. Reason: sopii poistaa, tupla
              ex:e46 328Ci, e36 318Ti

              Comment

              • samulis
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 440
                • Helsinki

                Sopivasti ohi aiheen. Olin vuos puoltoista sitten juopottelemassa kihlajaisia ja paikalla oli brittivahvistus jonka eno/setä/kissa/kiima oli ollu rakentamassa/kokoamassa noita Lotus Omegoita (Vauxhall) UKssa ja tarinan mukaan jokaisen auton kuskin lattiaan maton alle olis kirjoteltu brittiläistä kuivaa huumoria.

                Originally posted by 928 GTS View Post
                En muista vaikka sen olen joskus kuullut. Omistajan tuntien epäilen ettei kyseessä ole sama yksilö.
                Jos kyseessä on veljesten UK:sta uittama auto niin se M5 kävi Rännälillä joka tuomitsi auton läpilahoks ja muistaakseni päätyi purkuun.
                Last edited by samulis; 12-11-2015, 23:24.
                ex:e46 328Ci, e36 318Ti

                Comment

                • 928 GTS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1559
                  • Helsinki

                  Originally posted by samulis View Post
                  Jos kyseessä on veljesten UK:sta uittama auto niin se M5 kävi Rännälillä joka tuomitsi auton läpilahoks ja muistaakseni päätyi purkuun.
                  Ai perhana. Ovat siis purkaneet myös muuta kun nepoja. Sinäänsä ei yllätä, että UK autot päätyy paaliin.
                  -92 928 GTS
                  -98 550 Maranello

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by samulis View Post
                    S

                    Jos kyseessä on veljesten UK:sta uittama auto niin se M5 kävi Rännälillä joka tuomitsi auton läpilahoks ja muistaakseni päätyi purkuun.
                    Originally posted by 928 GTS View Post
                    Ai perhana. Ovat siis purkaneet myös muuta kun nepoja. Sinäänsä ei yllätä, että UK autot päätyy paaliin.
                    Kuulin luotettavalta tietolähteeltä, että se ei oikeasti ollut edes mätä. Noiden hinnat on nykyään niin pilvissä, että ihan sama vaikka olisi pohja puuttunut niin olisi kannattanut säästää.


                    Well I decided it was time to stop making excuses and get on with my Next project It belongs to a long term friend of mine Brian, he is also into Classic BM's and over the years has had a varie

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      hieman vanhempi "tieto"lähde



                      Bmw m5 turbo
                      Årsmodell: 1987
                      Holset HX55 (LDS turbo) MSnS wg tial 46mm Cooler (Scania) Bosch 044 Siemens 630cc@3bar comitec 3.5mm topplocks packning arp pinnbultar effekt 564hv ja 680nm @ 1 bar boost (hjular) å har bänk papren
                      bilder finns om intresse finns
                      bilen e i finland
                      marcus prest
                      Last edited by nullzwei; 13-11-2015, 12:53.

                      Comment

                      • 9313juha
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 1272
                        • Ratissa vuodesta 1968

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Kuulin luotettavalta tietolähteeltä, että se ei oikeasti ollut edes mätä. Noiden hinnat on nykyään niin pilvissä, että ihan sama vaikka olisi pohja puuttunut niin olisi kannattanut säästää.


                        http://retrorides.proboards.com/thread/119596

                        Rehellisesti sanoen en ole paljoakaan enään hintoja seurannut. Jenkkiforumilla Facebookissa oli sikäläisten mallien hintojen noususta. Koski eneimmäkseen 1, 2 ja 3 kuntoluokkien autoja, joiden hinnat melko jyrkällä kurvilla ylös 4 luokan käyrä oli maltillisesti vaakasuorasta poikkeava.


                        Mikähän tuon mun vehkeen eurooppalainen hintataso mahtaisi olla liikenteeseen palautettuna ja nokkaketju vaihdettuna? Kangassisutus, sähköluukku, takaniskatuet + rollo ja joku yläpään Bavaria Electorinic II -soitin BC II -ajotietokone vikksellä.

                        Linkistä kannattaa kaikkien peltitöistä kiinnostuneiden katsoa mallia miten tosiseppä tekee.
                        Last edited by 9313juha; 13-11-2015, 14:55.
                        "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Jenkkimallit on jenkkimalleja.

                          Hyvä euro lhd maksaa yli 100ke, rhd n.+50ke.

                          Comment

                          • 9313juha
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 1272
                            • Ratissa vuodesta 1968

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Jenkkimallit on jenkkimalleja.

                            Hyvä euro lhd maksaa yli 100ke, rhd n.+50ke.
                            Herra varjele! Jenkkimallit toki ovat vähän lame, mutta jenkeissä markkinat ovat myös jenkkimarkkinat. En kyllä euromarkkinahintojakaan vastusta jos kirjoittamasi pitää paikkansa. Noitahan myytiin vielä runsas viitesen vuotta sitten Suomessakin kilvissä olevia alle 15.000€.
                            Last edited by 9313juha; 13-11-2015, 13:09.
                            "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                            Comment

                            • 9313juha
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 1272
                              • Ratissa vuodesta 1968

                              Lähdinpä netin syövereistä etsimään mitä aikoinaan omasta Mfemmasta tuli kirjoiteltua sen aikaiseen autohullujen sosiaaliseen mediaan, eli sfnetin nyyssiryhmiin. Osuipa sitten silmiin Suomen BMW kerhon silloisen jäserekisterin hoitajan teksti lokakuulta 1997. Siinä on paljon mielenkiintoista lukumäärätietoa. E28 M535i-mallien määrää tässä topikissa aiemminkin aprikoitiinkin. Voidaan olettaa, ettei vuoden -96 luvussa ole vielä sen ajan autoveroilla montaakaan jälkituotua ja autoverotettua mukana vaikka niitä tax freena jo maahan virtasikin. Teksti perustuu Trafilta (silloiselsta AKE:lta) ostettuihin ajoneuvorekisteröintitilastoihin, joita BMW-kerho muutaman välein osti Suomen BMW-kannasta. Kirjoitetut raportit esiteltiin aina Bemaristi-lehdessä erittäin mielenkiintoisin havainnoin höystettyinä.

                              Sfnet.harrastus.autot 8.10. 1997:
                              "E34 M5 (89-96) -malleja löytyy Suomesta virallisesti kilpien välistä 18
                              kappaletta (4 x 89, 7 x 90, 6 x 91 ja 1 x 93). Niitä tehtiin monen eri
                              tehoisia, kaikki kuitenkin yli 300 hv. Polleja tapasi tulla lisää vuosi
                              vuodelta kun pannun koko pikkuhiljaa kasvoi. Viimeisimmät taisivat
                              peräti olla 3,8-litraisia.

                              Käytettyjen M5:n pyyntihinnat ovat liikkuneet sitkeästi
                              kolmensadantuhannen molemmin puolin. Tuo 180 kmk kuullostaa
                              epäilyttävältä.

                              M5 Touringeja ei virallisesti ole kilvitetty Suomeen yhtään. Sensijaan
                              löytyy ainakin yksi 520i Touring, johon on vaihdettu Saksasta tuotu
                              M5-tekniikka.

                              E28-sarjan viimeisinä elinvuosina 80-luvun puolivälissä tehtyjä M5:ia
                              286-hepoisella 3,5-litraisella koneella ei Suomen kilpiin asti päätynyt
                              yhtään alkuperäistä yksilöä. Sensijaan noita M-technic -varusteltuja E28
                              M535i-malleja löytyy 26 yksilöä. Näissähän oli se tavallinen 3,5-
                              litrainen M30 "massatuotanto"-kuutonen ja 218 pollea eli kyseessä ei
                              varustelua lukuunottamatta ollut todellinen Motorsport-auto.

                              286 hv:n M-moottoria löytyy Suomesta malleista M635CSi, joita kilvissä
                              on kuusi exemplaaria.

                              Nämä viime marraskuun tilanteen mukaan, mutta tuskinpa suuria muutoksia
                              on ehtinyt tapahtua. Ehkä jokunen muuttoauto vielä -96 lopussa vanhojen
                              tuontisääntöjen puitteissa?"
                              Last edited by 9313juha; 13-11-2015, 12:53.
                              "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by 9313juha View Post
                                Herra varjele! Jenkkimallit toki ovat vähän lame, mutta jenkeissä markkinat ovat myös jenkkimarkkinat. En kyllä euromarkkinahintojakaan vastusta jos kirjoittamasi pitää paikkansa. Noitaan myytiin vielä runsas viitesen vuotta sitten Suomessakin kilvissä olevia alle 15.000€.
                                Joo jotain 300tkm ajettuja sai alta kahden kympin... Se sun auto on maltillisillä metreillä, vähän omistajia, pitkä tunnettu historia ja alkuperäiset dokumentit tallessa? Pistät siistiin kuntoon ja täysin toimivaksi, niin eiköhän nyky markkinoilla satkun saa(?). Toki jos se on selkeä projekti niin... Orggis vanteet sulta puuttuu?

                                Tusina malli http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...&pageNumber=1#



                                Originally posted by 9313juha View Post
                                7 x 90

                                Käytettyjen M5:n pyyntihinnat ovat liikkuneet sitkeästi
                                kolmensadantuhannen molemmin puolin. Tuo 180 kmk kuullostaa
                                epäilyttävältä.
                                Yksi noista on minun, maksoi uutena n.180000FIM. Halpoja kuin saippua aikoinaan, Suomesta sai samaan rahaan uuden 240 Volvon. Uuden 635:sen sai n.130000FIM Saksassa. Isäni osti uuden Camryn 128000FIM...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎