Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thmas
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 531
    • HEL

    Originally posted by Tomppa80 View Post
    Äkillisen ja rajun tilan tarpeen takia katse käännetty tila-autoon. R-mersu yhtenä vaihtoehtona.

    Pitää joku päivä käydä kokeileen. Kaippa se saksasta kannattaa hakea.

    Rautajousilla ja takavetosena taitaa vaan kelvata, tuntien mersun kestävyyden kyseisten komponenttien suhteen.
    Suosittelen koeajamaan molemmilla jousitusvaihtoehdoilla.. Ebay tarjoilee useimpiin malleihin ilmajousia huomattavasti merkkiliikettä edullisemmin, jos nyt sattuu käymään huono tuuri.

    Tämmönen(kin) ois hieno, etenkin sisusta.. http://www.nettiauto.com/porsche/cayenne/7759006
    Audi e-tron 55

    Exiä:
    1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

    Comment

    • Haatainen
      BTCF Member
      • Jul 2009
      • 1451
      • Tampere

      Originally posted by Thmas View Post
      Suosittelen koeajamaan molemmilla jousitusvaihtoehdoilla.. Ebay tarjoilee useimpiin malleihin ilmajousia huomattavasti merkkiliikettä edullisemmin, jos nyt sattuu käymään huono tuuri.

      Tämmönen(kin) ois hieno, etenkin sisusta.. http://www.nettiauto.com/porsche/cayenne/7759006
      Yllättävän haastavaa vieläkään ajatellä mukulakivimaasturia tupaöljypolttimella ja invalidilaatikolla porcheksi
      Alla:
      E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
      E24 635Csi -84 Polaris metallic

      Ennenkin on ollut autoja

      Comment

      • Thmas
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2008
        • 531
        • HEL

        Originally posted by Haatainen View Post
        Yllättävän haastavaa vieläkään ajatellä mukulakivimaasturia tupaöljypolttimella ja invalidilaatikolla porcheksi
        Toki Lähinnä jokasään 40tkm/vuosi käyttis, verrokkina X5:selle tai Q7:lle.
        Audi e-tron 55

        Exiä:
        1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

        Comment

        • E39Fin
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2013
          • 1761
          • HKI/Orimattila

          Originally posted by Thmas View Post
          Toki Lähinnä jokasään 40tkm/vuosi käyttis, verrokkina X5:selle tai Q7:lle.
          Tuntuu porukka hyvin ottaneenkin tupaöljypossuja noiden sijaan, etelässä näkyy possuja useammin kuin esim Q7 eikä kyllä haittaa, onhan varsinkin uusimmat cayannet paremman näköisiä kuin uusimmat Q7 läskiaudit :think
          Kyllä se mulle kelpais

          Tuntuu että kaikki perinteiset urheiluautovalmistajat on kohta katumaastureissa ja dieselautoissa.
          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
          E39 523iA Oxfordgreen

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio

            Täällä vähän pohjoisemmassa on tuo Porschen huoltoverkosto hivenen heikko. Muutoin saattais itseäki joku 911 poltella keväisin vähän tulisemmin.
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • 327 2*t+ic
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 209

              Heitetään nyt tähän ketjuun tällainen autokuumeeseen liittyvä kysymys
              Kumpi on takapenkin tiloiltaan isompi, e61 vai II korinen v70 volvo? Lähinnä leveys suunnassa.

              Oisin jo vollen ostanu, mutta joku hurri ehti ensin:(

              Comment

              • Boiga
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 1773
                • Ylöjärvi

                Originally posted by 327 2*t+ic View Post
                Heitetään nyt tähän ketjuun tällainen autokuumeeseen liittyvä kysymys
                Kumpi on takapenkin tiloiltaan isompi, e61 vai II korinen v70 volvo? Lähinnä leveys suunnassa.

                Oisin jo vollen ostanu, mutta joku hurri ehti ensin:(
                Mutuilua mutta uskoisin vollen olevan leveämpi, ainakin bmw penkki on todella muotoiltu ja esimerkiksi isofix kiinnikkeet suhteellisen keskellä, eli kahden isofix penkin väliin ei ihmeitä jää. Täältä jotain löytyi tuo ovesta oveen mitta ja sama varmasti löytyy jostain volvo foorumilta volvon osalta?
                Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                Comment

                • Muppe
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 1866
                  • Östermyra

                  Kuusykösen leveys:

                  E61 530dA M-Sport
                  E39 520iA Touring

                  ex. E34 525iA
                  ex. E34 535iA
                  ex. E34 520i
                  ex. E34 520i
                  ex. E36 320i

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    Pikku hiljaa alkais kesäauto polttelemaan. Aluksi kiinnosti Camarot ja Mustangit. Sitten Chevellet ja Impalat. Jne.

                    ...nyt heräsi pieni kiinnostus jopa vanhaan 7-sarjalaiseen. E32 V12:lla :think

                    Tarkoitus olisi lähinnä kruisailla ja nautiskella 1-3tkm kesän aikana ja pistää talveksi talliin.

                    Sinänsä ikää sais autolla olla sen verran, että arvo ei enää sen takia alene. Huoltojen/korjaamisten suhteen pitäisi olla kuitenkin sellainen auto mihin osia tarvittaessa löytää ja tekniikka sellaista, että Kuopiosta löytyy korjaamo joka osaa murheet fiksata.

                    Miten tommone E32 tai muu wanha bemari sopis tähän yhtälöön? Löytyykö niihin vielä osia vai tarviiko jokainen mutteri rikastaa kivestä asti? Minkälaiset vuosittaiset verot ja vakuutukset tommoseen hirviöön tulis?

                    Hintahaitari on lähtökohtaisesti n. 5000-20 000€. Sellainen pitää olla, että ei tarvii itse alkaa verhoiluja ja maalipintoja tekemään vaan pitäis olla priima tai ainakin todella siisti jo valmiiksi. Sekä toimiva tekniikka.
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by Veeksi View Post
                      Miten tommone E32 tai muu wanha bemari sopis tähän yhtälöön? Löytyykö niihin vielä osia vai tarviiko jokainen mutteri rikastaa kivestä asti? Minkälaiset vuosittaiset verot ja vakuutukset tommoseen hirviöön tulis?

                      Hintahaitari on lähtökohtaisesti n. 5000-20 000€. Sellainen pitää olla, että ei tarvii itse alkaa verhoiluja ja maalipintoja tekemään vaan pitäis olla priima tai ainakin todella siisti jo valmiiksi. Sekä toimiva tekniikka.

                      Joku keräilyautoksi sopiva malli esim E30 tai E34 mallivalikoimasta niin arvo vaan nousee tulevaisuudessa, jos kunto on priima ja pysyy sellaisena :think

                      320iS, E34M5 tai vaikka joku Alpina noin esimerkiksi. Tuohon budjettiin löytyy vaikka mitä mielenkiintoista..
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2550
                        • Kirkkonummi

                        Originally posted by Veeksi View Post
                        Pikku hiljaa alkais kesäauto polttelemaan. Aluksi kiinnosti Camarot ja Mustangit. Sitten Chevellet ja Impalat. Jne.

                        ...nyt heräsi pieni kiinnostus jopa vanhaan 7-sarjalaiseen. E32 V12:lla :think

                        Tarkoitus olisi lähinnä kruisailla ja nautiskella 1-3tkm kesän aikana ja pistää talveksi talliin.

                        Sinänsä ikää sais autolla olla sen verran, että arvo ei enää sen takia alene. Huoltojen/korjaamisten suhteen pitäisi olla kuitenkin sellainen auto mihin osia tarvittaessa löytää ja tekniikka sellaista, että Kuopiosta löytyy korjaamo joka osaa murheet fiksata.

                        Miten tommone E32 tai muu wanha bemari sopis tähän yhtälöön? Löytyykö niihin vielä osia vai tarviiko jokainen mutteri rikastaa kivestä asti? Minkälaiset vuosittaiset verot ja vakuutukset tommoseen hirviöön tulis?

                        Hintahaitari on lähtökohtaisesti n. 5000-20 000€. Sellainen pitää olla, että ei tarvii itse alkaa verhoiluja ja maalipintoja tekemään vaan pitäis olla priima tai ainakin todella siisti jo valmiiksi. Sekä toimiva tekniikka.
                        Omalla kohdalla on vähän se ongelma, että mikään ei nyt hirveästi polttele. Tuo käyttöauto on ihan OK. Mikäs tässä on se ongelma? Kun pitäisi poltella, tähän asti on aina halunnut jotenkin mennä eteenpäin jne.

                        E32 750iA on hieno vehje ja V12 on aina V12. Mutta omalla kohdalla siinä jäi vaivaamaan se painetehosteinen jarru, en koskaan päässyt sinuiksi sen jarrutuntuman kanssa. Ehkä täysinvarusteltu 740iA olisi järkevämpi? Jos alusta on kunnossa, niin se on oikein hieno ajettava ihan vakio pullarenkaillakin ja nahkasisustus on aina ylellinen. Tässä on taka-ajatuksena sen harrasteautoon tarvittavan rahamäärän minimoiminen. 20k€ on aika paljon autoon, jolla ajetaan 1-3tkm/v, tosin harrastukset maksavat ja enemmän järkeä vanhoissa bemuissa on kuin viineissä.
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • irppa85
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2011
                          • 224
                          • Jyväskylä, Finland

                          Originally posted by Veeksi View Post
                          Pikku hiljaa alkais kesäauto polttelemaan. Aluksi kiinnosti Camarot ja Mustangit. Sitten Chevellet ja Impalat. Jne.

                          ...nyt heräsi pieni kiinnostus jopa vanhaan 7-sarjalaiseen. E32 V12:lla :think

                          Tarkoitus olisi lähinnä kruisailla ja nautiskella 1-3tkm kesän aikana ja pistää talveksi talliin.

                          Sinänsä ikää sais autolla olla sen verran, että arvo ei enää sen takia alene. Huoltojen/korjaamisten suhteen pitäisi olla kuitenkin sellainen auto mihin osia tarvittaessa löytää ja tekniikka sellaista, että Kuopiosta löytyy korjaamo joka osaa murheet fiksata.

                          Miten tommone E32 tai muu wanha bemari sopis tähän yhtälöön? Löytyykö niihin vielä osia vai tarviiko jokainen mutteri rikastaa kivestä asti? Minkälaiset vuosittaiset verot ja vakuutukset tommoseen hirviöön tulis?

                          Hintahaitari on lähtökohtaisesti n. 5000-20 000€. Sellainen pitää olla, että ei tarvii itse alkaa verhoiluja ja maalipintoja tekemään vaan pitäis olla priima tai ainakin todella siisti jo valmiiksi. Sekä toimiva tekniikka.
                          E39M5? Alpinat?
                          Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
                          Kesäkäytössä: E39 M5 -02

                          Aiemmin:
                          @TZ
                          Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
                          Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
                          @FIN
                          E39 530dA M-Sport -02
                          Fiat Croma 2.0ie 8v -92

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14446
                            • Oulu

                            E38 kuume second edition. Joku sopiva 728iA pitäs löytää. Muovi vaihossa tai myydä.

                            Noita ei kummosesti näytä olevan liikenteessä. 730i:ki menis. :think
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Tenojono
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 1753
                              • Pohjanmaa

                              E38 kuume second edition. Joku sopiva 728iA pitäs löytää. Muovi vaihossa tai myydä.

                              Noita ei kummosesti näytä olevan liikenteessä. 730i:ki menis.


                              :think
                              Työmatkat: E46 preface 323 4d
                              Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                              Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14446
                                • Oulu

                                Originally posted by Tenojono View Post
                                Hinta on nii kova että priiman 750iL:n saos. Eikä tohi m62:sta.
                                Last edited by zener; 15-03-2016, 10:05.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎