Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ovaali
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 244
    • Ylivieska

    Juu eipä ne nuo "turbovikaiset" mennykkään tuohon kympin budjettiin.

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      Auton vaihto pyörinyt mielessä ja vastoin kaikkia periaatteitani joudun tunnustautumaan ihmisjätteeksi ja tekemään luultavasti piikkiä autoa varten.

      farkku on must, ja ajatukset ovat pyörineet E91 320DA, C mersu vm 04-->, ranskattaria ja muista baskerimaan helmiä saisi edullisesti mutta en tiedä kestääkö mielenterveys.

      onko noissa alkupään E91 320DA (kyllä auton täytyy olla automaatti) mitään lastenvaivoja mitä kannattaisi ottaa huomioon? särkyvät laatikot? ahtimet tms?

      vai olisko parempi downgreidata ja hankkia E46 320DA, hinnoissa ei niin merkittävää eroa ole.
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • Juhaska
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 3986
        • Suomi

        Originally posted by Eepo View Post
        Auton vaihto pyörinyt mielessä ja vastoin kaikkia periaatteitani joudun tunnustautumaan ihmisjätteeksi ja tekemään luultavasti piikkiä autoa varten.

        farkku on must, ja ajatukset ovat pyörineet E91 320DA, C mersu vm 04-->, ranskattaria ja muista baskerimaan helmiä saisi edullisesti mutta en tiedä kestääkö mielenterveys.

        onko noissa alkupään E91 320DA (kyllä auton täytyy olla automaatti) mitään lastenvaivoja mitä kannattaisi ottaa huomioon? särkyvät laatikot? ahtimet tms?

        vai olisko parempi downgreidata ja hankkia E46 320DA, hinnoissa ei niin merkittävää eroa ole.
        Citroen C5?

        Itsellä jostain syystä herännyt kiinnostus tuollaista kohtaan ja varsinkin, kun löytäisi sen 2.2l dieselin sillä autoon kuuluvalla kaasunestejousituksella ja exclusive -paketilla. :think

        vm: -08 ja uudempi kannattaisi käydä testaamassa, jos siihen tulee mahdollisuus?
        ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

        Comment

        • Paabo
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 4324
          • Lapinlahti City

          Originally posted by Eepo View Post
          Auton vaihto pyörinyt mielessä ja vastoin kaikkia periaatteitani joudun tunnustautumaan ihmisjätteeksi ja tekemään luultavasti piikkiä autoa varten.

          farkku on must, ja ajatukset ovat pyörineet E91 320DA, C mersu vm 04-->, ranskattaria ja muista baskerimaan helmiä saisi edullisesti mutta en tiedä kestääkö mielenterveys.

          onko noissa alkupään E91 320DA (kyllä auton täytyy olla automaatti) mitään lastenvaivoja mitä kannattaisi ottaa huomioon? särkyvät laatikot? ahtimet tms?

          vai olisko parempi downgreidata ja hankkia E46 320DA, hinnoissa ei niin merkittävää eroa ole.


          Mukava huomata, että en ole yksin näiden sairaiden ajatusten kanssa. Meillä käyttöautona e39 525ia joka on mielestäni aivan paska kulujensa puolesta. Verot 390e vuodessa ja yhteen käteen sopii ne kerrat kun mennyt alle 10L/100km matkassa. Sekalaisessa pyörii 12-14 välillä kulutus meillä. Auto antaa tuolla moottorilla ja automaattilaatikolla tasan ei mitään ajamisen iloa. No itsekkin kaikkia vaihtoehtoja katsellut. Kolme asiaa vaatimuksena, vetokoukku,ilmastointi ja vakkari.

          Tällaisia 307 pösöjä oon katsellut. Tarjontaa on kivasti ja löytyy pienellä rahalla alle 300tkm ajettujakin. Tiedä sitten minkälaiseen paskaan sitä kätensä upottaisi tuollaisessa.:think

          Last edited by Paabo; 17-07-2017, 20:04.
          E39 M5

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Paabo View Post
            Mukava huomata, että en ole yksin näiden sairaiden ajatusten kanssa. Meillä käyttöautona e39 525ia joka on mielestäni aivan paska kulujensa puolesta. Verot 390e vuodessa ja yhteen käteen sopii ne kerrat kun mennyt alle 10L/100km matkassa. Sekalaisessa pyörii 12-14 välillä kulutus meillä. Auto antaa tuolla moottorilla ja automaattilaatikolla tasan ei mitään ajamisen iloa. No itsekkin kaikkia vaihtoehtoja katsellut. Kolme asiaa vaatimuksena, vetokoukku,ilmastointi ja vakkari.

            Tällaisia 307 pösöjä oon katsellut. Tarjontaa on kivasti ja löytyy pienellä rahalla alle 300tkm ajettujakin. Tiedä sitten minkälaiseen paskaan sitä kätensä upottaisi tuollaisessa.:think

            https://www.nettiauto.com/peugeot/307/8964036
            Älä ainakaan tuollaisella koneella hanki 307:aa. Ei ole ihan vähä vaivainen.

            Comment

            • janne30
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 2198
              • Vantaa

              Originally posted by Eepo View Post
              Auton vaihto pyörinyt mielessä ja vastoin kaikkia periaatteitani joudun tunnustautumaan ihmisjätteeksi ja tekemään luultavasti piikkiä autoa varten

              onko noissa alkupään E91 320DA (kyllä auton täytyy olla automaatti) mitään lastenvaivoja mitä kannattaisi ottaa huomioon? särkyvät laatikot? ahtimet

              E91 M47 sarjan moottorilla on luotettava yhdistelmä, laatikko ja moottori kestää kyllä. Ainaki henkilökohtaisesti jos automaattia katsoisin, en ainakaan e46 :sta ostaisi. 2006-2007 vuosimallin e91 :set alkaa olee sen verran vanhoja että 200tkm on rikottu, noista on jo niillä kilsoilla menny ahtimia. Kannattaa siis katsoo että ahdin on vaihdettu.
              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


              1 x F20
              3 x E30
              2 x E36
              5 x E46
              3 x E9X

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Originally posted by rotaN View Post
                talveen mennessä joutuu varmaan jonkun 4veto auton hommaamaan, onko kokemuksia noin 10k maksavista avolavoista? nissaneissa on kai ruoste ja alakerran laakerointi ongelmia jossain vm? mutta mites muut merkit? onko tyyppivikoja tiedossa, esim: ranger, L200, hilux yms..
                Tekniikka noissa kestää eikä ole kovin kallista korjata, paitsi nelivedon etuvetarit jne...mutta ne kaksi pitkittäin olevaa palkkia muutaman poikkiputken kanssa hapertuu. Ja lavat on läpimätiä jos ollut lavakaukalo. Muistaakseni vanhempiin hiluihin ei saa enää lavaa varaosana, eikä taida moneen muuhunkaan äyskäriin saada.

                Eli jos ostat yli 10v vanhan lavaäyskärin varaudu kemppiliimahommiin jotka on sitten todella peemäisiä hommia.

                Ps. Olen kymmeniä käynyt katsomassa ja 98% kaikissa on runkopalkit hitsauspisteessä ajomäärästä riippumatta, 10 vuotta on aika joka hapantaa rungon näistä vanhemmista.
                Last edited by BMW525Xda; 17-07-2017, 20:48.

                Comment

                • Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

                  Originally posted by Juhaska View Post
                  Citroen C5?

                  Itsellä jostain syystä herännyt kiinnostus tuollaista kohtaan ja varsinkin, kun löytäisi sen 2.2l dieselin sillä autoon kuuluvalla kaasunestejousituksella ja exclusive -paketilla. :think

                  vm: -08 ja uudempi kannattaisi käydä testaamassa, jos siihen tulee mahdollisuus?
                  Ostappa ja kerro kokemukset, kuulemma ämpäri on hyvä lisävaruste sillä rahaa sataa käyttökulujen ja huoltojen muodossa verrattuna bemariin, tosin selkäse on kamelillakin ja sekin katkeaa joskus.
                  -Harley Davidson Sportster - 89-
                  -Harley Davidson softail -89-
                  -Suzuki PV50 -86-

                  Comment

                  • Bouma
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 3108
                    • Tampere

                    Originally posted by Eepo View Post
                    Ostappa ja kerro kokemukset, kuulemma ämpäri on hyvä lisävaruste sillä rahaa sataa käyttökulujen ja huoltojen muodossa verrattuna bemariin, tosin selkäse on kamelillakin ja sekin katkeaa joskus.
                    Jos E91 320deetä meinaat, niin osta alkupään vehje missä M47 vielä laulaa...
                    MB CLS-12 350CGI AMG

                    MYSTINEN.FI

                    Comment

                    • GameOver
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3026
                      • Sjundeå

                      Originally posted by Paabo View Post
                      Mukava huomata, että en ole yksin näiden sairaiden ajatusten kanssa. Meillä käyttöautona e39 525ia joka on mielestäni aivan paska kulujensa puolesta. Verot 390e vuodessa ja yhteen käteen sopii ne kerrat kun mennyt alle 10L/100km matkassa. Sekalaisessa pyörii 12-14 välillä kulutus meillä. Auto antaa tuolla moottorilla ja automaattilaatikolla tasan ei mitään ajamisen iloa.
                      Näitä mietteitä tuli itsellekin X3 3.0 bensan kanssa. Ei tuo Seatti toki tuo enempää sitä ajamisen iloa mutta pääsee jo vakuutusmaksuissa puolta halvemmalla. Ja se että peräkärryn hinaamiseen tuommonen bensakuutonen oli melkosta vinguttamista. Alavääntö my ass...

                      Onneksi kaupat on autoja pullollaan jos tämä alkaa kyllästyttämään.
                      -22 Lexus ES300h
                      -07 Subaru Outback

                      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Paabo View Post
                        Mukava huomata, että en ole yksin näiden sairaiden ajatusten kanssa. Meillä käyttöautona e39 525ia joka on mielestäni aivan paska kulujensa puolesta. Verot 390e vuodessa ja yhteen käteen sopii ne kerrat kun mennyt alle 10L/100km matkassa. Sekalaisessa pyörii 12-14 välillä kulutus meillä. Auto antaa tuolla moottorilla ja automaattilaatikolla tasan ei mitään ajamisen iloa. No itsekkin kaikkia vaihtoehtoja katsellut. Kolme asiaa vaatimuksena, vetokoukku,ilmastointi ja vakkari.

                        Tällaisia 307 pösöjä oon katsellut. Tarjontaa on kivasti ja löytyy pienellä rahalla alle 300tkm ajettujakin. Tiedä sitten minkälaiseen paskaan sitä kätensä upottaisi tuollaisessa.:think

                        https://www.nettiauto.com/peugeot/307/8964036
                        Melkosen raskas kaasujalka. Mulla on ollut suurin kulutus tankilliselle 13,6l/100km... 540:lla

                        Pösö nyt on niin hirveä jo ulkonäöltään että parempi etten kerro mielipiteitäni sen tarkemmin
                        Last edited by peto2; 17-07-2017, 21:48.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2550
                          • Kirkkonummi

                          307:ää useamman kerran ajaneena ja Meganeita omistaneena päätyisin itse 1.4Tce-farmariin. Kuluttaa toki enemmän kuin F30 (6.4-6.6), alusta on pintakova, ohjaustuntuma hyvä, mutta se on nykyaikainen ja 1.4Tce on ihan tarpeeksi tehokas nykyliikenteeseen. Mutta itsekin tuli palattua renuista bemuihin ihan vain sen takia, että bemarit ovat parempia ajaa.
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Vai että renault, ainoa hyvä renault on pullotavaraa. Ja ainoa hyvä pösö on Kuusakoskella.

                            Comment

                            • Juhaska
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 3986
                              • Suomi

                              Originally posted by Eepo View Post
                              Ostappa ja kerro kokemukset, kuulemma ämpäri on hyvä lisävaruste sillä rahaa sataa käyttökulujen ja huoltojen muodossa verrattuna bemariin, tosin selkäse on kamelillakin ja sekin katkeaa joskus.
                              Pitää kirjoitella arvio, jos pääseen joskus etsimäni mallin renkaita potkimaan.
                              Sama kone ollut mm: ford mondeon keulilla, että osia pitäisi olla hyvin saatavilla.

                              Exclusive malleissa on "kuulemma" laminoidut (vai mikä piru se oli) lasit, että kyytien pitäisi olla melko hiljaiset ja tuolla alustalla pehmeät. :think
                              ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5018
                                • Paimio

                                Originally posted by peto2 View Post
                                Melkosen raskas kaasujalka. Mulla on ollut suurin kulutus tankilliselle 13,6l/100km... 540:lla
                                No niin on...itsellä vanhemmalla 2.8l koneella 9.2l/100km...koskaan en ole 10l saanut puhki!
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎