Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SkyMan
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 518
    • Sirius

    Ei mihinkään normiautoon mahdu koirat ja rattaat yms yhtäaikaa. Itse ratkaisin ongelman aikoinaan vastaavalla tavalla: https://m.nettimarkkina.com/wt-metal...akarry/1471628
    Coffee isn´t my cup of tea

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      Originally posted by SkyMan View Post
      Ei mihinkään normiautoon mahdu koirat ja rattaat yms yhtäaikaa. Itse ratkaisin ongelman aikoinaan vastaavalla tavalla: https://m.nettimarkkina.com/wt-metal...akarry/1471628
      mahtuu. Yhden lapsen kanssa ihan hyvin vielä. Mahtui jopa E38, puhumattakaan E39 toukasta. Silloin oli kaksi koiraa ja yksi muksu. Vasta neljännen kohdalla tuli haasteita, ja silloin ongelma ratkesi näin:

      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

        Originally posted by BeamR View Post
        mahtuu. Yhden lapsen kanssa ihan hyvin vielä. Mahtui jopa E38, puhumattakaan E39 toukasta. Silloin oli kaksi koiraa ja yksi muksu. Vasta neljännen kohdalla tuli haasteita, ja silloin ongelma ratkesi näin:
        Oliko tuokin Japanista kun on ratti väärällä puolella?

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          Originally posted by brainsurgery View Post
          Oliko tuokin Japanista kun on ratti väärällä puolella?
          tuo on netistä. Oma oli puhkiruostunut ja loppuunpoljettu suomi-auto.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • SkyMan
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2008
            • 518
            • Sirius

            Originally posted by BeamR View Post
            mahtuu. Yhden lapsen kanssa ihan hyvin vielä. Mahtui jopa E38, puhumattakaan E39 toukasta. Silloin oli kaksi koiraa ja yksi muksu. Vasta neljännen kohdalla tuli haasteita, ja silloin ongelma ratkesi näin:
            No joo, ei aloteta mitään koirariitaa, mutta itse ymmärrän koirilla noita vähän kookkaampia versioita, en kissan kokoisia. Mutta jos oot saanu mahdutettua kaksi koiraa, lastenrattaat ja turvakaulalon E38:n takaluukkuun/takapenkille, niin ei voi muuta sanoa ku hattua nostaa
            Coffee isn´t my cup of tea

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              Originally posted by SkyMan View Post
              No joo, ei aloteta mitään koirariitaa, mutta itse ymmärrän koirilla noita vähän kookkaampia versioita, en kissan kokoisia. Mutta jos oot saanu mahdutettua kaksi koiraa, lastenrattaat ja turvakaulalon E38:n takaluukkuun/takapenkille, niin ei voi muuta sanoa ku hattua nostaa
              Ei mulla kuvaa siitä ole, mutta kyllä, näin tapahtui.

              Ok, olihan se ahdasta... yksi avaintekijä tosin oli irrotettavat renkaat rattaissa, ja koirien lyhytjalkaisuus.

              Ja tietysti vähän keskivertoseiskaa pidempi korimalli
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • SkyMan
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 518
                • Sirius

                Originally posted by BeamR View Post
                Ei mulla kuvaa siitä ole, mutta kyllä, näin tapahtui.

                Ok, olihan se ahdasta... yksi avaintekijä tosin oli irrotettavat renkaat rattaissa, ja koirien lyhytjalkaisuus.

                Ja tietysti vähän keskivertoseiskaa pidempi korimalli
                Kova suoritus! Mutta jos ei omaa vastaavia logistisia taitoja, eikä tykkää ajella pakulla, niin tuommonen koirakärry on kyllä oikeasti tosi kätevä. Varsinkin jos niiden elukoiden kanssa vielä harrastaa ja kulkee paljon muutenkin. Mutta joo, ei siitä sen enempää, meikän ääni meni jo WT-Metallille.
                Coffee isn´t my cup of tea

                Comment

                • hjenkka
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 577
                  • JKL

                  Originally posted by SkyMan View Post
                  Ei mihinkään normiautoon mahdu koirat ja rattaat yms yhtäaikaa. Itse ratkaisin ongelman aikoinaan vastaavalla tavalla: https://m.nettimarkkina.com/wt-metal...akarry/1471628
                  tämähän se on kyllä mahtava keksintö, voi vittu..
                  "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

                  Vs1400 Intruder

                  Ex:
                  F11 530dA xDrive
                  E60 523iA
                  E39 520i Sedan
                  E39 530dA Touring
                  E39 528iA Sedan
                  E46 318i Sedan
                  E39 523i Sedan
                  E36 316i Sedan x2

                  Comment

                  • Tojopa
                    BTCF Member
                    • Mar 2004
                    • 1592
                    • Kuopio

                    Edellinen bemu meni käsistä ja nyt pitäisi keksiä mitä tilalle. Uskaltaako käyttiksen ja kesäauton yhdistää E93-korimallin ja N53-koneen muodossa, vai pitääkö tällöin laskea yhtälöön kuitenkin vielä yksi auto (jolla pääsee paikasta A paikkaan B 99% varmuudella), jolloin avo olisi jotain vanhempaa vuosikertaa... :think

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5418
                      • Oulu

                      Originally posted by Tojopa View Post
                      Edellinen bemu meni käsistä ja nyt pitäisi keksiä mitä tilalle. Uskaltaako käyttiksen ja kesäauton yhdistää E93-korimallin ja N53-koneen muodossa, vai pitääkö tällöin laskea yhtälöön kuitenkin vielä yksi auto (jolla pääsee paikasta A paikkaan B 99% varmuudella), jolloin avo olisi jotain vanhempaa vuosikertaa... :think
                      Mä tein ton peliliikkeen ja ostin ympärivuotiseksi käyttöautoksi E93 325i Msportin. Todella lämmin ja hyvä ajaa talvella. Katto tai mikään muukaan ei nitise, natise tai kolise. Laita vaikka privaa jos tulee jotain mieleen.

                      PS: Varaudu että E93:ssa ei ole mitään "talviavohinnoittelua", ei täällä eikä Saksassa. Johtuen siitä, että se auto kun on täysin talviajettava niin kuin coupekin
                      Last edited by rizzo; 20-01-2018, 07:30.

                      Comment

                      • IKa
                        BTCF Member
                        • Apr 2007
                        • 877
                        • Klaukkala

                        Originally posted by Tojopa View Post
                        Uskaltaako käyttiksen ja kesäauton yhdistää E93-korimallin...
                        Kyllä uskaltaa - E93-korimallin autoja näkee ihan jatkuvasti myös talviliikenteessä, ainakin täällä Etelä-Suomessa. Itsekin kyselin muutamalta henkilöltä kokemuksia E93:sen tai F33:n ympärivuotisesta käytöstä, ennen kuin uskalsin tilata sigun käyttiksen (430i F33 cabriolet). Jokainen vastasi, että E93 sopii mainiosti myös ympärivuotiseen käyttöön.

                        Jos keli on plussan puolella, pesen F33:n itse omassa pihassa. Mutta pakkaskaudella käytän sitä harjattomassa pesuautomaatissa ja käsinpesu-palvelussa. Pesuautomaatissa on syytä pitää kuivausliina kummaltakin sivulta painettuna vasten A-pilarin ja katon yhtymäkohtaa. Nimittäin siitä kohdasta tulee hieman vettä sisään, jos pesusuihku osuu voimalla suoraan sivulta katon kumitiivisteeseen. Tämä ilmiö esiintyy vain joissain pesuautomaateissa, mutta ei esim. painepesurilla käsin autoa huuhdeltaessa.

                        Olen myös ottanut tavaksi puhdistaa katon kumitiivisteet auton pesun jälkeen pari kertaa talvessa. Nimittäin ainakin täällä etelässä ajellessa tiivisteisiin alkaa kertyä tiesuolaa ja voisin olettaa, että enemmin tai myöhemmin sen vaikutuksesta alkaa kuulua myös kitinää. Mutta pitämällä tiivisteet puhtaana ei ole kitinöitä tai suhinoita esiintynyt.
                        G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                        Comment

                        • Tojopa
                          BTCF Member
                          • Mar 2004
                          • 1592
                          • Kuopio

                          Originally posted by rizzo View Post
                          Mä tein ton peliliikkeen ja ostin ympärivuotiseksi käyttöautoksi E93 325i Msportin. Todella lämmin ja hyvä ajaa talvella. Katto tai mikään muukaan ei nitise, natise tai kolise. Laita vaikka privaa jos tulee jotain mieleen.

                          PS: Varaudu että E93:ssa ei ole mitään "talviavohinnoittelua", ei täällä eikä Saksassa. Johtuen siitä, että se auto kun on täysin talviajettava niin kuin coupekin
                          Onko minkä verran ajettu tuo sinun E93? Joko on ehtinyt tulla tuntumaa tekniikan luotettavuuden suhteen? 335 kiinnostaisi myös, mutta toisaalta auto on suurimman osan ajasta vaimon ajossa, mihin riittäisi 320 tehotkin. Tärkeintä olisi löytää luotettavin tekniikka, mikä olisi ehkä tuo N53. Vai onko..? Auton avo-ominaisuuksia ja talvikäyttöä en niinkään epäile ja uskoisin pärjääväni E88-korin rättikatonkin kanssa, mutta tekniikkapuolen mahdolliset murheet mietityttää siinäkin.
                          Last edited by Tojopa; 20-01-2018, 10:29.

                          Comment

                          • miyli
                            BTCF Member
                            • Dec 2008
                            • 2089
                            • Naantali

                            Originally posted by Tojopa View Post
                            Onko minkä verran ajettu tuo sinun E93? Joko on ehtinyt tulla tuntumaa tekniikan luotettavuuden suhteen? 335 kiinnostaisi myös, mutta toisaalta auto on suurimman osan ajasta vaimon ajossa, mihin riittäisi 320 tehotkin. Tärkeintä olisi löytää luotettavin tekniikka, mikä olisi ehkä tuo N53. Vai onko..? Auton avo-ominaisuuksia ja talvikäyttöä en niinkään epäile ja uskoisin pärjääväni E88-korin rättikatonkin kanssa, mutta tekniikkapuolen mahdolliset murheet mietityttää siinäkin.
                            Jos haluat luotettavinta tekniikkaa on se n57. n53 ja n54 molemmisaa samat puola, suutin ja korkeapainepumppu ongelmat, lisäksi n54 turbo ongelmia.
                            Sit taas n53 niitä lambdoja ja nox antureita riittää vaihdettavaksi.
                            Noista bensa nelosista ei kokemusta, mutta ei nekään vissiin sieltä luotettavimmasta päästä ole. Sit taas nelos diesel jakopäävikaa, eli kaikissa niissä jotakin on.
                            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                            0-200km/h 11.40s
                            100-200km/h 6,00s
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                            Comment

                            • Vibex
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2014
                              • 1996
                              • Lohja

                              Originally posted by Tojopa View Post
                              Onko minkä verran ajettu tuo sinun E93? Joko on ehtinyt tulla tuntumaa tekniikan luotettavuuden suhteen? 335 kiinnostaisi myös, mutta toisaalta auto on suurimman osan ajasta vaimon ajossa, mihin riittäisi 320 tehotkin. Tärkeintä olisi löytää luotettavin tekniikka, mikä olisi ehkä tuo N53. Vai onko..? Auton avo-ominaisuuksia ja talvikäyttöä en niinkään epäile ja uskoisin pärjääväni E88-korin rättikatonkin kanssa, mutta tekniikkapuolen mahdolliset murheet mietityttää siinäkin.
                              Sedällä olisi myynnissä e93 330D siinä olisi dieselin puolesta käyttikseksi suuremmallekkin ajomäärälle. Itse tuotu saksasta muuttoautona hyvin varustein. Kilometrejä taisi olla karvan yli 200k
                              Husqvarna Svartpilen
                              BMW e36 318iA

                              Ex:

                              BMW e85 Z4 3,0
                              BMW e36 316ti
                              MINI Cooper S
                              BMW Z3 Coupé
                              BMW e46 325iA
                              BMW Z3 Roadster
                              BMW e46 328ci
                              BMW e36 316ti

                              Comment

                              • Tojopa
                                BTCF Member
                                • Mar 2004
                                • 1592
                                • Kuopio

                                Originally posted by miyli View Post
                                Jos haluat luotettavinta tekniikkaa on se n57. n53 ja n54 molemmisaa samat puola, suutin ja korkeapainepumppu ongelmat, lisäksi n54 turbo ongelmia.
                                Sit taas n53 niitä lambdoja ja nox antureita riittää vaihdettavaksi.
                                Noista bensa nelosista ei kokemusta, mutta ei nekään vissiin sieltä luotettavimmasta päästä ole. Sit taas nelos diesel jakopäävikaa, eli kaikissa niissä jotakin on.
                                Diesel ei oikein kiinnosta, kun kilsoja tulee sen verran vähän, enkä toisaalta ole koskaan dieselistä innostunut, vaikka paljon bemun kutosdieselillä olenkin ajanut. Nuo tekniikkapuolen murheet jarruttaa E93 hankintaa. Tuo korimalli kiinnostaisi ja vähän ajettujakin kivasti tarjolla, mutta monenmoista murhetta noille satkun tuntumassa oleville kilsoille jo mahtuu, kun ikää sen 10 vuotta.
                                Last edited by Tojopa; 20-01-2018, 10:56.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎