Olikos se tämän Dakar Gelb II ämmän nykyinen omistaja forumilaisia...?? :think
On, nick taisi olla thaifly :think
Ja tuon auton kiillottaneena voin sanoa että tuskin on montaa yhtä upeassa kunnossa olevaa E39 Suomessa. Maalipinta oli todella hyvässä kunnossa, samoin sisusta ja Nikon teettämän remontin jäljiltä kone kuullosti kuin uudelle.
Jos olis paalua ja moinen ostoslistalla niin en miettisi hetkeäkään, hakisin heti itselle.
Kilpa-auto (E36 M3 3.2 coupe Dakar Gelb) meni kaupaksi ja nyt alkaisi olla pelinappulat kasassa käyttis-auton päivittämiseen. Olen ollut kohtuutyytyväinen nykyiseen F22 korimallin 220i Coupeen. Noh, takuuseen vaihdettiin kosteutta keräävät takavalot, mutta muuten auto on toiminut moitteettomasti.
Nyt tarvittaisiin kuitenkin jotain mielenkiintoisempaa. XDrive on tullut omistettua ja koitetaan pysyä siitä erossa nii kauan, kun perinteisiä takavetoja on vielä tarjolla. Tosin x20i ja x20d malleista ylöspäin se vain on yhä vaikeampaa, ainakin Suomessa uutta autoa tilattaessa. Mutta vielä olisi muutaman kuukauden tilattavissa F33 korimallin 428i Cabriolet takavetoisena ja mikä parasta, Quaifelta löytyy siihen vielä lukkoperäkin. Olisikohan se sitten siinä, mielipiteitä puolesta tai vastaan?
Ja tuon auton kiillottaneena voin sanoa että tuskin on montaa yhtä upeassa kunnossa olevaa E39 Suomessa. Maalipinta oli todella hyvässä kunnossa, samoin sisusta ja Nikon teettämän remontin jäljiltä kone kuullosti kuin uudelle.
Jos olis paalua ja moinen ostoslistalla niin en miettisi hetkeäkään, hakisin heti itselle.
Niin olen käsittänyt että varmasti yksi Suomen parhaimmista ämmistä... tosin EPDM:n showroomia kun luki niin aikamoisen taistelun takana on ollut saada auto nykykuntoon... varsinkin moottori !!
Ja tuon auton kiillottaneena voin sanoa että tuskin on montaa yhtä upeassa kunnossa olevaa E39 Suomessa. Maalipinta oli todella hyvässä kunnossa, samoin sisusta ja Nikon teettämän remontin jäljiltä kone kuullosti kuin uudelle.
Jos olis paalua ja moinen ostoslistalla niin en miettisi hetkeäkään, hakisin heti itselle.
Osaako kukaan sanoa millanen tuo E70 X5:n takapenkki on esim vertailussa F11-malliin? Leveyssuuntaa lähinnä mietin. Jälkikasvua pukkaa lisää ja täytyy taas hommata kaukalo ym, jotka tuntuu aina vaan levenevän entisestään. Vielä kun keskimmäinen lapsista tarvitsee oman istuimensa, niin on takapenkillä kohtuu kapeat oltavat keskipaikalla. Entäs se kolmas istuinrivi? Silloin ei tosin taida mahtua mitkään rattaat konttiin... Jaa-a, vinkkejä leveästä takapenkistä otetaan vastaan. Vai täytyykö hypätä suoraan seiskaan? :think
Osaako kukaan sanoa millanen tuo E70 X5:n takapenkki on esim vertailussa F11-malliin? Leveyssuuntaa lähinnä mietin. Jälkikasvua pukkaa lisää ja täytyy taas hommata kaukalo ym, jotka tuntuu aina vaan levenevän entisestään. Vielä kun keskimmäinen lapsista tarvitsee oman istuimensa, niin on takapenkillä kohtuu kapeat oltavat keskipaikalla. Entäs se kolmas istuinrivi? Silloin ei tosin taida mahtua mitkään rattaat konttiin... Jaa-a, vinkkejä leveästä takapenkistä otetaan vastaan. Vai täytyykö hypätä suoraan seiskaan? :think
Samaa aikoinaan pähkäilin.Leveyssuunnassa ovat samankokoisia E70 vs F11 mutta E70:ssä takapenkki on ns.lättä koko matkalta,kun taas F11:ssa reunaosat takapenkissä (n.10-15cm) nousevat,jolloin istuinten/kaukalon sijoittelu kolmelle hankalaa.Isofixejä ei pysty käyttämään jos kolme takapenkillä.
Itsellä tällä hetkellä F11:ssa turvavyö istuimet sivuilla ja keskellä koroke.Olen hommannut turvavyön jatkopalan (12 cm) toiselle istuimelle koska turvavyön lukko jäi pahasti istuimen ja korokkeen väliin.
Mutta vielä olisi muutaman kuukauden tilattavissa F33 korimallin 428i Cabriolet takavetoisena ja mikä parasta, Quaifelta löytyy siihen vielä lukkoperäkin. Olisikohan se sitten siinä, mielipiteitä puolesta tai vastaan?
Anna mennä vaan, minusta tuo x28i on fiksuin moottori tuollaiseen autoon, jos muistaa loppuhintaakin katsoa. On ihan jo käyntiääneltään toista luokkaa kun x20i vehkeet. Ja onhan se täysikokoinen auto, vrt. kohtuullisen pieneen 2-sarjaan. Luulen, että kun tuon verran olet sijoittamassa autoon niin jää harmittamaan lopulta jos et ammu suoraan 4-sarjaan.
Lukkoperän kanssa tuskin voi enempää vaatia autolta, tiedän että sinä ainakin huomaat eron perässä ja osaat sitä myös hyödyntää. Tavantölliäiselle riittää toista pyörää jarruttava "sähkölukko".
Sitten vaan keksimään mitkä olisi ne itselle tärkeimmät varusteet Helppo olisi vetää pitkä viiva tilauslomakkeeseen, mutta eihän me sentään Saksassa olla. Sanotaan vaan, että kun olen nyt lähietäisyydeltä näitä uudempia autoja katsellut ja kymmeniä erilaisia F-sarjalaisia ajaneena niin hyvin huomaa tiettyjen varusteiden puutteen monessa. Katso ajan kanssa sitä listaa ja kiinnitä huomiota erityisesti niihin varustepaketteihin. Ammu mieluummin vähän yli kuin ali, se on lienee paras neuvo pakkauutta peliä tilatessa.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Anna mennä vaan, minusta tuo x28i on fiksuin moottori tuollaiseen autoon, jos muistaa loppuhintaakin katsoa. On ihan jo käyntiääneltään toista luokkaa kun x20i vehkeet. Ja onhan se täysikokoinen auto, vrt. kohtuullisen pieneen 2-sarjaan. Luulen, että kun tuon verran olet sijoittamassa autoon niin jää harmittamaan lopulta jos et ammu suoraan 4-sarjaan.
Lukkoperän kanssa tuskin voi enempää vaatia autolta, tiedän että sinä ainakin huomaat eron perässä ja osaat sitä myös hyödyntää. Tavantölliäiselle riittää toista pyörää jarruttava "sähkölukko".
Sitten vaan keksimään mitkä olisi ne itselle tärkeimmät varusteet Helppo olisi vetää pitkä viiva tilauslomakkeeseen, mutta eihän me sentään Saksassa olla. Sanotaan vaan, että kun olen nyt lähietäisyydeltä näitä uudempia autoja katsellut ja kymmeniä erilaisia F-sarjalaisia ajaneena niin hyvin huomaa tiettyjen varusteiden puutteen monessa. Katso ajan kanssa sitä listaa ja kiinnitä huomiota erityisesti niihin varustepaketteihin. Ammu mieluummin vähän yli kuin ali, se on lienee paras neuvo pakkauutta peliä tilatessa.
Itsekin kanssa, tosin vielä mietintä asteella ostaisiko tuollaisen 430 cabrion kesäksi, m-sporttina tietenkin. No jännä nähdä kun lumet alkaa sulamaan niin kyllä se kuume sen sitten kertoo
Comment