memebuy23buy

Viikon munakuski III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -challenger-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 2150
    • L a h t i

    #91
    Originally posted by ++500Nm View Post
    Minäkin vältän uria, kuin ruttoa.
    Edellisillä takakumeilla huomasin, että 255 ei istu Corollan 155 tehdyillä uriin, vaan kuluu reunoista ihan helvetisti, kun hiertää uran reunaan.
    Saattaa vastaantulijoista näyttää pelottavalta, kun välillä ajaa keskiviivan vieressä...yleensä reunaviivan vieressä, riippuen missä urat ovat.

    Ettei menis ihan OT, munakuskeja ovat kaikki, jotka ajavat jäisellä tiellä 10-20 metrin "turvavälillä".
    Aika helposti tulee näytettyä jarruvaloa!
    Mäkun ajoin Ckorttia aikanaa ni se autokoulun opettaja tyyliin käänti rattia etten aja liikaa oikealla ja sano että peilistä ku kattoo ni näkee että ollaa vielä omalla kaistalla. Et kyllä sielä on varaa ajella ihan rauhassa.

    Työpaikalla yks ämmä on kans yks munakuski ku painaa tallaa ihan hyvin ei kupeksi mutta ajaa aina jonku perää kiinni ja jää junnaa sitten siihen ..
    En ymmärrä sitäkää pointtia miksei voi ajaa rajotuksen mukaa ni ei saavuta toisen takapuskuria

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #92
      Originally posted by ++500Nm View Post

      Ettei menis ihan OT, munakuskeja ovat kaikki, jotka ajavat jäisellä tiellä 10-20 metrin "turvavälillä".
      Aika helposti tulee näytettyä jarruvaloa!
      Edelläni meni 30 kilometrin matkalla kuus autoa. Se jonon viimeinen paino jarrua 43 kertaa mutta kukaan muu ei. Oikeasti olis haluttanu käyä juttelemassa kyseisen kuskin kanssa että miksi siitä edellä menevästä pitää yrittää ajaa läpi. Varmaan joutuu seittemästi vaihtamaan jarrupalat vuodessa. Aivan käsittämätöntä toimintaa. Jokku ei vain tajua että se auto kulkee satasen vauhdissa sen 28 metriä sekunnissa ja takana tuleva ei voi päästä edellä menevää nopeampaa

      Nykyään jarrupalat on muka huonompaa materiaalia kuin ennen että kuluvat sen takia nopeasti. Mä vähän kyllä epäilen tätä
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • sassi
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2008
        • 412
        • Nivala

        #93
        Tiistaina tapasin kyllä aivan käsittämättömän munakuskin, kyseessä vieläpä erikoiskuljetusten etuauton kuski, jonka ei luulisi perseilevän ja kaahaavan liikenteessä.

        Ajoin Jyväskylästä nelostietä pohjoisen suuntaan, minun edellä ajoi 645CI tasan 80km/h, se piti reilua välimatkaa edellä menevään n. 20 auton jonoon ja minä ajelin aktiivivakkarilla sen perässä, pisimmällä turvavälillä. Tikkakosken risteyksessä erikoiskuljetusten etuauto (keltainen pakettiauto, jossa ERIKOISKULJETUS -kyltit) ajoi vilkut päällä keskelle kaistaa, jolloin edellä ajava ja minä jouduimme pysähtymään. Se päästi laukaantien suunnasta (Kuukantie) tulevat 2 erikoiskuljetusrekkaa kääntymään pohjoiseen menevälle kaistalle, ne kuljettivat pitkiä siltapalkkeja ja lähtivät ajamaan pohjoista kohti. Kun rekat pääsivät risteyksestä, tämä etuauto lähti niiden perään ja ajoi aivan sen takimmaisen lavetin perseessä kiinni roikkuen keskiviivan vieressä, varoitusvilkut päällä. Välimatkaa oli muutamia metrejä, rekat ajoivat hieman vajaa 80km/h

        Ajankohdasta johtuen tuli niin paljon liikennettä vastaan, että se ei päässyt niitä rekkoja ohittamaan (sitä ilmeisesti yritti), vaan joutui roikkumaan sen jälkimmäisen rekan perässä hirvaskankaalle asti. Minun edellä ajava 645CI piti n. 100m turvaväliä tuohon etuautoon, mutta se kääntyi sitten hirvaskankaalle, minä jatkoin edelleen aktiivivakkari päällä sitten sen etuauton takana.

        Hirvaskankaan jälkeen on vastamäessä ohituskaista ja alkaa 100 alue, ohituskaistalla tuo etuauto ohitti molemmat rekat lievällä ylinopeudella, ohitin rekat sen perässä pitäen kuitenkin hyvän turvavälin. Ohituksen jälkeen etuauto palasi omalle kaistalleen ja alkoi tiputtaa nopeutta, joten oletin että se jää ajamaan niiden rekkojen eteen sitä 80km/h, joten ohitin vielä senkin kun ohituskaistaa oli vielä hyvin jäljellä, vakkarissa 110km/h (todellinen 106)
        Siitäkös tämä etuauton kuski hermostui, alkoi nostamaan nopeutta ja kiilaamaan kun olin rinnalla, oli pakko polkaista kaasua että pääsin siitä ohi ja palasin omalle kaistalle.

        Tämähän riemastui aivan täysin, ajoi parin metrin päähän puskurista ja alkoi vilkuttelemaan myös pitkiä valoja.
        Ohituskaistan jälkeen nopeus palaa 80km/h, joten aloin hitaasti laskemaan nopeutta, mutta silti mentiin vielä vähän vajaa 100km/h, tämä teiden sankari aivan perseessä kiinni valoja vilkutellen.

        Tätä jatkui vajaa kilometri siihen tietyöalueelle asti, jossa alkaa 50km/h rajoitus, sinä kohtaa pudotin nopeuden 55 ja silloin tämä paku ohitti minut ja jatkoi varmaan reilu 80km/h sen tiemaa-alueen läpi, vaikka siinä on kiertotien vuoksi pari tiukkaa mutkaa ja kapea väylä. Siellä tietyön loppupäässä on saarijärventien risteyksessä pieni liikenneympyrä, tämä paku pysäytti ennen sitä ympyrää keskelle pohjoiseen menevää kaistaa, hyppäsi ulos ja pysäytti myös vastaantulevan liikenteen lätkää heiluttamalla. Saavuin siihen pakun taakse n.15 sekuntia myöhemmin kuin se itse, niin paljon se voitti kaahaamalla siinä tietyöalueella

        Kun se tyyppi oli saanut vastaantulevatkin pysäytettyä, tuli minun auton vierelle, avasin ikkunan niin kysyi tuohtuneena että "arvaatko nyt mihin mulla oli kiire?"
        Mietin vähän aikaa ja vastasin että "no en kyllä arvannut, kun en osaa ajatuksia lukea". Jotain se vielä siinä mouhusi, en saanut selvää enkä sanonut muuta, tyyppi oli siinä mielentilassa että järkipuheen vastaanotto ei varmasti olisi toiminut.

        Kun se sai asiansa sanottua, se huitoi vastaantuleville että alkakaa mennä (eli siis päästi liikenteen taas kulkemaan), hyppäsi siihen etuautoonsa ja ajoi ympyrästä vielä 100m pohjoiseen päin, ajoi autonsa vastaantulevien kaistalle ja pysäytti vastaantulevan liikenteen lätkää heiluttamalla. Pohjoiseen menevä kaista jäi vapaaksi, joten ajoin hitaasti omaa kaistaani pitkin sen ohi ja jatkoin matkaa.

        Siinä vaiheessa ymmärsin, että ilmeisesti tarkoitus oli pysäyttää pohjoisesta tuleva liikenne, että ne pitkät kuljetukset pääsevät tulemaan sen tietyömaan kiertotien ohi, pitkät lavetit kun oikoo reilusti niissä parissa kapeassa ja tiukassa mutkassa, joten vastaantulevia ei mahdu välttämättä olemaan. Mutta sitä en ymmärrä, että miksi kuljetuksella ei ollut erikseen etuautoa ja saattoautoa, tai miksi sen piti pysäyttää liikenne siinä Kuukantien risteyksessä päästääkseen erikoiskuljetukset nelostielle, jolloin jäi itse niiden taakse jumiin. Siinä risteyksessä minun takana oli n. 300m väliä (ja 60 alue) ennen kuin seuraava auto oli tulossa, joten olisivat päässeet kääntymään siitä pohjoiseen menevälle kaistalle aivan normaalisti ketään häiritsemättä.

        Olisi pitänyt hoksata kysyä siltä, että eikö sinun pitäisi olla täällä turvaamassa tielläliikkujien kulkemista näiden erikoiskuljetusten seassa, eikä olla vaarantamassa muita kanssa-autoilijoita, mutta eihän se tullut siinä tilanteessa mieleen ja hyvä niin, koska siitä olisi varmasti tullut nokkaan, oli sen verran äkäisen oloinen ukko

        Random kanssa-autoilijalta tuollaista käytöstä osaa jo odottaa ja jättää ne omaan arvoonsa, mutta erikoiskuljetuksia hoitavan etuauton ammattikuskilta ei...
        --
        Sassi
        - F10 530d
        - KTM 690 Enduro
        Ex. E90 330d, E46 330d

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6239
          • Helsinki

          #94
          Originally posted by -challenger- View Post
          Työpaikalla yks ämmä on kans yks munakuski ku painaa tallaa ihan hyvin ei kupeksi mutta ajaa aina jonku perää kiinni ja jää junnaa sitten siihen ..
          En ymmärrä sitäkää pointtia miksei voi ajaa rajotuksen mukaa ni ei saavuta toisen takapuskuria
          Tää on se ongelma täällä, en ymmärrä miksi pitää tehdä noin vaikka ajaisit 100@40 tiellä, mikä siinä on...
          Myös jos ajetaan rajoitusten mukaan ja edestä poistuu auto, niin pitää kiihdyttää se väli mupeen vaikka mentäisiin myös ylinopeutta..
          Onko se syy, että pääset itse nopeammin vai se että ei saatana siihen väliin saa ketään tulla

          Itse oon tullut siihen tulokseen, että ihmiset pelkää ajavan yksin tai on kateellisia mulkkuja kun toinen on siinä edessä.
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            #95
            Onhan nuista erikoiskuljetuksista ollu juttua että ajavat hieman vaarallisesti. Onkohan niissä joku sääntö että jos on yks tai kaks pitkää kuljetusta ni silloin ei tarvi olla kahta vilkkupakettiautoa. Varmaan kustannus kysymys. Kemistä simoon kun ovat kuskanneet nuita tuulimyllyja ny aika paljon niin yleensä niitä pakettiautoja on ollu kolmen rekan edessä ja takana. Tuleehan siitä hässäkkää jos yhen auton pitää ohjeistaa kummassakin päässä.
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • V11
              Bimmer Rookie
              • May 2016
              • 77
              • Helsinki

              #96
              Riippuu ihan kuljetuksen mitoista, ei ajoneuvojen määrästä se varoitusautojen vaadittu määrä.

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3128

                #97
                Originally posted by V11 View Post
                Riippuu ihan kuljetuksen mitoista, ei ajoneuvojen määrästä se varoitusautojen vaadittu määrä.
                http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2...86#Pidp1048736
                ja aika usein näkee kuljetuksen puolan tms kilvillä ja etautosta ei tietoakaan. poljetut hinnat rulettaa.
                Kulkineet/projektit:

                M2 F87
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8094
                  • Willähde

                  #98
                  Onko Höök munakuski?

                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8282
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #99
                    Originally posted by peltone View Post
                    Perus Kyyrä.. kortti pois välittömästi.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6239
                      • Helsinki

                      Originally posted by peltone View Post
                      Tuossa näkee se "kateuden/mulkkuiden", toinen ei saa ottaa pientä riskiä ja olla nopeammin kotona tai missä sitten onkaan ensin..
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • icecold
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2009
                        • 2337
                        • 🌍

                        Todennäköisesti Höökillä on vielä vääränkokoiset renkaat autossaan alla ja mittarivirhe täten ~10km/h.
                        Sitten asetetaan se vakionopeudensäädin juuri nopeusrajoituksen lukemaan ja ihmetellään että kaikki menee ohi, oi voi.

                        Comment

                        • hietase
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 576
                          • Espoo

                          Ohituksia vaikka hirvivaaramerkki tien sivussa - hellanlettas! Meitä on moneen junaan ja tämän herran kaltaisten kannattaisi junalla myös matkustaa.

                          Joskus miettinyt noiden hirvivaaramerkkien todellista informaatioarvoa, kun ymmärtääkseni niitä ei juuri liikutella. Hirvillähän on vallan eri laidunalueet talvella ja kesällä, mutta merkit nököttävät aina samoissa paikoissa.

                          Comment

                          • bmw323it
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1860
                            • N/A

                            Originally posted by hietase View Post
                            Ohituksia vaikka hirvivaaramerkki tien sivussa - hellanlettas! Meitä on moneen junaan ja tämän herran kaltaisten kannattaisi junalla myös matkustaa.

                            Joskus miettinyt noiden hirvivaaramerkkien todellista informaatioarvoa, kun ymmärtääkseni niitä ei juuri liikutella. Hirvillähän on vallan eri laidunalueet talvella ja kesällä, mutta merkit nököttävät aina samoissa paikoissa.
                            Junat ne vasta hirviin törmäileekin ... ja täydestä vauhdista. Jos nekin saataisin ajamaan alle 80km/h, niin kenties ehtisivät väistämään.

                            BTW; jostain olen antanut itseni ymmärtää että hirvillä on taipumusta kulkea osapuilleen samoja reittejä, ja useinhan nuo merkit ovat varoittamassa hirviaidan päättymisestä, joten kai niillä jotain relevanssia on. Mutta kun niitä hirvivaara-alueita on niin paljon kuin on, ja hirviä näkyy niin harvoin, niin eipä niihin taida monikaan reagoida. Vähän kuin koko kesän tietyömerkit.
                            Nyt:
                            BMW X3 xDrive30e (g01)
                            BMW 335i (e90)
                            BMW 323iC (e36)
                            BMW 850i (e31)
                            BMW 320i (e30)
                            Golf GTE
                            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10114
                              • KVLA

                              Originally posted by icecold View Post
                              Todennäköisesti Höökillä on vielä vääränkokoiset renkaat autossaan alla ja mittarivirhe täten ~10km/h.
                              Taitaa ainakin hieman vanhemmissa Korea/Japan valmisteisten autojen mittarivirhe olla jo tuota 10km/h luokkaa orkkiskoon renkaillakin.

                              Comment

                              • Topi08
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2008
                                • 4468
                                • .

                                Miten vaikeeta on opetella käyttää vilkkua oikein liikenneympyrässä?, toiset ei vilkuta kun poistuvat ympyrästä, toiset vilkuttaa vasemmalle kun tulee ympyrään

                                Comment

                                Working...
                                X