Viikon munakuski III

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MikeDry
    replied


    Juuri viikko sitten pystytetyt aidat pihalla ja nyt mamu nainen "jyräsi" yli, myös jonkun polkupyörä sai vähän kyytiä, ei onneksi mitään vakavaa, kun aitaa vähän laittaa uuteen ryhtiin, myös polkupyörässä ei näkynyt mitään ja syy oli, kun ei jaksanut kävellä 20 metriä, hakemaan jotain pussia
    Jos näkee harmaan sedan skeidan(skoda) Helsingissä, jossa valkoista apparin etupyörässä, apparin etulokarissa, takapuskurissa mustassa listassa valkoista, niin kannattaa varoa, kun ajaminen on muutenkin haparoa ja voin kuvitella miten avaavat ovet parkkipaikoilla.

    PS, mistähän murolaatikosta on saanut kortin, jos peruuttaminen ei onnistu, että aitoja pitää kaadella, kun ei osaa peruuttaa...Ei juma lisää näitä
    Olisi pitänyt kuvata se, nyt voisi jälkeenpäin nauraa lisää
    Last edited by MikeDry; 13-07-2017, 18:23.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Siellähän ne on tutkat aina ohituskaistan päässä lisäämässä liikenneturvallisuutta.
    joo tästä on kokemusta. kerran sain sakon ja sen jälkeen ajelen ohituskaistat vakkarilla ja poukkoilen muualla pieniin väleihin. liikenne turvallisuus parani kertaheitolla.

    kohta joku keksii, että munakuski. Jättäkää se turvaväli edelliseen. 80km/h kuivalla asfaltilla 44m on se mitä liikenneturva ja poliisi sanoo. siihen mahtuu hyvin pikkunen bemari.
    Last edited by poke; 13-07-2017, 14:06.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Siellähän ne on tutkat aina ohituskaistan päässä lisäämässä liikenneturvallisuutta.

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Liekkö sakkojen pelkoa, kun ei se ohittaminenkaan lain mukaan suo oikeutta ajaa ylinopeutta? :think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Itseäkin ihmetettyy se, ettei voida reippaasti ohittaa. Parhaita nämä jotka ohituskaistalla ohittavat vakkari päällä n. 1 km/h kovemmalla vauhdissa ohituksen kestäessä koko ohituskaistan pituuden. Välillä ei tunnu riittävän edes se koko ohituskaista yhden auton ohittamiseen joillekkin sankareille.. Nämä sitten kivasti tukki sen koko ohituskaistan muilta. Nämä samat sankarit yleensä sitten myös kiilaavat heti eteen heittäen kivet ym. päälle. Ellei uskalla sitä kaasua painaa, niin jättäisivät ohittamatta.

    Leave a comment:


  • hakala-
    replied
    Ei nyt suoraan kohdistu yhteen tai kahteen henkilöön tämä mutta kaikista parhaimpia ovat nämä sankarit ketkä eivät uskalla kiihdyttää/liittyä moottoritielle.

    Tampereen lakalaivan kohdalta kun liitytään moottoritielle nokialle/poriin päin niin lähes päivittäin, yleensä keski-ikäinen mamma kaksinkäsin ja hampaat kiinni ratissa ei vain uskalla liittyä moottoritielle ruuhka-aikaan ja vetää sitten liinat kiinni ennen liittymistä vaikka tilaa olisi muutamankin auton verran mutta se ei näille sankareille riitä Sitten tulee järkyttävän letkat ja meikäläiset on siellä jonon seassa aivan tatti otsassa.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Se vain tuntuu että ohitettava alkaa kiihdyttämään kun itse tulee pois imusta. Ohitettaessa olisi suotavaa ajaa hieman ylinopeutta ettei se ohittaminen kestäisi niin pitkään. Mikäli täytyy käyttää reilua ylinopeutta ohituksessa voi alkaa miettimään ohituksen tarpeellisuudesta. Siinä moottoritien vasemmalla kaistalla on aina jotain mujua ja soraa niin siinä sitten hitaasti ohittamalla nakotaan kilometri tolkulla soraa kylkeen. Joskus pitäny ite hiljentää kun tuntuu että ohittava jää siihen rinnalle kihinuttamaan.

    Ja se kummastuttaa että vaikka vasenta kaistaa on tyhjänä reilusti niin ohitus tapahtuu silleen että ajetaan puskuriin kiinni, sit kaistan vaihto ja mahdollisimman äkkiä koukataan eteen. Eikö sitä ny perkele voi vaihtaa jo kaistaa 200 metriä ennen ja menee saman matkan edelle ja sit takasi.
    Jaa niinkö se oli että loppuu puhti autosta ku tulee imusta pois
    No joo kyllä minä yleensä aika reippaasti päästän menemään kun ohitan. Aika hyvin pääsee tollon n. 5aikaa aamusta ohittelemaan jos tarvii. Mutta silti tuo kulttuuri o hieno

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Originally posted by HC91 View Post
    Tarkoitetaanko välillä nyt taukoa vastaantulevasta liikenteestä vaiko samaan suuntaan etenevien ajoneuvojen välisiä etäisyyksiä?
    Molempia tässä keississä ja aivan perässä ajamista ennen ohittamista jne.

    Leave a comment:


  • HC91
    replied
    Originally posted by Tenox View Post
    puikkelehtiminen aivan liian pieniin väleihin samalla täysillä jarruttaen
    Tarkoitetaanko välillä nyt taukoa vastaantulevasta liikenteestä vaiko samaan suuntaan etenevien ajoneuvojen välisiä etäisyyksiä?

    Tiukka jarruttaminen on ihan ok kunhan se ei häiritse takana ajavia :think

    Minä annan viikon munakuskin tittelin mynkkeniläiselle taksikuskille, joka yhtäkkiä kiilasi itsensä vas. kaistalle lähes nollavauhdilla aiheuttaen melkoisen jarrutusketjureaktion. Itsellä jäi huimat puoli metriä marginaalia edellä ajavan puskuriin

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    No joo, sit aina tää legendaarinen että alkaa ne ohitettavien autot kulkemaan Tiistaina kun ajeli töihin loman jälkeen niin muisti kuinka perseestä suomalainen auto kulttuuri o. Ohitin vakkarillla pitkällä suoralla ja eihä saakeli Meinan päästä ilman ylinopeutta ohi ku se Vag tuote kävi vierellä kiihtymään
    Se vain tuntuu että ohitettava alkaa kiihdyttämään kun itse tulee pois imusta. Ohitettaessa olisi suotavaa ajaa hieman ylinopeutta ettei se ohittaminen kestäisi niin pitkään. Mikäli täytyy käyttää reilua ylinopeutta ohituksessa voi alkaa miettimään ohituksen tarpeellisuudesta. Siinä moottoritien vasemmalla kaistalla on aina jotain mujua ja soraa niin siinä sitten hitaasti ohittamalla nakotaan kilometri tolkulla soraa kylkeen. Joskus pitäny ite hiljentää kun tuntuu että ohittava jää siihen rinnalle kihinuttamaan.

    Ja se kummastuttaa että vaikka vasenta kaistaa on tyhjänä reilusti niin ohitus tapahtuu silleen että ajetaan puskuriin kiinni, sit kaistan vaihto ja mahdollisimman äkkiä koukataan eteen. Eikö sitä ny perkele voi vaihtaa jo kaistaa 200 metriä ennen ja menee saman matkan edelle ja sit takasi.
    Last edited by GOOFY; 13-07-2017, 08:43.

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    No joo, sit aina tää legendaarinen että alkaa ne ohitettavien autot kulkemaan Tiistaina kun ajeli töihin loman jälkeen niin muisti kuinka perseestä suomalainen auto kulttuuri o. Ohitin vakkarillla pitkällä suoralla ja eihä saakeli Meinan päästä ilman ylinopeutta ohi ku se Vag tuote kävi vierellä kiihtymään
    Tuo on kyllä maan tapa ja ihan helvetin ärsyttävää. Kasitielläkin Rauman päässä olevan ohituskaistan ajan ne autot kulkee sen 100km/h, mutta heti sen jälkeen loppuu puhti, vaikka satasen alue jatkuu. Bonuksena kaupunkiin asti on ohituskaistan jälkeen sellainen ränni, että ohittaminen on mahdotonta.

    Mutta eilen ei ollut tästäkään kyse, vaan jono liikkui aika tasaisesti rajoitusten mukaan, poislukien satasen alueet, koska jonossa rekkoja ja asuntovaunuja yms.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by Tenox View Post
    Kyllähän ohittaja on vastuussa siitä, että katsoo että pääsee takaisin omalle kaistalleen ongelmitta ja riittävän isoon väliin. Juuri sen takia eilen ei ollut mitään järkeä ohitella, kun välejä ei yksinkertaisesti ollut, kun jono oli jatkuva. Sinänsä olen samaa mieltä, että tilaa pitäisi jättää ja että perseessä roikkuvat on pahimpia. Ohituksetkin siis täysin ymmärrän, mutta nämä kaksi eivät niitä osanneet suorittaa.
    No joo, sit aina tää legendaarinen että alkaa ne ohitettavien autot kulkemaan Tiistaina kun ajeli töihin loman jälkeen niin muisti kuinka perseestä suomalainen auto kulttuuri o. Ohitin vakkarillla pitkällä suoralla ja eihä saakeli Meinan päästä ilman ylinopeutta ohi ku se Vag tuote kävi vierellä kiihtymään

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Eihän niihin pieniin väleihin änkeäminen ole ohittajien vika. Jos ite ei halua mennä edelle niin jättää reilusti muille tilaa ohitteluun.

    Alinopeutta ajavat ja perseessä roikkuvat on niitä vaarallisimpia liikenteessä ja silti yleensä aina valitetaan niistä ohittelijoista, toki näistäkään suurin osa ei osaa sitä ohitusta.
    Kyllähän ohittaja on vastuussa siitä, että katsoo että pääsee takaisin omalle kaistalleen ongelmitta ja riittävän isoon väliin. Juuri sen takia eilen ei ollut mitään järkeä ohitella, kun välejä ei yksinkertaisesti ollut, kun jono oli jatkuva. Sinänsä olen samaa mieltä, että tilaa pitäisi jättää ja että perseessä roikkuvat on pahimpia. Ohituksetkin siis täysin ymmärrän, mutta nämä kaksi eivät niitä osanneet suorittaa.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Eihän niihin pieniin väleihin änkeäminen ole ohittajien vika. Jos ite ei halua mennä edelle niin jättää reilusti muille tilaa ohitteluun.

    Alinopeutta ajavat ja perseessä roikkuvat on niitä vaarallisimpia liikenteessä ja silti yleensä aina valitetaan niistä ohittelijoista, toki näistäkään suurin osa ei osaa sitä ohitusta.

    Tässä yks päivä kävi silleen että ohitin auton satasen alueella kun se ajoi yheksää kymppiä. Sit eteeni tuli rekka ja tiesin mutkaisesta osuudesta edellä joten jätin reilusti väliä rekkaan että ohitan sen kohta seuraavalla suoralla. No eiköhän tämä juuri ohittamani auto tullu mulle perään kiinni ja tietenkin seuraavassa mutkassa väänsi minusta edelle ja ajoi ihan rekan perään kiinni. Siinä se poukkoili ja jarrutteli useamman kilometrin. 3 kertaa yritti ohitusta kun auto tuli vastaan ja joutui palaamaan aina takaisin rekan perään. Se ei nähäny muuta kuin rekan perän niin hankalahan siitä on lähteä. Itse en uskaltanu lähteä ohitusta yrittämään sen poukkoilun takia ja halusin oikeastaan nähnä mihin tämä homma johtaa. Aika moneen kertaan ajattelin että kuinka saatanan tyhymiä kuskeja voi olla.

    Se jätti sit sen ensimmäisen pitkän suoran käyttämättä kokonaan kun ei se nää mitään. Seuraavalla suoralla ohitin molemmat ja mietin että pysähtyiskö seuraavalle levikkeelle taputtamaan kuskille "loistavasta" suorituksesta.

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Eilen 12.7 ajelin 8 tietä Porista Raumalle jonossa, joka eteni ihan mukavasti noin 90km/h mittarinopeutta. Jonoa siis satoja metrejä molempiin suuntiin. Kaikki muut ajoivat kiltisti jonossa, mutta pari - valitettavasti - BMW kuskia oli muita kiireisempiä. Eikä siinä mitään, 100km/h rajoitushan tuossa on suurelta osin, joten sinällään ymmärrän ohittamisen ja itsekin ohitan jos on paikkoja ja jono järkevän pituinen, eikä tyyliin Porista Raumalle kuten eilen.

    Se mikä tekee näistä sankareista (valkoinen uudehko 500 ja harmaa uudehko 300 coupe) munakuskeja on ohitustyyli. Täysin piittaamaton turvaväleistä, keltaisista tai edes tuplakeltaisista viivoista ja puikkelehtiminen aivan liian pieniin väleihin samalla täysillä jarruttaen. Jälkimmäinen eli coupe ohitti minut ja monet muut keltaisen viivan alueella - eli näkemättä tuleeko joku vastaan vai ei - ja tätä siis jatkui satoja metrejä. Vain ajaakseen sitten pari km myöhemmin taas edessä, kun ei päässyt tukkirekasta ylämäessä ohi. Valkoinen puolestaan oli ajaa perääni, vaikka väistin oikealle tämän ohittaessa minua.

    Okei, eivät nämä sankarit tänään minun omaa ajoani juuri häirinneet, enkä ala poliisiksi, kun en sellainen ole. Se mikä pistää vihaksi, on se mahdollisuus, että jonain päivänä tulen perheeni kanssa tuollaista vastaan noilla keltaisen viivan alueilla, eikä munakuski pääsekään ajoissa takaisin jonoon. Siksi ylipäänsä avaudun.

    Kaiken lisäksi tuon 50km matkan aikana (okei, en tiedä minne munakuskit olivat matkalla) aikaa ei säästy tuolla ajotyylillä juuri ollenkaan. Eilen, kun käytännössä koko matka meni viimeistä ohituskaista-aluetta lukuun ottamatta alinopeutta, meni matkaan aikaa 45min. Tänään, kun ajelin aamulla töihin tikkarinopeutta +ehkä 5km/h, aikaa meni 40min.
    Last edited by Tenox; 13-07-2017, 07:06.

    Leave a comment:

Working...
X