Originally posted by nullzwei
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Trafin muuttuva partikkelisuodatinlinjaus diesel-moottoreissa?
Collapse
X
-
Originally posted by jannmann View PostKyllähän toi diesel auto on jo nykyään sen luokan ongelma koko maapallolle, että 100% käyttökielto kaikille dieselillä käyville laitteille välittömästi.
Suomi voi näyttää esimerkkiä.
Itseäkin nolottaa ja odottelen syytettä tulevaksi , tiedä kuinka monta ihmistä olen dieselillä ajaessa tappanut.Onko tämä kommentti annettu
mutta joka tapauksessa
F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Jo pari vuotta sitten oli TM:ssä juttua bosch:n kehittämästä järjestelmästä, jolla saatiin liki kaikki pahat hiukkaset (muista hiukkasten nimeä) pois pakokaasuista. Tämä artikkeli uudelleen julkaistiin tänä alkuvuotena. Pääpointti oli että jo valmiiksi käytössä olevia komponentteja käytettiin eri paikassa/tavalla. Eli tekniikkaa on olemassa, millä saataisiin jo käytössä olevista autoista todella vähäpäästöisiä.
Tuokin asia sivuutetaan täysin ja rummutetaan vain sähköautojen ideologiaa. Toki iltapaskalehdissä myy vihreät ajatukset.
Taisi olla joku arviokin että jälkiasenteisena kyseinen järjestelmä maksaa n. tonnin. Jos tuon sarjan asentaisi ja saisi lapun millä todennetaan autoni olevan todella vähäpäästöinen ja saisin päästöperusteista veroa pienemmäksi, asennuttaisin sen.
Sen sijaan jos oletetaan kaikkien ostavan sähköauto, vaatisi se n. 20miljardia€. Ei taida onnistua ihan hetkessä ihan rahallisesti ajatellen.
Ei täällä haluta autojen olevan vähäpäästöisiä, vaan ostettavan uusia sähköautoja. Se puolestaan toisi valtion kassaan enemmän veroeuroja, joita poliitikot voi sitten tuhlata jonninjoutavuuksiin ja omien yhtiöiden taskuun.
Eikä tuo boschin keksimä järjestelmä voi olla ainut keksintö millä vähennetään päästöjä. Siitä vaan on uutisoitu täällä. Varmasti muita järjestelmiä tulossa tai on jo käytössä, minkä voisi päätellä edellä uutisoiduista tuloksista. Sikäli mikäli uutinen pitää paikkaansa, ei se kuitenkaan mahdotonta ole.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostJo pari vuotta sitten oli TM:ssä juttua bosch:n kehittämästä järjestelmästä,
bosch:n = ok
Siitä vaan on uutisoitu täällä. = Ai miten TM:ssä sitten oli juttu?
Huomaa päivämäärä, siis alle vuosi sitten: 27.4.2018 klo 14:30
Bosch kehitti ratkaisun joka puhdistaa dieselien päästöt tehokkaasti, yksinkertaisesti ja halvalla - "voimme lopettaa keskustelun dieselin kuolemasta"
Boschin pääjohtaja Volkmar Denner esitteli tällä viikolla konsernin vuosikatsauksen ja laukaisi samalla kohauttavan uutisen. Uudella menetelmällä dieselmoottori puhdistuu melko yksinkertaisin keinoin ja maltillisin kustannuksin.
Ratkaisu on käytännössä valmis, sillä se perustuu jo käytössä olevaan tekniikkaan. Uusia komponentteja ei tarvita, joten auton hinta ei mainittavasti nouse.Last edited by nullzwei; 27-02-2019, 19:03.
Comment
-
-
Ei menny ulkomuistista "pari vuotta" oikein, no alle vuosi,sitten. Ei TM minunkaan lempilehti ole mutta sekö on paskaa jos uutisoidaan muiden oikeista aikaansaannoksista?
Enivei, pääpointti: päästöjä voidaan vähentää merkittävästi jos,niin halutaan.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Se, että pari hassua tendenssijournalistia hehkuttaa sähköautoilua, ei tarkoita sitä, että jollain mystisellä illuminatitasolla ajetaan sähköautoilun puolesta vakavasti otettavaa agendaa. Kamoon ny jätkät ja vähän objektiivisuutta peliin.
Polttomoottoreita ei kielletä valtion tasolla todennäköisesti koskaan. Sen sijaan kehitys tulee etenemään kapitalismin hengessä kohti sitä mitä kuluttajat haluavat ja tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että kehitys kulkee kohti vähäpäästöisempiä autoja. Se, että on mielestäni noloa tössäytellä voimasavuja jollain f10:llä tms. ei liity tähän asiaan kuin hyvin kevyesti.
Sitä paitsi osallistuttuani kuplan ulkopuolella Käpylän kyläjuhliin viime kesänä sai muutama harrasteauto joita siellä oli, itseni mukaanlukien, ihan poikkeuksellisen positiivista pöhinää aikaiseksi. Käpylä on kuitenkin pahimpia vihervassaripesäkkeitä valtakunnan laajuisesti, että joskus matkailu avartaa paljonkin. Ja yksikään niistä hatrasteautoista ei ollut vähäpäästöistä nähnytkään....
Comment
-
-
Ei täällä haluta autojen olevan vähäpäästöisiä, vaan ostettavan uusia sähköautoja. Se puolestaan toisi valtion kassaan enemmän veroeuroja, joita poliitikot voi sitten tuhlata jonninjoutavuuksiin ja omien yhtiöiden taskuun.
Comment
-
-
Originally posted by TFV View PostNo sinä itse et osaa kirjoittaa ymmärrettävää tekstiä.
Ei tuota kommenttiasi voi muuten ymmärtää.
Dieselautot aiheuttavat lähes puolet liikenteen päästöistä johtuvista ennenaikaisista kuolemista, kertoo oheinen tutkimus
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostDieselautot aiheuttavat lähes puolet liikenteen päästöistä johtuvista ennenaikaisista kuolemista, kertoo oheinen tutkimus
https://tekniikanmaailma.fi/dieselau...rtoo-tutkimus/
"Liikenteen päästöt aiheuttivat vuonna 2015 maailmanlaajuisesti 385 000 ihmisen ennenaikaisen kuoleman. Tutkimuksen mukaan ennenaikaisista kuolemista lähes puolet (47 prosenttia) voidaan yhdistää dieselajoneuvoihin."
"Tutkijoiden laskelmien mukaan noin 3,4 miljoonaa ihmistä kuolee vuosittain pienhiukkaspäästöille ja alailmakehän otsonille altistumisen johdosta. Maailmanlaajuinen liikenne on vastuussa tästä noin 11 prosentista."
Toisin sanoen vuonna 2015 maailmanlaajuisesti noin 181 000 ihmistä kuoli ennenaikaisesti dieselajoneuvoista aiheutuneiden päästöjen takia.
Vertailun vuoksi esim. vuonna 2004 passiivinen tupakointi aiheutti maailmanlaajuisesti yhteensä 603 000 ennenaikaista kuolemaa ja noin 11 miljoonan hyvälaatuisen elinvuoden menetyksen (Öberg ym. 2011). Passiivinen tupakointi on tupakoimattoman henkilön altistumista tupakansavun karsinogeeneille, teratogeeneille, ärsyttäville ja toksisille aineille toisten tupakoinnin vuoksi.
Suurimmasta passiivisen tupakoinnin aiheuttamasta tautitaakasta kärsivät lapset ja naiset. Yli 90 % maailman väestöstä asuu maissa, joissa tupakkalainsäädäntö ei suojaa heitä passiiviselta tupakoinnilta.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Ja nullin mielipiteet ovat ainoa totuus ja elämä.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostJa nullin mielipiteet ovat ainoa totuus ja elämä.
TM kirjoittaa ensin että Bosch teki innovaation. Ok. Hyvä. Hienoa. Jesh.Sitten sama läystäke julistaa miten paskoja dieselit ovat, kuin lainkaan huomioimatta mm ADAC:in teettämää tutkimusta dieseleiden päästöjen vähentymisestä
TM ei tuossa dieseleiden piiskausjutussa edes viitannut aikaisempaan juttuunsa Boschin innovaatiosta? Ei, vaikka Bosch väitti innovaationsa päästöjen vähentämisessä olevan perin kustannustehokasta.
Kuin kädetöntä jutun vääntämistä (poimitaan rusinat pullasta) kun eivät itse näytä tietävän tai muistavan mitä ovat joskus kirjoitelleet tai mitä muualla aiheesta on kirjoitettu. Vai onko kyseessä tahallinen muistamattomuus? Tarkoitus johdatella? Sähköautot kun näyttävät olevan TM:ssa aika pop.
Comment
-
-
Sellainen pieni huomio, että ne uusimmat Euro6 normin mukaiset dieselit on niitä suhteellisen puhtaita ja nekin optimiolosuhteissa. Ei todellakaan ne kyläsepän puukottamat vanhat paskat, joista on poistettu DPF, EGR, AdBlue ja asennettu vielä ohjelma, jonka ainoa tavoite on tuottaa mahdollisimman paljon tehoja päästöistä välittämättä.
Eli jos alla on 10 vuotta vanha diesel, niin se ei kyllä yhtään puhtaammaksi muutu millään uusia vm 2019 dieselautoja käsittelevällä lehtijutulla.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostSellainen pieni huomio, että ne uusimmat Euro6 normin mukaiset dieselit on niitä suhteellisen puhtaita ja nekin optimiolosuhteissa. Ei todellakaan ne kyläsepän puukottamat vanhat paskat, joista on poistettu DPF, EGR, AdBlue ja asennettu vielä ohjelma, jonka ainoa tavoite on tuottaa mahdollisimman paljon tehoja päästöistä välittämättä.
Eli jos alla on 10 vuotta vanha diesel, niin se ei kyllä yhtään puhtaammaksi muutu millään uusia vm 2019 dieselautoja käsittelevällä lehtijutulla.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment