Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trafin muuttuva partikkelisuodatinlinjaus diesel-moottoreissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    Paha sanoa... Noi on kyllä ollut aika liipaisinherkkää sakkia ja taitaa olla niin, ettei agendallakaan ole aina niin väliä.

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      MTV:n toimittajalla verot sekaisin. Polttoainevero ja sen korotus, ei suomalainen käyttövoima-, eli toiselta nimeltään diesel-vero.

      Comment

      • Silvio
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 293
        • *

        Onkos tässä nyt jotain uutta konkretiaa tai essonbaaritietoa otsikon aiheeseen liittyen?
        ...

        Comment

        • nullzwei
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 11056
          • ?

          Originally posted by ;4066673
          Vielä kun keksivät miten rokottaa puuttuvasta dpf:sta niin voi tulla penaltia ja liputus stop but not go-pit stopille. :think
          Homma kuuluu etenevän, hmm...

          Dieselautoilijat sabotoivat suodattimiaan

          Kehittyykö diesel vastoin VTT:n tutkijan olettamuksia?
          Dieselmoottorien ongelma on pakokaasujen vaikea puhdistettavuus.


          – Kun tavoitellaan pieniä hiilipäästöjä, silloin dieselmoottori on hyvä vaihtoehto. Se on energiatehokas, mutta siinä on vaikeasti puhdistettavat pakokaasut.

          Uusimpien dieselautojen typenoksidipäästöt uskomattoman alhaisia – yksi Mersu puhalsi nollat!

          ...vai onko -jälleen kerran- kyseessä autotehtaiden huijaus :think

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6169
            • Helsinki

            Joku höpisi jossain facebook ryhmässä, että jollain lämpökameralla kuvannut/tutkinut näitä. Mene ja tiedä onko esso-baari juttua.
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17508
              • Turku

              Originally posted by MikeDry View Post
              J esso-baari juttua.
              Kuulostaa ihan siltä.
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                Eipä se olis ovin iso vaiva ruuvata lambda anturia irti ja kokeilla vaikka teräslanganpätkällä, onko siellä pöntössä mitään. Sitä varten saa kyllä hyvin osviittaa jo pelkästä pakokaasun hajusta. Noi ilman DPF:ää olevat autot haisee ihan v*tun pahalta. Mun puolesta saisivat poistaa kilvet jokaisesta sellaisesta. Uudet suodattimetkaan eivät maksa enää älyttömästi, niin turha sitä on silläkään koittaa perustella. Joskus oli hienoa poistella katalysaattorit autosta, nykyään semmoisen laittaa ihan mielellään autoon, vaikkei olis edes pakko. Vaimentaa sopivasti ääntä, ei vie juurikaan tehoa ja eipä tarvitse haistella kitkerää pakokaasun käryä, kun se katti poistaa senkin. Kaipa se diesel-porukkakin joskus viisastuu...
                Last edited by Juppe; 27-02-2019, 10:18.

                Comment

                • van cleef
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1886
                  • 01830

                  Originally posted by Juppe View Post
                  Noi ilman DPF:ää olevat autot haisee ihan v*tun pahalta. Mun puolesta saisivat poistaa kilvet jokaisesta sellaisesta. Uudet suodattimetkaan eivät maksa enää älyttömästi, niin turha sitä on silläkään koittaa perustella.
                  Jos tää olis ylilauta niin saisit "tää-äänen".
                  ...

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    Just naapuri korjaamolla sanoin kaverille että ne haisee ihan kuolemalta. Vielä pahempi haju kuin vanhassa nokivasara mersussa. Ei ole ihan varmasti terveellinen käry
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1964
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Juppe View Post
                      Eipä se olis ovin iso vaiva ruuvata lambda anturia irti ja kokeilla vaikka teräslanganpätkällä, onko siellä pöntössä mitään. Sitä varten saa kyllä hyvin osviittaa jo pelkästä pakokaasun hajusta. Noi ilman DPF:ää olevat autot haisee ihan v*tun pahalta. Mun puolesta saisivat poistaa kilvet jokaisesta sellaisesta. Uudet suodattimetkaan eivät maksa enää älyttömästi, niin turha sitä on silläkään koittaa perustella. Joskus oli hienoa poistella katalysaattorit autosta, nykyään semmoisen laittaa ihan mielellään autoon, vaikkei olis edes pakko. Vaimentaa sopivasti ääntä, ei vie juurikaan tehoa ja eipä tarvitse haistella kitkerää pakokaasun käryä, kun se katti poistaa senkin. Kaipa se diesel-porukkakin joskus viisastuu...
                      Mikä pakko se katalysaattori on sieltä poistaa? Ilman dpf:ää mutta katalysaattori paikoillaan ei haise kyllä juurikaan sen kummemmalta oli dpf paikoillaan tai ei. Se kitkerä katku kielii kyllä usein vuotavasta suuttimesta. Meillä on toisessa paikoillaan ja toisesta poistettu. Saa olla paikoillaan niinkauan kun kaikki toimii ja ei ole ongelmia, jos niitä tulee niin aj tech reissu ja hoidetaan ongelma pysyvästi pois.
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        Originally posted by joko View Post
                        Mikä pakko se katalysaattori on sieltä poistaa? Ilman dpf:ää mutta katalysaattori paikoillaan ei haise kyllä juurikaan sen kummemmalta oli dpf paikoillaan tai ei. Se kitkerä katku kielii kyllä usein vuotavasta suuttimesta. Meillä on toisessa paikoillaan ja toisesta poistettu. Saa olla paikoillaan niinkauan kun kaikki toimii ja ei ole ongelmia, jos niitä tulee niin aj tech reissu ja hoidetaan ongelma pysyvästi pois.
                        +1.
                        Ja jos ohjelma tehty hyvin, niin ei todellakaan hajussa huomaa mitään eroa vaikka dpf poistettu. Kunhan katti paikoillaan.
                        Eri juttu sitten noi paskat bulkki ohjelmat.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          Kyllä se oma mese ainakin tyhjällä pöntöllä haisi. Ei hirveästi, mutta eipä hajusta voinut erehtyä peruuttaessa tai kun sen laittoi aamulla tulille katoksessa. Tuohon aikaan ei kattejakaan tavattu jättää pönttöön (ja tuntuu siltä, että aika harva sen sinne jättää). Katin puuttumisen huomaa kyllä heti. Ei tuu sitä "uimahallin" hajua putkesta vaan kitkerä vanhan mustalaislavetin käry. Sama homma bulkkisoftalla ja sitten ihan autokohtaisesti puukotetulla tunnetun ohjelmantekijän softalla. Ei se kuitenkaan juuri pöllytellyt. Enää en kyllä pönttöä alkaisi tyhjentämään. Samalla purkamisen vaivalla laittaisin uuden tilalle.

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            Originally posted by Juppe View Post
                            Mun puolesta saisivat poistaa kilvet jokaisesta sellaisesta. Uudet suodattimetkaan eivät maksa enää älyttömästi, niin turha sitä on silläkään koittaa perustella.
                            Trafi(com) pinnisti eli kiristi kaikkensa...



                            ...ja nyt tulee pomppu heikkotehoisesta käsijarrusta. Perusteeksi joku virkaheitto hopotti että ainakin kaksi kuolee joka vuosi koska käsijarru on pettänyt jne. Liekö samalle virkaheitolle kukaan koskaan tavuttamalla kertonut kuinka monta kuolee hiukkaspäästöjen takia per anno.

                            jutusta poimittua:
                            Suomen laki ei kriminalisoi hiukkassuodattimen poistoa. Ainoa sanktio on auton hylkäys katsastuksessa.

                            Ammattimaisesti tehdyt DPF-poistot eivät kuitenkaan jää kiinni katsastuksissa, joissa yleensä tarkastetaan auto vain silmämääräisesti. Lisäksi raja-arvot ovat katsastuksissa niin väljät, että edes päästöjen kymmenkertaistuminen ei narauta autoilijaa.

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              Kyllähän toi diesel auto on jo nykyään sen luokan ongelma koko maapallolle, että 100% käyttökielto kaikille dieselillä käyville laitteille välittömästi.
                              Suomi voi näyttää esimerkkiä.

                              Itseäkin nolottaa ja odottelen syytettä tulevaksi , tiedä kuinka monta ihmistä olen dieselillä ajaessa tappanut.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • nullzwei
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 11056
                                • ?

                                Originally posted by jannmann View Post
                                Itseäkin nolottaa ja odottelen syytettä tulevaksi
                                Saksan autoliitto ADAC on testannut kolmentoista uuden dieselauton NOx- eli typenoksidipäästöt. Tien päällä tehtyjen testien tulokset ovat pysäyttäviä, mutta tällä kertaa siitä syystä, että useiden autojen myrkylliset NOx-päästöt olivat lähes nollassa – yhden Mercedes-Benzin kohdalla jopa täysin nollassa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎