Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trafin muuttuva partikkelisuodatinlinjaus diesel-moottoreissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5403
    • S:t Karins

    #91
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Tiedän kyllä mitä tarkoitat.
    Ehkä trafinkin ukko ymmärtää että mittarin voi laittaa koeajolle putkeen. Sellaisiakin saa.

    Lisäksi onhan noissa selvä ero paikallaan polkiessakin, dpf:llä tulokset alle 0,1 järjestään ja 0,3 alempaa on jo paha saada ilman dpf.
    Totta, ja toi kommenttini tarkoittaa vain nykyistä mittausmetodia, joka on itse asiassa täysin turha.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1568

      #92
      pariinkin otteeseen 0,00 lukemalla on e60:iä ilman dpfää tullut katsastettua.

      Comment

      • jpeltoma
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 600
        • pirkanmaa

        #93
        Miten auton omistajaa voidaan vaatia laittamaan auto päästöluokkien vaatimaan tasoon, kun auto ei ole sitä oikeasti ollut tehtaalla lähtiessäänkään. Tyyppihyväksynnän päästönormit toteutuu vain labra oloissa. Minkä tasoisia oikeita päästöjä sitten mitattaisiin ja mitkä hylättäisiin?

        Kuinka paljon näitä on kiertänyt liikkeissäkin... Autokauppa joutuis ostamaan DPF poistetut autot takaisin kun ne kärähtää katsastuksessa tai hoitamaan ne kuntoon. Monelle asiasta tietämättömälle olisi ylllätys tulossa kun katsastusmies laittaa hyvässä uskossa ostetun auton ajokieltoon.
        Last edited by jpeltoma; 09-02-2016, 06:11.
        __________________________________________________ ________________________
        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

        Comment

        • Hanza
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1931
          • Juvan Shell. Requiescat in pace

          #94
          Originally posted by jpeltoma View Post
          Miten auton omistajaa voidaan vaatia laittamaan auto päästöluokkien vaatimaan tasoon, kun auto ei ole sitä oikeasti ollut tehtaalla lähtiessäänkään. Tyyppihyväksynnän päästönormit toteutuu vain labra oloissa. Minkä tasoisia oikeita päästöjä sitten mitattaisiin ja mitkä hylättäisiin?
          Viranomaiset nyt voi Suomessa käytännössä vaatia mitä hyvänsä ainakin aluksi ennenkuin joku saa päätöksiin järkeä.

          Kuinka paljon näitä on kiertänyt liikkeissäkin... Autokauppa joutuis ostamaan DPF poistetut autot takaisin kun ne kärähtää katsastuksessa tai hoitamaan ne kuntoon.
          Vähän epäilen tuota, että ostaisivat mitään takaisin, saati korjaisivatkaan. Eiköhän lasku lankea kuluttajalle. Toki joissain tapauksissa voivat tulla vastaankin.

          Monelle asiasta tietämättömälle olisi ylllätys tulossa kun katsastusmies laittaa hyvässä uskossa ostetun auton ajokieltoon.
          Sitten ei auta kuin alkaa korjaamaan autoa katsastuskuntoon tai alkaa tappelemaan auton myyneen tahon kanssa asiasta.
          Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

          t: luft waffel

          "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

          Comment

          • scheisse
            BTCF Honorary Member
            • Apr 2007
            • 2798
            • Kauhajoki

            #95
            Sattui olemaan muutakin asiaa konttorille niin ihan mielenkiinnosta kävin samalla kysymässä tästä aiheesta katsastusmieheltä.

            Vastasivat, että luultavammin obd:n kautta tullaan tarkastus tekemään eli tarkastetaan onko ohjelmaa puukotettu.

            Ei heillekkään ole vielä tullut tarkempaa tietoa aiheesta. Sanoi vaan, että jos se kyseinen ohjelmanosa puuttuu niin paha sitä on testata ja sitten se on hylsy.. ..ehkä.

            Odottavat itsekkin ohjeita.
            Last edited by scheisse; 09-02-2016, 14:34.
            - f30 330e M-Sport , -16
            - e36 3.2 M3 cabrio individual

            Comment

            • kalevik
              BTCF Member
              • Apr 2009
              • 957
              • Salo

              #96
              Originally posted by jpeltoma View Post
              Miten auton omistajaa voidaan vaatia laittamaan auto päästöluokkien vaatimaan tasoon, kun auto ei ole sitä oikeasti ollut tehtaalla lähtiessäänkään. Tyyppihyväksynnän päästönormit toteutuu vain labra oloissa. Minkä tasoisia oikeita päästöjä sitten mitattaisiin ja mitkä hylättäisiin?

              Kuinka paljon näitä on kiertänyt liikkeissäkin... Autokauppa joutuis ostamaan DPF poistetut autot takaisin kun ne kärähtää katsastuksessa tai hoitamaan ne kuntoon. Monelle asiasta tietämättömälle olisi ylllätys tulossa kun katsastusmies laittaa hyvässä uskossa ostetun auton ajokieltoon.
              Originally posted by Hanza View Post
              Viranomaiset nyt voi Suomessa käytännössä vaatia mitä hyvänsä ainakin aluksi ennenkuin joku saa päätöksiin järkeä.
              Eihän nyt olla vaatimassa mitä hyvänsä, vaan että autoon tehtaalla asennettuja, päästöihin vaikuttavia laitteita ei muuteta tai poisteta.
              E61 525i, Suzuki VS1400
              Exät: Jaana, Susanna, Maija

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                #97
                Nooo...

                kun tämän hesarin...

                Taistelu autoista, joita ei ole olemassa – romuyrittäjä haastoi Trafin ja voitti
                ”Trafin virkamiehet eivät ole välittäneet pätkääkään suomalaisen yrittäjän kohtalosta tässä. Se on härskiä”, sanoo romuyrittäjä Jyri Keinänen. Trafin johtava asiantuntija vastaa syytöksiin


                ...jutun sisäistäen lukee niin ainakin minä pääsin jälleen kerran ohueen johtopäätökseen ettei trafilla ole mitään rehellistä, avointa keinoa tutkituttaa asiaa puolueettomasti.

                Laillinen keino on, mutta teoreettisena se on kaukana pragmaattisesta.
                Last edited by nullzwei; 11-02-2016, 10:18.

                Comment

                • kalevik
                  BTCF Member
                  • Apr 2009
                  • 957
                  • Salo

                  #98
                  Originally posted by nullzwei View Post
                  Nooo...

                  kun tämän jutun sisäistäen lukee niin ainakin minä pääsin jälleen kerran ohueen johtopäätökseen ettei trafilla ole mitään rehellistä, avointa keinoa tutkituttaa asiaa puolueettomasti.

                  Laillinen keino on, mutta teoreettisena se on kaukana pragmaattisesta.
                  Voitko vähän valaista mistä jutussa on kyse? ei ole eikä tule lukuoikeuksia hesarin juttuihin.
                  E61 525i, Suzuki VS1400
                  Exät: Jaana, Susanna, Maija

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    #99
                    Originally posted by kalevik View Post
                    ei ole eikä tule lukuoikeuksia hesarin juttuihin.
                    Sorry.

                    Taistelu autoista, joita ei ole olemassa – romuyrittäjä haastoi Trafin ja voitti
                    ”Trafin virkamiehet eivät ole välittäneet pätkääkään suomalaisen yrittäjän kohtalosta tässä. Se on härskiä”, sanoo romuyrittäjä Jyri Keinänen. Trafin johtava asiantuntija vastaa syytöksiin...

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6169
                      • Helsinki

                      Siis mä ymmärsin asian näin, että miksi se autonomistaja joka on "myynyt" romuksi tai mitä vain, niin ilmoittanut heti trafille että näin on käynyt, niin ei olisi ollut mitään ogelmaa..Eli eihän se ole toisaalta myös trafin moka ole jos ne tyypit sanoo trafille että auto on keinäsen nimissä jne, niin silloin automaattisesti trafi kääntyy keinäsen puoleen tai siis automaatio, kun sinne merkataan että keinanen on omistaja, niin automaatiohan silloin tekee töitä käskettyä, ei se kyllä kysy onko auto teidän nimissä..
                      Tässä kohtaa trafin järjestelmä kusee, minusta tuossa kohtaa pitäisi rangaista niitä jotka on tehnyt vilppiä trafille että keinänen omistaa

                      Siinä koko stoori
                      Espoolainen romutusyrittäjä Jyri Keinänen sai eräänä päivänä erikoisia laskuja.

                      Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi peri Jyri Keinäsen vetämältä Romu Keinänen Oy:ltä takautuvasti ajoneuvoveromaksuja autosta, joka oli merkitty Romu Keinänen Oy:n omistamaksi.

                      Keinänen tutki asiaa ja totesi, että maksuille ei ollut perustetta. Autot eivät olleet Keinäsen.
                      ”Ilmoitin asiasta Trafille”, Jyri Keinänen sanoo.

                      Siitä alkoi taistelu.

                      Taistelussa on kyse monimutkaisista lakipykälistä, hämäristä päätöksistä ja autoista, joita ei ole olemassa, mutta jotka löytyvät Trafin haamurekisteristä.

                      Kysymys on siitä, että auton omistajalla on ajoneuvojen rekisteröinnistä annetun asetuksen mukaan mahdollisuus tehdä ilmoitus ajoneuvon uudesta omistajasta
                      Trafin ajoneuvo-osaston johtavan asiantuntijan Reijo Jälkön mukaan säädös on tehty suojaamaan auton myyjää silloin, kun tehdään vaikkapa autokauppoja.

                      Jos uusi omistaja ei jostain syystä rekisteröi autoa nimiinsä, auton myynyt henkilö joutuu maksamaan auton maksuja maailman tappiin saakka.

                      Romutusfirman kannalta säädös voi kuitenkin olla ongelmallinen.

                      Esimerkki: Mikko haluaa päästä eroon vanhan autonsa maksuista. Hän ilmoittaa Trafille ajoneuvonsa tiedot sekä sen, minkä nimiseen firmaan, mihin osoitteeseen ja minä päivänä hän on autonsa luovuttanut.

                      Esimerkiksi Romu Keinänen Oy:n eräässä tapauksessa omistaja on ilmoittanut Trafille 12.10.2013 päivätyllä kirjeellä, että on luovuttanut auton romutettavaksi päivämäärällä 29.9.2007.

                      Tuohon lokakuuhun 2013 asti veroja on karhuttu omistajalta. Ilmoituksen perusteella hänelle kohdennetut laskut mitätöityvät, ja joulukuussa 2013 Trafi lähettää romuttamolle laskut veroista ajalta 2008–2014.

                      Ongelma on siinä, että tällaista ajoneuvon luovutusta ei välttämättä ole tapahtunut tai romutusta ei enää varmuudella voi todentaa. Autonromu on voitu takavuosina esimerkiksi myydä romuttamolle romumetallina.

                      ”Romutusyritys saa tiedon omistajuudensiirrosta, kun sille alkaa tulla postitse ajoneuvon takautuvia ajoneuvovero- ja vakuutusmaksulaskuja useiden vuosien ajalta”, Keinänen kertoo.

                      Eli siis juuri niitä maksuja, jotka Keinäsen mukaan olivat perusteettomia. Vanhin tapaus, jota Keinänen joutui selvittelemään oli ajoneuvo, joka oli siirretty Romu Keinäsen nimiin takautuvasti vuodesta 2003. Omistajuuden siirto oli tehty Trafiin kesällä 2015.

                      Trafin Jälkö sanoo, että ymmärtää oikein hyvin ongelmaa.

                      ”Laissa ei ole mitään aikarajaa luovutusilmoitukselle. Jos jostain syystä aiemmalle omistajalle tulee selvyyden hetki jossain vaiheessa, että ’teimme kauppaa vaikka vuonna 2005’, niin sen päivän voi ilmoittaa. Siitä on hyvä olla luovutuskirja todisteena, mutta se ei ole pakollinen”, Jälkö sanoo.

                      Jälkö korostaa, että vastuu on luovutusilmoituksen tekijällä: sen täytyy olla totta, että auto on luovutettu ilmoitettuna päivänä.

                      ”Trafi on vain viranomainen, joka pitää rekisteriä. Emme me ratko sitä, onko omistusoikeus siirtynyt vai ei”, Jälkö sanoo.

                      Jälkö myös muistuttaa, että mikäli auto on tullut romuttamolle romumetallina ja yrittäjä on myynyt osia eteenpäin, käytännössähän omistusoikeus on silloin siirtynyt: yrittäjä saa voittoa romumetallista, joka hänelle on luovutettu.

                      Kun laskut saapuivat, Keinänen kertoo ottaneensa yhteyttä Trafiin.

                      Hän ilmoitti Trafn virkamiehelle, miksi yksipuolinen omistajuuden siirto on hankala juttu romutusliikkeelle.

                      Keinänen kertoo myös ehdottaneensa, kuinka järjestelmästä saisi fiksumman. Hän teetti lakiasiantuntijalla asetusmuutosehdotuksen, jolla olisi hänen mielestään päästy ongelmista eroon.

                      ”Virkamies ilmoitti minulle ihan suoraan, että sillä ei ole merkitystä, millaisia vastuita Romu Keinänen Oy:lle tai muulle ilmoitetulle auton vastaanottajalle tulee. (Virkamiehen mukaan) vain sillä on merkitystä, että yksityinen ihminen saa maksut harteiltaan. Virkamies sanoi, että Trafi ei näe mitään syytä minkäänlaisiin muutoksiin”, Keinänen sanoo.

                      Jälkö vastaa tähän:

                      ”En osaa sanoa, jos joku on meiltä näin todennut. Viranomaisnäkökulmasta kaikkia täytyy kohdella tasapuolisesti, oli kyseessä yksityinen henkilö tai yritys. Trafia kiinnostaa vain se, että rekisteritiedot ovat oikeita.”

                      Keinäsen mukaan virkamies oli ohjeistanut, että mikäli menettely tuntuu kohtuuttomalta, asiasta voisi valittaa.

                      Keinänen teki niin, mutta Trafi pysyi Keinäsen mukaan kannassaan.

                      ”Virkamies ihmetteli, että miksi emme vain poista ajoneuvoja rekisteristä ja vältä näin suurempia vaikeuksia”, Keinänen kertoo.

                      Syy on Keinäsen mukaan se, että kyseessä olisi rekisterimerkintärikos. Jos Keinäsellä ei ole todisteita siitä, että auto on tuotu romutettavaksi ja hän poistaa auton rekisteristä – ja se auto ilmestyykin jostain, hän on ongelmissa.

                      ”Siinähän menisi uskottavuus romutusyrittäjänä. Pahinta tässä on se, että virkamies antaa ymmärtää, että tuo olisi se oikea tie.”

                      Jälkö sanoo tähän:

                      ”En tiedä. Voiko joku meiltä sanoa näin, että pääsisi helpommalla? Mutta onhan se mahdollista, kuka tahansa voi tehdä virheitä. On meiltä voitu kysyä, että oletko ihan varma, että autoa ei ole otettu vastaan”, Jälkö sanoo.

                      Keinäsen mukaan Trafilta annettiin ymmärtää, että mikäli hän ryhtyisi kamppailemaan asiassa, se tulisi olemaan hankalaa.

                      ”Trafi ilmoitti, että ainoa asia, joka saisi heidän päänsä kääntymään, on hallinto-oikeuden päätös, mutta epäili, ettei yksittäisen yrittäjän tekemällä valituksella Trafia vastaan ole paljon painoarvoa hallinto-oikeudessa”, Keinänen sanoo.

                      Keinänen epäilee, että tässä on kyseessä Trafin halu karsia niin sanottua autojen haamurekisteriä.

                      Hetkinen. Mitä ihmeen autojen haamurekisteriä?

                      Tällä hetkellä Suomessa on satojentuhansien autojen haamurekisteri, jossa on ajoneuvoja, jotka on ehkä romutettu tai viety ulkomaille.

                      Rekisterin nimi on haamurekisteri, koska kukaan ei oikeastaan tiedä, missä autot ovat. Ne voivat olla romuna tai ulkomailla (lue lisää haamurekisteristä tästä jutusta).

                      Jos Keinänen tekisi kuten Trafi hänen mukaansa pyysi, eli poistaisi vain autot rekisteristä, tämä haamurekisteri karsiutuisi.

                      Jälkö kiistää tämän agendan.

                      ”Tuskinpa tällaisilla yksittäisillä tapauksilla olisi mitään merkitystä haamurekisterin kannalta, siellä on niin paljon ajoneuvoja.”

                      Jälkö ehdottaa, että esimerkiksi haamurekisteriasiassa byrokratiaa voisi kyllä hieman uhrata ja ottaa tervettä järkeä käyttöön.

                      ”Jos kyseessä on tosi vanha auto, josta ei ole mitään merkintöjä pitkään aikaan, niin ehkä se olisi vaan uskottava, että sellaista ajoneuvoa ei ole. Olisi parempi poistaa se vain rekisteristä sen sijaan, että omistaja tekisi siitä valheellisen luovutusilmoituksen.”

                      Keinänen ei poistanut autoja rekisteristä, vaan valitti hallinto-oikeuteen – ja voitti kaikissa kolmessa eri tapauksessa, jotka koskivat tätä samaista asiaa.

                      Trafi joutui maksamaan Romu Keinänen Oy:lle korvauksia.

                      Keinäsen mukaan Trafi lähettelee silti edelleen maksuja autoista, joita Keinäselle ei ole koskaan romutettavaksi tullut.

                      ”Nyt Trafi on saanut sen langettavan tuomion, mutta sama homma jatkuu. Heidän pitäisi valittaa siitä hallinto-oikeuden päätöksestä, ennen kuin siirtelisivät autoja romutusyrittäjän nimiin tai laittaisivat taas maksuja”, Keinänen sanoo.

                      Jälkön mukaan Trafi ei siirtele autoja kenenkään nimiin, vaan vain ottaa vastaan rekisteri-ilmoituksia.

                      Keinänen kertoo, ettei ole uskaltanut mainita asiasta julkisuudessa aikaisemmin siksi, että heillä ei vielä silloin ollut oikeuden päätöksiä asiasta.

                      Ilman viime vuoden lopulla tulleita päätöksiä ihmiset olisivat saattaneet ryhtyä tehtailemaan yksipuolisia omistajuudensiirtoja.

                      ”Jos kaikki, joilla on ongelma-auto, sanotaan vaikka että heitä on 100 000, olisivat laittaneet autonsa yhtäkkiä meidän nimiimme, niin eihän me oltaisi selvitty niistä maksuista (joita perittäisiin takautuvasti). Ja ihan sama, vaikka päätös olisi tullut sitten vuosien päästä, että me olimme oikeassa. Firma olisi siinä vaiheessa ollut entinen ja 32 ihmisen työpaikat olisi menetetty.”

                      Keinänen on hyvin pettynyt saamaansa kohteluun.

                      ”Trafin virkamiehet eivät ole välittäneet pätkääkään suomalaisen yrittäjän kohtalosta tässä. Se on härskiä.”

                      Jälkön mukaan Trafin kädet ovat sidotut.

                      ”Keinäsen täytyy vain kiistää niitä, ja sitten katsotaan, miten asiassa edetään. Eivät nämä tule ikinä loppumaan niin kauan, kuin luovutusilmoituksen tekeminen on mahdollista.”

                      Näkeekö Jälkö, että tässä luovutuspykälässä olisi jonkinlainen ongelma?

                      ”Ei siinä ole ongelmaa, jos ei oteta huomioon tätä romutusasiaa. Mitä Trafi voisi tehdä, on ainakin se, että ei ainakaan neuvottaisi kenellekään, että tämän pykälän avulla pääset ongelma-autosta ja maksuista eroon. Pykälä ei saa olla sillä lailla automaatti.”

                      Jälkö muistuttaa, että luovutusilmoituksella on selkeä ja hyvä tehtävänsä.

                      ”Luovutusilmoitusten tekemisellä on merkitystä kymmenille tuhansille ihmisille tapauksissa, joissa uusi omistaja laiminlyö rekisterimerkinnän tekemisen omistusoikeuden siirrosta.”
                      Last edited by MikeDry; 11-02-2016, 10:43.
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • kalevik
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 957
                        • Salo

                        Originally posted by Sädde View Post
                        Siis mä ymmärsin asian näin, että miksi se autonomistaja joka on "myynyt" romuksi tai mitä vain, niin ilmoittanut heti trafille että näin on käynyt, niin ei olisi ollut mitään ogelmaa..Eli eihän se ole toisaalta myös trafin moka ole jos ne tyypit sanoo trafille että auto on keinäsen nimissä jne, niin silloin automaattisesti trafi kääntyy keinäsen puoleen tai siis automaatio, kun sinne merkataan että keinanen on omistaja, niin automaatiohan silloin tekee töitä käskettyä, ei se kyllä kysy onko auto teidän nimissä..
                        Tässä kohtaa trafin järjestelmä kusee, minusta tuossa kohtaa pitäisi rangaista niitä jotka on tehnyt vilppiä trafille että keinänen omistaa

                        Siinä koko stoori
                        Piti lukea kolmessa osassa kun verenpaine alkoi nousta liikaa

                        Eli nyt kaikki lahjoittamaan romuautoja tälle Jälkölle
                        Last edited by kalevik; 11-02-2016, 12:27. Reason: typo
                        E61 525i, Suzuki VS1400
                        Exät: Jaana, Susanna, Maija

                        Comment

                        • nullzwei
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 11056
                          • ?

                          Kaikki mihin tulli tai trafi (autoissa) koskee muuttuu paskaksi.



                          Tai no. Ihan sama. Vaikka ei koskenut niin silti muuttuu.

                          Comment

                          • MikeDry
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 6169
                            • Helsinki

                            Originally posted by kalevik View Post
                            Piti lukea kolmessa osassa kun verenpaine alkoi nousta liikaa

                            Eli nyt kaikki lahjoittamaan romuautoja tälle Jälkölle
                            Joo, oli kyllä aikamoinen stoori se, mutta missä trafi nyt ei olisi ryssinyt tai ajatellut asiaa ihan loppuun asti
                            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                            Comment

                            • kalevik
                              BTCF Member
                              • Apr 2009
                              • 957
                              • Salo



                              "Tänä keväänä liikenteen turvallisuusvirasto Trafi on testannut yhteistyökumppaniensa kanssa mittaus- ja tarkastustapoja päästöhuijausten narauttamiseksi. Ne tulevat katsastuksissa yleisempään käyttöön todennäköisesti ensi vuonna. Trafi on vaitonainen siitä, mitä uudet konstit käytännössä ovat."

                              Se on ainakin varma jo tässä vaiheessa että päästömittauksen hinta nousee.
                              E61 525i, Suzuki VS1400
                              Exät: Jaana, Susanna, Maija

                              Comment

                              • Fabsu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 1754

                                Onkos tästä mitään kuulunut? Auto vaihtui ja tehoa mielisi lisää. Uskaltaako DPF:än poistaa, vai kannattaako jättää paikoilleen?
                                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                                e30 318i -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎