Ajelin eilen Lahesta ihmisten ilmoille ja useamman kuin kerran jouduin tolppaa lähestyessä pohtimaan oliko nopeusrajoitus 100 vai 80, vai jopa 60. Ihan päin persettähän nuo kyyrien tolpat on rahan himo silmissä ripoteltu, autioituvien maakuntien kylien sivuuttamiseen tarkoitettujen pääväylien sijasta ne tulisi olla siellä missä motorisoitu ja kevyt liikenne oikeasti kohtaavat.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pysäyttikö poliisi? Saitko sakot? II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by nullzwei View PostAjelin eilen Lahesta ihmisten ilmoille ja useamman kuin kerran jouduin tolppaa lähestyessä pohtimaan oliko nopeusrajoitus 100 vai 80, vai jopa 60. Ihan päin persettähän nuo kyyrien tolpat on rahan himo silmissä ripoteltu, autioituvien maakuntien kylien sivuuttamiseen tarkoitettujen pääväylien sijasta ne tulisi olla siellä missä motorisoitu ja kevyt liikenne oikeasti kohtaavat.
Vai vemputatko (nopeuttasi) 60-100 väliä tasamaalla käyttämättä vakionopeuden säädinlaitetta ?
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKuinka väsy pitää olla ettei huomio kylttejä tai muista mikä rajoitus on ?
Vai vemputatko (nopeuttasi) 60-100 väliä tasamaalla käyttämättä vakionopeuden säädinlaitetta ?Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKuinka väsy pitää olla ettei huomio kylttejä tai muista mikä rajoitus on ?
Vai vemputatko (nopeuttasi) 60-100 väliä tasamaalla käyttämättä vakionopeuden säädinlaitetta ?
Vakkarin käyttö etenkin kesäviikonloppuisin on todella turhauttavaa. Toki jos ei oikeassa jalassa hermotus toimi niin voi joutua käyttämään apuvälineitä...
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostSitäpaitsi aktiivisella autoilijalla on liikenteessä muutakin tekemistä kuin kytätä ja muistella viimeisintä tien oheen ulostettua nopeusrajoitusmerkkiä. Tai siis pitäisi olla.
Kuulostaa jo siltä että räplätään puhelinta ja ajetaan ihan miten saattuu tmsEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostSiehä sälli oot. Työtätekevä kansanosa joutuu ajattelemaan työasioita tai roikkumaan puhelinpalaverissa autoillessakin. Monta kertaa tajuaa, ettei ole ihan satavarma, mikäs rajoitus mihinkin on arvottu, kun olosuhteista sitä ei voi päätellä. Onneks HUD näyttää sen, muttei siihenkään voi aina luottaa.
Ei kait purkan pureskelu ja (kävely) ajaminen noin vaikeaa ole ?
Jos työkseen pitää konttoria autossa eikö olisi sitten suotavan järkevää panostaa sellaiseen vakionopeussäätimeen joka lukee rajoitukset ja käyttää niitä. Lisäksi kaistavahti ohjaavalla toiminnolla.
Jäisi kädet vapaaksi jos vaikka sattuisi olemaan palaverin pöytäkirjan kirjurina
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostNäin ammattikuljettajana, siis mitä helvettiä, etkö seuraa nopeusmerkkejä, mitä muita merkkejä jää kattomatta ja sitä myöten tulee sellaisia "heräämisiä"...
Kuulostaa jo siltä että räplätään puhelinta ja ajetaan ihan miten saattuu tms
Comment
-
-
No kyllähän se niin on, että jos ei ole varma vallitsevasta nopeusrajoituksesta niin vika löytyy tasan tarkkaan ratin ja penkin välistä, ei "ihraperseisistä kyyristä". Tuo kielikuva kertoo jo riittävästi asennoitumisesta liikennesääntöihin. Toki inhimillisiä erehdyksiä sattuu, itsellenikin välillä, mutta syy löytyy kyllä ihan itsestä. Peiliin katsomisen paikka.
Vuonna 2010 minulla oli ajokortti kuukauden ajan poissa johtuen pikkuylityksistä peltipoliiseihin. Muistan muutaman kerran kun olin ajanut 60km/h alueella kameraan sen 80km/h, kun olin kuvitellut ajavani 80km/h alueella. En ollut siis huomannut muuttunutta rajoitusta 60km/h. Tämän kuukauden arestin jälkeen aloin tarkkaavaisemmaksi tässä suhteessa ja nyt on menty 8 vuotta ilman välähdyksiä. Itsestä kiinni.Last edited by mikae34; 17-06-2018, 14:47.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Kyl se muuten on perkeleen totta kun suomen läpi vetää kesällä ja suomen huippukuntoisilla valtateillä noi nopeusrajoitukset pomppii miten milloinkin esim 80 100 lukuja, niin tervetuloa jokainen vetämään vaikka puoliväsyneenä ja muut miljoona asiaa takaraivossa, muistaako joka tolpan kohdalle tullessa mikä olikaan se nopeusrajoitus ja hädissään polkee sitten jarrua ja suoralla tyhjällä tiellä näin tehden liikenneturvallisuus kohenee.
Nykyautoissa ei myöskään nopeuskameratunnistimetkaan anna aina oikeaa tietoa ja vaikka auton kamera oliskin bongannut nopeustaulun tien poskesta, navigoinnin tietokannasta hetken päästä voi kilahtaa eri lukema mittaristoon.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostKyl se muuten on perkeleen totta kun suomen läpi vetää kesällä ja suomen huippukuntoisilla valtateillä noi nopeusrajoitukset pomppii miten milloinkin esim 80 100 lukuja, niin tervetuloa jokainen vetämään vaikka puoliväsyneenä ja muut miljoona asiaa takaraivossa, muistaako joka tolpan kohdalle tullessa mikä olikaan se nopeusrajoitus ja hädissään polkee sitten jarrua ja suoralla tyhjällä tiellä näin tehden liikenneturvallisuus kohenee.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostOlisiko tuossakin yhtälössä kuitenkin se suurin riskitekijä tuo puoliväsynyt kuski?
Pelkkä maalaisjärki riittää tähän ku miettii vähän asiaa. Pointtina kuitenkin se että ihmisiä tässä ollaan, ja jos itse on sitä mieltä että aina huomaa jotain, nii se ei päde kaikkiin.
Itse aina tosiaan huomaan yleensä rajoitukset ja merkit mutta osaan myös ajatella että jokainen on erilainen ja hoksottimet ei kaikilla pelaa samanlailla riippuen monestakin muuttuvasta asiasta
Comment
-
-
Ritariässän mainitsema nopeuksien pomppiminen on ehkä yksi niitä asioita jotka voisi suomessa laittaa esimerkilliseksi muille kansakunnille. Toki ymmärrän että risteyksien kohdalla pudotetaan nopeus alueella 100kmh -> 80 tai 60.
Hyvä esimerkki pätkä on nummela-forssa jossa on kyllä jokaista nopeutta, tällä pätkällä talvella 80kmh kattonopeuden aikaan on huomattavasti mukavampi taivaltaa kuin kesän 100kmh-60kmh. Turhia ohituksia on vähemmän ja muutenkin ihmiset ajelee fiksummin mm. välit.
Muttamutta, aamulla tultiin jyväskylään Tampereelta ja tällä tiellähän ei tunnetusti ole pellipoliiseja, eihän ?
Ei tuottanut tuskaa nopeusrajoitusten seuraaminen, yksikään tolppa ei meille välähtänyt mutta meidät ohittanut passatti otti passikuvan, oli varmaan jäänyt huomioimatta 100kmh kyltti kun vahingossa paukautti varmaan 130-140kmh nopeudella. Välkyn jälkeen sitten ajelikin meidän edessä 100km ihan rauhallisesti.
Syyhän toki oli muissa kuin paskatin kuskissa :think
Oli se kamerapylväskin piilotettu peltoaukealla niin inhottavasti...ainoa tikku koko 1-2km suorallaLast edited by BMW525Xda; 17-06-2018, 15:14.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostNo kyllähän se niin on, että jos ei ole varma vallitsevasta nopeusrajoituksesta niin vika löytyy tasan tarkkaan ratin ja penkin välistä, ei "ihraperseisistä kyyristä". Tuo kielikuva kertoo jo riittävästi asennoitumisesta liikennesääntöihin.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostOnko sulla oikeasti noin suuria vaikeuksia luetun ymmärtämisessä että joudut ihan itse? kehittelemään säälittävän surkeita kuvitelmia siitä miten muka olen liikenteessä käyttäytynyt?Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Comment