Originally posted by nullzwei
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pysäyttikö poliisi? Saitko sakot? II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by BeamR View PostMissäs tämä on kielletty?
Nopeusrajoitus on tunnettava ja liian väsyneenä ei saa ajaa, mutta puhelinpalaverin pitäminen on kyllä täysin sallittua.
Comment
-
-
Kyllä ihmettelen jos jonkun autoilevan ja ajattelevan ihmisen mielestä meillä on täällä Suomessa pääosin järkevää tämä virallinen suhtautuminen ajonopeuksiin, nopeusrajoitusten taso ja niiden ylityksestä seuraavat rangaistukset.
Johan se on moneen kertaan ihan julkisesti todettu että ajonopeuksista on kiva sakottaa koska niin on helppo kerätä rahaa.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostJuurihan sinä eilen kerroit ajelleesi tietämättömänä nopeusrajoituksia. Oliko se siis sinun mielestäsi jonkun muun kuin sinun oma vikasi, että et ollut huomannut niitä kylttejä?
Eräänä esimerkkinä useita tiekohtaisen turvallisuuden parannustoimenpiteitä missä molemmille puolille autotietä on rakennettu kevyen liikenteen väylät ja LISÄKSI laskettu nopeusrajoitus 80-60 km/h. Samaan aikaan ajoneuvojen turvallisuusominaisuudet kuten jarrujärjestelmät jne ovat parantuneet merkittävästi...
Perustuslakivaliokunta tyrmäsi uuteen tieliikennelakiin ehdotetun ajoneuvokohtaisen liikennevirhemaksun. Se tarkoittaa tylyä tyrmäystä viranomaisten sakkohaaveille.
Perustuslakivaliokunnan juuri saapuneen lausunnon mukaan tätä niin kutsuttua käänteistä todistustaakkaa ei kuitenkaan voida asettaa ajoneuvon omistajan tai haltijan vastattavaksi.
EU:n ihmisoikeustuomioistuimen käytännön mukaan ”vastuuolettamat eivät saa ylittää järkeviä rajoja eivätkä asettaa vastaajaa kohtuuttomaan tilanteeseen, vaan hänellä tulee olla mahdollisuus puolustautumiseen sekä lähtökohtaisen olettaman kumoamiseen.”
Comment
-
-
On kyllä mukavaa huomata, kuinka täydellisiä ovat suurimmalta osalta btcf:n autoileva kansanosa. Ei tehdä virheitä ja on täysin epäinhimillistä edes myöntää, että jokin virhe olisi koskaan sattunut tai saisi sattua. Yksikään liikennemerkki ei ole koskaan jäänyt huomaamatta ja väsyneenä ei ole ajettu. Kortti pois vaan jos joku menee työpäivän jälkeen olemaan väsynyt ja menemään auton rattiin saatika ajamaan kotiin. Hohhoijaa.
Ei muuta kuin omalle työnantajalle anomusta tekemään, että joko A) työpäivän päätteeksi saa pitää palkallista päikkäriä tai B) työnantaja järjestää kotiinkyydityksen. C)vaihtotehto eli julkisen liikenteen käyttö ei käy,sillä on olemassa häviävän pieni mahdollisuus, että ratikka-, bussi- tai junakuski on väsynyt, iiiiik!!!Isillä on
Comment
-
-
Originally posted by jari kihlman View PostOn kyllä mukavaa huomata, kuinka täydellisiä ovat suurimmalta osalta btcf:n autoileva kansanosa. Ei tehdä virheitä ja on täysin epäinhimillistä edes myöntää, että jokin virhe olisi koskaan sattunut tai saisi sattua. Yksikään liikennemerkki ei ole koskaan jäänyt huomaamatta ja väsyneenä ei ole ajettu. Kortti pois vaan jos joku menee työpäivän jälkeen olemaan väsynyt ja menemään auton rattiin saatika ajamaan kotiin. Hohhoijaa.
Ei muuta kuin omalle työnantajalle anomusta tekemään, että joko A) työpäivän päätteeksi saa pitää palkallista päikkäriä tai B) työnantaja järjestää kotiinkyydityksen. C)vaihtotehto eli julkisen liikenteen käyttö ei käy,sillä on olemassa häviävän pieni mahdollisuus, että ratikka-, bussi- tai junakuski on väsynyt, iiiiik!!!Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Vittu mitä jeesustelua. Vaikka en mitään muuta touhuaisi/miettisi, niin en aina ole satavarma siitä, että mikä mielivaltainen rajoitus minkäkin tolpan kohdalla on.
Eikö ne tolpat voisi olla vaikka eri värisiä? Rajoituksen mukaan, ei tarvis satasen alueella polkee jarrua varmuuden vuoksi kahdeksaankymppiin.E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostOnko sulla oikeasti noin suuria vaikeuksia luetun ymmärtämisessä että joudut ihan itse? kehittelemään säälittävän surkeita kuvitelmia siitä miten muka olen liikenteessä käyttäytynyt?Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
-
Originally posted by jari kihlman View PostOn kyllä mukavaa huomata, kuinka täydellisiä ovat suurimmalta osalta btcf:n autoileva kansanosa. Ei tehdä virheitä ja on täysin epäinhimillistä edes myöntää, että jokin virhe olisi koskaan sattunut tai saisi sattua. Yksikään liikennemerkki ei ole koskaan jäänyt huomaamatta ja väsyneenä ei ole ajettu. Kortti pois vaan jos joku menee työpäivän jälkeen olemaan väsynyt ja menemään auton rattiin saatika ajamaan kotiin. Hohhoijaa.
Ei muuta kuin omalle työnantajalle anomusta tekemään, että joko A) työpäivän päätteeksi saa pitää palkallista päikkäriä tai B) työnantaja järjestää kotiinkyydityksen. C)vaihtotehto eli julkisen liikenteen käyttö ei käy,sillä on olemassa häviävän pieni mahdollisuus, että ratikka-, bussi- tai junakuski on väsynyt, iiiiik!!!
Nykyisessä ammatissa ei tarvii korttia, muuhun kuin työmatka ajoihin, jos kortti lähtisi, auto vaihtoon ja työmatkat ilman korttia
Originally posted by arpuC View PostJoskus joku viisas shamaani sanoi minulle, että kaikki espoolaiset on perseestä, mutta että noin perseestä...:thinkEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by jari kihlman View PostEi muuta kuin omalle työnantajalle anomusta tekemään, että joko A) työpäivän päätteeksi saa pitää palkallista päikkäriä
Minulla oli yhdessä työpaikassa työnantajan järjestämä huone jossa henkilökunta sai käydä ottamassa ruokalevon tai vaikka päikkärit (palkallista aikaa), mikäli oli vapaana kävin. Kerran nukahdin vähän paremmin ja heräsin illalla kuuden jälkeen. Hyvä huone kun siinä oli ”liikennevalot” ja sinne ei saanut mennä jos oli punaisella. Eipä kukaan osannut tulla herättelemään. Huone oli nimeltään ”hiljainen huone” ja toimistorakennuksen ylimmässä kerroksessa.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostOt.
Minulla oli yhdessä työpaikassa työnantajan järjestämä huone jossa henkilökunta sai käydä ottamassa ruokalevon tai vaikka päikkärit (palkallista aikaa), mikäli oli vapaana kävin. Kerran nukahdin vähän paremmin ja heräsin illalla kuuden jälkeen. Hyvä huone kun siinä oli ”liikennevalot” ja sinne ei saanut mennä jos oli punaisella. Eipä kukaan osannut tulla herättelemään. Huone oli nimeltään ”hiljainen huone” ja toimistorakennuksen ylimmässä kerroksessa.Isillä on
Comment
-
-
Originally posted by jari kihlman View PostSe että sinulla on ollut, ei tarkoita suurimmalla osalla ihmisistä on tuollaiseen mahdollisuus. Ois ihan supermahtavaa kyllä päästä nimimerkin takana yli-ihminen joskus tapaamaan ihan kasvokkain. Soita kun seuraavan kerran ajat Tampereen ohi. Olis nasta päästä sanomaan käsipäivää.
Ps. Ei räpsähtänyt lauantaina teidän uudessa tunnelissa, ajelin 65kmh siitä läpi.
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostToisaalta valvontakameroilla kuvatun rikesakon kiistäminen on suhteellisen yksinkertaista ja toimintatapa on seuraavanlainen:
1) Poliisi lähettää kirjallisen terveisen kotiosoitteeseen ajoneuvon rekisterinumeron perusteella maksutietoineen.
2) Sakko kiistetään ja jätetään ”epäilty” -kohta tyhjäksi. Kirje allekirjoitetaan ja päivätään, mutta yhteystietoja ei jätetä. Kirje postin kuljetettavaksi. Lain mukaan sakon kiistämistä ei tarvitse perustella, joten toiminta on täysin laillista.
3) Poliisi kutsuu kotipaikkakunnan poliisilaitokselle kirjeitse kuultavaksi rikesakon tiedonantoon n. 2 viikon kuluessa rikesakon kiistämisestä.
4) Kuulusteluun/esitutkintaan/tiedonantoon jätetään kategorisesti menemättä. Ainut sanktio tässä on poliisin uhkailu siitä, että tulevat hakemaan. 170 euron vuoksi poliisi kuitenkaan ei tule ketään kotoa hakemaan.
5) Kirjeitä tulee ainakin pk-seudulla ensin parin viikon välein kiistämisestä kaksi kappaletta. Toinen tulee viikon sisällä poliisin antaman ”2 viikon takarajan” umpeutumisesta. Sen jälkeen kirjeissä seuraa 6kk tauko.
6) Kolmas kirje saapuu puolen vuoden päästä jälleen kotiosoitteeseen, jossa on jo yleensä isommin kirjaimin kehoitus saapua heti poliisiasemalle. Tämäkin kehoitus ignoroidaan. Jos jäädään jumiin, kerrotaan poliisille, ettei mitään kirjeitä ole kotiin koskaan tullutkaan. Postihan hukkaa asiakkaidensa kirjelähetyksiä.
7) Mikäli poliisilla on käytössään asianosaisen puhelinnumero, joku konstaapeli tai toimistosihteeri koettaa tavoitella virka-aikana 029 54-alkuisesta numerosta. Näihin puheluihin ei pidä vastata.
8) Vuoden kuluttua asia raukeaa.
9) Kuvan tapauksesta voi tilata osoitteesta [email protected]. Kuva luonnollisesti kannattaakin tilata esitutkinnan rauetessa, sillä se työllistää joitakin poliiseja ja kansliahenkilöstöä tekemään työtä, jolla on tarkoitus.
Esitutkintaa pakoilu ei ole rikollista eikä sanktioitua. Ainoa poliisin esittämä uhkaus asiassa on, että voivat tulla noutamaan. Mikäli tämän teoreettisen riskin hyväksyy, on asiassa lähinnä vain voitettavaa. Aiemmin poliisi todellakin kävi kotiovilla tavoittelemassa henkilöitä antaakseen asian tiedoksi, mutta sittemmin tähän toimintaan on todettu kuluvan tarpeettomasti poliisin työaikaa, jonka olisi voinut käyttää tehokkaamminkin, esim. yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitämiseen.
Toinen mahdollinen riski on, että esitutkintaa pakeneva ilmoitetaan etsintäkuulutetuksi. Käytännössä etsintäkuulutuksia annetaan tällä hetkellä lähinnä ajokieltoihin liittyen - siis henkilöille, jotka syyllistyvät ylinopeuteen kolme kertaa vuodessa tai neljä kertaa kahdessa vuodessa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment