Kirjoitanpahan piruuttani tähän saman vastauksen mitä sun kans juteltiinkin.
Survot kolmekympin moottoria ja vaihteistoa niin paljon taaksepäin että painojakauma alkaa about miellyttää, ja ruuvaat sinne vaikka kolmeysin taka-akseliston.
Mitäs ne herrat on speksailleet ? Onko Skarpan projekti menossa kilpiin ? Ei koska tulipeltiä ei saa leikata vai ovatko jotkin määräykset muuttuneet ?
Nyt mulla ois vähän erikoisempi kysymys. Pitäis mahdolliseen projektiin valita moottori ja vaihteisto. Voi ehdottaa mitä vaan tulee mieleen. Vaatimukset ois seuraavat:
- Etuvedon moottori ja vaihteisto
- Mahdollisimman edullinen
- Kestävä
- Pitäis saada 300-400 hv sisuskaluja vaihtamatta. Mielellään vaikka tehdasturbolla
- Laatikon pitää kestää sama
- Tasauspyörästöön pitää olla levylukko saatavilla
Meinasin Saabin B234:ää, joka täyttää muut vaatimukset hyvin ja on mukavasti varustettu itsessään hyvällä uudelleen ohjelmoitavalla moottorinohjauksella, mutta noihin kun ei oikein tahdo saada kuin Quaifen tms. momentinjakolukkoja. Tää olis suunnittelmissa mahdollisen projektin taka-akselille, eli taka/keskimoottorista suunnitteilla.
Kirjoitanpahan piruuttani tähän saman vastauksen mitä sun kans juteltiinkin.
Survot kolmekympin moottoria ja vaihteistoa niin paljon taaksepäin että painojakauma alkaa about miellyttää, ja ruuvaat sinne vaikka kolmeysin taka-akseliston.
Noita ei ole kuin yhtä sävyä, xenonkauppa ilmoittaa että uuden polttimon värilämpö on n. 5200K ja sinistyy vanhetessaan hieman siitä. 5500K tolle ilmoitetaan värilämmöksi.
Tuossa on vertailu muutamien xenon polttimoiden välillä. Lukseissa mitattuna tuo CBI pieksee saman valmistajan Nightbreakerinkin.
Ebaystahan nuo kannattaa hankkia, reilun satasen pari.
Pirustako noista ebay, yms tietää onko autoja vai ei? Juu, on kai niissä joku aitoustodistus mukana, mutta pitäis olla sit tehtaalta sinetöity paketti, ettei ole aitojen laatikkoon laitettu kiinan kuraa.
Joskus tälläkin foorumilla oli keskustelu ebay polttimoiden aitoudesta.
Otitko millä Kelvin lukemalla? Eilen kun noita googlailin, niin tuollakin nimellä oli montaa variaatiota kelvineissä. Vai liekö olleet jotain kopioita.
Noita ei ole kuin yhtä sävyä, xenonkauppa ilmoittaa että uuden polttimon värilämpö on n. 5200K ja sinistyy vanhetessaan hieman siitä. 5500K tolle ilmoitetaan värilämmöksi.
Tuossa on vertailu muutamien xenon polttimoiden välillä. Lukseissa mitattuna tuo CBI pieksee saman valmistajan Nightbreakerinkin.
Ebaystahan nuo kannattaa hankkia, reilun satasen pari.
Suosittelen Osramin Cool Blue Intense. Omakohtaiset kokemukset erittäin positiiviset, erittäin hyvä valoteho ja hintansa arvoiset, ostaisin uudestaankin.
Otitko millä Kelvin lukemalla? Eilen kun noita googlailin, niin tuollakin nimellä oli montaa variaatiota kelvineissä. Vai liekö olleet jotain kopioita.
Onko nuo Philipsin tai Osramin extreme yms xenon polttimot hintansa väärtejä? Jos uuden auton tehdasasenteisiin vertaa ja mielisi vaihtaa.
Mikä noista on tehokkain nykyään?
Itteä kiinnostaisi myös hieman korkeampi värilämpö kuin vakioissa, mutta tällöin valoteho hieman laskee.
Polttimon tyyppi D3s jos tällä merkitystä.
Suosittelen Osramin Cool Blue Intense. Omakohtaiset kokemukset erittäin positiiviset, erittäin hyvä valoteho ja hintansa arvoiset, ostaisin uudestaankin.
Hukkiksen putki tulee lokasuojasta läpi niin meneekö leimasta läpi sillä? Katsuri ei kyllä saa missään vaiheesaa mitään tulemaan sieltä kun tuskin saa konttorilla 1.2bar ahtoja nostettua Mutta miten onko kokemusta?
Kyllähän sellaisia porukka leimailee. Laillinenhan se ei ole kun kaikki systeemit pitäs putkeen ohjata. Tuurissaan kii puuttuvatko.
Hukkiksen putki tulee lokasuojasta läpi niin meneekö leimasta läpi sillä? Katsuri ei kyllä saa missään vaiheesaa mitään tulemaan sieltä kun tuskin saa konttorilla 1.2bar ahtoja nostettua Mutta miten onko kokemusta?
Kiitoksia ehdotuksista. Näistä taitaa parhaiten täyttää ehdot toi Audin 1,8T, johon näkyy saavan parinkin merkkistä kytkintyyppistä lukkoa. Muut koneet selkeesti kalliimpia, mutta mikäpä siinä, jos tulee edukkaasti vastaan. En toki ole kovin paljon perehtynyt, esim. vaihdettavien osien määrään viritettäessä. Saattaa vielä kallistaa vaakakuppia eri suuntaan. Selvitellään tarkemmin projektin mahdollisesti reakusoituessa. LS ampunee pahasti ohi käytettävistä varoista. Muuten mieluusti.
Miettisin kyllä vielä. Vaikka tuota konetta pidetään melko jumalmoottorina, niin en kyllä itse koskis noihin enään ollenkaan. On kyllä semmonen ongelmapesäke vakionakin ollu joka autossa minkä kanssa ollu tekemisissä. Ja koneen käytös niin vakiona kuin viritettynä on ei oo kehuttava. Aivan patalaiska luuska alipaine alueella, turboviivettä.on niinkuin ois isokin ahdin pellin alla ja teho tulee ahdoilla tyyliin kaikki tai ei mitään.
Saabin kone on ainakin meikäläisen kokenuksien mukaan huomattavasti houkuttelevampi tapaus.
Leave a comment: