Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Tojopa View Post
    Jotenkin haiskahtaa usein siltä, että teippiä käytetään hieman vanhemmissa peittelemään niitä huonoja, alkuperäisiä pintoja...
    Tarkoitinkin uudemmissa kapineissa.
    Tiedän pari taksia tuon takia teipatun. Ovat sitten kuin pakasta vedettyjä pinnoiltaan vaikka kilsat ovat jo aika komeat.

    Originally posted by TheRipper View Post
    Näin se varmasti ainakin joissain tapauksissa on. Ei siis kannata yllättyä jos vähän lähtee maalia ja pakkelia teipin mukana kun irroittaa.
    Originally posted by inno.o View Post
    Ja paljastuu ihan erivärisiä ulkopeltejä
    Teipin läpi saattaa näkyä eriväriset maalaukset ja kittaukset aika hienosti mutta kyllä sillä varmaan piilonkin vaikka mitä saa.

    Leave a comment:


  • inno.o
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Näin se varmasti ainakin joissain tapauksissa on. Ei siis kannata yllättyä jos vähän lähtee maalia ja pakkelia teipin mukana kun irroittaa.
    Ja paljastuu ihan erivärisiä ulkopeltejä

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Tojopa View Post
    Jotenkin haiskahtaa usein siltä, että teippiä käytetään hieman vanhemmissa peittelemään niitä huonoja, alkuperäisiä pintoja...
    Näin se varmasti ainakin joissain tapauksissa on. Ei siis kannata yllättyä jos vähän lähtee maalia ja pakkelia teipin mukana kun irroittaa.

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Teippiähän käytetään jopa suojelemaan alkuperäistä pintaa.
    Jotenkin haiskahtaa usein siltä, että teippiä käytetään hieman vanhemmissa peittelemään niitä huonoja, alkuperäisiä pintoja...

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Tojopa View Post
    Onko jollain kokemusta noiden yliteipattujen autojen palauttamisesta "normaaliksi", eli jääkö tuosta teippauksesta kuinka helposti jälkiä ym. alkuperäiseen maalipintaan?
    Ei siitä jää mitään jälkiä ellet nyt turhan väkivaltaisesti teippiä poista.

    Teippiähän käytetään jopa suojelemaan alkuperäistä pintaa.

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Onko jollain kokemusta noiden yliteipattujen autojen palauttamisesta "normaaliksi", eli jääkö tuosta teippauksesta kuinka helposti jälkiä ym. alkuperäiseen maalipintaan?

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Mikä olisi harrastajaystävällinen sinkittämö, joka tekisi keltapassivointia? Lahden sähkösinkitystä joskus kokeilin, mutta en ollut jälkeen tyytyväinen.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Kiitos!

    Leave a comment:


  • nokonzok
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Hypoteesi: auto EI ole EU-tyyppihyväksytty ja se on otettu käyttöön ennen 1.1.98. Kuinka vapaata tuollaisen rakentelu on verrattuna EU-tyyppihyväksyttyyn autoon? Onko jotain etua tyyppihyväksymättömyydestä (esim alustan tai muiden osien osalta)?
    Ennen sillä oli enemmän merkitystä, nykyään ei niinkään. Esim. alustan osalta vaatimukset ovat nykyisellään ihan samat vuosimallista ja tyyppihyväksynnästä riippumatta. Tyyppihyväksymättömissä vm. 2000 tai sitä vanhemmissa autoissa moottorin virittely on helpompaa, koska päästöt voidaan mitata konttorilla. Uudemmissa pitää käydä pussitestissä VTT:llä. Tyyppihyväksytyissä raja menee EURO 3 päästötasossa. Auto voi olla EURO 3 jo ennen vuoden 2001 alkua, eli esim. -99 mallinen saataa olla uudempaa päästöluokitusta ja siten pussitestien piirissä.

    Rakenteluhommissa vaatimukset menee ihan samojen periaatteiden mukaan kuin rekisteröintikatsastuksessa.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by evilracer View Post

    Tän mukaan penkkien on tarvinnut olla e-hyväksyttyjä vuodesta 93 asti, eli ysikasi olisi jo liian uusi tyyppihyväksymättömyydestä huolimatta. Tiedä sitten onko säädökset uudistuneet, tämä on Katsastajan käsikirjasta.
    Tuo sisustus oli vain esimerkki. Mutta sovitaan että raja on 1993. Varsinainen kysymys kuuluu: vaaditaanko ei-tyyppihyväksyttyyn autoon nuo e-merkinnät, kun eihän se ole millään tavalla eu-tyyppihyväksytty?

    Taitaisivat jollain japsifoorumilla tietää lonkalta, en vaan kuulu mihinkään sellaiseen... vielä.

    Leave a comment:


  • evilracer
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Lähinnä ajattelin, että kun esim uudempiin vaihtaa penkin, sen pitää olla E-merkitty. Tarvitseeko muualta tuotujen täyttää jälkikäteen rakennettaessa täyttää samat merkintäjutut kuin eu-tyyppihyväksyttyjen?

    Tän mukaan penkkien on tarvinnut olla e-hyväksyttyjä vuodesta 93 asti, eli ysikasi olisi jo liian uusi tyyppihyväksymättömyydestä huolimatta. Tiedä sitten onko säädökset uudistuneet, tämä on Katsastajan käsikirjasta.
    Last edited by evilracer; 26-03-2018, 19:35.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by evilracer View Post
    Nyt mennään vahvasti mutu-tuntumalla, mutta minun käsityksen mukaan tyypihyväksyntä itsessään ei rajoita rakentelua oikeastaan millään tavalla :think
    Jossain volvofoorumilla oli esim. vaihdettu tyyppihyväksyttyyn autoon uudempi moottori, ja muutoskatsastuksessa tieto tyyppihyväksynnästä oli pyyhitty pois auton tiedoista, koska se ei enää vastaa tyyppihyväksyntää.
    Lähinnä ajattelin, että kun esim uudempiin vaihtaa penkin, sen pitää olla E-merkitty. Tarvitseeko muualta tuotujen täyttää jälkikäteen rakennettaessa täyttää samat merkintäjutut kuin eu-tyyppihyväksyttyjen?

    Leave a comment:


  • evilracer
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Hypoteesi: auto EI ole EU-tyyppihyväksytty ja se on otettu käyttöön ennen 1.1.98. Kuinka vapaata tuollaisen rakentelu on verrattuna EU-tyyppihyväksyttyyn autoon? Onko jotain etua tyyppihyväksymättömyydestä (esim alustan tai muiden osien osalta)?
    Nyt mennään vahvasti mutu-tuntumalla, mutta minun käsityksen mukaan tyypihyväksyntä itsessään ei rajoita rakentelua oikeastaan millään tavalla :think
    Jossain volvofoorumilla oli esim. vaihdettu tyyppihyväksyttyyn autoon uudempi moottori, ja muutoskatsastuksessa tieto tyyppihyväksynnästä oli pyyhitty pois auton tiedoista, koska se ei enää vastaa tyyppihyväksyntää.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Hypoteesi: auto EI ole EU-tyyppihyväksytty ja se on otettu käyttöön ennen 1.1.98. Kuinka vapaata tuollaisen rakentelu on verrattuna EU-tyyppihyväksyttyyn autoon? Onko jotain etua tyyppihyväksymättömyydestä (esim alustan tai muiden osien osalta)?

    Leave a comment:


  • MMF
    replied
    Itse yksityisyrittäjänä en kyllä tuohon ”lainaamiseen” lähde. Vitsinä se varmaan heitettiin.

    Ostaisin toki sopivat mutta kun ei ole oma auto tälle reissulle.

    Leave a comment:

Working...
X