Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Supa
    replied
    Jokunen vuosi sitten sai vielä alutanumerolla pientä maksua vastaan merkkiliikkeen huoltohistorian kaivettua netistä.
    Vieläkö moisia palveluita on saatavilla? Lösyin AutoDNA palvelun mutta tuo taitaa vaan kaivaa eri maiden viranomaisten tietokantoja eikä valmistajan.

Leave a comment:

• BeamR
    replied
    En äkkiä löytänyt ehdotettuja, niin ostin lähikaupasta Suomalaista Maton Tehopesua a 1,99€/purkki

En tiiä teinkö kardinaalimunauksen kun menin omaa polkuani, mutta kyllä lähti koiranpaska lattiamatosta. Ja kaikki muukin lika.

Leave a comment:

• kimmon
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Pineline sopivasti laimennettuna toimii hienosti. Suihkepullolla ensin kankaalle, antaa hetken vaikuttaa ja painehuuhtelulla veks. Kaupanpäälle raikas männyn tuoksu.
    Pinelinella olen itsekin painehuuhtelulaitteella pessyt. Toimii mainiosti eikä ole niin "pesuaineen" hajuinenkaan

Leave a comment:

• mikkod
    replied
    Originally posted by Tctic View Post
    Surfex HD:tä olen itse käyttänyt penkkien pesussa. Suihkuttaa sopivasti laimennettuna penkeille, harjaa pahimmat paikat ja huuhtelee puhtaalla vedellä.
    Sama täällä. Yksi parhaista pesuaineista.

Leave a comment:

• T3
    replied
    Pineline sopivasti laimennettuna toimii hienosti. Suihkepullolla ensin kankaalle, antaa hetken vaikuttaa ja painehuuhtelulla veks. Kaupanpäälle raikas männyn tuoksu.

Leave a comment:

• Tctic
    replied
    Surfex HD:tä olen itse käyttänyt penkkien pesussa. Suihkuttaa sopivasti laimennettuna penkeille, harjaa pahimmat paikat ja huuhtelee puhtaalla vedellä.

Leave a comment:

• BeamR
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Myyhän Kärkkäinen verkkokaupassaan?
    ei taida tänään saada toimitettua sitä kotiin

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Myyhän Kärkkäinen verkkokaupassaan?

Leave a comment:

• BeamR
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Kannattaisiko kysyä jostain pienestä siivousfirmasta tai esim. painepesurivuokraamoista? Saattaisi myydä vaikka litran omaan astiaan?
    Täytyy vähän kysellä...

Leave a comment:

• hietase
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    kiitos vinkistä. Nyt pitää enää keksiä että mistä sitä saa ostaa pk-seudulla, googlehaku ei auttanut, kun kärkkäinen on ainoa joka sitä mainostaa ja sinne tulee jonnin verran ajomatkaa yhden purkin takia.
    Kannattaisiko kysyä jostain pienestä siivousfirmasta tai esim. painepesurivuokraamoista? Saattaisi myydä vaikka litran omaan astiaan?

Leave a comment:

• BeamR
    replied
    Originally posted by rikuh1 View Post
    Kiilto jiffy, nestemmäinen vaahtoamaton pesuaine, saa 1l purkissa, hinta 10€ luokkaa, tolla pesetkin sitten aika kauan, aika tiivistä tavaraa. Itse suihkutan 1.5l painekannusta pesuaineet penkeille, harjaa perään ja lopuksi painehuuhtelu pelkällä vedellä.

Kärcherin jauhettakin käyttänyt samalla metodilla, mutta jiffy tuntuu huuhtoutuvan paremmin pois.
    kiitos vinkistä. Nyt pitää enää keksiä että mistä sitä saa ostaa pk-seudulla, googlehaku ei auttanut, kun kärkkäinen on ainoa joka sitä mainostaa ja sinne tulee jonnin verran ajomatkaa yhden purkin takia.

Leave a comment:

• rikuh1
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    ostin tekstiilipesurin, ja nyt pitäisi tietää, että mikä olisi hyvä pesuaine auton penkeille/matoille? Kärcherin oma pesuaine ei ole mitenkään ilmaista, ja voisin kuvitella tehokkaampiakin aineita olevan markkinoilla.

joko laitteen pesuveteen sekoitettava tai sitten erikseen suihkittava ja sitten pesurilla vain huuhtelu.

Kiilto jiffy, nestemmäinen vaahtoamaton pesuaine, saa 1l purkissa, hinta 10€ luokkaa, tolla pesetkin sitten aika kauan, aika tiivistä tavaraa. Itse suihkutan 1.5l painekannusta pesuaineet penkeille, harjaa perään ja lopuksi painehuuhtelu pelkällä vedellä.

Kärcherin jauhettakin käyttänyt samalla metodilla, mutta jiffy tuntuu huuhtoutuvan paremmin pois.

Leave a comment:

• BeamR
    replied
    ostin tekstiilipesurin, ja nyt pitäisi tietää, että mikä olisi hyvä pesuaine auton penkeille/matoille? Kärcherin oma pesuaine ei ole mitenkään ilmaista, ja voisin kuvitella tehokkaampiakin aineita olevan markkinoilla.

joko laitteen pesuveteen sekoitettava tai sitten erikseen suihkittava ja sitten pesurilla vain huuhtelu.

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Juuri kyseinen projekti itsellä menossa. Mulla on anturina Hellan 6PR007868031, joka on käytössä käytännössä kaikissa 90-lukua uudemmissa bemareissa. Anturi ei anna lämpötilaa vastustietona, vaan lähettää lämpötilan ja öljyn tason samassa karvassa vuorotellen pulssinleveyssignaalina. Tuota ei varmaankaan pysty lukemaan millään halvalla vakiomittarilla. Käytän itse Arduinoa jo mittarin ohjaamiseen, joten mulle se ei ole ongelma. En tiedä mahtaisiko jollain muulla merkillä olla öljyntasoanturi, jossa olisi lämpötilamittaus perus termistorilla. Bemarilla ei ole.
    Okei hyvä tietää.
    Monessa merkissä ne on ainakin todella saman näköisiä.
    Pitänee keksiä jokin toinen konsti.

Leave a comment:

• Skarpa
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Lainaan aihetta hieman.
    Öljyntasoanturit ovat kiinnitykseltään pääosin vaihtokelpoisia riippumatta auton merkistä ja mallista.

Osassa näissä on käsittääkseni myös öljyn lämpötilan mittaus. Itsellä tuli mieleen että saisinko vaihdettua sellaisen m60 koneen öljypohjaan ja otettua siitä tiedon öljynlämmöstä.
    Sitä vain mietin että mikä sopisi mittariksi? Joku kiinan diginäyttö jolle voi kertoa vastusarvot että mitä sen kuuluu näyttää? Oletan että lämpöanturi on resistiivinen...

Vai miten tuo olisi helpoiten toteutettavissa?

Myös moottorinohjaukselle tuosta saisi lämpötiedon mutta itse haluaisin fyysisen mittarin näkyviin.
    Juuri kyseinen projekti itsellä menossa. Mulla on anturina Hellan 6PR007868031, joka on käytössä käytännössä kaikissa 90-lukua uudemmissa bemareissa. Anturi ei anna lämpötilaa vastustietona, vaan lähettää lämpötilan ja öljyn tason samassa karvassa vuorotellen pulssinleveyssignaalina. Tuota ei varmaankaan pysty lukemaan millään halvalla vakiomittarilla. Käytän itse Arduinoa jo mittarin ohjaamiseen, joten mulle se ei ole ongelma. En tiedä mahtaisiko jollain muulla merkillä olla öljyntasoanturi, jossa olisi lämpötilamittaus perus termistorilla. Bemarilla ei ole.
    Last edited by Skarpa; 12-06-2018, 07:18.

Leave a comment:

Working...
X