Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skarpa
    replied
    Originally posted by evilracer View Post
    Heitetään mutulla Opelin C20LET ja VAG-konsernin 1.8T. Opeliin löytyy ainakin lukkoa ja voimaahan noista saa kyllä otettua.
    Originally posted by BeamR View Post
    Volvon/Fordin 2,5-litrainen turbo. Ollut mm S-maxissa, Focus ST:ssä jne.
    Originally posted by sirkus View Post
    https://www.engineswapdepot.com/?p=13381

    Kattelet tollasen ls4 tekniikan (etuveto impala ss tms) ei oo suomessa varmaan vielä kellään
    Kiitoksia ehdotuksista. Näistä taitaa parhaiten täyttää ehdot toi Audin 1,8T, johon näkyy saavan parinkin merkkistä kytkintyyppistä lukkoa. Muut koneet selkeesti kalliimpia, mutta mikäpä siinä, jos tulee edukkaasti vastaan. En toki ole kovin paljon perehtynyt, esim. vaihdettavien osien määrään viritettäessä. Saattaa vielä kallistaa vaakakuppia eri suuntaan. Selvitellään tarkemmin projektin mahdollisesti reakusoituessa. LS ampunee pahasti ohi käytettävistä varoista. Muuten mieluusti.
    Last edited by Skarpa; 30-07-2018, 23:09.

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Onko kellään tietoa mikä malli tämä ratti on? Victor merkkinen (made in Italy).

    Vastaus löytyi, malli on 4L36 KBA 70125

    Last edited by Guest; 30-07-2018, 20:28.

    Leave a comment:


  • sirkus
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Nyt mulla ois vähän erikoisempi kysymys. Pitäis mahdolliseen projektiin valita moottori ja vaihteisto. Voi ehdottaa mitä vaan tulee mieleen. Vaatimukset ois seuraavat:

    - Etuvedon moottori ja vaihteisto
    - Mahdollisimman edullinen
    - Kestävä
    - Pitäis saada 300-400 hv sisuskaluja vaihtamatta. Mielellään vaikka tehdasturbolla
    - Laatikon pitää kestää sama
    - Tasauspyörästöön pitää olla levylukko saatavilla

    Meinasin Saabin B234:ää, joka täyttää muut vaatimukset hyvin ja on mukavasti varustettu itsessään hyvällä uudelleen ohjelmoitavalla moottorinohjauksella, mutta noihin kun ei oikein tahdo saada kuin Quaifen tms. momentinjakolukkoja. Tää olis suunnittelmissa mahdollisen projektin taka-akselille, eli taka/keskimoottorista suunnitteilla.
    Ryan Standke is building a very unique and powerful 2002 Acura RSX. Under the hood he has managed to stuff a 5.3 L LS4 V8 and large Garrett turbocharger. The engine will start on a conservative 10 psi of boost which should produce between 500-600 horsepower. To handle this level of power (and probably more)...


    Kattelet tollasen ls4 tekniikan (etuveto impala ss tms) ei oo suomessa varmaan vielä kellään

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Nyt mulla ois vähän erikoisempi kysymys.
    Volvon/Fordin 2,5-litrainen turbo. Ollut mm S-maxissa, Focus ST:ssä jne.

    Leave a comment:


  • evilracer
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Nyt mulla ois vähän erikoisempi kysymys. Pitäis mahdolliseen projektiin valita moottori ja vaihteisto. Voi ehdottaa mitä vaan tulee mieleen. Vaatimukset ois seuraavat:

    - Etuvedon moottori ja vaihteisto
    - Mahdollisimman edullinen
    - Kestävä
    - Pitäis saada 300-400 hv sisuskaluja vaihtamatta. Mielellään vaikka tehdasturbolla
    - Laatikon pitää kestää sama
    - Tasauspyörästöön pitää olla levylukko saatavilla
    Heitetään mutulla Opelin C20LET ja VAG-konsernin 1.8T. Opeliin löytyy ainakin lukkoa ja voimaahan noista saa kyllä otettua.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Nyt mulla ois vähän erikoisempi kysymys. Pitäis mahdolliseen projektiin valita moottori ja vaihteisto. Voi ehdottaa mitä vaan tulee mieleen. Vaatimukset ois seuraavat:

    - Etuvedon moottori ja vaihteisto
    - Mahdollisimman edullinen
    - Kestävä
    - Pitäis saada 300-400 hv sisuskaluja vaihtamatta. Mielellään vaikka tehdasturbolla
    - Laatikon pitää kestää sama
    - Tasauspyörästöön pitää olla levylukko saatavilla

    Meinasin Saabin B234:ää, joka täyttää muut vaatimukset hyvin ja on mukavasti varustettu itsessään hyvällä uudelleen ohjelmoitavalla moottorinohjauksella, mutta noihin kun ei oikein tahdo saada kuin Quaifen tms. momentinjakolukkoja. Tää olis suunnittelmissa mahdollisen projektin taka-akselille, eli taka/keskimoottorista suunnitteilla.
    Last edited by Skarpa; 29-07-2018, 21:24.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Verovelkaista autoa ei saa uuden omistajan nimiin kuin maksamalla velka.

    Ainakin näin joitakin vuosia sitten omalla kohdalla.

    Maksoin konttorilla muutamat euroa velkan pois ja sitten vasta onnistui omistajan vaihdos.
    Mitenhän kun tuollaisesta ei mainita mitään, että verovelkaiselle autolle ei voisi tehdä omistajanvaihdosta. Äkkiseltään trafin sivuilla mainitaan vain että verovelkainen auto on käyttökiellossa ja käyttökielto estää, liikenteessä käytön, liikennekäyttöön ottamisen, katsastamisen ja maasta viennin:


    Olisiko kuitenkin ollut kyse esim. tuosta liikennekäyttöön ottamisesta? Monessa yhteydessä kun sanotaan että käyttökielto koskee myös uutta omistajaa, joten ei kai uutta omistajaa voi autolle tullakaan, jos omistajanvaihdosta ei voi tehdä.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by -Markus- View Post
    Periikö valtio rästiin jääneet ajoneuvoverot lopulta verovelvolliselta? Eli vaikka näin, ihmiseltä jääny vähän veroa maksamatta, laittaa liikennekäytöstä auton pois ja vaikka myy jo ulkopuoliselle. Ja uusi omistajakaan ei toistaiseksi ota autoa käyttöön. Meneekö vero lopulta perintään alkuperäiseltä omistajalta?

    Ihmetyttää vaan, kun noihin verovelkasiin törmää aika usein...
    Verovelkaista autoa ei saa uuden omistajan nimiin kuin maksamalla velka.

    Ainakin näin joitakin vuosia sitten omalla kohdalla.

    Maksoin konttorilla muutamat euroa velkan pois ja sitten vasta onnistui omistajan vaihdos.

    Leave a comment:


  • konsumies
    replied
    Laitoin entiselle omistajalle privaa ja löytyihän se kun otti silmän käteen

    Aux- ja usb-liitännät löytyi keskikyynärnojan puhelintelineen alta piilosta.
    Eiku rokki soimaan...

    Leave a comment:


  • j-a
    replied
    Auxin pystyy myös koodaamaan aktiiviseksi sinne CCC:hen ilman että siellä liittimessä on mitään pinnejä paikallaan, eli vaikka sitä itse liitintä ei siellä löytyisikään, niin sulla on homma jo puolivälissä, kun ei tarvi enää koodailla, piuha vaan paikalleen ja menoksi.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Tai sitten on jo retrofitattu mutta liitin laitettu johonkin enemmän piiloon kuin vakiona.
    Kannattaa katsoa säilytyslokeroiden pohjat yms läpi.

    Leave a comment:


  • konsumies
    replied
    Originally posted by j-a View Post
    Jos ei löydy, niin sitä ei varmaankaan sitten ole, eli retrofittailuksi menee, tuon vuotiseen luulisi kyllä onnistuvan ongelmitta:

    https://www.btcf.fi/forum/showthread...=348558&page=9
    Kiitos, täytynee retrofittailla. Hämää kun näyttö antaa äänentulon vaihtoehdoksi auxin, siksi olen plugireikää etsiskellyt. Puhelimen paritushan onnistui helposti mutta olisi reissussa mukava kuunnella musiikkia luurista ja sitä tuo ei toista. Puhelut toimii kyllä

    Leave a comment:


  • j-a
    replied
    Originally posted by konsumies View Post
    Missäs e61 lci 530d:ssä (vm. 2007) on aux-reikä? Peruspaikat katsottu, eli hytti, hanskalokero ja "takakonsoli". Muistan hämärästi lukeneeni että radion takaa pitää tehdä virityksiä, voi olla että muistan väärin. Searchillakaan en löytänyt.

    Jos ei löydy, niin sitä ei varmaankaan sitten ole, eli retrofittailuksi menee, tuon vuotiseen luulisi kyllä onnistuvan ongelmitta:

    Leave a comment:


  • konsumies
    replied
    Missäs e61 lci 530d:ssä (vm. 2007) on aux-reikä? Peruspaikat katsottu, eli hytti, hanskalokero ja "takakonsoli". Muistan hämärästi lukeneeni että radion takaa pitää tehdä virityksiä, voi olla että muistan väärin. Searchillakaan en löytänyt.

    Leave a comment:

Working...
X