Originally posted by Tojopa
View Post
Pienet autoaiheiset kysymykset IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jos sedan ei kelpaa verrokiksi, niin menee ainakin tehon puolesta yli 20% vrt. tehokkain bensa 2d. Enemmän mietityttää miten paljon tuonne on oikeesti vaihdettu osaa, että meneekö kriittisen 49,9% rajoihin, jos jostakin syystä niitä alettaisiin tarkastamaan.
-
Hieno vastakysymys, kiitos tästä.Originally posted by jr66 View PostEikö niitä voi alkuperäisenä tilata ?
Originally posted by Wespa View PostNo sitten niitä saa kohta taas vaihtaa, eli alkuperäinen ongelma poistuu vain väliaikaisesti. Niin kuin täällä on jo monesti todettukin niin näköjään X8R:ltä voi tulla vähän mitä sattuu, olisit vaan suoraan suosiolla tilannut sen Beisanin satsin.
Edit. Vai saikos noita tiivisteitä edes marmorilta irrallisena? Oli miten oli, Beisania laittamalla ongelma on omakohtaisen kokemuksenkin perusteella historiaa.
Ainakin nuo vanos-BMW:n ja Beisanin tiivarit näyttää edes samanvärisiltä että laitetaan ne sitten kun touhutaan, en kyllä 60 dollaria rupea enää maksamaan muutamasta kuminpalasesta. Sitten jos tulee joskus taas ajankohtaiseksi niin kokeillaan sitä Beisania.
Leave a comment:
-
En tiedä miten mersujen kanssa menee, että onko w124 coupe samaa "mallisarjaa" w124 sedanin kanssa trafin tiedoissa. Vai onko eri mallisarjaa kuten e36 328i vs. e36 M3, yms. esimerkit. :thinkOriginally posted by Tojopa View PostOnkohan kuinka työläs kilvittää Suomeen tuollainen M-B CE 300, johon vaihdettu V8-kone, jos auto on ollut ainakin Virossa kilvissä? Eli siis tämä https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/9474893
Jos sedani ja coupe on trafin tiedoissa samaa mallisarjaa, niin sitten ei pitäisi olla ongelmaa, kun onhan tuolla esim. w124 e500.
Helpoimmalla tuo selviää kun käy lähimmällä konttorilla ja inssi kyllä näkee nopeasti tietokoneeltaan mitkä ovat trafin mielestä samaa mallisarjaa ja miten isot/tehokkaat moottorit on mahdollista laittaa ilman poikkeuslupia.
Leave a comment:
-
Onkohan kuinka työläs kilvittää Suomeen tuollainen M-B CE 300, johon vaihdettu V8-kone, jos auto on ollut ainakin Virossa kilvissä? Eli siis tämä https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/9474893
Leave a comment:
-
No sitten niitä saa kohta taas vaihtaa, eli alkuperäinen ongelma poistuu vain väliaikaisesti. Niin kuin täällä on jo monesti todettukin niin näköjään X8R:ltä voi tulla vähän mitä sattuu, olisit vaan suoraan suosiolla tilannut sen Beisanin satsin.Originally posted by jr66 View PostEikö niitä voi alkuperäisenä tilata ?
Edit. Vai saikos noita tiivisteitä edes marmorilta irrallisena? Oli miten oli, Beisania laittamalla ongelma on omakohtaisen kokemuksenkin perusteella historiaa.
Leave a comment:
-
Eikö niitä voi alkuperäisenä tilata ?Originally posted by Roisto View PostJos joku tietää paremman paikan kysyä niin ohjatkoon sinne.
M52tu-koneen vanoksen tiivisteiden vaihto, kuka tehnyt? Kenen valmistamia tiivisteitä käytitte?
Itse lopulta tilailin kahdet tiivisteet, eka vanos-bmw.com ja sitten ebaystä X8R-merkkiseltä valmistajalta missä tuli vaikka mitä rojua matkassa. Pyörittelin molempien sarjojen isoja kumitiivisteitä käsissä ja huomasin että X8R:ssä olisi "isommat" ja ohuemmat tiivisteet. Piti oikein paksuutta ruveta mittomaan ja X8R:ssä noin 2,4mm ja vanos-bmw:n toimittamassa 2,8mm. Mietityttää nyt että mitähän paskaa sitä on tullut tilattua, onko noista kumpikaan toleranssissa ja onko millään mitään väliä? Eli kumpaa sinne nyt lopulta laittaa vai vieläkö prkl pitää beisanilta tilata kolmas sarja
Leave a comment:
-
Jos joku tietää paremman paikan kysyä niin ohjatkoon sinne.
M52tu-koneen vanoksen tiivisteiden vaihto, kuka tehnyt? Kenen valmistamia tiivisteitä käytitte?
Itse lopulta tilailin kahdet tiivisteet, eka vanos-bmw.com ja sitten ebaystä X8R-merkkiseltä valmistajalta missä tuli vaikka mitä rojua matkassa. Pyörittelin molempien sarjojen isoja kumitiivisteitä käsissä ja huomasin että X8R:ssä olisi "isommat" ja ohuemmat tiivisteet. Piti oikein paksuutta ruveta mittomaan ja X8R:ssä noin 2,4mm ja vanos-bmw:n toimittamassa 2,8mm. Mietityttää nyt että mitähän paskaa sitä on tullut tilattua, onko noista kumpikaan toleranssissa ja onko millään mitään väliä? Eli kumpaa sinne nyt lopulta laittaa vai vieläkö prkl pitää beisanilta tilata kolmas sarja
Leave a comment:
-
Kävi sama mielessä. Pitää testailla teippaamalla tuo lovi umpeen ja kokeilla uudelleen kunhan talliin eksyy.Originally posted by Muurahainen View PostKun käännät tuon ympäri "väärään suuntaan" aiheuttaako tuo putken nokka pyörteen putken päähän ja näin ollen alipaineen alueen? Olisiko imu jopa suurempi putkella missä ei ole tuota koloa?
Edit.
Lovi tukkimalla imu(virtaus venttiilille) oli pienempi mitä jos lovi oli auki.
Omalla "virtausmittarilla" ei saanut mitattua niin pientä virtausta kuin aiemmalla videolla ollut tyhjäkäynnin simulaatiossa imu oli tulella osoitettuna. Kovemmalla virtauksella mittari pelasi hyvin ja sai selvän eron oliko lovi tukittu vai ei. Lisäksi nokan suunnan asennolla oli hieman merkitystä, hieman kun käänti nokkaa sivulle, tulos parani vähän, sama kumpaan suuntaan käänti ja saman verran parani.
Tuolla saa aika pieniäkin eroja todettua eri setuppien/säätöjen kesken. Oon käyttänyt tuota LTO:n säädöstä näihin autoräpellyksiin.
Last edited by TuoAntti; 11-03-2018, 11:32.
Leave a comment:
-
Kun käännät tuon ympäri "väärään suuntaan" aiheuttaako tuo putken nokka pyörteen putken päähän ja näin ollen alipaineen alueen? Olisiko imu jopa suurempi putkella missä ei ole tuota koloa?Originally posted by bemmeri View Post
Täällä on muutamalla tuo amerikan Joen kotkotus E-Vac pakoputkessa. Ootteko seurannut miten tuo imee erilaisissa putkistosetupeissa?
Laitoin tuon viime talvena ohjeiden mukaan. Eli pakokaasun tulosuuntaan tuo lovi ja samoin kuten tuossa kuvassa.
Nyt tuossa putkistoa tein uusiksi (joustopätkät laitoin jos saisi apua siitä löystyviin V'bandeihin ja samalla sitten loppupätkäkin uusiksi) ja kokeilin tuota E-vac venttiiliä miten vaikuttaa imuun kun lisäilee mutkia, vaimenninta yms. putkistoon. Sen enempää ottamatta kantaa mikä vaikutti mitenkin, mutta merkillinen huomio että videolla olevalla esimerkkisetupilla tuo venttiili toimii hyvin, jos sen kääntää "väärin päin". Jos oli ohjeiden mukaan laitettu, niin puhalti ulos päin, eli lievää ylipainetta.
Ihan järjen vastaista, ainakin muutaman suunnittelu- ja remppaoluen jälkeen.
Tyhjäkäynnillä on hyvin imua ja kierroksilla imee jo reilusti kun venttiili vikapäin. "Tyhjäkäynnin" virkaa toimittaa hiustenkuivaaja ja kuumailmapuhallin, "kierroksilla" sitten toisella röörillä on lehtipuhallin tuomassa virtausta. Enpä tiedä tai oo laskenut mitään lukuja, mutulla mennään ja aika samalle tuo virtaus tuntuu jos koittaa kädellä putken päästä käynnissä olevasta autosta.
Jos ottaa tuon suoran putken pois ja etenkin nuo mutkat ja vaimentimen, niin venttiili imee hyvin vaikka olisi oikein päin. Heti kun vastusta tulee vähän, niin toisin päin toimii paremmin.
Oikee paikkahan tuolle ois kollektorissa, mutta ei raaski laittaa toista laajakaistaa ja tuo venttiili pitää olla lambdan takana.
Leave a comment:
-
E-Vac

Täällä on muutamalla tuo amerikan Joen kotkotus E-Vac pakoputkessa. Ootteko seurannut miten tuo imee erilaisissa putkistosetupeissa?
Laitoin tuon viime talvena ohjeiden mukaan. Eli pakokaasun tulosuuntaan tuo lovi ja samoin kuten tuossa kuvassa.
Nyt tuossa putkistoa tein uusiksi (joustopätkät laitoin jos saisi apua siitä löystyviin V'bandeihin ja samalla sitten loppupätkäkin uusiksi) ja kokeilin tuota E-vac venttiiliä miten vaikuttaa imuun kun lisäilee mutkia, vaimenninta yms. putkistoon. Sen enempää ottamatta kantaa mikä vaikutti mitenkin, mutta merkillinen huomio että videolla olevalla esimerkkisetupilla tuo venttiili toimii hyvin, jos sen kääntää "väärin päin". Jos oli ohjeiden mukaan laitettu, niin puhalti ulos päin, eli lievää ylipainetta.
Ihan järjen vastaista, ainakin muutaman suunnittelu- ja remppaoluen jälkeen.
Tyhjäkäynnillä on hyvin imua ja kierroksilla imee jo reilusti kun venttiili vikapäin. "Tyhjäkäynnin" virkaa toimittaa hiustenkuivaaja ja kuumailmapuhallin, "kierroksilla" sitten toisella röörillä on lehtipuhallin tuomassa virtausta. Enpä tiedä tai oo laskenut mitään lukuja, mutulla mennään ja aika samalle tuo virtaus tuntuu jos koittaa kädellä putken päästä käynnissä olevasta autosta.
Jos ottaa tuon suoran putken pois ja etenkin nuo mutkat ja vaimentimen, niin venttiili imee hyvin vaikka olisi oikein päin. Heti kun vastusta tulee vähän, niin toisin päin toimii paremmin.
Oikee paikkahan tuolle ois kollektorissa, mutta ei raaski laittaa toista laajakaistaa ja tuo venttiili pitää olla lambdan takana.
Leave a comment:
-

Onko jollekin tuttu Audi? Reklamaatio tuolle myyjäliikkeelle vireillä (Vantaan automyynti) ja kiinnostaisi kuulla entiseltä omistajalta, missä kunnossa auto häneltä lähti. Ei syyttävällä sävyllä entistä omistajaa kohtaan, mutta aseeksi tuota paskalafkaa vastaan
Edit. Sori, kuva on nettiautosta kokoa "Namibialainen kondoomi"
Leave a comment:
-
Vahat on todellakin siellä pesukaivossa viimeistään muutaman konepesun jälkeen. Jos siellä konepesussa on pakko autoaan pahoinpidellä, niin kestopinnoite kestää sitä menoa hitusen paremmin kuin vaha/sealant.
Leave a comment:
-
Ei taida yksikään vaha kestää liuottimia.Originally posted by BMW View PostMiten teillä on autovahat kestäny konepesun liuottimia? Olisi tarkoitus auto vahata kevään aikana mutta mahtaako vahat olla pesulan lattiakaivossa jo muutaman pesukerran jälkeen?
Jos pintaa haluaa oikeasti pitää kunnossa, niin kiertäisin pesukoneen kaukaa ja pesisin käsin. :think
Leave a comment:
-
Miten teillä on autovahat kestäny konepesun liuottimia? Olisi tarkoitus auto vahata kevään aikana mutta mahtaako vahat olla pesulan lattiakaivossa jo muutaman pesukerran jälkeen?
Leave a comment:
Leave a comment: