Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ommiK View PostAudi/VW hyökkäsi vuosi, kaksi takaperin noiden kimppuun sillä voimalla että ei taida tällä hetkellä olla yhtään toimivaa, realoem.me:kin pysähtyy F-securen virustutkaan. Se toimi vielä pari kk sitten.
Miksi Audi/VW on hyökännyt näitä vastaan?
Comment
-
-
Originally posted by bmw911 View Postvagfans.me ainakin näytti toimivan ja tunnisti VIN-numeron olemassaolon.
Miksi Audi/VW on hyökännyt näitä vastaan?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Eih alkaa muistumaan mieleen miksi minä vihaan näiden vag vehkeiden korjaamista, kun nuo varaosakataloogitkaan edes toimi kunnolla
Eli tuohon 7 liittimeen tuleva monitoimikytkinpitäis saada. ABC moottorille: http://www.oemepc.com/audi/part_sing.../919685/lang/u
Eli liitin kyllä löytyy. Ja sit ei abc automaatti lootalle löytyy kytkin. osa 13: http://www.oemepc.com/audi/part_sing.../lang/u#sec_13
Mutta abc koneeseen passaavalle laatikolle se puuttuu:
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEih alkaa muistumaan mieleen miksi minä vihaan näiden vag vehkeiden korjaamista, kun nuo varaosakataloogitkaan edes toimi kunnolla
Eli tuohon 7 liittimeen tuleva monitoimikytkinpitäis saada. ABC moottorille: http://www.oemepc.com/audi/part_sing.../919685/lang/u
Eli liitin kyllä löytyy. Ja sit ei abc automaatti lootalle löytyy kytkin. osa 13: http://www.oemepc.com/audi/part_sing.../lang/u#sec_13
Mutta abc koneeseen passaavalle laatikolle se puuttuu:
Monesti joutuu ottaan osan näkösälle ja varmistaan mikä siihen sopii. Esim polttoaine suodatinta etin emännän nykyiseen touraniin, kolmea mallia tuntu noissa olevan ja mistään ei selvinny mikä tässä on paikoillaan.
Comment
-
-
Originally posted by marko83 View PostJuu ei oo vaginoiden korjaaminen läheskään nii helppoa, ku bmw:n, vaikka ei kyllä moneen muuhunkaan merkkiin löydy niin hyviä netti kataloogeja ku bemariin.
Monesti joutuu ottaan osan näkösälle ja varmistaan mikä siihen sopii. Esim polttoaine suodatinta etin emännän nykyiseen touraniin, kolmea mallia tuntu noissa olevan ja mistään ei selvinny mikä tässä on paikoillaan.http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=23147524811
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJep vag insinööreillä on joku pakkomielle käyttää mahdollisimman montaa eri komponenttia joka paikassa ilman mitään logiikkaa. BMW onneksi ystävällisesti käyttää aika pitkälti samoja osia. Otetaan esim. tuo pakkivalon kytkin, niin sama nappi on bemarilla käytössä varmaan sadassa eri mallissahttp://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=23147524811
Juuri näin ja netistä muutaman minuutin selauksella tarkistat mikä osa sopii omaan autoon
Comment
-
-
Originally posted by bmw911 View Postvagfans.me ainakin näytti toimivan ja tunnisti VIN-numeron olemassaolon.
Miksi Audi/VW on hyökännyt näitä vastaan?
Joka tapauksessa niistä neljästä, viidestä vuosikausia toimineesta kataloogista on hävinneet käytännössä kaikki viimeisen vuoden, kahden aikana.
Itse yhtä erikoisempaa Audia käyttöentisöivänä tämä ottaa myös päähän, onneksi yhden marmoritiskin varaosamyyjän kanssa väleissä joten voi kysyä varaosanumeron. Usea liike ei edes anna varaosanumeroa ulos ellet osta osaa.ex-E93
-- I'll do the stupid thing first and then you shy people follow. --
Comment
-
-
Millä saisi nuo v*tun v-band liittimet pitämään?
Luulen että suurin syy vuodoille on kun putki on "yhtä puuta" ja rosteria, niin lämmöstä eläminen aiheuttaa liikettä ja nuo tahnat/massat kovetuttuaan rupeaa vuotamaan. V-bandit on pakosarjojen (v8) perässä ja sitten menee yhteen putkeen.
Oon kokeillu pakoputken tiivistetahnaa laippojen välissä ja sitä putken korjausmassaa, sekä ilman massoja/tahnoja. Rupeaa vuotamaan hiukan. Laipat on olakkeellista mallia, eli pitäisi olla paremmin pitävää, mutta eipä ole.
Näkyy olevan jotain "tiivisteitä" jotka tarkoitettu kyseisille liittimille, mutta tarve olisi mielellään löytää jotain motonet/paikallinen varaosaputka akselilta. Talvella sitten korjaa paremmin (muutan muutenkin putkistoa ja ainakin yhden joustokappaleen laitan jotta eläminen ei vaikuta liitoksiin)
Onko jotain elastista massaa, tms. joka kestää lämpöä ja ei riko lambda-anturia?Last edited by bemmeri; 23-09-2017, 18:20.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Tyhmä kysymys, onko siinä sellanen metallirinkula tiivisteenä välissä? Niissä on jotka lähtee tehtaalta ns V-bandiliitoksella. Ja ne on periaatteessa kertakäyttösiä.
Jos sille liitokselle tulee mekaaninen rasitus niin herkästi vuotaa. Kaikki tuon tyyppiset liitokset mitä minä olen nähnyt autoissa orkkiksena, on osien välillä jotka on tuetty ihan tönköksi. Esim ahtimen ja hiukkaspöntön liitos, ja jälkimmäinen on koneessa kiinni jäykästi.Last edited by petrolhead; 23-09-2017, 18:50.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJep vag insinööreillä on joku pakkomielle käyttää mahdollisimman montaa eri komponenttia joka paikassa ilman mitään logiikkaa. BMW onneksi ystävällisesti käyttää aika pitkälti samoja osia. Otetaan esim. tuo pakkivalon kytkin, niin sama nappi on bemarilla käytössä varmaan sadassa eri mallissahttp://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=23147524811
Helpottaa tietenkin hommaa paljon kun nollakakkosesta E36-kompaktiin asti kaikissa on samat puslat ja pultit.BMW kun on pieni liiteri niin ne joutuu yhdestä varaosanimikkeestä ottamaan kaiken eliniän irti mitä voi. Bemarilla on taas se hölmö puoli että varaosa voi päivittyä/korvautua toisella mutta varaosanumero ei muutu välttämättä.
Originally posted by bmw911 View Postvagfans.me ainakin näytti toimivan ja tunnisti VIN-numeron olemassaolon.
Miksi Audi/VW on hyökännyt näitä vastaan?Last edited by petrolhead; 23-09-2017, 19:47.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostTyhmä kysymys, onko siinä sellanen metallirinkula tiivisteenä välissä? Niissä on jotka lähtee tehtaalta ns V-bandiliitoksella. Ja ne on periaatteessa kertakäyttösiä.
Jos sille liitokselle tulee mekaaninen rasitus niin herkästi vuotaa. Kaikki tuon tyyppiset liitokset mitä minä olen nähnyt autoissa orkkiksena, on osien välillä jotka on tuetty ihan tönköksi. Esim ahtimen ja hiukkaspöntön liitos, ja jälkimmäinen on koneessa kiinni jäykästi.
Ei ole tiivistettä.
EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostEi ole tiivistettä.
Mä kyllä sanoisin että tontyyppinen liitos sopii hyvin paikkaan jonka täytyy pitää (pako)painetta hyvin, mutta mekaanista rasitusta se ei kyllä kestä niin hyvin vuotamatta.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment