Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Originally posted by peto2 View Post
    Enemmän ongelmia?
    Kaikissa autoissa jotka oon omistanut on ollut korjaustarvetta jossain vaiheessa.
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tuo pitää pitkälti paikkansa. Mutta koskee harvemmin sitä auton ensimmäistä omistajaa. Eli jos kinneri vaihtuu maltillisesti ajettuna uuteen esim.3-4v välein.
    Tossa mun tötterössä on takuu 5 vuotta. Ja olen täysin sinut sen asian kanssa että joskus auton korjaamisesta voi syntyä kustannuksia.

    Originally posted by Arppa View Post
    Noin kuukausi sitten koeajoin Vw T-Rocin 1.0tsi:n joka on 3-sylinterinen. Sekin selvisi vasta koeajon jälkeen niin ei sitä oikein voinut moittiakkaan ajossa. Eihän niitä voi tuohon sigun seiskaan verrata mutta jos samoilla kk-kustannuksilla uutta haluaa niin eipä isompiin rahkeet riitä.
    Mun autossa on 115 heppaa, litteä vääntökäyrä ja hienosti vaihtava 7-lovinen salkku. Kaikki mitä itte autoiluun tarviin. Ei vois vähääkään kiinnostaa käyttöautoksi joku 300 heppanen versio samasta kioskista. Urheilulliseen ajoon on eri vehje.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Tojopa
      BTCF Member
      • Mar 2004
      • 1592
      • Kuopio

      Täällä on päästelty myös kohta kaksi vuotta ja 40 tkm kolmipyttyisellä maitopurkilla, eikä pahaa sanottavaa

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2017
        • Kangasala

        Originally posted by petrolhead View Post
        Kaikissa autoissa jotka oon omistanut on ollut korjaustarvetta jossain vaiheessa.

        Tossa mun tötterössä on takuu 5 vuotta. Ja olen täysin sinut sen asian kanssa että joskus auton korjaamisesta voi syntyä kustannuksia.


        Mun autossa on 115 heppaa, litteä vääntökäyrä ja hienosti vaihtava 7-lovinen salkku. Kaikki mitä itte autoiluun tarviin. Ei vois vähääkään kiinnostaa käyttöautoksi joku 300 heppanen versio samasta kioskista. Urheilulliseen ajoon on eri vehje.
        Mun käyttöautossa on Tuikun 300hp, eikä vois vähääkään kiinnostaa sataheppasen laakea ja suoraviivainen vääntökäyrä edes nurkka-ajoon. Mutta hyvä jos joku kokee kioskistaan suurta onnellisuutta
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          ^^no just..
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Originally posted by schwarze View Post
            Mun käyttöautossa on Tuikun 300hp, eikä vois vähääkään kiinnostaa sataheppasen laakea ja suoraviivainen vääntökäyrä edes nurkka-ajoon. Mutta hyvä jos joku kokee kioskistaan suurta onnellisuutta
            Mun ideaali nopea tai urheilullinen auto on ominaisuuksiltaan niin paljon ristiriidassa mukavan käyttiksen kanssa, etten koe mitään himoa yrittää yhdistää näitä kahta. Oikeastaan jokainen auton osa-alue on näiden kahden välillä tyystin erilainen mun vehkeissä. En sano enempää, jatkan hiljaa haaveilua Caterhamista.
            Last edited by petrolhead; 24-02-2018, 10:35.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Bansku
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2011
              • 1493
              • Savo

              Kyllä töissäkin jok kerta kun jonkun 3 sylinterisen tekeleen käynnistää niin kokee valtavaa myötähäpeää. Miten kukaan voi omistaa sellaisen saatikka ajaa sellaisella ja kirkkain silmin väittää että ei tätä edes huomaa että on kolme mukinen väkivahva maitopurkin kokeinen pärisijä... ponnetonta menoa ja lähes poikkeuksetta aina sisällä maantieajossa suhisee saman verran mitä jossain vm. -83 corollassa. En ymmärrä, enkä ikinä tule ymmärtämään miksi hommata edes vaan käyttikseksi mitään noin sielutonta ja ankeaa laitetta. Oli nyt sitten kyseessä minkä merkin edustaja tahansa, pääasiassa aina sisältäkin ahtaita ja muovisen tuntuisia kenkälaatikoita kaikki. Minun silmissä aivan täysin turhia ja olisivat saaneet jättää tekemättä.
              Omat käyttikseni omat uusimmillaan 90-luvulta, muijan käytössä taas tuoreempaa kun lastakin joutuu kuskailemaan ja reissuja tekemään.
              Tälläkin hetkellä 6.2d fleetside -88, joka aamu startista taipaleelle ilman roikkaa tai pelkoa että öljyt sylkee pitkin latua taikka moottorinhäiriö valo palaisi.
              Tämä on vain minun mielipiteeni

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Originally posted by petrolhead View Post
                Mun ideaali nopea tai urheilullinen auto on ominaisuuksiltaan niin paljon ristiriidassa mukavan käyttiksen kanssa, etten koe mitään himoa yrittää yhdistää näitä kahta. Oikeastaan jokainen auton osa-alue on näiden kahden välillä tyystin erilainen mun vehkeissä. En sano enempää, jatkan hiljaa haaveilua Caterhamista.
                Yhdyn, kirjoitukseesi.

                Hieman aina ihmetellyt kun ihmisille myydään autoa urheilullisella statuksella maantieajoon joka on rajoitettua ajamista nopeuksien, liikennevalojen ja muiden kanssaliikkujien toimesta.

                Kai se sitten taittuu matka A-B nopeammin kun on voimaa, M-sport alusta ja levikkeet, paremmat sivutuet istuimissa ja reisituki, metalliset poljinpinnat ja modattava kaasupoljin ?

                Minä jatkan haaveilua KTM X-Bow:sta

                Comment

                • Kohtuullisesti
                  BTCF Member
                  • Jul 2016
                  • 62
                  • Stadi

                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Kai se sitten taittuu matka A-B nopeammin kun on voimaa, M-sport alusta ja levikkeet, paremmat sivutuet istuimissa ja reisituki, metalliset poljinpinnat ja modattava kaasupoljin ?
                  Ei nopeemmin mut helvetisti mukavemmin. Ite tykkään kyl et autossa on riittävästi voimaa ripeisiin ohituksiin ja liittymisiin, vaikka ajaisi täysin rajoitusten mukaan. On se niin paljon miellyttävämpää ajamista. Ja autossa tulee istuttua niin paljon että jakkarat pitää kyl olla mukavat ja tukevat ja sellaset missä jaksaa istua pidempäänkin. Perus saunanlauteet ei millään tavalla aja tarkoitustaan riittävästi Ulkonäköön vaikuttavat asiat ovat sit tietenkin asia erikseen, mutta kyl mukavuus ihan perus käyttiksessä tulee ykkösenä. Ja siihen mukavuuteen kuuluu just voimaa, hyvä alusta ja penkit...
                  Moni varmasti myös samaa mieltä tästä. Mut selvästi jakaa mielipiteitä
                  E90 325i


                  ex. E91 318i
                  ex. E30 316i
                  ex. E36 323ti
                  ex. E46 330ci

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by Kohtuullisesti View Post
                    Ei nopeemmin mut helvetisti mukavemmin. Ite tykkään kyl et autossa on riittävästi voimaa ripeisiin ohituksiin ja liittymisiin, vaikka ajaisi täysin rajoitusten mukaan. On se niin paljon miellyttävämpää ajamista. Ja autossa tulee istuttua niin paljon että jakkarat pitää kyl olla mukavat ja tukevat ja sellaset missä jaksaa istua pidempäänkin. Perus saunanlauteet ei millään tavalla aja tarkoitustaan riittävästi Ulkonäköön vaikuttavat asiat ovat sit tietenkin asia erikseen, mutta kyl mukavuus ihan perus käyttiksessä tulee ykkösenä. Ja siihen mukavuuteen kuuluu just voimaa, hyvä alusta ja penkit...
                    Moni varmasti myös samaa mieltä tästä. Mut selvästi jakaa mielipiteitä
                    Tuli 2017 istuttua lypsyjakkaralla vaivaiset 80tkm. Toistaiseksi ei ole mikään kehon osa valittanut asiasta. Lisäksi teho/painosuhde on mopoauton luokkaa, ohituksetkin sujui mainiosti ja perille loota vei joka kerta.

                    Comment

                    • TFV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 3080
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Tuli 2017 istuttua lypsyjakkaralla vaivaiset 80tkm. Toistaiseksi ei ole mikään kehon osa valittanut asiasta. Lisäksi teho/painosuhde on mopoauton luokkaa, ohituksetkin sujui mainiosti ja perille loota vei joka kerta.
                      Minä myös. Citroen c3:lla työnnetty nyt n.100tkm. Ja rahastettu km-korvauksia 40ke. Työajot tällä.
                      Maitokaupassa käyn X5 4.8:lla.
                      Sekä lapissa.
                      Kesällä mennään vanhalla e46 avolla, silloin kun saan sen vaimolta lainaan.
                      Suomi on vielä niin kateellisten maa, että jos asiakkaalle täräyttää v8:lla jää kaupat tekemättä, ellei asiakas satu olemaan bensapää.
                      Hyvin on citikan 60kw piisannu. Asennekysymys.
                      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Tuli 2017 istuttua lypsyjakkaralla vaivaiset 80tkm. Toistaiseksi ei ole mikään kehon osa valittanut asiasta. Lisäksi teho/painosuhde on mopoauton luokkaa, ohituksetkin sujui mainiosti ja perille loota vei joka kerta.
                        Mulle masokismi on asia mitä en ymmärrä.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Originally posted by peto2 View Post
                          Mulle masokismi on asia mitä en ymmärrä.
                          En tiedä mutta aika hyviä on uudet pakettiautot ajella minusta, 2017 vm neliveto.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            En tiedä mutta aika hyviä on uudet pakettiautot ajella minusta, 2017 vm neliveto.
                            selvä.

                            ..Itte tosin ajelen vaan -13 transportterilla ja siitä ei kyllä keksi mitään hyvää.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Originally posted by peto2 View Post
                              selvä.

                              ..Itte tosin ajelen vaan -13 transportterilla ja siitä ei kyllä keksi mitään hyvää.

                              Olen aina tykännyt pakuista ajoltaan enemmän kuin henkilöautoista, käyttöautona ollut jo vuosia paku ja kakkosautona ha.

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by Kohtuullisesti View Post
                                Ei nopeemmin mut helvetisti mukavemmin. Ite tykkään kyl et autossa on riittävästi voimaa ripeisiin ohituksiin ja liittymisiin, vaikka ajaisi täysin rajoitusten mukaan. On se niin paljon miellyttävämpää ajamista. Ja autossa tulee istuttua niin paljon että jakkarat pitää kyl olla mukavat ja tukevat ja sellaset missä jaksaa istua pidempäänkin. Perus saunanlauteet ei millään tavalla aja tarkoitustaan riittävästi Ulkonäköön vaikuttavat asiat ovat sit tietenkin asia erikseen, mutta kyl mukavuus ihan perus käyttiksessä tulee ykkösenä. Ja siihen mukavuuteen kuuluu just voimaa, hyvä alusta ja penkit...
                                Moni varmasti myös samaa mieltä tästä. Mut selvästi jakaa mielipiteitä
                                Ite saan tollasella peruskinnerillä normiajot ajeltua vaikeuksitta. Ja joo, onhan se ok kun ohituksessa kioski loikkaa 80-140km/h välin ripeesti. Mutta ei se oo se tapa miten mä ajelen nykyään.
                                Jos mun käyttis olis sama mutta Cupra, jäisin kumminki kaipaamaan kaikkia niitä juttuja mitä siihen ei vaan kertakaikkiaan voi rakentaa.
                                Käyttikseen en viitti muutenkaan liikoja panostaa. Se vaihtuu ennenpitkää kuitenkin ja sais aloittaa modaamisen alusta taas. Harrastevekotinta en myy en ikinä, nevö, joten sen tekemiseen just mieleiseksi voi panostaa.
                                Last edited by petrolhead; 24-02-2018, 16:16.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎