Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Make
    BTCF Member
    • May 2007
    • 4690
    • Lahti

    Originally posted by JJT View Post
    Z3 näkyykin olevan eri numerolla se vastakappale kun E36. Eli en osaa sanoa onko siihen mahdollista vaihtaa pelkkä mikro mutta epäilen että ei.
    E: Esim Genuine parts näyttää hinnaksi 33€ kappale.
    Eli max. n. satkulla pärjännee vaikka käy hakemassa paikalliselta marmorilta:think
    Kiitos.
    Z3 3,0 Coupe -98
    E30 325E 4D -85
    Originally posted by TNT
    Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16463
      • Asikkala

      Saako IV koppaisesta (-02 farkku) golffista takaoven pahvin ehjänä irti oven ollessa kiinni ? Ovi on lukossa eikä aukea edes sisäkahvasta vetämällä, lukkonappia vetää jokin kokoajan alaspäin

      Comment

      • samppa.re
        Bimmer Rookie
        • Mar 2015
        • 100
        • Oulu

        Originally posted by jr66 View Post
        Saako IV koppaisesta (-02 farkku) golffista takaoven pahvin ehjänä irti oven ollessa kiinni ? Ovi on lukossa eikä aukea edes sisäkahvasta vetämällä, lukkonappia vetää jokin kokoajan alaspäin
        Saa sen. Takapenkin istuinosa pois tieltä, jonka jälkeen käsikopelolla etsii ovipahvin alareunasta 2 ruuvinpaikkaa, ne ruuvit löysälle sekä ovenkahvan sisällä olevat 2 ruuvia irti. Sitten vain nykäisy ja nosto ylöspäin niin pahvi on irti.

        Tuo lukon jumittuminen on ihan ominaisuus nuissa. Hommaa suorilta kokonaan uusi lukkolaite valmiiksi. Maksaa ebayssa muutaman kympin ja uusimisen jälkeen toimii taas huoletta. Kerran juminut lukko jumii varmasti kohta taas uudestaan ja sama operaatio edessä.
        530d E61 Saphirschwarz

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16463
          • Asikkala

          Originally posted by samppa.re View Post
          Saa sen. Takapenkin istuinosa pois tieltä, jonka jälkeen käsikopelolla etsii ovipahvin alareunasta 2 ruuvinpaikkaa, ne ruuvit löysälle sekä ovenkahvan sisällä olevat 2 ruuvia irti. Sitten vain nykäisy ja nosto ylöspäin niin pahvi on irti.

          Tuo lukon jumittuminen on ihan ominaisuus nuissa. Hommaa suorilta kokonaan uusi lukkolaite valmiiksi. Maksaa ebayssa muutaman kympin ja uusimisen jälkeen toimii taas huoletta. Kerran juminut lukko jumii varmasti kohta taas uudestaan ja sama operaatio edessä.
          Istuinosa, kahva ja lasin veivi on irti. Kiitos, eiköhän se siitä lähde.

          Comment

          • inno.o
            BTCF Member
            • Apr 2014
            • 293
            • Salo

            Onko isofix vakiovaruste e53:ssa?

            Comment

            • spottti
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 597
              • Valkeakoski

              Originally posted by inno.o View Post
              Onko isofix vakiovaruste e53:ssa?
              Ainakin omassa facelift e53:ssa oli, vaikkei varustelistassa lue mitään. Eli väittäisin ainakin faceliftissä olevan näin.
              F11 530DA X-drive M-sport -12
              Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Comment

              • Attekun
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2013
                • 1407
                • Saarijärvi

                Mazda 323 1.3 -87. Sammui viime talvena jäälle eikä lähtenyt käyntiin. Ei antanut kipinää ollenkaan. Vaihdettiin ehjä käytetty virranjakaja, tulee kipinä ja käy. Mutta rötää niin vietävästi. Yläkierroksilla toimii hyvin (+4000rpm), alle sen paukuttaa putkessa ja nykii ajossa pirusti. Vinkkejä mistä lähteä seuraavaksi vikaa etsimään?
                Toyota Alphard MS
                Peugeot e-2008
                ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                Comment

                • -TPI-
                  Bimmer Rookie
                  • May 2013
                  • 195
                  • JNS

                  Oisko kellään tietoa mistä saa kaksoiskytkinvaihteistoihin osia? edit: Tarkennetaan että Getragin valmistamaan vaihteistoon yksi synkrorengas hakusessa.

                  Comment

                  • Palehti
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2005
                    • 147
                    • Klaukkala

                    Originally posted by -TPI- View Post
                    Oisko kellään tietoa mistä saa kaksoiskytkinvaihteistoihin osia? edit: Tarkennetaan että Getragin valmistamaan vaihteistoon yksi synkrorengas hakusessa.
                    En tiedä minkä merkkisiä laatikoita missäkin käytetään, mutta Alfan manuaalilootaa korjatessa tilasin osia tuolta:
                    Featured Categories Bearing Kits Bearings Seals Other ABOUT US One Stop Gearbox Shop is an internationally renowned gearbox parts supplier LEARN MORE CONTACT US Got a question? Feel free to contact us with any questions or inquiries, we are happy to answer them. LEARN MORE BMW 1/3 SERIES TYPE 168 GENUINE REAR DIFFERENTIAL BEARINGS &

                    Niillä on muistaakseni ebayssäkin osia. Sieltä sitten vaan tsekkailemaan että löytyisikö tuurilla oikea osa.
                    Toinen paikka osien ostolle tuossa Alfan tapauksessa oli Opel -liikkeet. Siellä oli räjäytyskuvissa kaikki tuollaisen umpipaskan M32 laatikon osat.
                    Eli merkkiliikkeestäkin voi kysäistä, jos sattuisi vaikka tiskin taakse joku auttavainen kaveri.
                    i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
                    ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

                    Comment

                    • -TPI-
                      Bimmer Rookie
                      • May 2013
                      • 195
                      • JNS

                      Originally posted by Palehti View Post
                      En tiedä minkä merkkisiä laatikoita missäkin käytetään, mutta Alfan manuaalilootaa korjatessa tilasin osia tuolta:
                      Featured Categories Bearing Kits Bearings Seals Other ABOUT US One Stop Gearbox Shop is an internationally renowned gearbox parts supplier LEARN MORE CONTACT US Got a question? Feel free to contact us with any questions or inquiries, we are happy to answer them. LEARN MORE BMW 1/3 SERIES TYPE 168 GENUINE REAR DIFFERENTIAL BEARINGS &

                      Niillä on muistaakseni ebayssäkin osia. Sieltä sitten vaan tsekkailemaan että löytyisikö tuurilla oikea osa.
                      Toinen paikka osien ostolle tuossa Alfan tapauksessa oli Opel -liikkeet. Siellä oli räjäytyskuvissa kaikki tuollaisen umpipaskan M32 laatikon osat.
                      Eli merkkiliikkeestäkin voi kysäistä, jos sattuisi vaikka tiskin taakse joku auttavainen kaveri.
                      Tuttu liike myös, kun M32 laatikoita on useampia tullut korjattua ja heiltä laakerit tilailen. Getragin loota sekin on, mutta ei tunnu heiltä löytyvän kaksoiskytkinlaatikoihin osia. Merkkiliikkeellä (Mitsubishi) ei ole edes oikeita räjäytyskuvia noihin, eikä heiltä saa kuin uutta laatikkoa hintaan 15000€.

                      Comment

                      • Smistik
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1130
                        • Kanta-Häme

                        M47N2 320d ahdot hävisi taas. Viimeks meni turbo 150tkm sitten. Nyt ei vihellä, ei savuta, käy tasaisesti. Kiertää vaan sen ihan max 3000rpm. Irrotin maffin johdon, ei vaikuta mitenkään kulkuun käy yhtä hyvin tai siis huonosti. Haenko uuden maffin, pitääkö koodata? :think
                        ex E91 320d käsiaskilla
                        ex E46 330dat
                        japski
                        ranu

                        ex E30 316i 4d

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          Originally posted by Smistik View Post
                          M47N2 320d ahdot hävisi taas. Viimeks meni turbo 150tkm sitten. Nyt ei vihellä, ei savuta, käy tasaisesti. Kiertää vaan sen ihan max 3000rpm. Irrotin maffin johdon, ei vaikuta mitenkään kulkuun käy yhtä hyvin tai siis huonosti. Haenko uuden maffin, pitääkö koodata? :think


                          Tässä tapauksessa ongelma hävisi dieselsuodattimen vaihdolla.

                          Google 320d wont rev ja sieltä löytyyki montaa eri kierroslukuvaihtoehtoa
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • Smistik
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2009
                            • 1130
                            • Kanta-Häme

                            Originally posted by peltone View Post
                            http://www.bmwforums.info/bmw-3-seri...-fixed-2.html?

                            Tässä tapauksessa ongelma hävisi dieselsuodattimen vaihdolla.

                            Google 320d wont rev ja sieltä löytyyki montaa eri kierroslukuvaihtoehtoa
                            Jep...syitä voi olla monia. Ihmetyttää vaan miksi käynti ei muutu vaikka maffin johdon irroittaa. Ja vika tuli täysin yhtäkkiä kesken kiihdytyksen.
                            ex E91 320d käsiaskilla
                            ex E46 330dat
                            japski
                            ranu

                            ex E30 316i 4d

                            Comment

                            • Hexodus
                              Bimmer Rookie
                              • May 2013
                              • 74
                              • LTI

                              Ei ole nyt bemarin alusta kyseessä, mutta suht samaa rautaahan nuo tuppaavat olemaan.

                              Eli rupesin vaihtamaan isäukon MK3 focukseen eteen alapalloniveltä "vartin homma"-asenteella (vaikka useinhan noiden alustojen kanssa joutuu taistelemaan tuntikaupalla). Kaikki sujui alkuun nätisti: alapallo irti, alatukivarsi irti, alapallon niittien porailu pylväsporalla (oli vielä tehdasosa), uusi alapallo kiinni pulteilla.

                              Sitten alkoikin hankaluudet: takaisinpäin asentaessa saan laitettua joko alapallon olka-akseliin TAI alatukivarren pitkittäisen pultin (lähimpänä keulaa) kohdilleen. Tuntuu että tarvis 1-2cm pelivaraa sisäänpäin, että saisi molemmat nätisti paikalleen, mutta vetari hannaa vastaan, ulospäin se kyllä joustaa nivelestään. Meinaa ymmärrys loppua kesken, kun tukivarsi tuli vanhalla alapallolla niin nätisti irti eikä kanittanut mistään kohtaa vastaan. Pultitkin sai avaamisen jälkeen käsin pyöriteltyä pois. :think Mistä ihmeestä moinen tilanpuute on voinut syntyä uuden alapallon kanssa?

                              On kokeiltu tunkata iskaria sisäänpäin ym. Seuraavaksi tuli mieleen, että auttaako jos vetarin irrottaa navasta? Luulisi vaan että yhtä vänkääminen siinä olisi sitten pujottaa takaisin paikoilleen. Toinen mikä tuli mieleen on, että irrottaa iskarin alapään olka-akselista, ja saa näin vaihdettua sitä ahdistavaa kohtaa ylöspäin ja hieman lisää pelivaraa? Oli miten oli, en haluaisi jättää tuonne ylipäätään minkäänlaista ylimääräistä jännitystä osien välille, porsii sitten vielä iskari tms.
                              IG: https://www.instagram.com/weirdbeardgarage/

                              Comment

                              • -TPI-
                                Bimmer Rookie
                                • May 2013
                                • 195
                                • JNS

                                Originally posted by Hexodus View Post
                                Ei ole nyt bemarin alusta kyseessä, mutta suht samaa rautaahan nuo tuppaavat olemaan.

                                Eli rupesin vaihtamaan isäukon MK3 focukseen eteen alapalloniveltä "vartin homma"-asenteella (vaikka useinhan noiden alustojen kanssa joutuu taistelemaan tuntikaupalla). Kaikki sujui alkuun nätisti: alapallo irti, alatukivarsi irti, alapallon niittien porailu pylväsporalla (oli vielä tehdasosa), uusi alapallo kiinni pulteilla.

                                Sitten alkoikin hankaluudet: takaisinpäin asentaessa saan laitettua joko alapallon olka-akseliin TAI alatukivarren pitkittäisen pultin (lähimpänä keulaa) kohdilleen. Tuntuu että tarvis 1-2cm pelivaraa sisäänpäin, että saisi molemmat nätisti paikalleen, mutta vetari hannaa vastaan, ulospäin se kyllä joustaa nivelestään. Meinaa ymmärrys loppua kesken, kun tukivarsi tuli vanhalla alapallolla niin nätisti irti eikä kanittanut mistään kohtaa vastaan. Pultitkin sai avaamisen jälkeen käsin pyöriteltyä pois. :think Mistä ihmeestä moinen tilanpuute on voinut syntyä uuden alapallon kanssa?

                                On kokeiltu tunkata iskaria sisäänpäin ym. Seuraavaksi tuli mieleen, että auttaako jos vetarin irrottaa navasta? Luulisi vaan että yhtä vänkääminen siinä olisi sitten pujottaa takaisin paikoilleen. Toinen mikä tuli mieleen on, että irrottaa iskarin alapään olka-akselista, ja saa näin vaihdettua sitä ahdistavaa kohtaa ylöspäin ja hieman lisää pelivaraa? Oli miten oli, en haluaisi jättää tuonne ylipäätään minkäänlaista ylimääräistä jännitystä osien välille, porsii sitten vielä iskari tms.
                                Eihän vetari ole päässyt purkautumaan? Jos vetaria vetää liikaa, sisäpään murroksesta kuulat lähtee helposti paikoiltaan, kun ne pääsee vapaasti purkaantumaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎