Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin myymisen sietämätön vaikeus V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thmas
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 531
    • HEL

    Originally posted by Driver22 View Post
    Ei voi kyllä ymmärtää tuota nykyistä nelivetobuumia... jokapaikassa hoetaan että nelikko pitää olla. Ihan kuin takapotkulla ei talvella pärjäisi, vai pitääkö se nelikko olla sitä varten että saa sitten ajaa niillä parin sadan kiinarenkailla "säästön" vuoksi :think

    Nimim. Takavetoisella talvet (ja kesät) jo vuodesta 2006 isojakin kärryjä vetäen.
    Kannattaa kokeilla
    Audi e-tron 55

    Exiä:
    1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17474
      • Turku

      Originally posted by Haju69 View Post
      Ilmoituksen lisäasetukset --> ilmoitustyyppi--> myyty
      Mistä nuo ilmoituksen lisäasetukset ylipäätään löytyvät?
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • pikkuvermo
        Bimmer Rookie
        • Dec 2008
        • 134
        • PKS

        Originally posted by Laku View Post
        Mistä nuo ilmoituksen lisäasetukset ylipäätään löytyvät?

        Comment

        • Juspa
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1222
          • Pori

          Originally posted by Thmas View Post
          Hienohan se on kuin mikä, mutta vm 2011 autot on jo 7 vuotta vanhoja ja ainakin itselle iso miinus olisi nelivedon puute kutosdieselissä.

          Hukkasin juuri oman F10 530d xDrive M Sportin vm. 2015. Kilsoja n. 167 tkm. Myyntihinta oli 36 ke ja vaihturi tuli siihenkin, joka on sekin vielä myymättä. Liikkeistä paras tarjous oli 30 ke, siellä painotettiin juuri kovaa arvonlaskua G-koppaisten tieltä, pelkäsivät että arvokkaampi F-koppainen saattaa jäädä käsiin.

          Nettiauton myydyistä löytyy yksi 146 tkm 2011 F11 535d M Sport takaveto liikkeen myymänä. Siinä pyynti on ollut 33990 e. Yksityisen pyynti pitäisi aina olla liikkeiden hintatason alapuolella liikkeiden virhevastuun vuoksi. Toinen lähestymistapa voisi olla katsoa mitä maksaa itse tuotuna vastaava tällä hetkellä.
          En nyt ihan parin viime kk aikana tiedä hintakehityksiä, mutta mitä keväämmällä katselin niin vastaava Saksasta haettuna itse ja siihen talvirenkaat, mahdollinen lämmitin ym. niin vaikea on tuohon hintaan päästä.

          Ja itselle oli juuri takaveto must -juttu, nelikkoja olisikin ollut tarjolla paremmin. Onpahan vetarien ja etuperän ongelmat poissa.

          Tarvinnee vaan ajella sitten ja kärsiä valtavasta hinnanpudotuksesta.
          E70 M-Sport AlpinWeiß 3

          Ex.
          F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
          E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
          E90 320d -05 Schwartz 2
          E36 328i touring -97 Diamantschwartz
          E36 352i -91 Diamantschwartz

          Comment

          • Driver22
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2093
            • *

            Originally posted by Thmas View Post
            Kannattaa kokeilla
            On kokeiltu nelivetokelit 6kk vuodesta, takavetokelit 12kk

            Toki voisin nelikkoa harkita jos sellainen sattuisi sopivasti kohdalle, mutta minään pakollisena en sitä näe näin 40tkm per vuosi ajavana. Kuluttaa enemmän ja kaikki jakolaatikkoviat ei korjaannu perättäisillä öljynvaihdoilla.

            Lähes kaikki kaverit joilla on nelikko onkin sitten jotkin budjettirenkaat alla, joillakin jopa kitkat. Sitten ollaan tientukkona tai ojanpohjalla.
            Last edited by Driver22; 26-07-2018, 14:26.
            F31 330D Xdrive M-Sport

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17474
              • Turku

              Originally posted by pikkuvermo View Post
              Kiitos! Tuolla tarkassa haussakin kävin, muttei silmiin sattunut...
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                Originally posted by Driver22 View Post
                Ei voi kyllä ymmärtää tuota nykyistä nelivetobuumia... jokapaikassa hoetaan että nelikko pitää olla. Ihan kuin takapotkulla ei talvella pärjäisi, vai pitääkö se nelikko olla sitä varten että saa sitten ajaa niillä parin sadan kiinarenkailla "säästön" vuoksi :think

                Nimim. Takavetoisella talvet (ja kesät) jo vuodesta 2006 isojakin kärryjä vetäen.
                Luulis tuon nelivetobuumin olevan enemmänkin etuvetomerkkien juttu. Eipä siinä, mulla on myytävänä tuo duunikaverin xd ja itsellä tällä hetkellä myös xd, eikä kumpaakaan ole hankittu nelivedon takia, se vaan on sattunut olemaan varusteena ja on arvioitu että perse kestää sen suuremman kulutuksen ja mahdolliset riikkoontuvat osat, mutta mielummin ois ottanu ilman.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7485
                  • Kotona

                  Originally posted by Juspa View Post
                  Tarvinnee vaan ajella sitten ja kärsiä valtavasta hinnanpudotuksesta.
                  Tämä on yleensä se paras vaihtoehto jossei halua ilmatteeksi antaa
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                  Myydään: HP 14" kannettava tietokone **170e**
                  -

                  Comment

                  • 330Driver
                    BTCF Member
                    • Feb 2015
                    • 456
                    • Pori

                    Originally posted by Driver22 View Post
                    Ei voi kyllä ymmärtää tuota nykyistä nelivetobuumia... jokapaikassa hoetaan että nelikko pitää olla. Ihan kuin takapotkulla ei talvella pärjäisi, vai pitääkö se nelikko olla sitä varten että saa sitten ajaa niillä parin sadan kiinarenkailla "säästön" vuoksi :think

                    Nimim. Takavetoisella talvet (ja kesät) jo vuodesta 2006 isojakin kärryjä vetäen.
                    Yhdyn tähän ihan täysin.

                    Ajaminen ilmeisesti kuuluu olla joka tilanteessa helppoa ja auto pitää mennä sinne minne renkaat osoittavat ilman mitään luistoja. Luistonesto korjatkoon kaikki mahdolliset vaaran tilanteet.

                    Itse kun talvella hyppäsin hitsilukko e36sesta e92 puikkoihin niin meinas tulla kolari kun ihan takaraivossa oli tuo luiston korjaaminen. Siinä kun luistossa vastaohjaat ja luistonesto hyppää rinkiin mukaan niin meinaa olla vaarallisia tilanteita
                    E36 ///M3 evolution cabriolet
                    E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                    E91 330D Käyttis
                    Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                    Koodit/koodaukset PORI
                    ___________________________
                    EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                    EX E46 330D Touring
                    EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16327
                      • Leppävirta

                      Originally posted by Laku View Post
                      Mistä nuo ilmoituksen lisäasetukset ylipäätään löytyvät?
                      No näin toimii mobiili sovelluksella. Löytyy sieltä ihan alkuvalikon alhaalta.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • E39Fin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2013
                        • 1760
                        • HKI/Orimattila

                        Originally posted by 330Driver View Post
                        Yhdyn tähän ihan täysin.

                        Ajaminen ilmeisesti kuuluu olla joka tilanteessa helppoa ja auto pitää mennä sinne minne renkaat osoittavat ilman mitään luistoja. Luistonesto korjatkoon kaikki mahdolliset vaaran tilanteet.

                        Itse kun talvella hyppäsin hitsilukko e36sesta e92 puikkoihin niin meinas tulla kolari kun ihan takaraivossa oli tuo luiston korjaaminen. Siinä kun luistossa vastaohjaat ja luistonesto hyppää rinkiin mukaan niin meinaa olla vaarallisia tilanteita

                        Lähinnä kyse on mukavuudesta. Mitä enemmän tulee ajeltua huonoja teitä ja talvella ylipäätään niin sitä enemmän osaa arvostaa liikkeelle lähtiessä vetopitoa. Itse vaihdoin talven aikana nelikosta lukottomaan takavetoon niin kyllä lähinnä nauratti miten ns. laaturenkailla tuntui liikkeellelähdöt kaikkea muuta kuin selvältä jutulta.

                        Toki suuren osan vuodesta ei huomaa mitään eroa normaalisti ajaessa, mutta kyllä se paljon ajavalle on iso mukavuusseikka. Kaikki ei halua luisutella 35tkm vuodessa. Nelivedolla (etenkin xdrive) voi talvella päättää milloin haluaa leikkiä ja kaasulla voi ohjata autoa normaalissa ajossakin. Luistonestokin pelaa paremmin yhteen voimalinjan kanssa ja antaa pelitillaa.

                        Mitä kulutuspuoleen tulee niin eipä tuo juurikaan taida takavetoa enempää kuluttaa, talvella väitän että selviän tuolla xdrivella vähemmällä. Mun ajossa viimeisen 340tkm aikana kerran vaihdettu jakolaatikkoon öljyt eikä ole vieläkään antautunut.

                        Leluksi taas ilman muuta sitten lukkoperällinen takaveto. E39 kanssa harmitti eniten juurikin se naurettavan heikko etenemiskyky kun nelikon puikoista siihen hyppäs. Ei sillä että olisin kertaakaan jäänyt jumiin kaksvedolla mutta lähinnä ärsytti kun tuntui että jää autosta kiinni liukas liikehdintä (tai sen puute)
                        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                        E39 523iA Oxfordgreen

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6698
                          • PK-seutu

                          Originally posted by Juspa View Post
                          Vaikea homma myydä yli 30k autoa yksityisenä. Myyntitili olisi tietysti yksi vaihtoehto. Aivan upea auto on, mutta vähän tarpeeton nykyään mulle. Reilu vuosi sitten Juhis tämän mulle toi ja kaikkineen tuohon on mennyt hyvin yli 40k rahaa. En tiedä millä hinnalla tämä sitten menisi, kun ei välttämättä ostajat arvosta virheetöntä kuntoakaan.

                          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9008654


                          Auto 19k, verot 6,5k, talvigummid 1k, hakukulut ja rekisteröinti yht. 1k. Ollaan aika kaukana yli 35k hintatasosta valitettavasti...

                          Tarkoitus vaan osoittaa se, mihin potentiaalinen ostajaehdokas vertaa. Väri on eri. Kilsojakin muutama enemmän. Mutta se on sellaista diipadaapaa valitettavasti. Referenssi tulee tuolta.
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2639
                            • Tampere

                            Originally posted by Juspa View Post
                            En tiedä millä hinnalla tämä sitten menisi, kun ei välttämättä ostajat arvosta virheetöntä kuntoakaan.

                            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9008654
                            Tiputa hintapyyntiä 10 % tämänhetkisestä ja seuraa mitä tapahtuu?

                            Mediaanihinta Nettiautossa myytävänä oleville 2011-2012 vuosimallisille on tällä hetkellä 32900 euroa (vaihteluväli 25900-44900), ja joukossa on alle 200 tkm ajettuja yksilöitä joita autoliike myy 8000-10 000 euroa halvemmalla (alle 200 tkm ajettujen mediaanihinta 35800). Voivat olla kunnoltaan hyviä tai huonoja, enemmän tai vähemmän varusteltuja, mutta oletettavasti suurin osa mallista kiinnostuneita tuijottaa hintaa ja ajomäärää. Retorisesti kysyen, mikä on se lisäarvo, jota yksityinen myyjä voi tarjota autoliikkeeseen ja heidän virhevastuineen verrattuna perustellessaan korkeampaa hintapyyntiä - tai ylipäätään kun liikutaan 30 tuhannen euron hintaluokassa? Ostajan näkökulmasta on inhimillistä pohtia vaikkapa ajoneuvon odottamatonta ja kallista vikaantumista, joissa autoliike voidaan velvoittaa osallistumaan korjauskustannuksiin.
                            Last edited by JaniLap; 26-07-2018, 23:04. Reason: Laskelmia ja hajatelmia
                            B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17474
                              • Turku

                              Originally posted by pyroz View Post
                              https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...l?id=264574602

                              Auto 19k, verot 6,5k, talvigummid 1k, hakukulut ja rekisteröinti yht. 1k. Ollaan aika kaukana yli 35k hintatasosta valitettavasti...

                              Tarkoitus vaan osoittaa se, mihin potentiaalinen ostajaehdokas vertaa. Väri on eri. Kilsojakin muutama enemmän. Mutta se on sellaista diipadaapaa valitettavasti. Referenssi tulee tuolta.
                              On kyllä sopivanhintainen ja verokin vähäistä nykyään jo..? 2½ vuotta sitten omani maksoi Saksassa n. 30 k€....
                              Last edited by Laku; 27-07-2018, 07:16. Reason: Korjattu kirjoitusvirhe
                              Näillä mennään:
                              - BMW E81 118i since 2017
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Neutrone
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 1320
                                • Tampere

                                Mitäs arvon raati sanoo, onko tässä nyt hinta ihan metsässä vai mikä mättää? Viikon ollut kaupan ja tasan yksi yhteydenotto ja renkaidenpotkija. Auto todella siisti ja toimiva, hinnan arviointi on melkoisen hankalaa. Entäs sitten ilmoitus, onko jotain petrattavaa?

                                F10 530d semiVOLL
                                ex. E90 320d M-Sport '06
                                ex. E39 523i M-Sport '00
                                ex. E36 325i Coupe '92
                                ex. E30 316i '89



                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎