Ei voi kyllä ymmärtää tuota nykyistä nelivetobuumia... jokapaikassa hoetaan että nelikko pitää olla. Ihan kuin takapotkulla ei talvella pärjäisi, vai pitääkö se nelikko olla sitä varten että saa sitten ajaa niillä parin sadan kiinarenkailla "säästön" vuoksi :think
Nimim. Takavetoisella talvet (ja kesät) jo vuodesta 2006 isojakin kärryjä vetäen.
Ilmoituksen lisäasetukset --> ilmoitustyyppi--> myyty
Mistä nuo ilmoituksen lisäasetukset ylipäätään löytyvät?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Hienohan se on kuin mikä, mutta vm 2011 autot on jo 7 vuotta vanhoja ja ainakin itselle iso miinus olisi nelivedon puute kutosdieselissä.
Hukkasin juuri oman F10 530d xDrive M Sportin vm. 2015. Kilsoja n. 167 tkm. Myyntihinta oli 36 ke ja vaihturi tuli siihenkin, joka on sekin vielä myymättä. Liikkeistä paras tarjous oli 30 ke, siellä painotettiin juuri kovaa arvonlaskua G-koppaisten tieltä, pelkäsivät että arvokkaampi F-koppainen saattaa jäädä käsiin.
Nettiauton myydyistä löytyy yksi 146 tkm 2011 F11 535d M Sport takaveto liikkeen myymänä. Siinä pyynti on ollut 33990 e. Yksityisen pyynti pitäisi aina olla liikkeiden hintatason alapuolella liikkeiden virhevastuun vuoksi. Toinen lähestymistapa voisi olla katsoa mitä maksaa itse tuotuna vastaava tällä hetkellä.
En nyt ihan parin viime kk aikana tiedä hintakehityksiä, mutta mitä keväämmällä katselin niin vastaava Saksasta haettuna itse ja siihen talvirenkaat, mahdollinen lämmitin ym. niin vaikea on tuohon hintaan päästä.
Ja itselle oli juuri takaveto must -juttu, nelikkoja olisikin ollut tarjolla paremmin. Onpahan vetarien ja etuperän ongelmat poissa.
Tarvinnee vaan ajella sitten ja kärsiä valtavasta hinnanpudotuksesta.
On kokeiltu nelivetokelit 6kk vuodesta, takavetokelit 12kk
Toki voisin nelikkoa harkita jos sellainen sattuisi sopivasti kohdalle, mutta minään pakollisena en sitä näe näin 40tkm per vuosi ajavana. Kuluttaa enemmän ja kaikki jakolaatikkoviat ei korjaannu perättäisillä öljynvaihdoilla.
Lähes kaikki kaverit joilla on nelikko onkin sitten jotkin budjettirenkaat alla, joillakin jopa kitkat. Sitten ollaan tientukkona tai ojanpohjalla.
Kiitos! Tuolla tarkassa haussakin kävin, muttei silmiin sattunut...
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Ei voi kyllä ymmärtää tuota nykyistä nelivetobuumia... jokapaikassa hoetaan että nelikko pitää olla. Ihan kuin takapotkulla ei talvella pärjäisi, vai pitääkö se nelikko olla sitä varten että saa sitten ajaa niillä parin sadan kiinarenkailla "säästön" vuoksi :think
Nimim. Takavetoisella talvet (ja kesät) jo vuodesta 2006 isojakin kärryjä vetäen.
Luulis tuon nelivetobuumin olevan enemmänkin etuvetomerkkien juttu. Eipä siinä, mulla on myytävänä tuo duunikaverin xd ja itsellä tällä hetkellä myös xd, eikä kumpaakaan ole hankittu nelivedon takia, se vaan on sattunut olemaan varusteena ja on arvioitu että perse kestää sen suuremman kulutuksen ja mahdolliset riikkoontuvat osat, mutta mielummin ois ottanu ilman.
Ei voi kyllä ymmärtää tuota nykyistä nelivetobuumia... jokapaikassa hoetaan että nelikko pitää olla. Ihan kuin takapotkulla ei talvella pärjäisi, vai pitääkö se nelikko olla sitä varten että saa sitten ajaa niillä parin sadan kiinarenkailla "säästön" vuoksi :think
Nimim. Takavetoisella talvet (ja kesät) jo vuodesta 2006 isojakin kärryjä vetäen.
Yhdyn tähän ihan täysin.
Ajaminen ilmeisesti kuuluu olla joka tilanteessa helppoa ja auto pitää mennä sinne minne renkaat osoittavat ilman mitään luistoja. Luistonesto korjatkoon kaikki mahdolliset vaaran tilanteet.
Itse kun talvella hyppäsin hitsilukko e36sesta e92 puikkoihin niin meinas tulla kolari kun ihan takaraivossa oli tuo luiston korjaaminen. Siinä kun luistossa vastaohjaat ja luistonesto hyppää rinkiin mukaan niin meinaa olla vaarallisia tilanteita
E36 ///M3 evolution cabriolet E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap) E91 330D Käyttis Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut Koodit/koodaukset PORI
___________________________ EX E92 335D LCI 405hp/801nm EX E46 330D Touring EX 4x E36, 1x E34, 1x E30
Mistä nuo ilmoituksen lisäasetukset ylipäätään löytyvät?
No näin toimii mobiili sovelluksella. Löytyy sieltä ihan alkuvalikon alhaalta.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Ajaminen ilmeisesti kuuluu olla joka tilanteessa helppoa ja auto pitää mennä sinne minne renkaat osoittavat ilman mitään luistoja. Luistonesto korjatkoon kaikki mahdolliset vaaran tilanteet.
Itse kun talvella hyppäsin hitsilukko e36sesta e92 puikkoihin niin meinas tulla kolari kun ihan takaraivossa oli tuo luiston korjaaminen. Siinä kun luistossa vastaohjaat ja luistonesto hyppää rinkiin mukaan niin meinaa olla vaarallisia tilanteita
Lähinnä kyse on mukavuudesta. Mitä enemmän tulee ajeltua huonoja teitä ja talvella ylipäätään niin sitä enemmän osaa arvostaa liikkeelle lähtiessä vetopitoa. Itse vaihdoin talven aikana nelikosta lukottomaan takavetoon niin kyllä lähinnä nauratti miten ns. laaturenkailla tuntui liikkeellelähdöt kaikkea muuta kuin selvältä jutulta.
Toki suuren osan vuodesta ei huomaa mitään eroa normaalisti ajaessa, mutta kyllä se paljon ajavalle on iso mukavuusseikka. Kaikki ei halua luisutella 35tkm vuodessa. Nelivedolla (etenkin xdrive) voi talvella päättää milloin haluaa leikkiä ja kaasulla voi ohjata autoa normaalissa ajossakin. Luistonestokin pelaa paremmin yhteen voimalinjan kanssa ja antaa pelitillaa.
Mitä kulutuspuoleen tulee niin eipä tuo juurikaan taida takavetoa enempää kuluttaa, talvella väitän että selviän tuolla xdrivella vähemmällä. Mun ajossa viimeisen 340tkm aikana kerran vaihdettu jakolaatikkoon öljyt eikä ole vieläkään antautunut.
Leluksi taas ilman muuta sitten lukkoperällinen takaveto. E39 kanssa harmitti eniten juurikin se naurettavan heikko etenemiskyky kun nelikon puikoista siihen hyppäs. Ei sillä että olisin kertaakaan jäänyt jumiin kaksvedolla mutta lähinnä ärsytti kun tuntui että jää autosta kiinni liukas liikehdintä (tai sen puute)
Vaikea homma myydä yli 30k autoa yksityisenä. Myyntitili olisi tietysti yksi vaihtoehto. Aivan upea auto on, mutta vähän tarpeeton nykyään mulle. Reilu vuosi sitten Juhis tämän mulle toi ja kaikkineen tuohon on mennyt hyvin yli 40k rahaa. En tiedä millä hinnalla tämä sitten menisi, kun ei välttämättä ostajat arvosta virheetöntä kuntoakaan.
Auto 19k, verot 6,5k, talvigummid 1k, hakukulut ja rekisteröinti yht. 1k. Ollaan aika kaukana yli 35k hintatasosta valitettavasti...
Tarkoitus vaan osoittaa se, mihin potentiaalinen ostajaehdokas vertaa. Väri on eri. Kilsojakin muutama enemmän. Mutta se on sellaista diipadaapaa valitettavasti. Referenssi tulee tuolta.
Tiputa hintapyyntiä 10 % tämänhetkisestä ja seuraa mitä tapahtuu?
Mediaanihinta Nettiautossa myytävänä oleville 2011-2012 vuosimallisille on tällä hetkellä 32900 euroa (vaihteluväli 25900-44900), ja joukossa on alle 200 tkm ajettuja yksilöitä joita autoliike myy 8000-10 000 euroa halvemmalla (alle 200 tkm ajettujen mediaanihinta 35800). Voivat olla kunnoltaan hyviä tai huonoja, enemmän tai vähemmän varusteltuja, mutta oletettavasti suurin osa mallista kiinnostuneita tuijottaa hintaa ja ajomäärää. Retorisesti kysyen, mikä on se lisäarvo, jota yksityinen myyjä voi tarjota autoliikkeeseen ja heidän virhevastuineen verrattuna perustellessaan korkeampaa hintapyyntiä - tai ylipäätään kun liikutaan 30 tuhannen euron hintaluokassa? Ostajan näkökulmasta on inhimillistä pohtia vaikkapa ajoneuvon odottamatonta ja kallista vikaantumista, joissa autoliike voidaan velvoittaa osallistumaan korjauskustannuksiin.
Last edited by JaniLap; 27-07-2018, 00:04.
Reason: Laskelmia ja hajatelmia
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Auto 19k, verot 6,5k, talvigummid 1k, hakukulut ja rekisteröinti yht. 1k. Ollaan aika kaukana yli 35k hintatasosta valitettavasti...
Tarkoitus vaan osoittaa se, mihin potentiaalinen ostajaehdokas vertaa. Väri on eri. Kilsojakin muutama enemmän. Mutta se on sellaista diipadaapaa valitettavasti. Referenssi tulee tuolta.
On kyllä sopivanhintainen ja verokin vähäistä nykyään jo..? 2½ vuotta sitten omani maksoi Saksassa n. 30 k€....
Last edited by Laku; 27-07-2018, 08:16.
Reason: Korjattu kirjoitusvirhe
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Mitäs arvon raati sanoo, onko tässä nyt hinta ihan metsässä vai mikä mättää? Viikon ollut kaupan ja tasan yksi yhteydenotto ja renkaidenpotkija. Auto todella siisti ja toimiva, hinnan arviointi on melkoisen hankalaa. Entäs sitten ilmoitus, onko jotain petrattavaa?
Comment