Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin myymisen sietämätön vaikeus V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • protoni
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2008
    • 1358
    • Tampere

    Ei minulle sinänsä ole merkitystä onko auto myynnissä yksityisellä vai liikkeessä. Jos hinta on muihin nähden halpa, niin haen pois kuleksimasta. Toistaiseksi olen asioinut vain kerran liikkeessä ja sekin oli 5000 euron focus reilu 10 vuotta sitten. Olen ostanut ja myynyt myös yli 20 ke:n autoja, mutten 50 ke:n. Viime aikoina ostanut tosin enempi ulkomailta, mutta nekin ovat sattuneet poikkeuksetta yksityisille.

    Tällä hetkellä näyttäisi olevan yksityisillä myynnissä yli 2000 kpl yli 20ke:n autoja. Kai nuokin joskus menevät. Epäilemättä liikkeen kanssa asiointi on nopeampi ja helpompi tapa. Ja jos meinaa vaihtaa 50ke:n autoon ja nykyisessä on osimoilleen yhtä paljon kiinni, niin tarvishan siinä jo melko paksun lompakon tai kaksi pätkää. Jälkimmäinen ei tietenkään sekään ole järkevää tai voi huonossa lykyssä tulla nenään jo korkokuluissa.

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      Viimeinen autokauppakokemus Sakalla oli sellainen, että menee taas aikaa, ennen kuin kävelen autokauppaan. Tällä kertaa hoidin faijan autokauppaa ja lykkäsin siinä oman auton vaihdossa. Mä en tosiaan tykkää siitä, että joka asiaa saa kysellä sataan kertaan ja silti kustaan silmään joka raossa. Käytännössä rahaa meni 1000e sellaisiin asioihin, joiden olisi pitänyt olla kunnossa. Auton siirto toisesta liikkeestä Turkuun jäi hyvittämättä kauppahinnassa ja viimeisestä tehdystä huollosta oli erikseen jätetty pois vaihteisto ja peräöljyjen vaihto. kirkkain silmin väitettiin, että on huollettu huolto-ohjelman mukaisesti ja kun asia selvisi jälkeenpäin, totesivat vain että ostajan pitää itse ottaa selvää tällaisista asioista. Mua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään kantaa leipää tommosten jätkien pöytään.

      Comment

      • Palehti
        Bimmer Rookie
        • Jan 2005
        • 139
        • Klaukkala

        Originally posted by protoni View Post
        Toisaalta jos olisit ne kaikki ostanut yksityiseltä tonnin - kaksi halvemmalla, niin olisi niillä säästöillä rahottanut pari isompaakin yllätystä. Makuasioita varmaan. Itse olen niin juutalainen, että ostan aina sen halvimman ritsan yksityiseltä ja nuolen sitten haavat mikäli tarpeen. Kymmenittäin ollut autoja, muttei vielä yhtään katastrofia.
        Sama juttu! Ehkäpä mun tapauksessa korvaisin tuon halvimman -sanan sanalla sopivimman.
        Nyt viimeisen käyttöauton ostin liikkeestä ja se oli tosiaan ensimmäinen kerta.
        Siellä se auto odotti minua tammikuussa kesärenkailla, katsastamattomana ja rikkinäisellä lämmityslaitteella.
        Em. jutut laitettiin kuntoon, kun ne heille osoitin.
        Vaikka ostin pari vuotta sitten yhden kalleimmista E39 M5:sta, niin kyllä tämä liikkeestä käyttöauton ostaminen oli paljon jännempää!
        Mutta jokainen taplaa tyylillään. Itse ostan auton mieluummin yksityiseltä vähän halvemmalla ja edes jonkinlaisen käyttöhistorian kanssa.
        Niin ja tuo em. Audi A6 -käyttöauto on toiminut erinomaisesti, vaikka kaupanteko jännää olikin
        i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
        ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

        Comment

        • janne30
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 2198
          • Vantaa

          Yhden auton 12 :sta BMW :stä oon ostanu liikkeestä ja se olikin paskin auto mitä mulla on ollu

          Yhtäkään autoa ei oo tarvinnu viedä vaihdossa liikkeeseen, kaikki oon myyny yksityiselle.

          Viimeisimmän, eli nykyisen e90 ostin yksityiseltä ruotsista muutaman whatsappissa lähetetyn kuvan perusteella. :think
          G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
          E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


          1 x F20
          3 x E30
          2 x E36
          5 x E46
          3 x E9X

          Comment

          • Kräki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2018
            • 1090
            • Espoo

            Originally posted by Juppe View Post
            Viimeinen autokauppakokemus Sakalla oli sellainen, että menee taas aikaa, ennen kuin kävelen autokauppaan. Tällä kertaa hoidin faijan autokauppaa ja lykkäsin siinä oman auton vaihdossa. Mä en tosiaan tykkää siitä, että joka asiaa saa kysellä sataan kertaan ja silti kustaan silmään joka raossa. Käytännössä rahaa meni 1000e sellaisiin asioihin, joiden olisi pitänyt olla kunnossa. Auton siirto toisesta liikkeestä Turkuun jäi hyvittämättä kauppahinnassa ja viimeisestä tehdystä huollosta oli erikseen jätetty pois vaihteisto ja peräöljyjen vaihto. kirkkain silmin väitettiin, että on huollettu huolto-ohjelman mukaisesti ja kun asia selvisi jälkeenpäin, totesivat vain että ostajan pitää itse ottaa selvää tällaisista asioista. Mua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään kantaa leipää tommosten jätkien pöytään.
            Itse taas ostin 335i:sen sakalta,niin kyllä se oli positiivinen kokemus.
            Mitä nyt myyjä sai vissiin kenkää ja piti hoitaa ”viat” jälkimarkkinoinnin kautta,mutta ne meni aivan kuten piti(tuulilasi,lämppärin kenno).
            Eivätkä korjauttaneet missään ns.nyrkkipajalla,vaan autokeskuksessa.
            Ainut oli aikasemmat kokemukset,niin hyvittivät vaihtoautosta todella huonosti,mutta edelliseen kauppaan olin suht tyytyväinen.

            Comment

            • PNM2
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2015
              • 1058
              • Espoo

              Originally posted by Juppe View Post
              Viimeinen autokauppakokemus Sakalla oli sellainen, että menee taas aikaa, ennen kuin kävelen autokauppaan.
              Tietysti Sakalta ostamista pitää verrata vaikka manneilta auton ostamiseen, jos nyt liike vs yksityinen on vertailussa.
              i4 M50
              ex: G30 530e xDrive M-Sport
              ex: F11 525d xDrive
              ex: F11 520d
              ex: E91 318i

              Comment

              • Thmas
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 531
                • HEL

                10 % alle liikkeen realistisen pyynnin kun hinnoittelee autonsa ja jättää vielä 500 e tinkivaran niin yleensä menee kaupaksi joko yksityiselle, tai sitten Kamuxin / Sakan myyjät ostavat pois kun saavat ostamisestakin provision.
                Audi e-tron 55

                Exiä:
                1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5384
                  • S:t Karins

                  Mikä pitäisi myyntihinnan olla et pääsee omasta e93:sta eroon?



                  Aika hiljaista on ollut... :think
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7485
                    • Kotona

                    Originally posted by Tommix View Post
                    Mikä pitäisi myyntihinnan olla et pääsee omasta e93:sta eroon?



                    Aika hiljaista on ollut... :think
                    Avoauton myynti aika on mennyt jo. Jos on "pakko" myydä niin varmaan joudut alle kahdenkympin menemään tai sitten jätät myynnin ensi keväälle ja voit saada vähän enemmän. :think
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                    Myydään: HP 14" kannettava tietokone **170e**
                    -

                    Comment

                    • bemanderi
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2006
                      • 191
                      • Capital West

                      Originally posted by Tommix View Post
                      Mikä pitäisi myyntihinnan olla et pääsee omasta e93:sta eroon?



                      Aika hiljaista on ollut... :think
                      Siis onhan toi enemmän kuin oikean hintainen. Ihme että on edelleen myymättä.

                      Yhtä samanväristä 335i:tä pitkään myyneenä väittäisin että tuossa on ongelma tuo väri. Jostain syystä ei ole ostajien mielestä sieltä seksikkäämmästä päästä.

                      (jos olisi jollain fiksummalla värillä olisin jo käynyt varmuuden vuoksi ostamassa pois)
                      BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
                      Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

                      .. plus sitten kaikkea muuta romua.

                      Comment

                      • BFI18
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 1456
                        • Turku

                        Originally posted by Tommix View Post
                        Mikä pitäisi myyntihinnan olla et pääsee omasta e93:sta eroon?



                        Aika hiljaista on ollut... :think
                        Voi olla, että olet tämän option jo käyttänyt, mutta mihin hintaan Kamux ostaisi tuon sinulta - Oletko kysynyt?

                        Myin vajaa 2v sitten E92 335i:n Kamuxille ja sain käteistarjouksen, joka oli 2000 eur alle silloisen nettiauton pyyntihintani yksityisenä. Tarjous oli suorastaan loistava. Myin sen sinne seuraavana päivänä. Helppoa ja rahat tuli tilille alle 24h. Tästä oli sanomattakin ISO hyöty seuraavaa ostaessa muualta.
                        Last edited by BFI18; 26-09-2018, 21:40.
                        G26 i4 M50 Black Sapphire

                        Comment

                        • AnttiJuhani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 2056
                          • Kittilä

                          Se on vaan tuo talvi tulossa. Vaikka hard top onkin niin harrasteautot varmasti pois ajatuksista kaikilla kevääseen asti. Hinta on hyvä. Luulisi Kamux ostavan jo tuolla.

                          Comment

                          • juho-85
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 753
                            • Pirkkala

                            Sen enempää kummankaan näiden autojen taustoja tutkimatta, en usko että kamux tuollaisia hintoja maksaa tuosta.
                            Onhan niillä itsellä vähemmän ajettu samanlainen myynnissä vain tonnin kalliimmalla: https://www.nettiauto.com/bmw/335/9967335
                            Varmaan ostohinta autoliikkeellä olisi siellä 19ke paikkeilla.

                            Syksy on huono aika avon myynnille. Täytyy olla erittäin tyytyväinen kun oman Boxsterin sain myytyä elokuun loppupuolella hyvään hintaan, varsinkin kun menin ostaan tuon sigun avo M3 pari päivää aiemmin ja kummallakaan ei olisi kehdannut ajaa talvella.
                            Last edited by juho-85; 26-09-2018, 22:24.
                            F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                            Tilattu i4 M50

                            Exät:
                            e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                            Comment

                            • joku2
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2012
                              • 54
                              • Helsinki

                              Originally posted by Tommix View Post
                              Mikä pitäisi myyntihinnan olla et pääsee omasta e93:sta eroon?



                              Aika hiljaista on ollut... :think
                              Pistä hinnaksi tasan 20 niin minä tuun hakemaan

                              Onhan tuo jo edullisemmasta päästä, eli varmasti ainoa tekijä on vuodenaika. Keväällä saattaisi helposti saada yli nykyisen pyynninkin.

                              Comment

                              • Juuzmo
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2007
                                • 339

                                Originally posted by BFI18 View Post
                                Voi olla, että olet tämän option jo käyttänyt, mutta mihin hintaan Kamux ostaisi tuon sinulta - Oletko kysynyt?

                                Myin vajaa 2v sitten E92 335i:n Kamuxille ja sain käteistarjouksen, joka oli 2000 eur alle silloisen nettiauton pyyntihintani yksityisenä. Tarjous oli suorastaan loistava. Myin sen sinne seuraavana päivänä. Helppoa ja rahat tuli tilille alle 24h. Tästä oli sanomattakin ISO hyöty seuraavaa ostaessa muualta.
                                Itse tuskailin E93 330 myynnin kanssa aikalailla koko kesän, ei juuri ketään käynyt edes katsomassa. Loppukesästä tarjosin kamuxille ja ostivat sen sitten tonnin alle oman pyynnin Yllättäin, liikkeestä auto lähti parissa viikossa vaikka hintaa oli 4000€ enemmän mitä itse olin pyytänyt.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎