Isoveli valvoo pian bemuasi... 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4180

    Originally posted by -Markus- View Post
    Tästähän sais jo hyvän Aatuvideonkin jos ei ole jo joku ehtinyt tehdäkin..
    Naurava Espanjalaismies sopisi paremmin kertomaan tästä Bernerin liikennekaarikusetuksesta...







    Kun radat liitetään tieyhtiöön ehkä vuonna 2019, yhtiö saa hyvityksenä nykyiset ratamaksut, noin 60 miljoonaa. Summa ei kata alkuunkaan rataverkon menoja, koska ratamaksutason päättää unioni.

    Autoilijat joutuvat maksamaan rataverkon vuotuiset noin 200 miljoonan operatiiviset kulut ja noin 400 miljoonan euron investoinnit.

    Alijäämä katetaan näppärästi. Autoilijoiden tiemaksut nousevat samalla hetkellä noin 25 prosenttia, kun rataverkot siirtyvät Liikennevirastosta tiefirmaan. Autoilijat joutuvat subventoimaan junamatkustajia.

    Henkilöauto on ollut valtiolle tähän saakka lypsylehmä. Berner panee paremmaksi. Hän myy lehmän teuraaksi.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      Haloo




      – Meillä ei ole varaa ylläpitää meidän tieverkkoa ja meidän rataverkkoa – tästä osoituksena on jo muutaman miljardin velka meidän tie- ja rataverkossa. Emme ole pystyneet edes tähän mennessä pitämään sitä niin hyvässä kunnossa kuin pitäisi, niin mitenkä se onnistuisi tulevaisuudessa mitenkään nykyisellä mallilla. Ei mitenkään, Mäntynen vastaa omaan kysymykseensä.

      Mäntysen mielestä tärkeä kysymys on se, että miten rahoitus järjestetään siten, että kaikki kokisivat sen reiluksi ja oikeudenmukaiseksi. Professori povaakin, että kansalaisilta tienkäytöstä peritty rahoitus tuleekin varmaan olemaan suurin kiistakapula.

      Comment

      • 599gtb
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 490
        • Vantaa

        Originally posted by nullzwei View Post
        Haloo






        – Meillä ei ole varaa ylläpitää meidän tieverkkoa ja meidän rataverkkoa – tästä osoituksena on jo muutaman miljardin velka meidän tie- ja rataverkossa. Emme ole pystyneet edes tähän mennessä pitämään sitä niin hyvässä kunnossa kuin pitäisi, niin mitenkä se onnistuisi tulevaisuudessa mitenkään nykyisellä mallilla. Ei mitenkään, Mäntynen vastaa omaan kysymykseensä.

        Mäntysen mielestä tärkeä kysymys on se, että miten rahoitus järjestetään siten, että kaikki kokisivat sen reiluksi ja oikeudenmukaiseksi. Professori povaakin, että kansalaisilta tienkäytöstä peritty rahoitus tuleekin varmaan olemaan suurin kiistakapula.
        Rataverkon vois myydä vr.lle pois
        Vr voisi korjata sitä itse jos haluaa
        ex bmw 540ia e34 1993
        ex bmw e32 735i

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4180

          Rahat saadaan kerättyä tie- ja rataverkon korjaukseen, sekä jälleenrakennukseen kuten tähänkin asti, eli veroilla ja muilla maksuilla. Liikenteeltä kerättyjen varojen kohdentamiseen takaisin tieverkon ylläpitoon tulisi puuttua ja Berberi olisi voinut käyttää selvitykseen käytetyt resurssit siihen. Pipilä ja Co olisi voinut näyttää näille pari vuotta sitten tulleille matuille jo rajalla, ettei tänne ole tulemista. Jo mokutuksen kustannuksilla olisi kuitattu autoveron poisto, varmaan useaan kertaan... Ja se on vain yksi keino josta olisi(pitäisi!) säästää. Säätökohteita löytyy ja kenenkään ei tarvitse pelätä/väittää että hoitoon ei pääsisi tai koulut olisi maksullisia.

          Siihen verojen ja maksujen keräykseen EI tarvita mitään erillistä yhtiötä joka ottaa välistä. Pahimmassa tapauksessa vuosien päästä tämän yhtiön omistus on jossain veroparatiisissa, kuten näitä entisiä valtion yhtiöitä näyttää olevan.

          Paljonkohan pannaan uuden liikennekaariyhtiön toimarille palkkaa, pitäähän sen olla enemmän kuin postin TJ:llä. Vaikka miljoona olisi alkuun sopiva, että motivoi kerämään enemmän tuottoa tuleville kasvottomille omistajille. Lisäksi muita päälliköitä ja muita palkollisia siellä varmasti on ihan kiitettävä määrä. Tuskin liikenne ja viestintäministeriötä lakkautettaisiin jos tulisi uusi liikennekaariyhtiö. Vanha LVM jatkaisi varmaan omaa puuhasteluaan. Yhtiön myyminen on vain ajan kysymys, vaikka Berneri niin väittääkin ettei sitä myytäisi.
          Se on vain yksi eduskunnan äänestys kun valtion osuus myydään ulkomaisille sijoittajille.

          Totta helvettissä ne maksattaa rautateiden kunnostuksen autoilijoilla jos tämmöinen yhtiö perustetaan. Tuskimpa junalippuihin tulisi korotuksia, että saataisiin korotettua ratojen korjauksia sitä kautta.
          Reilumpaa olisi maksattaa myös rautatiet koko kansalla, eikä pelkästään autoilijoita riistämällä.


          Mäntysen mielestä tärkeä kysymys on se, että miten rahoitus järjestetään siten, että kaikki kokisivat sen reiluksi ja oikeudenmukaiseksi. Professori povaakin, että kansalaisilta tienkäytöstä peritty rahoitus tuleekin varmaan olemaan suurin kiistakapula.

          Tämä se on.
          Last edited by bemmeri; 23-01-2017, 07:24.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • nullzwei
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 11056
            • ?

            Kauppiaitten lobbari näkee asian näin:

            19.1.2017 10.58
            Autoala pitää liikenneverkkoyhtiötä koskevaa selvitystä hyvänä avauksena

            Ehdotetut verotuksen muutokset ovat tarpeellisia

            Autoveron poistamisesta olisi monia hyötyjä

            Ministeriön selvityksessä ehdotetaan poistettavaksi autoveroa, jolloin autokannan uudistuminen nopeutuisi, päästöt alenisivat ja uudempi turvallinen tekniikka yleistyisi nopeammin autokannassa. Suomi ei saavuta hiilidioksidipäästöjen vähentämiselle asetettuja tavoitteita nykyisellä autoverorakenteella, sillä autokantamme on korkean autoveron takia vanha ja sen kiertoaika on yli 20 vuotta.

            Aikaan ja myöhemmin kilometreihin sidottu asiakasmaksu on autoilun veropohjana sosiaalisesti oikeudenmukaisempi ja kestävämpi kuin nykyinen autoilun pääomakuluja kasvattava suhdanneherkkä autovero. Kaikki auton omistajat hyötyisivät pidemmällä aikavälillä autoveron poistamisesta, koska se vähentää autoilun pääomakustannuksia merkittävästi.

            Päätösten aika on syksyllä

            Selvitys on erinomainen avaus liikenneverkkoyhtiöstä käytävälle poliittiselle keskustelulle ja muutoksen vaikutusten arvioinnille. Vasta huhtikuussa selviää, eteneekö liikenneverkkoyhtiön valmistelu lainsäädäntöön asti...

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6232
              • Helsinki

              Tämä ei ollut mikään yllätys, mitähän sieltä vielä tulee..

              Tätä vouhotetaan nyt ihan liikaa. Eikö kukaan muu ole miettinyt, että jos annetaan paljon veroissa löysää, niin mikä muu nousee tai mistä se tulee takaisin tai onko esim nää verot pysyviä, ette ei seuraava hallitus nosta niitä ja sitten kun se yritys on pystyssä, niin maksut nousee..
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • BFI18
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1456
                • Turku

                Originally posted by MikeDry View Post
                Tämä ei ollut mikään yllätys, mitähän sieltä vielä tulee..

                Tätä vouhotetaan nyt ihan liikaa. Eikö kukaan muu ole miettinyt, että jos annetaan paljon veroissa löysää, niin mikä muu nousee tai mistä se tulee takaisin tai onko esim nää verot pysyviä, ette ei seuraava hallitus nosta niitä ja sitten kun se yritys on pystyssä, niin maksut nousee..
                Justiinsa näin.
                Kalliimmaksi tulee jokatapauksessa lopulta jos tämä Bernerin malli tulee menemään läpi.
                Nyt kun on autokaupan onnistunut jo täysin pysäyttämään ym. sotku tämän asian yhteydessä niin monoa vaan perseelle Bernerille. Luottamus meni.
                Tuolla tasolla pitäisi tiedottaminen ja tällaiset esitykset alustaa paljon paremmin..
                Last edited by BFI18; 23-01-2017, 07:54.
                G26 i4 M50 Black Sapphire

                Comment

                • lj123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2015
                  • 1215
                  • Lohja

                  Originally posted by BFI18 View Post
                  Justiinsa näin.
                  Kalliimmaksi tulee jokatapauksessa lopulta jos tämä Bernerin malli tulee menemään läpi.
                  Nyt kun on autokaupan onnistunut jo täysin pysäyttämään ym. sotku tämän asian yhteydessä niin monoa vaan perseelle Bernerille. Luottamus meni.
                  Tuolla tasolla pitäisi tiedottaminen ja tällaiset esitykset alustaa paljon paremmin..
                  Näissä Sipilän hommissa on mennyt vähän muutenkin niin, että on tainnut tulla yllätyksenä politiikan tapa, että sovittujen asioiden osalta vedetään mattoa alta heti kun pystyy. J

                  Jos Soini ja Orpo ovat aiemmin sanoneet, että asia kunnossa, niin Sipilä ja Berner ovat luottaneet siihen, että sana pitää.
                  E39 M5 -99
                  F11 530d Xdrive -14

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    Originally posted by bemmeri View Post

                    Siihen verojen ja maksujen keräykseen EI tarvita mitään erillistä yhtiötä joka ottaa välistä. Pahimmassa tapauksessa vuosien päästä tämän yhtiön omistus on jossain veroparatiisissa, kuten näitä entisiä valtion yhtiöitä näyttää olevan.
                    Ne tekee jo sitä. Tehneet jo vuosikausia...



                    Palvelusopimus Liikenneviraston ja Tieyhtiö Vaalimaa Oy:n välillä on solmittu vuoteen 2034 asti.

                    We work for people and the planet – designing, financing, developing and operating transformational infrastructure for the long term.


                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6232
                      • Helsinki

                      Toisaalla oli tälläinen idea..
                      Kun polttoaineveroa korotettiin tämän vuoden alusta niin että veroa kertyy 100 miljoonaa lisää aiheutti se pomppuhintoihin 2,5 sentin korotuksen. Tuosta voi äkkiä laskea että koko autoverto voitaisiin poistaa jos polttoaineiden veroa korotettaisiin noin 23 senttiä. Raskasliikenne voitaisiin laittaa käyttämään edullisemmin verotettua moottoripolttoöljyä jolloin kuljetuskustannukset eivät noustaisi yleisesti tuotteiden hintoja. Mallin olisi siinä mielessä helppo toteuttaa että autovero poisto voitaisiin tehdä viiden vuoden aika jänteellä jolloin vaikutusautokauppaan olisi vähemmän dramaattinen kuin kertarysäys. Todennäköisesti autokaupasta tulevat alv-tulot vielä kasvaisivat ja polttoaineen hinta ohjaisi liikennettä vähäpäästöisempään suuntaan jos sitä kerran halutaan. Lisäksi täytyy muistaa että vielä pari vuotta sitten dieselin hinta oli joku 1,50€/l kun tämän aamun pumppuhinta oli 1,29,99€/l.
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • Juh4
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 5453
                        • Seinäjoki



                        Kokoomuksen Petteri Orpo rauhoitteli autonostajia – ”Ministeriö ei valmistele uusia autoveron muutoksia” - Politiikka - Helsingin Sanomat
                        -Official member of BTCF-Sauna team-

                        Comment

                        • jani
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 5181
                          • Kuopio

                          Originally posted by MikeDry View Post
                          Toisaalla oli tälläinen idea..
                          Niin ja rahan keruumallikin olisi jo valmiina ja kohtuu aukoton järjestelmä.
                          F33 435d Mineral-grau metallic
                          K40 K1200s sondermodell

                          Comment

                          • Attekun
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2013
                            • 1407
                            • Saarijärvi

                            Originally posted by jani View Post
                            Niin ja rahan keruumallikin olisi jo valmiina ja kohtuu aukoton järjestelmä.
                            Tämäkin puhuttu tässä ketjussa jo pariinkin otteeseen läpi.

                            Tiivistettynä se verotuotto pumpulta on korkeitaan 10-15v ajan ratkaisu, ehkä lyhyempikin. Jatkossa autot vie koko ajan vähemmän, unohtamatta hybridejä ja sähköautoja, mistä sitten verorahat saadaan? Eli käytön mukaan tuleva maksu olisi tulossa joka tapauksessa, ennemmin tai myöhemmin. Otetaan nyt se ennemmin.
                            Toyota Alphard MS
                            Peugeot e-2008
                            ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                            Comment

                            • MikeDry
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 6232
                              • Helsinki

                              Originally posted by Attekun View Post
                              Tiivistettynä se verotuotto pumpulta on korkeitaan 10-15v ajan ratkaisu, ehkä lyhyempikin. Jatkossa autot vie koko ajan vähemmän, unohtamatta hybridejä ja sähköautoja, mistä sitten verorahat saadaan?
                              Minusta niinkin yksikertaisesti nostetaan ajoneuvoveroa



                              Kymmenen huomiota liikenneverkkoselvityksestä
                              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7551
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by N54 View Post
                                Jos vero sattuisi poistumaan, niin on mielenkiintoista nähdä kuinka uusien autojen verottomat hinnat kehittyvät.

                                Mielenkiinnosta laskeskelin seuraavaa: uuden 320i xDrive A Touring Business Exclusive Editionin autoveroton hinta Suomessa on 33160€. (BTW. 290€ halvempi kuin 318i takaveto).

                                Vastaava auto autohaus24 sivustolta maksaa "vain" 38540,02€
                                ja apl.de:n kautta 37.328,77 €.

                                Ovh saksalaisella BMW kauppiaalla 47470€. Verollinen hinta suomessa 42 976,63€.

                                Että ainakaan kyseisen mallin takia tuskinpa tarvitsee olla ensimmäisenä lauttalippuja varaamassa jos veroton hinta pysyisi samana veron poistuessa.

                                Ps. Niin ja sitä unohtui kysyä asiantuntijoilta, että kannattaako seiskaa yrittää tässä vaiheessa vielä vaihtaa i3:seen "tappioiden" minimoimiseksi?
                                Saksassa uusien autojen tinkivara taitaa vain olla 2-3 kertainen Suomen ~5%:iin nähden joten hintaerot tasoittuu aikalailla...

                                Se on ihan selvää että autot tulevat keskimäärin olemaan kalliimpia Suomessa vaikka vero poistuisikin kokonaan. Ei ne autot tänne Saksasta ilmaiseksi siirry...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X