Originally posted by -Markus-
View Post

Kun radat liitetään tieyhtiöön ehkä vuonna 2019, yhtiö saa hyvityksenä nykyiset ratamaksut, noin 60 miljoonaa. Summa ei kata alkuunkaan rataverkon menoja, koska ratamaksutason päättää unioni.
Autoilijat joutuvat maksamaan rataverkon vuotuiset noin 200 miljoonan operatiiviset kulut ja noin 400 miljoonan euron investoinnit.
Alijäämä katetaan näppärästi. Autoilijoiden tiemaksut nousevat samalla hetkellä noin 25 prosenttia, kun rataverkot siirtyvät Liikennevirastosta tiefirmaan. Autoilijat joutuvat subventoimaan junamatkustajia.
Henkilöauto on ollut valtiolle tähän saakka lypsylehmä. Berner panee paremmaksi. Hän myy lehmän teuraaksi.
Autoilijat joutuvat maksamaan rataverkon vuotuiset noin 200 miljoonan operatiiviset kulut ja noin 400 miljoonan euron investoinnit.
Alijäämä katetaan näppärästi. Autoilijoiden tiemaksut nousevat samalla hetkellä noin 25 prosenttia, kun rataverkot siirtyvät Liikennevirastosta tiefirmaan. Autoilijat joutuvat subventoimaan junamatkustajia.
Henkilöauto on ollut valtiolle tähän saakka lypsylehmä. Berner panee paremmaksi. Hän myy lehmän teuraaksi.
Comment