Isoveli valvoo pian bemuasi... 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6775
    • PK-seutu

    Virkamiesjohto juoksutti taas ministerin ansaan, analysoi Iltalehden Olli Ainola.
    S65, S85, H1, N63TU, IB1

    Comment

    • BFI18
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 1456
      • Turku

      Originally posted by opl21 View Post
      Tässä selvityksessä oli niputettu monta asiaa yhteen, kyse ei ollut pelkästään autoveron poistosta..

      Kiinteät autoilun kulut olisivat nousseet keskimäärin tavallisella autoilijalla 100%, onko tämä hyvä asia?
      Autoilijat olisivat lisäksi maksaneet valmiiksi subventoitujen julkisten kuluja jälleen lisää onko tämä hyvä asia?
      GPS/GSM Seurannalle olisi saatu lentävä lähtö ja 100% kattavuus olisi saavutettu pienin muutoksin muutamassa vuodessa onko tämä hyvä asia?
      Infra olisi myyty eniten tarjoavalle näennäisen "säädellyn" voiton turvaamana ns. Caruna malli onko tämä hyvä asia?

      Autoveron poisto maistuisi varmasti kaikille mutta jos siihen sekaan ympätään tuollaista neukkupaskaa niin ei kiitos.

      Paskakasasta ei saa kermakakkua vaikka sen kuorruttaakin kermalla
      Suurimmaksi osaksi samaa mieltä.
      G26 i4 M50 Black Sapphire

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6232
        • Helsinki

        Ei saatana mitä summia...Voi voi tätä maata, samaa paskaa jauhetaan ja pyöritellään




        Ööö, onhan meillä liikennevirasto mikä voisi hoitaa saman kuin tuo live oy yritys. Eli se pitäisi eristää valtion budjetista, samalla tyylillä kuin tämä live oy yritys, mutta ei niin erikseen että sen voi myydä tai muuta vastaavaa, että maksut nousee...
        Luulen että liikennevirastossakaan ei kukaan oikein uskolla tehdä mitään, kun pelkää paikkansa puolesta tms ja kun ei ole varaa. Niin miksi ei hyödynnetä tuota.
        Last edited by MikeDry; 24-01-2017, 08:41.
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          Originally posted by tuningki View Post
          JEES mieluummin maksan enemmän autosta kuin että käyttö olisi kalliimpaa.. Kun uutta en varmaan tule ostamaan jos ei lottovoittoa tuu
          Originally posted by |foder| View Post
          Mielummin persraiskataan yksittäistä uuden auton ostajaa kuin jokaista autoilijaa.
          Pahoittelen että lainaan teiltä nämä osat, mutta mikä ihmeen harha tai väärinkäsitys on taustalla kun luullaan tai ainakin toistetaan sellaista mantraa että autoveron poistamisesta hyötyisi vain uuden auton ostajat? Tuo kun on aivan puppua...

          Autoveron poisto on yksinkertaisin tapa uudistaa suomen koko autokantaa, keski-ikä autoilla saadaan ihan realistisesti tuolta 12-13 vuoden nurkilta kammettua eurooppalaisen 7-8 vuoden nurkille, tästä 5-6 vuoden nuorennuksesta hyötyy aivan jokainen, myös vanhemman käytetyn omistaja.

          -Paljonko säästöjä syntyy polttoaineen kulutuksen kautta kun autokanta nuorennetaan?
          -Paljonko päästöt vähenee?
          -Paljonko säästyy ihmishenkiä vuosittain paremman kolariturvallisuuden ansiosta?
          -Paljonko säästetään rahaa ja henkistä varaa liikenteessä vammautuvien vähetessä?
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • Attekun
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2013
            • 1407
            • Saarijärvi

            Originally posted by opl21 View Post
            Kiinteät autoilun kulut olisivat nousseet keskimäärin tavallisella autoilijalla 100%, onko tämä hyvä asia?
            Autoilijat olisivat lisäksi maksaneet valmiiksi subventoitujen julkisten kuluja jälleen lisää onko tämä hyvä asia?
            GPS/GSM Seurannalle olisi saatu lentävä lähtö ja 100% kattavuus olisi saavutettu pienin muutoksin muutamassa vuodessa onko tämä hyvä asia?
            Infra olisi myyty eniten tarjoavalle näennäisen "säädellyn" voiton turvaamana ns. Caruna malli onko tämä hyvä asia?
            Kysyin jo aiemmin tässä ketjussa niitä huudeltuja tuplakuluja, joita en koskaan saanut nähtäväkseni. Vieläkin ne kiinnostaisivat.
            Toyota Alphard MS
            Peugeot e-2008
            ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

            Comment

            • Attekun
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2013
              • 1407
              • Saarijärvi

              Originally posted by Zoui View Post
              Pahoittelen että lainaan teiltä nämä osat, mutta mikä ihmeen harha tai väärinkäsitys on taustalla kun luullaan tai ainakin toistetaan sellaista mantraa että autoveron poistamisesta hyötyisi vain uuden auton ostajat? Tuo kun on aivan puppua...

              Autoveron poisto on yksinkertaisin tapa uudistaa suomen koko autokantaa, keski-ikä autoilla saadaan ihan realistisesti tuolta 12-13 vuoden nurkilta kammettua eurooppalaisen 7-8 vuoden nurkille, tästä 5-6 vuoden nuorennuksesta hyötyy aivan jokainen, myös vanhemman käytetyn omistaja.

              -Paljonko säästöjä syntyy polttoaineen kulutuksen kautta kun autokanta nuorennetaan?
              -Paljonko päästöt vähenee?
              -Paljonko säästyy ihmishenkiä vuosittain paremman kolariturvallisuuden ansiosta?
              -Paljonko säästetään rahaa ja henkistä varaa liikenteessä vammautuvien vähetessä?
              Toyota Alphard MS
              Peugeot e-2008
              ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

              Comment

              • lj123
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2015
                • 1215
                • Lohja

                Originally posted by Zoui View Post
                Pahoittelen että lainaan teiltä nämä osat, mutta mikä ihmeen harha tai väärinkäsitys on taustalla kun luullaan tai ainakin toistetaan sellaista mantraa että autoveron poistamisesta hyötyisi vain uuden auton ostajat? Tuo kun on aivan puppua...

                Autoveron poisto on yksinkertaisin tapa uudistaa suomen koko autokantaa, keski-ikä autoilla saadaan ihan realistisesti tuolta 12-13 vuoden nurkilta kammettua eurooppalaisen 7-8 vuoden nurkille, tästä 5-6 vuoden nuorennuksesta hyötyy aivan jokainen, myös vanhemman käytetyn omistaja.

                -Paljonko säästöjä syntyy polttoaineen kulutuksen kautta kun autokanta nuorennetaan?
                -Paljonko päästöt vähenee?
                -Paljonko säästyy ihmishenkiä vuosittain paremman kolariturvallisuuden ansiosta?
                -Paljonko säästetään rahaa ja henkistä varaa liikenteessä vammautuvien vähetessä?
                Asiaa, mutta monelle lyhytnäköiselle varmaan edelleen liian vaikeaa.
                E39 M5 -99
                F11 530d Xdrive -14

                Comment

                • -Markus-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1463
                  • Ihan Savossa

                  Originally posted by opl21 View Post
                  Tässä selvityksessä oli niputettu monta asiaa yhteen, kyse ei ollut pelkästään autoveron poistosta..

                  Kiinteät autoilun kulut olisivat nousseet keskimäärin tavallisella autoilijalla 100%, onko tämä hyvä asia?
                  Ei pidä paikkaansa.

                  e: Live laskuri näköjään poistettu ni en saa "lähdettä" asialle

                  Ford Mondeo Mk3 STW
                  VW E-Golf 2015
                  BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by Zoui View Post
                    Pahoittelen että lainaan teiltä nämä osat, mutta mikä ihmeen harha tai väärinkäsitys on taustalla kun luullaan tai ainakin toistetaan sellaista mantraa että autoveron poistamisesta hyötyisi vain uuden auton ostajat? Tuo kun on aivan puppua...

                    Autoveron poisto on yksinkertaisin tapa uudistaa suomen koko autokantaa, keski-ikä autoilla saadaan ihan realistisesti tuolta 12-13 vuoden nurkilta kammettua eurooppalaisen 7-8 vuoden nurkille, tästä 5-6 vuoden nuorennuksesta hyötyy aivan jokainen, myös vanhemman käytetyn omistaja.

                    -Paljonko säästöjä syntyy polttoaineen kulutuksen kautta kun autokanta nuorennetaan?
                    -Paljonko päästöt vähenee?
                    -Paljonko säästyy ihmishenkiä vuosittain paremman kolariturvallisuuden ansiosta?
                    -Paljonko säästetään rahaa ja henkistä varaa liikenteessä vammautuvien vähetessä?
                    Hyvin kirjoitettu. Mutta kun osa pitää oikeutenaan ajaa vanhalla säästuttavalla ja turvattomalla autolla.

                    Comment

                    • opl21
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2007
                      • 320
                      • Itävalta

                      Otetaan nyt esim 2.0 moottori ja keski-ikäinen suomalainen keskimääräinen perheauto,,, tiedän tiedän laskelma muuttuu autojen mukaan mutta jos ajatellaan keskimäärin suomalaista autokantaa
                      Kiinteät kulut, huijausboksin kuluja ei tässä vaiheessa tiedetä ja berneri ilmoitti että aikalaskutuksella aloitetaan eli 343- vs 917-

                      Kustannukset/vuosiNykytilanneKm-perusteisella asiakasmaksullaKiinteillä asiakasmaksuillaAjoneuvoveron perusosa343.4661.4861.
                      tai 917,62
                      Attached Files
                      sigpic

                      F01 730d -09
                      Ex
                      E70 x5 3.0d-08
                      e39 M5-99
                      e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
                      (Ego)
                      e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
                      e39 528ia -97 200hp/290nm
                      e36 320i -94
                      e30 320i -89

                      Comment

                      • 928 GTS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1561
                        • Helsinki

                        Originally posted by Zoui View Post
                        Pahoittelen että lainaan teiltä nämä osat, mutta mikä ihmeen harha tai väärinkäsitys on taustalla kun luullaan tai ainakin toistetaan sellaista mantraa että autoveron poistamisesta hyötyisi vain uuden auton ostajat? Tuo kun on aivan puppua...
                        Joillekin ongelma on aivan selvästi se, että 100 000 euroa autoveroa sisältävät autot ei koskaan maksa tuota 100 000 euroa vaikka ne olisi 100 vuotta kilvissä. Vielä pahempi jos niillä ajetaan vain muutama kuukausi kesässä. Silloin ei riitä edes 1 000 vuotta. Mielummin vaikka maksavat itse 1 000e vuodessa enemmän jotta joku muu ei saa hyötyä.
                        -92 928 GTS
                        -98 550 Maranello

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7144
                          • Forssa

                          Joo, on hyvä asia vähentää päästöjä ja turvallisuutta.
                          Kuitenkin onko oikein että maksetaan kaksi-kolme kertaa enemmän autoilusta, eikä siltikään suurimmalla osalla ole varaa ostaa uutta autoa.
                          Enimmäkseen tilanne olisi sama mutta kustannukset autoilusta järjettömät.

                          Muistetaan vielä se että jo nykyisellään autoilusta kerätään niin paljon rahaa, että siitä pitää riittää teiden kunnostamiseen. Tällä hetkellä tästä rahasta menee 80% johonkin jonnin joutavaan. Tämäkö on sitten oikein?
                          Eli olisi oikein kerätä entisten maksujen päälle uusia maksuja, jotta voitaisiin hoitaa samat asiat kuin ennenkin.
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6350
                            • Tampere

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Hyvin kirjoitettu. Mutta kun osa pitää oikeutenaan ajaa vanhalla säästuttavalla ja turvattomalla autolla.
                            Se saa olla jokaisen oma valinta, niin minäkin teen ja autoveron poistolla ei ole siihen mitään vaikutusta. Tämä ryhmä on kuitenkin marginaalinen siihen joukkoon nähden mistä suomen koko henkilöautokanta rakentuu.
                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • Zoui
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 6350
                              • Tampere

                              Originally posted by |foder| View Post
                              Joo, on hyvä asia vähentää päästöjä ja turvallisuutta.
                              Kuitenkin onko oikein että maksetaan kaksi-kolme kertaa enemmän autoilusta, eikä siltikään suurimmalla osalla ole varaa ostaa uutta autoa.
                              Enimmäkseen tilanne olisi sama mutta kustannukset autoilusta järjettömät.

                              Muistetaan vielä se että jo nykyisellään autoilusta kerätään niin paljon rahaa, että siitä pitää riittää teiden kunnostamiseen. Tällä hetkellä tästä rahasta menee 80% johonkin jonnin joutavaan. Tämäkö on sitten oikein?
                              Eli olisi oikein kerätä entisten maksujen päälle uusia maksuja, jotta voitaisiin hoitaa samat asiat kuin ennenkin.
                              Oma kantani on se että autoveron poistaminen ei pakota nostamaan muita kuluja x3, enkä voi ymmärtää mistä tällainen malli on jonkun muun päähän kiirinyt.
                              Elämä on pihakivestä.

                              Comment

                              • lj123
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2015
                                • 1215
                                • Lohja

                                Originally posted by Zoui View Post
                                Se saa olla jokaisen oma valinta, niin minäkin teen ja autoveron poistolla ei ole siihen mitään vaikutusta. Tämä ryhmä on kuitenkin marginaalinen siihen joukkoon nähden mistä suomen koko henkilöautokanta rakentuu.
                                Ja juuri tämä iso massa ei osaa/viitsi/tajua edes laskea autoilun kokonaiskuluja, joten tuo uusi malli oli ollut hyvin realistinen verokertymän osalta. Uskallan väittää, että halvemmat autot, niin uudet kuin käytetyt olisi lopulta otettu ilolla vastaan, ja autokanta olisi vaihtunut vauhdilla.

                                On totta, että jotkut tuosta kärsisivät enemmän. Joko pakosta tai omasta tahdosta (kuten minäkin), mutta noiden osuus on lopulta pieni.
                                E39 M5 -99
                                F11 530d Xdrive -14

                                Comment

                                Working...
                                X