Isoveli valvoo pian bemuasi... 2
Collapse
X
-
Originally posted by opl21 View PostTässä selvityksessä oli niputettu monta asiaa yhteen, kyse ei ollut pelkästään autoveron poistosta..
Kiinteät autoilun kulut olisivat nousseet keskimäärin tavallisella autoilijalla 100%, onko tämä hyvä asia?
Autoilijat olisivat lisäksi maksaneet valmiiksi subventoitujen julkisten kuluja jälleen lisää onko tämä hyvä asia?
GPS/GSM Seurannalle olisi saatu lentävä lähtö ja 100% kattavuus olisi saavutettu pienin muutoksin muutamassa vuodessa onko tämä hyvä asia?
Infra olisi myyty eniten tarjoavalle näennäisen "säädellyn" voiton turvaamana ns. Caruna malli onko tämä hyvä asia?
Autoveron poisto maistuisi varmasti kaikille mutta jos siihen sekaan ympätään tuollaista neukkupaskaa niin ei kiitos.
Paskakasasta ei saa kermakakkua vaikka sen kuorruttaakin kermallaG26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View Post
Ööö, onhan meillä liikennevirasto mikä voisi hoitaa saman kuin tuo live oy yritys. Eli se pitäisi eristää valtion budjetista, samalla tyylillä kuin tämä live oy yritys, mutta ei niin erikseen että sen voi myydä tai muuta vastaavaa, että maksut nousee...
Luulen että liikennevirastossakaan ei kukaan oikein uskolla tehdä mitään, kun pelkää paikkansa puolesta tms ja kun ei ole varaa. Niin miksi ei hyödynnetä tuota.Last edited by MikeDry; 24-01-2017, 08:41.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by tuningki View PostJEESmieluummin maksan enemmän autosta kuin että käyttö olisi kalliimpaa.. Kun uutta en varmaan tule ostamaan jos ei lottovoittoa tuu
Originally posted by |foder| View PostMielummin persraiskataan yksittäistä uuden auton ostajaa kuin jokaista autoilijaa.
Autoveron poisto on yksinkertaisin tapa uudistaa suomen koko autokantaa, keski-ikä autoilla saadaan ihan realistisesti tuolta 12-13 vuoden nurkilta kammettua eurooppalaisen 7-8 vuoden nurkille, tästä 5-6 vuoden nuorennuksesta hyötyy aivan jokainen, myös vanhemman käytetyn omistaja.
-Paljonko säästöjä syntyy polttoaineen kulutuksen kautta kun autokanta nuorennetaan?
-Paljonko päästöt vähenee?
-Paljonko säästyy ihmishenkiä vuosittain paremman kolariturvallisuuden ansiosta?
-Paljonko säästetään rahaa ja henkistä varaa liikenteessä vammautuvien vähetessä?Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by opl21 View PostKiinteät autoilun kulut olisivat nousseet keskimäärin tavallisella autoilijalla 100%, onko tämä hyvä asia?
Autoilijat olisivat lisäksi maksaneet valmiiksi subventoitujen julkisten kuluja jälleen lisää onko tämä hyvä asia?
GPS/GSM Seurannalle olisi saatu lentävä lähtö ja 100% kattavuus olisi saavutettu pienin muutoksin muutamassa vuodessa onko tämä hyvä asia?
Infra olisi myyty eniten tarjoavalle näennäisen "säädellyn" voiton turvaamana ns. Caruna malli onko tämä hyvä asia?Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostPahoittelen että lainaan teiltä nämä osat, mutta mikä ihmeen harha tai väärinkäsitys on taustalla kun luullaan tai ainakin toistetaan sellaista mantraa että autoveron poistamisesta hyötyisi vain uuden auton ostajat? Tuo kun on aivan puppua...
Autoveron poisto on yksinkertaisin tapa uudistaa suomen koko autokantaa, keski-ikä autoilla saadaan ihan realistisesti tuolta 12-13 vuoden nurkilta kammettua eurooppalaisen 7-8 vuoden nurkille, tästä 5-6 vuoden nuorennuksesta hyötyy aivan jokainen, myös vanhemman käytetyn omistaja.
-Paljonko säästöjä syntyy polttoaineen kulutuksen kautta kun autokanta nuorennetaan?
-Paljonko päästöt vähenee?
-Paljonko säästyy ihmishenkiä vuosittain paremman kolariturvallisuuden ansiosta?
-Paljonko säästetään rahaa ja henkistä varaa liikenteessä vammautuvien vähetessä?Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostPahoittelen että lainaan teiltä nämä osat, mutta mikä ihmeen harha tai väärinkäsitys on taustalla kun luullaan tai ainakin toistetaan sellaista mantraa että autoveron poistamisesta hyötyisi vain uuden auton ostajat? Tuo kun on aivan puppua...
Autoveron poisto on yksinkertaisin tapa uudistaa suomen koko autokantaa, keski-ikä autoilla saadaan ihan realistisesti tuolta 12-13 vuoden nurkilta kammettua eurooppalaisen 7-8 vuoden nurkille, tästä 5-6 vuoden nuorennuksesta hyötyy aivan jokainen, myös vanhemman käytetyn omistaja.
-Paljonko säästöjä syntyy polttoaineen kulutuksen kautta kun autokanta nuorennetaan?
-Paljonko päästöt vähenee?
-Paljonko säästyy ihmishenkiä vuosittain paremman kolariturvallisuuden ansiosta?
-Paljonko säästetään rahaa ja henkistä varaa liikenteessä vammautuvien vähetessä?E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by opl21 View PostTässä selvityksessä oli niputettu monta asiaa yhteen, kyse ei ollut pelkästään autoveron poistosta..
Kiinteät autoilun kulut olisivat nousseet keskimäärin tavallisella autoilijalla 100%, onko tämä hyvä asia?
e: Live laskuri näköjään poistettu ni en saa "lähdettä" asialle
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostPahoittelen että lainaan teiltä nämä osat, mutta mikä ihmeen harha tai väärinkäsitys on taustalla kun luullaan tai ainakin toistetaan sellaista mantraa että autoveron poistamisesta hyötyisi vain uuden auton ostajat? Tuo kun on aivan puppua...
Autoveron poisto on yksinkertaisin tapa uudistaa suomen koko autokantaa, keski-ikä autoilla saadaan ihan realistisesti tuolta 12-13 vuoden nurkilta kammettua eurooppalaisen 7-8 vuoden nurkille, tästä 5-6 vuoden nuorennuksesta hyötyy aivan jokainen, myös vanhemman käytetyn omistaja.
-Paljonko säästöjä syntyy polttoaineen kulutuksen kautta kun autokanta nuorennetaan?
-Paljonko päästöt vähenee?
-Paljonko säästyy ihmishenkiä vuosittain paremman kolariturvallisuuden ansiosta?
-Paljonko säästetään rahaa ja henkistä varaa liikenteessä vammautuvien vähetessä?
Comment
-
-
Otetaan nyt esim 2.0 moottori ja keski-ikäinen suomalainen keskimääräinen perheauto,,, tiedän tiedän laskelma muuttuu autojen mukaan mutta jos ajatellaan keskimäärin suomalaista autokantaa
Kiinteät kulut, huijausboksin kuluja ei tässä vaiheessa tiedetä ja berneri ilmoitti että aikalaskutuksella aloitetaan eli 343- vs 917-
Kustannukset/vuosiNykytilanneKm-perusteisella asiakasmaksullaKiinteillä asiakasmaksuillaAjoneuvoveron perusosa343.4661.4861.
tai 917,62sigpic
F01 730d -09
Ex
E70 x5 3.0d-08
e39 M5-99
e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm(Ego)
e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
e39 528ia -97 200hp/290nm
e36 320i -94
e30 320i -89
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostPahoittelen että lainaan teiltä nämä osat, mutta mikä ihmeen harha tai väärinkäsitys on taustalla kun luullaan tai ainakin toistetaan sellaista mantraa että autoveron poistamisesta hyötyisi vain uuden auton ostajat? Tuo kun on aivan puppua...-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Joo, on hyvä asia vähentää päästöjä ja turvallisuutta.
Kuitenkin onko oikein että maksetaan kaksi-kolme kertaa enemmän autoilusta, eikä siltikään suurimmalla osalla ole varaa ostaa uutta autoa.
Enimmäkseen tilanne olisi sama mutta kustannukset autoilusta järjettömät.
Muistetaan vielä se että jo nykyisellään autoilusta kerätään niin paljon rahaa, että siitä pitää riittää teiden kunnostamiseen. Tällä hetkellä tästä rahasta menee 80% johonkin jonnin joutavaan. Tämäkö on sitten oikein?
Eli olisi oikein kerätä entisten maksujen päälle uusia maksuja, jotta voitaisiin hoitaa samat asiat kuin ennenkin.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostHyvin kirjoitettu. Mutta kun osa pitää oikeutenaan ajaa vanhalla säästuttavalla ja turvattomalla autolla.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostJoo, on hyvä asia vähentää päästöjä ja turvallisuutta.
Kuitenkin onko oikein että maksetaan kaksi-kolme kertaa enemmän autoilusta, eikä siltikään suurimmalla osalla ole varaa ostaa uutta autoa.
Enimmäkseen tilanne olisi sama mutta kustannukset autoilusta järjettömät.
Muistetaan vielä se että jo nykyisellään autoilusta kerätään niin paljon rahaa, että siitä pitää riittää teiden kunnostamiseen. Tällä hetkellä tästä rahasta menee 80% johonkin jonnin joutavaan. Tämäkö on sitten oikein?
Eli olisi oikein kerätä entisten maksujen päälle uusia maksuja, jotta voitaisiin hoitaa samat asiat kuin ennenkin.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostSe saa olla jokaisen oma valinta, niin minäkin teen ja autoveron poistolla ei ole siihen mitään vaikutusta. Tämä ryhmä on kuitenkin marginaalinen siihen joukkoon nähden mistä suomen koko henkilöautokanta rakentuu.
On totta, että jotkut tuosta kärsisivät enemmän. Joko pakosta tai omasta tahdosta (kuten minäkin), mutta noiden osuus on lopulta pieni.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
Comment