Originally posted by 928 GTS
View Post
Isoveli valvoo pian bemuasi... 2
Collapse
X
-
Mistä me voidaan tietää tekikö ne vai ei? Berneri ei kuitenkaan ollut avannut esityksensä sisältöä muille hallituksessa kunnolla. Kyllä pitäisi ymmärtää bernerinkin, että esim. valtionvarainmisterin kanssa olisi hyvä keskustella mitä tämä vaikuttaa budjettiin.. Tämän kuvan asiasta ainakin sai esim. Orpon puheista.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
Kukas nyt narraa? Orpo vaiko Berner?Originally posted by HTK12 View PostMistä me voidaan tietää tekikö ne vai ei? Berneri ei kuitenkaan ollut avannut esityksensä sisältöä muille hallituksessa kunnolla. Kyllä pitäisi ymmärtää bernerinkin, että esim. valtionvarainmisterin kanssa olisi hyvä keskustella mitä tämä vaikuttaa budjettiin.. Tämän kuvan asiasta ainakin sai esim. Orpon puheista.
Kts edellinen linkki YLEn juttuun:
Ennen kuin tämä ehdotus laitettiin lausunnoille, niin kävin koko ehdotuksen läpi (valtiovarainministeri) Petteri Orpon (kok.) kanssa ja vielä varmistin häneltä, voinko varmasti laittaa sen lausunnoille ja että hän on sinut sen kanssa, että se lähtee lausunnoille. Siihen sain kuittauksen, että näin on – tämä voi lähteä lausunnoille
Comment
-
Ei me voida tehdä muuta kun ihmetellä mitä siellä vallan käytävillä on tekeillä. Kuitenkin muutamat lausunnot voidaan kyseenalaista heti jo pelkästään tuon Ylen vuodon takia. Samaten tiedossa on, että ainakin osalle porukkaa tarkka paperinippu on jaettu jo viimeistään tiistaina. Kukaan ei vissiin sitten ole lukenut sitä tai ainakaan älynnyt lukemaansa.Originally posted by HTK12 View PostMistä me voidaan tietää tekikö ne vai ei?
Jokainen joka jotain ymmärtää autoverotuksesta tajuaa kyllä, että vaikka Bernerin paperissa ei olisi kerrottu mitään itse autoveron muutoksista olisi se kuitenkin tullut heti julkistuksen jälkeen esille. Eli paperissa tuodaan uusi komponentti mukaan veropalettiin. Aika tyhmiä pitäisi kaikkien Bernerin tiedotustilaisuudessa paikalla olleiden toimittajien olla ellei heti ensimmäinen kysymys olisi mitä tehdään jo olemassa oleville veroille. Jos vastaus olisi ei tietoa niin silti autovero spekulaatio olisi ollut heti käynnissä. Ei tietenkään yhtä voimakkaana mutta kuitenkin. Eli edes se ettei muut ministerit älynneet autoveron poiston olevan noin näkyvästi osa paperia ei pelasta heitä täysin vastuusta.
Autovero on siitä pirullinen keksintö ettei siitä voi koskaan puhua mitään. Edes siitä hiljaa oleminen ei auta.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
Berner nyt kylvää niin paljon vaihtoehtoisia faktoja (lainatakseni Trumpia), että en kyllä yhtään ihmettelisi vaikka olisi vain ohimennen maininnut mahdollisuudesta, mutta ei todellisuudessa keskusteltu. Totuutta ei varmasti tavan tallaajat tule koskaan tietämään. Ilmeistä kuitenkin on, että näistä ei oltu sovittu. Tässä pitäisi kysyä kuka narraan Berner vai muut? Ei tuntunut olevan Soinikaan tietoinen tästä. Ei tälläisiä muutoksia voi kukaan ministeri yksistään päättää, vaan hallituksessa pitäisi olla sopu näin suurista muutoksista ennen niiden julkistamista, tai muuten seuraa juuri tälläinen farssi.Originally posted by nullzwei View PostKukas nyt narraa? Orpo vaiko Berner?
Kts edellinen linkki YLEn juttuun:
Ennen kuin tämä ehdotus laitettiin lausunnoille, niin kävin koko ehdotuksen läpi (valtiovarainministeri) Petteri Orpon (kok.) kanssa ja vielä varmistin häneltä, voinko varmasti laittaa sen lausunnoille ja että hän on sinut sen kanssa, että se lähtee lausunnoille. Siihen sain kuittauksen, että näin on – tämä voi lähteä lausunnoille
Aivan autoverosta ei voi keskustella, joten suuntaviivat olisi pitäneet olla selvät. Nyt ei olleet muualla kuin benerin omassa päässä. Bernerin sekoilut, että hyvitetään 100 miljoonaa auton ostajille oli nyt lähinnä komiikkaa. Vuodessa kerätään autoveroa jotain 800-900 miljoonaa, niin berneri meinasi, että 100 miljoonaa riittää loppu vuodeksi?Originally posted by 928 GTS View PostEi me voida tehdä muuta kun ihmetellä mitä siellä vallan käytävillä on tekeillä. Kuitenkin muutamat lausunnot voidaan kyseenalaista heti jo pelkästään tuon Ylen vuodon takia. Samaten tiedossa on, että ainakin osalle porukkaa tarkka paperinippu on jaettu jo viimeistään tiistaina. Kukaan ei vissiin sitten ole lukenut sitä tai ainakaan älynnyt lukemaansa.
Jokainen joka jotain ymmärtää autoverotuksesta tajuaa kyllä, että vaikka Bernerin paperissa ei olisi kerrottu mitään itse autoveron muutoksista olisi se kuitenkin tullut heti julkistuksen jälkeen esille. Eli paperissa tuodaan uusi komponentti mukaan veropalettiin. Aika tyhmiä pitäisi kaikkien Bernerin tiedotustilaisuudessa paikalla olleiden toimittajien olla ellei heti ensimmäinen kysymys olisi mitä tehdään jo olemassa oleville veroille. Jos vastaus olisi ei tietoa niin silti autovero spekulaatio olisi ollut heti käynnissä. Ei tietenkään yhtä voimakkaana mutta kuitenkin. Eli edes se ettei muut ministerit älynneet autoveron poiston olevan noin näkyvästi osa paperia ei pelasta heitä täysin vastuusta.
Autovero on siitä pirullinen keksintö ettei siitä voi koskaan puhua mitään. Edes siitä hiljaa oleminen ei auta.
Tämän kaiken meni vielä selittelemään sopimatta asiasta valtionvarainministerin kanssa. Itse kyllä näkisin, että berner kusi homman ihan itse.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Linkistä poimittua:
"– Olen tottunut siihen, että kun esitän uusia pohdintoja, saan niihin täyslaidallisen päälleni. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun näin on käynyt. Nyt täytyy vain nousta ylös ja katsoa, mitä itse voin tehdä paremmin. Miten voin palvella paremmin niissä asioissa, joihin itse uskon ja joiden tiedän olevan Suomen kannalta hyviä."
En ihmettele yhtään miksi Sipilä on valinnut nimenomaan Bernerin liikenneministerin tehtävään. Noiden sanojen takaa löytyy älykäs, luova ja menestynyt ihminen. Ja tämäkään keissi ei ole todellakaan vielä ohi. Nyt vaan pohdiskellaan hetki.
Kansalaisten mielipiteiden pitää suhtautua varauksella. Neljännes vastustaa vaan vastustamisen ilosta. Toinen neljännes muodostuu jääräpäistä, jotka vastustavat jokaista ehdotettua muutosta. Kolmas neljännes on idiootteja, jotka ei ymmärrä tämän maailman menosta omaa kotiosoitettaan enempää. Viimeinen neljännes on sitten se ryhmä, joka ymmärtää lukemansa ja kuulemansa, sekä osaa yhdistää sen elettävään elämään ja tulevaisuuteen.
Ulostulojen erilaisuus on selvä, yritys taustaiset ministerit tekevät töitä. Politikot on politikkoja, jotka tekevät politiikkaa.
Comment
-
Selvitys oli varmasti joka euron arvoinen:think
G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
Mutta sivumäärään nähden halpa vs. se Himasen keissiOriginally posted by BFI18 View PostSelvitys oli varmasti joka euron arvoinen:think
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017...59499_uu.shtml
Aprilia RSV4
Comment
-
Kas, jännä että eri konsulttien laskut on juuri sattuneet alle tuon 30k€ (Alv0) kynnysrajan (HE 190/2009 15§) niin ei ole tarvinnut kilpailuttaa.Originally posted by BFI18 View PostSelvitys oli varmasti joka euron arvoinen:think
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017...59499_uu.shtml
Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
Originally posted by j-a View PostKas, jännä että eri konsulttien laskut on juuri sattuneet alle tuon 30k€ (Alv0) kynnysrajan (HE 190/2009 15§) niin ei ole tarvinnut kilpailuttaa.
Kilpailutuksesta tulikin mieleen.
Tarvitsisiko LIVE OY:n kilpailuttaa tien korjausrempat, yms. Vai voisiko nämäkin urakat jakaa kavereille, serkuille ja enoille?
No vitsi vitsi, kun en tiedä miten nuo oikeasti menee.
Mutta käsittääkseni valtiolla ja yhtiöllä on erilaiset säännöt mitkä koskee esim kilpailuttamista, tiedottamista, yms. Niin senkin takia se liikennekaari tuntui olevan tärkeä joillekin...
EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Erittäin hyvä pointti. Voisi joku tutkia noiden firmojen taustat ja omistajat, että kenen lähipiirille pedattiin pientä businessta.Originally posted by j-a View PostKas, jännä että eri konsulttien laskut on juuri sattuneet alle tuon 30k€ (Alv0) kynnysrajan (HE 190/2009 15§) niin ei ole tarvinnut kilpailuttaa.
Comment
-
Osakeyhtiö saa ostaa keneltä haluaa ilman kilpailuttamista. Tosin jos se saa EU/valtion rahaa niiden käyttö voi vaatia kilpailuttamista. Julkisella sektorilla on tarkat säännöt kilpailuttamisesta, mutta nämä ei koske kaupallista osakeyhtiötä.Originally posted by bemmeri View PostKilpailutuksesta tulikin mieleen.
Tarvitsisiko LIVE OY:n kilpailuttaa tien korjausrempat, yms. Vai voisiko nämäkin urakat jakaa kavereille, serkuille ja enoille?
No vitsi vitsi, kun en tiedä miten nuo oikeasti menee.
Mutta käsittääkseni valtiolla ja yhtiöllä on erilaiset säännöt mitkä koskee esim kilpailuttamista, tiedottamista, yms. Niin senkin takia se liikennekaari tuntui olevan tärkeä joillekin...
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Lisää Berneriltä tätä tieverotusta...
Berneriltä uusi tie-esitys: Yksityistien käyttö ”lähtökohtaisesti” luvanvaraiseksi – maksun periminen helpottuuEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Selvityksen avulla palkkansa saaneiden listalta yksi nimi, joka on saanut vuosikaudet rahansa valtiolta.
"JT-Con on ollut mukana liikenteen rahastushankkeiden valmistelussa ainakin jo vuodesta 2004, jolloin se laati Tiehallinnon toimeksiannosta kansainvälisen katsauksen tienpidon rahoitustapoihin.
Nettisivuilta löytyy myös JT-Conin referenssilista, jossa on lueteltu vajaa sata eri toimeksiantoa vuodesta 2003 lähtien. Näistä 27 toimeksiantoa on tullut suoraan liikenne- ja viestintäministeriöltä ja 53 sen alaisuudessa toimivilta eri virastoilta, kuten liikennevirastolta ja Trafilta ja niiden edeltäjiltä.
Tässä ei sinänsä ole mitään laitonta, ja konsultin kannalta kyseessä on varmasti hyvä diili. Tämä on vain jälleen yksi esimerkki siitä, että valtionhallinnon näennäiset tehostamistoimet eivät ole vähentäneet rahanhaaskausta, vaan verovaroja käytetään palvelujen ostoon näennäisesti yksityisiltä toimijoilta.
Miten itsenäisenä toimijana voidaan pitää konsulttia, jonka saamat toimeksiannot 14 vuoden ajalta ovat käytännössä kaikki samalta valtion virastolta?
Lisäksi voitaisiin kysyä, mitä liikenneministeriön ja sen alaisten virastojen henkilökunta tekee palkkansa eteen? Näissä organisaatioissa työskentelee kaikkiaan noin 1300 työntekijää. Eikö heistä löydy yhtään laskentataitoista?"
Näin vaan voi hyvävelijärjestelmä toimia ilman että kukaan puuttuu peliin.
Pitäiskö jonkun pikkuhiljaa alkaa vahtimaan valtion kirstua?Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
Comment