Originally posted by |foder|
View Post
Isoveli valvoo pian bemuasi... 2
Collapse
X
-
-
Aiheeseen liittyen (näitä on netti täynnä, en tiedä tätä lähdettä mutta tuli nopeasti vastaan): http://www.ncpa.org/sub/dpd/index.php?Article_ID=14304
Siinä myös pientä mietinnän aihetta
Comment
-
Näin. Päinvastoin auton pitää antaa jotain kiksejä vaikka se kuulostaakin 98% suomalaisesta jotenkin juntilta ja tyhmältä.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostJaa-a, jotenkin tuntus että tuohon kategoriaan menevät autoilijat pyörivät enimmäkseen muiden merkkien foorumeilla, tai sitten http://www.bmwforum.fi/. Ainakaan itellä ole koskaan ollut tuollaiset kriteerit käytössä vaikka 15 vuotta olenkin ollut perheellinen.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
Minuakin kyllä alkoi kiinnostaa mitä nullzwei tarkoitti, oliko ajatus se että suomessa on lähellä yhtä vanhoja autoja kuin Kuubassa vai ollaanko menossa siihen suuntaan..
Tuli katottua muitakin ja noita on aika paljon, että valmistus on korkea päästöistä touhua.Originally posted by rizzo View PostAiheeseen liittyen (näitä on netti täynnä, en tiedä tätä lähdettä mutta tuli nopeasti vastaan): http://www.ncpa.org/sub/dpd/index.php?Article_ID=14304
Siinä myös pientä mietinnän aihetta
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Minä ainakin aion ajaa vanhalla autolla niin kauan kuin mahdollista. Ei ole rahaa kiinni autossa menettämässä arvoaan ja jos jotain hajoaa niin on halpa korjata eikä tarvi mennä kalliisiin merkkiliikkeisiin, joissa laskutetaan 100e jo pelkästään töpselin kiinni laittamisesta.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
Hys hys ei nyt tuoda esille näitä ituhippien ajatusten vastaisia faktoja. Vakavasti ottaen, hybridi/sähköautojen akut tulee olemaan melkoinen ympäristö rasite, jos nykyisellä tiellä jatketaan. Lithium akut aiheuttavat myös melkoiset ympäristöongelmat. https://u.osu.edu/2367group3/environ...ining-lithium/Originally posted by rizzo View PostAiheeseen liittyen (näitä on netti täynnä, en tiedä tätä lähdettä mutta tuli nopeasti vastaan): http://www.ncpa.org/sub/dpd/index.php?Article_ID=14304
Siinä myös pientä mietinnän aihetta
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Eli meidän täytyy vähentää päästöjä vaikka sillä ei ole loppupelissä mitään väliä. Päästöt ovat vain hyvä tekosyy saada ihmisten raha liikkeelle ja velkaantumaan.Originally posted by jannmann View PostMutta se on bisnestä isolla rahalla. Ei näissä oikeasti mitään vihreää ajatusta takana ole. Raha näissä hommissa määrää.
Kyllä alkaa nämä päästöasiat kuulostamaan tekopyhyyden huipentumalta.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
Ja tähän vielä osa uskoo, että kunhan on pienipäästöinen kotilo se säästää maailmaa, ei sillä väliä miten paljon päästöjä tulee kun se rakennetaanOriginally posted by |foder| View PostEli meidän täytyy vähentää päästöjä vaikka sillä ei ole loppupelissä mitään väliä. Päästöt ovat vain hyvä tekosyy saada ihmisten raha liikkeelle ja velkaantumaan.
Kyllä alkaa nämä päästöasiat kuulostamaan tekopyhyyden huipentumalta.
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
mitä vittua tuo berberi oikein meinaa: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005061603.html
yksityisteillä ajo luvanvaraiseksi. sit laki läpi niin sen jälkeen valtion tiet myydään yksityiselle. vittu mitä touhua! luovuttais jo.
itselle sopisi hyvin, että nollataan se autovero, mutta maksut ei saa nousta. myöskään palautusta maksetuista autoveroista ei tarvitse maksaa. eikä tukea autoliikkeitä kansalaisten rahoilla.
olenko kovin väärässä siinä, että eikö liikkeessä olevat tuontiautot ole hyvin pitkälti verottomia niin kauan kuin joku ostaa ne? ja silloin vasta käynnistetään verotusilmoitus? ei luulis tulevan takkiin ainakaan tuollaisille kauppiaille?Last edited by poke; 26-01-2017, 22:39.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Noin se menee jos ei ajattele:Originally posted by rizzo View PostAiheeseen liittyen (näitä on netti täynnä, en tiedä tätä lähdettä mutta tuli nopeasti vastaan): http://www.ncpa.org/sub/dpd/index.php?Article_ID=14304
Siinä myös pientä mietinnän aihetta
In the short and long term, newer cars tend to be greener than older cars. The reasons behind it include the environmental cost of manufacturing and how many miles per gallon a car gets.
...if you've been running the older car for 10 years, it has emitted over xx tons of CO2 before the new car has even been built. That number will keep on going up, so bear that in mind...
A life-cycle analysis of new automobile technologies
Comment
-
Valitettavasti tuo Bernerin suorastaan kakaramainen mollaaminen ei yhtään innosta eikä edistä asiallista keskustelua, vaikka lainaamassani tekstissä oli asiaakin.Originally posted by poke View Postmitä vittua tuo berberi oikein meinaa: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005061603.html
yksityisteillä ajo luvanvaraiseksi. sit laki läpi niin sen jälkeen valtion tiet myydään yksityiselle. vittu mitä touhua! luovuttais jo.
itselle sopisi hyvin, että nollataan se autovero, mutta maksut ei saa nousta. myöskään palautusta maksetuista autoveroista ei tarvitse maksaa. eikä tukea autoliikkeitä kansalaisten rahoilla.
olenko kovin väärässä siinä, että eikö liikkeessä olevat tuontiautot ole hyvin pitkälti verottomia niin kauan kuin joku ostaa ne? ja silloin vasta käynnistetään verotusilmoitus? ei luulis tulevan takkiin ainakaan tuollaisille kauppiaille?
Maahantuodut rekisteröimättömät autot ovat pääsääntöisesti verottomia. Verotus on rekisteröinnin edellytys.
Kauppias ei maksa senttiäkään uuden auton veroa. Sen maksaa kuluttaja, mutta tilityksen hoitaa kauppias.
Ostaja saa jos tahtoo autostaan veron takaisin ns vientipalautuksen avulla. Sekin on autoverolakiin kirjattu mahdollisuus. Tosin prosessina varsin monimutkainen ja hidas, byrokraattinen. On olemassa yrityksiä jotka tekevät sen kuluttajan puolesta, esimerkiksi maastamuuttotilanteessa tai kun arvoauto (paljon veroa) päätetäänkin rekisteröidä ulkomaille.
Comment
-
Kannattaisi itsekin ajatella eikä uskoa tuota CO2 uskovaisten hokemaa mantraa. CO2 tulee kaikista eläimistä ihan luonnostaa. Se imeytyy kasveihin ja puihin. Ne tarvitsevat CO2 kasvaakseen. Prius valmistus aiheuttaa paljon muitakin päästöjä, jotka on paljon vaarallisempia ja ne ei luontaisesti poistu mihinkään. Kannattaa vaikka ihan huvikseen vilkaista minkälaisia päästöjä Priuksen akkujen valmistuksesta tulee, kun huomioidaan kaikki raaka-aineiden loumisesta asti.Originally posted by nullzwei View PostNoin se menee jos ei ajattele:
In the short and long term, newer cars tend to be greener than older cars. The reasons behind it include the environmental cost of manufacturing and how many miles per gallon a car gets.
...if you've been running the older car for 10 years, it has emitted over xx tons of CO2 before the new car has even been built. That number will keep on going up, so bear that in mind...
A life-cycle analysis of new automobile technologies
Toki C02 aiheuttaa ilmaston lämpenemistä, mutta se nyt ei mielestäni ole läheskään se pahin saaste..e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment