Isoveli valvoo pian bemuasi... 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6232
    • Helsinki

    Joku tehnyt video Bernerin selvityksestä.
    Bernerin tieliikenneuudistus - Miksi Suomella menee niin huonosti
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

    Comment

    • j-a
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 1522
      • PohojosPohojammaa

      Originally posted by BFI18 View Post
      Sitten autokaupasta.
      Tunnen isäni kautta yhden BMW-myyjän ja tuossa kyselin miten on kauppaan vaikuttanut tämä liikenneverkkojulkistuskohu? Hän kertoi ettei uusia Bemarikauppoja ole yhtään peruttu 19.1 -22.1 heidän toimipisteessään, mutta seinän takana esim. Nissan-kauppoja on peruttu joitakin, vaikka niissä veron osuus on 2-4 teur suuruusluokassa/auto kun taas uusissa Bemareissa se on helposti 10-15 keur. Todella hiljaista on odotetusti kuitenkin ollut.
      Kiitos, mielenkiintoista kuulla hieman autokauppiaskuulumisiakin; itsekin arvelin että ei välttämättä pelkällä pläjäyksen pois vetämisellä markkinoiden luottamista palauteta. Itse en ainakaan tänä vuonna tee merkittäviä investointeja autoveroon (=kilvitä mitään / osta autoveroa sisältäviä vehkeitä), kun ei ole pakottavaa tarvetta.

      Jännä nähdä milloin hallituksella tulee löysät housuun autovero- ja alv-kertymän kanssa. Jos kanssani samoin reagoivia ihmisiä on useampia, niin veikkaan että tässä kun vaikka pari kuukautta kärvistellään merkittävästi pienemmällä autoverokertymätahdilla kuin se keskimääräinen 72M€/kk, voi alkaa jotain olla pakko tehdä viimeistään kunnallisvaalien jälkeen. Kuten totesin heti Bernerin esityksen jälkeen, on käsittämätöntä että malliin sisältyi "vuonna 2017 autoverokertymä 860M€", jos tammikuussa sanotaan että vero poistuu 2018 alussa. Hyvin vähäinen on ollut konsulttien ymmärrys kuluttajakäyttäytymisestä kun tällainen päästetään esitykseen mukaan.
      Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

      Ylimääräisenä tarjolla:

      E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

      F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

      Comment

      • Attekun
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1407
        • Saarijärvi

        Originally posted by MikeDry View Post
        Tunsitko piston sydämessäsi?
        Mutta ihan asiaahan tuo oli tuosta populistisesta mölinästä
        Toyota Alphard MS
        Peugeot e-2008
        ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6232
          • Helsinki

          Originally posted by Attekun View Post
          Tunsitko piston sydämessäsi?
          Mutta ihan asiaahan tuo oli tuosta populistisesta mölinästä
          Aluksi joo Mutta hyvä video, siinä mielessä olen samaa mieltä muiden kanssa, kun ministeri tuo asiat julki, mutta herää vain kysymyksiä vaikka tuo olikin selvitys vasta, tässä asiassa olisi ollut varmasti vähän erinlainen asenne, jos olisi tehty nykyisestä parannettu versio, eikä kokonaan uutta..Mutta joo katsotaan mitä tulee kun tuo on kuopattu....jos on kuopattu, nyt folio hattua päähän
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • nullzwei
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 11056
            • ?

            Originally posted by Attekun View Post
            Tunsitko piston sydämessäsi?
            Mutta ihan asiaahan tuo oli tuosta populistisesta mölinästä


            Sticky tälle viiltävälle analyysille

            Comment

            • drifter
              Bimmer Rookie
              • Apr 2003
              • 48
              • Tampere

              Originally posted by Attekun View Post
              Tunsitko piston sydämessäsi?
              Mutta ihan asiaahan tuo oli tuosta populistisesta mölinästä
              Tere Sammallahdelta taas hyvä video. Olisin itsekin odottanut että BMW foorumilla olisi löydetty enemmän positiivista esityksestä, jossa autoveroa esitetään poistettavaksi ilman että käytön verotukseen tulee isoja korotuksia. Täällä on esitetty joidenkin taholta että tuo esitetty malli nostaisi kaikilta kuluja mutta ainakin omalta osaltani kilometrien mukaan verotus olisi laskenut vuosittaisia kuluja (ja tämä vielä siten että laskurissa auton arvoksi merkattu 0€).

              Useimpien perheellisten ihmisten tavoite on varmasti kuljettaa perhettänsä mahdollisimman uudella, turvallisella ja pienikulutuksellisella autolla ja siihen tuo Bernerin esitys vastasi hyvin. Mutta varmasti se että sitä esitti tietty henkilö, tai puolue tai jotain, riitti syyksi haukkua se aivan paskaksi.

              Comment

              • tuningki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1206
                • $ievi

                ^ eipä siinä ollu positiivistä kuin veron poisto.. Vai oliko se vaa pienennys? Muista enää.. Mut itellä ois noussut 1700e/v kilometrien perusteella ja kiinteä hintakin olisi ollut 300/v enemmän laskurin mukaan pelkillä työmatkoilla ja auton arvo nollassa..

                http://www.iltasanomat.fi/autot/art-...iltasanomat.fi eikö sille löytys mitään oikeaa työtä, vaikka luuta käteen vai lähtiskö se sit lentoon
                Bmw 320d -10
                Volvo s40 2.4 -05
                ex:bmw 316 e46 1.9 -02
                ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
                ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

                Comment

                • -Markus-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1463
                  • Ihan Savossa

                  Originally posted by nullzwei View Post
                  https://www.youtube.com/watch?v=RsJKQmTIdBI

                  Sticky tälle viiltävälle analyysille
                  +1

                  Ford Mondeo Mk3 STW
                  VW E-Golf 2015
                  BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10946
                    • Joensuu

                    Originally posted by tuningki View Post
                    ^ eipä siinä ollu positiivistä kuin veron poisto.. Vai oliko se vaa pienennys? Muista enää.. Mut itellä ois noussut 1700e/v kilometrien perusteella ja kiinteä hintakin olisi ollut 300/v enemmän laskurin mukaan pelkillä työmatkoilla ja auton arvo nollassa..

                    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-...iltasanomat.fi eikö sille löytys mitään oikeaa työtä, vaikka luuta käteen vai lähtiskö se sit lentoon
                    Samaa mieltä, ainut hyvä tuossa esityksessä oli tuo autoveron poisto.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7465
                      • Oulu

                      Originally posted by drifter View Post
                      Useimpien perheellisten ihmisten tavoite on varmasti kuljettaa perhettänsä mahdollisimman uudella, turvallisella ja pienikulutuksellisella autolla ja siihen tuo Bernerin esitys vastasi hyvin.
                      Jaa-a, jotenkin tuntus että tuohon kategoriaan menevät autoilijat pyörivät enimmäkseen muiden merkkien foorumeilla, tai sitten http://www.bmwforum.fi/. Ainakaan itellä ole koskaan ollut tuollaiset kriteerit käytössä vaikka 15 vuotta olenkin ollut perheellinen.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • touring39
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 3901
                        • Kaarina

                        Hiukan aihetta liipaten: eikös noissa uusissa online services tai jossain volvon on-call sydeemeissä ole myös auton paikkatieto selvillä siellä palvelukeskuksessa? Että voi joltain tätiltä kysyä, missä on lähin oopperatalo...

                        Eli että niitä joku yksityinen yritys seuraa nyt jo auton liikkeitä reaaliajassa? Ja ihmiset vielä maksaa noista palveluista.
                        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                        Ex:
                        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7141
                          • Forssa

                          Kiinnostaisi tietää tässä ylikulutuksen maailmassa että, kuinka paljon päästöjä aiheutuu uuden auton rakentamisesta? Kuitenkin auto sisältää tuhansia osia muovia, iso kasa metallia ja kaikkea muuta. Onko se sitten kestävää kehitystä jos vaihtaisimme joka toinen vuosi uudehkon auton uuteen. Vanha kärrätään paalattavaksi ja taas syntyy päästöjä paloittelusta ja kaikkea kun ei voi kierrättää niin siitä syntyy taas kaatopaikka/ongelmajätettä.

                          Aika suurella osalla ei ole varaa uuteen autoon, joten tätä myöten käytetään myöskin se vanha ns. loppuun. Tämä on minusta sitä parempaa kierrättämistä.

                          Onko aina pakko olla se uusin ja tekopyhästi vähäpäästöinen kehonliikutin?
                          Kaikki mikä tehdään muualla, jättää myöskin ne päästönsä sinne missä tehty? Ei. Yhtälailla pitäisi uuden auton ostajaa rankaista niistä päästöistä, jotka ovat syntyneet auton valmistuksessa.

                          Tässäpä vähän erilainen ajatustapa, joka ilmeni tänään eräässä keskustelussa ihan in real world.
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • MikeDry
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 6232
                            • Helsinki

                            Hyvä |foder| että toit tuon tähän keskusteluun, olen tuossa samaa mieltä myös. Eu:han haluaa pois tälläisen "kertakäyttö kulttuurin", kestävempiä tuotteita ja huolettavia..

                            Mä kyllä odotan sitä seuraavaa selvitystä..
                            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                            Comment

                            • nullzwei
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 11056
                              • ?

                              Originally posted by |foder| View Post
                              Kiinnostaisi tietää tässä ylikulutuksen maailmassa että, kuinka paljon päästöjä aiheutuu uuden auton rakentamisesta? Kuitenkin auto sisältää tuhansia osia muovia, iso kasa metallia ja kaikkea muuta. Onko se sitten kestävää kehitystä jos vaihtaisimme joka toinen vuosi uudehkon auton uuteen. Vanha kärrätään paalattavaksi ja taas syntyy päästöjä paloittelusta ja kaikkea kun ei voi kierrättää niin siitä syntyy taas kaatopaikka/ongelmajätettä.

                              Aika suurella osalla ei ole varaa uuteen autoon, joten tätä myöten käytetään myöskin se vanha ns. loppuun. Tämä on minusta sitä parempaa kierrättämistä.

                              Onko aina pakko olla se uusin ja tekopyhästi vähäpäästöinen kehonliikutin?
                              Kaikki mikä tehdään muualla, jättää myöskin ne päästönsä sinne missä tehty? Ei. Yhtälailla pitäisi uuden auton ostajaa rankaista niistä päästöistä, jotka ovat syntyneet auton valmistuksessa.

                              Tässäpä vähän erilainen ajatustapa, joka ilmeni tänään eräässä keskustelussa ihan in real world.
                              Keksintö on ollut jo pitkään olemassa. Suomi on aika lähellä sitä, usein siihen verrattukin. In the Real World keksintö löytyy täältä

                              Comment

                              • |foder|
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 7141
                                • Forssa

                                Originally posted by nullzwei View Post
                                Keksintö on ollut jo pitkään olemassa. Suomi on aika lähellä sitä, usein siihen verrattukin. In the Real World keksintö löytyy täältä
                                Voisitko selventää? Ei nyt ihan auennut mitä tarkoiti.
                                Nyt:
                                E82 135i -11

                                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                                Comment

                                Working...
                                X