Announcement
Collapse
No announcement yet.
Äänestys, autoilun verotus ja maksut tulevaisuudessa.
Collapse
X
-
En oikein ole varma mitä mieltä tuosta olisi. Suomessa kun mitään veroa ei alenneta tai poisteta korottamatta tai luomatta toista veroa. Onko se sitten parempi että itse polttoaine maksaa 1,80-1,90 per litra? :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Ei todellakaan tuo kansalaisaloite jatkoon. Litrahinta nousee 30-40senttiä per litra ja todellisuudessa tuo verokin varmasti laskee vain bensan vastaavaan tasoon, eli noin puoleen. Dieselin tuottaminen on kalliimpaa kuin sivutuotteena tuotetun bensan, saatika lopullisen bensan.F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
--------------------------------------------
ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
ex. vRS -11 - 270hp/428N
ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
ex. VW Jetta :think
ex. Opel Ascona :think
Comment
-
-
^ Samaa mieltä.
Nuo ketkä pää märkänä ryntää allekirjoittamaan jotain höpöaloitetta, ei ajattele kokonaisuutta. Jos hypoteettisesti ajatellaan että käyttövoimavero poistuisi, pumppuhinta nousee useita kymmeniä senttejä, kun oletetaan että disukalle samat verot kuin bensalle (varmaan nostaisivat samalla myös bensassa olevaa veroa, koska suomi...). Tämän jälkeen alkaa kuljetusyrityksillä narina siitä että kustannukset nousee, joka tietenkin lisätään hintaan, jonka loppupeleissä maksaa se lopullinen kuluttaja.
Onko seuraava aloite tuolta mummolta, että maito maksaa kaupassa liikaa...
Edit. Ei jaksa itse tarkistaa. Mutta onko nykyinen dieselin hinnan nousu samassa linjassa maailmanmarkkinahinnan nousun kanssa, sekä on noussut samassa suhteessa myös muissa maissa? Vai onko laitettu suomilisää korotuksiin? Foliohattu päässä hiipii ajatus, että mediankin uutisoima "hirveä tuontivimma" käytettyjä dieseleitä kohtaan, etenkin ruotsista, voisi alentua hieman jos dieselillä ajaminen ei enää ole niin kannattavaa verrattuna aikaisempaan...
BTW.
Eikö tointaisi avata uusi keskustelu koskien autojen erilaisia käyttövoimia, tai liikenteen kehitystä yleisesti?
Tämä ketju oli/on alun perin polli ja äänestys sulkeutunut aikaa sitten, jonka silloin vähän provomielessä kyhäsin.Last edited by bemmeri; 13-11-2018, 07:40.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Ihan sama vaikka dieselin hinta nousisi samassa suhteessa. Ja vaikka bensaa kalliimmaksi, Koska vero tulee silloin käytön mukaan, ei joka tapauksessa maksettavaksi.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Käyttövoimaverolla on kierretty sitä, että kuljetusala käyttää dieseliä ja sitä tuetaan. Tavallinen kansalainen sitten maksaa kertaluonteisesti per vuosi isomman veron jolla kompensoidaan pumpulla olevaa hintaa.F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
--------------------------------------------
ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
ex. vRS -11 - 270hp/428N
ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
ex. VW Jetta :think
ex. Opel Ascona :think
Comment
-
-
Originally posted by jaegarmaisteri View PostKäyttövoimaverolla on kierretty sitä, että kuljetusala käyttää dieseliä ja sitä tuetaan. Tavallinen kansalainen sitten maksaa kertaluonteisesti per vuosi isomman veron jolla kompensoidaan pumpulla olevaa hintaa.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Liikenneministeri Berner kommentoi kysymykseen dieselveron poistosta, että liikenteen tulo- ja menopuolta pitäisi miettiä muutenkin kokonaan uusiksi. Nopeasti katsottuna menot ovat viimeisen viiden vuoden ajalla olleet n. 1.7-1.8 miljardia/vuosi ja samana aikana pelkästään tieliikenteestä kerätyt vuosittaiset tulot ovat nousseet vajaasta kahdeksasta miljardista yli kahdeksaan miljardiin. Voisihan tuota tosiaan miettiä.“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
jos kerran dieselveron poistumista pitää heti kompensoida lisäämällä polttoaineveroja, että tuotto pysyy samana, niin miten sitten hybridi- ja sähköautojen yleistymisen aiheuttama verokertymäkato korvataan? Niistä ei paljoa autoveroa tai ajoneuvoveroa kerry ja polttoainekulutkin pysyy maltillisena tai jopa nollassa.
Comment
-
-
Originally posted by Esko View Postjos kerran dieselveron poistumista pitää heti kompensoida lisäämällä polttoaineveroja, että tuotto pysyy samana, niin miten sitten hybridi- ja sähköautojen yleistymisen aiheuttama verokertymäkato korvataan? Niistä ei paljoa autoveroa tai ajoneuvoveroa kerry ja polttoainekulutkin pysyy maltillisena tai jopa nollassa.Last edited by Tonton; 13-11-2018, 19:13.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Tohon diesel juttuun
https://yle.fi/uutiset/3-10505485?fb...RjdsV1SqULU9NYEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by L.H View PostLiikenneministeri Berner kommentoi kysymykseen dieselveron poistosta, että liikenteen tulo- ja menopuolta pitäisi miettiä muutenkin kokonaan uusiksi. Nopeasti katsottuna menot ovat viimeisen viiden vuoden ajalla olleet n. 1.7-1.8 miljardia/vuosi ja samana aikana pelkästään tieliikenteestä kerätyt vuosittaiset tulot ovat nousseet vajaasta kahdeksasta miljardista yli kahdeksaan miljardiin. Voisihan tuota tosiaan miettiä.
Comment
-
Comment