Originally posted by tumppi$
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Elämää E39:n jälkeen?
Collapse
X
-
Itse heitin aikoinaan toimintatonnin Teslalle, Model3 nelivedolla joskus vuoden 2019 keväällä olisi toiveissa saada alle jos auto tuntuu koeajossa omistushaluja herättävän. Jos hinta nousee Suomessa yli 60k€ tai laatu on kuraa niin jokerina käytetty hyvin varusteltu eGolf Saksasta puoleen hintaan.
Sigun autot ois tarkoitus jättää itselle. Meillä tuo e61:n korjaukset on kyllä vienyt euroja moninkertaisen määrän verrattuna e39. E39 on ollut käytännössä viaton auto ja e61:ssä on jatkuva vikalista. Toki suurin osa ongelmista johtuu farkkukorista ja N-moottorista joten ei voi suoraan verrata. Nuo molemmat vois vaihtaa huoletta f10 530DA:han fiiliksen puolesta.
Mutta vähän olen itselleni luvannut että ei enää polttiksia lisää omaan pihaan....sähköauton pienet verot ja käyttökulut, voimalinjan viiveettömyys ja simppeli tekniikka kiehtoo.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Päätin juuri, että pidän tätä E39:ä vielä ainakin 5 vuotta. Auto on ollut mulla nyt n. 7 vuotta ja 90 000 km. Auto on koko omistuksen ajan muuttunut ylihuoltojen ja entisöinnin tuloksena yhä paremmaksi ajaa, vaikka sen rahallinen arvo on nettiauton mukaan laskenut n. kolmasosaan ostohinnasta. Aikaa ja rahaa on tietenkin mennyt, mutta voisin kuvitella auton olevan nyt ajettavuudeltaan aika lähellä sitä mitä se on ollut tehtaalta. Käytännössä ei ole mitään järkeä laittaa pois tätä. Jämäkkä ja hiljainen auto + E39 facelift mielestäni tyyliltään hillityn siisti. Tehoa ei tietenkään koskaan ole liikaa ja onhan ajat sen verran muuttuneet, että uudet automaattilaatikkoiset turbo-pikkukipot on kaupungissa aika usein persiissä kiinni, mutta kyllä tällä vielä sopivasti kerkiää, kun niin asennoituu.
Välillä tulee kasailtua uusia autoja valmistajien webbisivuilla, mutta lopuksi aina järki voittaa. Pitäisi laittaa aika iso nippu rahaa, että saisi uuden yhtä hyvän auton. Vaihdoin autoon viime viikonloppuna uudet Hellan ajovalot, tosin tällä kertaa kirkkailla kulmilla. Auto tuli alunperin tehtaalta oransseilla facelift-valoilla. Tykkään muutoksesta ja auto näyttää muutaman vuoden nuoremmalta ihan jo senkin takia, että uudet kirkkaat valot. Tänään vaihdoin uuden VDO:n MAFfin. Lisäksi tuossa vieressä odottaa vaihtoa uudet ovien bmw-kynnyslistat, alkuperäiset on hieman kuluneet. Tänä kesänä tarkoitus uusia myös auton alkuperäinen tuulilasi. Eiköhän noilla mennä taas muutama vuosi. Tekniikkaa on tullut nyt vaihdettua niin paljon, että siihen ei enää oikein tartte kajota.
Uusista autoista mielessä on ollut lähinnä Golf GTI, Mini Cooper S, Skoda Octavia RS (bensa) tai Passat Highline.Last edited by Bomb5; 09-05-2018, 23:22.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by asse21 View PostNoista ei taida olla hyvän e39:n haastajaksi- vw
Menneet:
e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.
Comment
-
-
Onko sitä? M5 ollut omistuksessa jo 8 vuotta eikä loppua näy. Kerrassaan loistava auto! Pitkään totesin itselle ettei käyttöauto voi olla samaa korimallia kuin harraste ettei käy kyllästyminen. Kuitenkin tarpeiden muututtua ja sopivan yksilön tullessa vastaan, ostin käyttöautoksi pari kk sitten E39 530dA Touringin 240tkm ajettuna. Autossa individualia ulkoväri jne. Muuten perusjutut kuten M-Sport paketti, irroitettava vetokoukku, comfort-jakkarat, lasikattoluukku ja hydraulinen takaluukku. Muutamat pikkuviat tuli korjattua ja iso huolto tehtyä. Nyt on kuukauden verran tullu ajeltua ja todettua, että tässä on niin paljon autoa ettei edes uskoisi. Kuitenkin melkein 20v vanha auto ja edelleen nykymittapuullakin loistavat varusteet, loistava ajettavuus ja hiljainen auto!
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View Post
Uusista autoista mielessä on ollut lähinnä Golf GTI, Mini Cooper S, Skoda Octavia RS (bensa) tai Passat Highline.
Comment
-
-
Originally posted by hietase View PostVaikka edellä mainitut ehkä ihan kelpo pelejä ovatkin, en näe niitä laadullisena haastajana e39 530i:lle. Ovat ihan eri genren autoja, eikä edes ikä kompensoi tätä.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostTotta. Sehän tässä juuri on, että E39 on oikeasti laadultaan eri luokan auto kuin nuo mitä luettelin, parempi äänenvaimennukseltaan ja ajamiseen on aika hyvä tuntuma jos paikat on ehjiä. Olen vain pähkäillyt, että seuraavan auton saatan hankkia uutena, koska jatkossa mulla ei välttämättä ole yhtä paljon aikaa käytettävissä auton huoltamiseen/ korjailuun, kun nyt on ollut. Samalla tiedostan, että auto vaihtuu siinä tilanteessa tyyliltään / ajettavuudeltaan erilaiseen. Jos uuteen pitää mennä, tarkoittaa se sitä että jos haluaa pysyä jotenkin siedettävässä hintaluokassa, pitää valita jotakin edullisempaa kuin BMW:n 5 sarja. Pitää nyt joka tapauksessa yrittää nauttia E39:stä niin kauan kuin se on mahdollista.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostRahallinen arvo ei e39:ssä ole enää oikein mikään mutta käyttöarvo on korkealla.
Tekisi mieli hakea joku helmi 540i E39 jolla ajettu muutama tonni käyttöautoksi Saksasta, olisi aika hieno peli.
Esim.
Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:
BMW 540i V8 E39 Schweier Fahrzeug , 1.Hand 70'000 Km
Erstzulassung: 10/1999
Kilometer: 70.000*km
Kraftstoffart: Benzin
Preis: 12*998*€
Comment
-
-
Kokeilin uudempia. E61 ja F31. Hyviä vankkureita, mutta ei ne samaa tarjonnut kuin E39. Nyt kokeilussa ehkä se herraskaisin variantti eli B10 V8. Uudemmista en kaipaa oikeastaan kuin ajovaloja ja kulutusta.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostKokeilin uudempia. E61 ja F31. Hyviä vankkureita, mutta ei ne samaa tarjonnut kuin E39. Nyt kokeilussa ehkä se herraskaisin variantti eli B10 V8. Uudemmista en kaipaa oikeastaan kuin ajovaloja ja kulutusta.
Comment
-
-
Nyt kun on taas E39 alla niin bensakutosen sedanin hiljaisuus miellyttää ja muistikuvat eivät olleet sen suhteen yhtään liian kultaiset.
Uudemmista kaipaan kaistanvaihtovilkkua, active steeringia, comfort-penkkejä (niitä E60/F10-mallisia) ja HUDia sekä kännykän yhteensopivuutta multimedian kanssa.
Kymppitonnin autoksi oikein mainio laitos edelleen.---
Comment
-
Comment