Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elämää E39:n jälkeen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9977
    • KVLA

    #61
    Originally posted by tumppi$ View Post
    . Että eiköhän tällä mennä paaliin asti, tai ainakin hyvin lähelle sitä..
    Tästä olen täysin samaa mieltä. Ei kukaan järkevä vie E39 vaihtoon. Halvempiin vaihdettaessa tulee aina "takkiin". Mutta kalliimpaan vaihdettaessa se mene jo ilmaiseksi. Eli suoramyynnillä riittävän halvalla eteenpäin tai sitten paaliin,kuten kirjoitit.

    Comment

    • 205/65-15H
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1422

      #62
      Itse heitin aikoinaan toimintatonnin Teslalle, Model3 nelivedolla joskus vuoden 2019 keväällä olisi toiveissa saada alle jos auto tuntuu koeajossa omistushaluja herättävän. Jos hinta nousee Suomessa yli 60k€ tai laatu on kuraa niin jokerina käytetty hyvin varusteltu eGolf Saksasta puoleen hintaan.

      Sigun autot ois tarkoitus jättää itselle. Meillä tuo e61:n korjaukset on kyllä vienyt euroja moninkertaisen määrän verrattuna e39. E39 on ollut käytännössä viaton auto ja e61:ssä on jatkuva vikalista. Toki suurin osa ongelmista johtuu farkkukorista ja N-moottorista joten ei voi suoraan verrata. Nuo molemmat vois vaihtaa huoletta f10 530DA:han fiiliksen puolesta.

      Mutta vähän olen itselleni luvannut että ei enää polttiksia lisää omaan pihaan....sähköauton pienet verot ja käyttökulut, voimalinjan viiveettömyys ja simppeli tekniikka kiehtoo.
      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
      Ioniq5 AWD -22
      Leaf 40kwh -18

      Comment

      • Bomb5
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2011
        • 726
        • Kivijärvi

        #63
        Päätin juuri, että pidän tätä E39:ä vielä ainakin 5 vuotta. Auto on ollut mulla nyt n. 7 vuotta ja 90 000 km. Auto on koko omistuksen ajan muuttunut ylihuoltojen ja entisöinnin tuloksena yhä paremmaksi ajaa, vaikka sen rahallinen arvo on nettiauton mukaan laskenut n. kolmasosaan ostohinnasta. Aikaa ja rahaa on tietenkin mennyt, mutta voisin kuvitella auton olevan nyt ajettavuudeltaan aika lähellä sitä mitä se on ollut tehtaalta. Käytännössä ei ole mitään järkeä laittaa pois tätä. Jämäkkä ja hiljainen auto + E39 facelift mielestäni tyyliltään hillityn siisti. Tehoa ei tietenkään koskaan ole liikaa ja onhan ajat sen verran muuttuneet, että uudet automaattilaatikkoiset turbo-pikkukipot on kaupungissa aika usein persiissä kiinni, mutta kyllä tällä vielä sopivasti kerkiää, kun niin asennoituu.

        Välillä tulee kasailtua uusia autoja valmistajien webbisivuilla, mutta lopuksi aina järki voittaa. Pitäisi laittaa aika iso nippu rahaa, että saisi uuden yhtä hyvän auton. Vaihdoin autoon viime viikonloppuna uudet Hellan ajovalot, tosin tällä kertaa kirkkailla kulmilla. Auto tuli alunperin tehtaalta oransseilla facelift-valoilla. Tykkään muutoksesta ja auto näyttää muutaman vuoden nuoremmalta ihan jo senkin takia, että uudet kirkkaat valot. Tänään vaihdoin uuden VDO:n MAFfin. Lisäksi tuossa vieressä odottaa vaihtoa uudet ovien bmw-kynnyslistat, alkuperäiset on hieman kuluneet. Tänä kesänä tarkoitus uusia myös auton alkuperäinen tuulilasi. Eiköhän noilla mennä taas muutama vuosi. Tekniikkaa on tullut nyt vaihdettua niin paljon, että siihen ei enää oikein tartte kajota.

        Uusista autoista mielessä on ollut lähinnä Golf GTI, Mini Cooper S, Skoda Octavia RS (bensa) tai Passat Highline.
        Last edited by Bomb5; 09-05-2018, 23:22.
        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

        Comment

        • asse21
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2005
          • 1233
          • Tampere

          #64
          Originally posted by Bomb5 View Post

          Uusista autoista mielessä on ollut lähinnä Golf GTI, Mini Cooper S, Skoda Octavia RS (bensa) tai Passat Highline.
          Noista ei taida olla hyvän e39:n haastajaksi
          E39 525i touring
          E39 523i
          i3

          Comment

          • hander
            Bimmer Rookie
            • Sep 2013
            • 152
            • Mylly

            #65
            Originally posted by asse21 View Post
            Noista ei taida olla hyvän e39:n haastajaksi
            Ainakin Passatin kanssa voi pettyä pahasti. Monesti vuokralla ollu ja yhtä mauton se on ku mikä tahansa tojota. Elämää e39:n jälkeen = entisöity e39?
            - vw

            Menneet:
            e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
            vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11680
              • Kouvola

              #66
              Onko sitä? M5 ollut omistuksessa jo 8 vuotta eikä loppua näy. Kerrassaan loistava auto! Pitkään totesin itselle ettei käyttöauto voi olla samaa korimallia kuin harraste ettei käy kyllästyminen. Kuitenkin tarpeiden muututtua ja sopivan yksilön tullessa vastaan, ostin käyttöautoksi pari kk sitten E39 530dA Touringin 240tkm ajettuna. Autossa individualia ulkoväri jne. Muuten perusjutut kuten M-Sport paketti, irroitettava vetokoukku, comfort-jakkarat, lasikattoluukku ja hydraulinen takaluukku. Muutamat pikkuviat tuli korjattua ja iso huolto tehtyä. Nyt on kuukauden verran tullu ajeltua ja todettua, että tässä on niin paljon autoa ettei edes uskoisi. Kuitenkin melkein 20v vanha auto ja edelleen nykymittapuullakin loistavat varusteet, loistava ajettavuus ja hiljainen auto!

              Comment

              • hietase
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 536
                • Espoo

                #67
                Originally posted by Bomb5 View Post

                Uusista autoista mielessä on ollut lähinnä Golf GTI, Mini Cooper S, Skoda Octavia RS (bensa) tai Passat Highline.
                Vaikka edellä mainitut ehkä ihan kelpo pelejä ovatkin, en näe niitä laadullisena haastajana e39 530i:lle. Ovat ihan eri genren autoja, eikä edes ikä kompensoi tätä.

                Comment

                • Bomb5
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2011
                  • 726
                  • Kivijärvi

                  #68
                  Originally posted by hietase View Post
                  Vaikka edellä mainitut ehkä ihan kelpo pelejä ovatkin, en näe niitä laadullisena haastajana e39 530i:lle. Ovat ihan eri genren autoja, eikä edes ikä kompensoi tätä.
                  Totta. Sehän tässä juuri on, että E39 on oikeasti laadultaan eri luokan auto kuin nuo mitä luettelin, parempi äänenvaimennukseltaan ja ajamiseen on aika hyvä tuntuma jos paikat on ehjiä. Olen vain pähkäillyt, että seuraavan auton saatan hankkia uutena, koska jatkossa mulla ei välttämättä ole yhtä paljon aikaa käytettävissä auton huoltamiseen/ korjailuun, kun nyt on ollut. Samalla tiedostan, että auto vaihtuu siinä tilanteessa tyyliltään / ajettavuudeltaan erilaiseen. Jos uuteen pitää mennä, tarkoittaa se sitä että jos haluaa pysyä jotenkin siedettävässä hintaluokassa, pitää valita jotakin edullisempaa kuin BMW:n 5 sarja. Pitää nyt joka tapauksessa yrittää nauttia E39:stä niin kauan kuin se on mahdollista.
                  E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                  Comment

                  • mikae34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 4985
                    • Forssa

                    #69
                    Originally posted by Bomb5 View Post
                    Totta. Sehän tässä juuri on, että E39 on oikeasti laadultaan eri luokan auto kuin nuo mitä luettelin, parempi äänenvaimennukseltaan ja ajamiseen on aika hyvä tuntuma jos paikat on ehjiä. Olen vain pähkäillyt, että seuraavan auton saatan hankkia uutena, koska jatkossa mulla ei välttämättä ole yhtä paljon aikaa käytettävissä auton huoltamiseen/ korjailuun, kun nyt on ollut. Samalla tiedostan, että auto vaihtuu siinä tilanteessa tyyliltään / ajettavuudeltaan erilaiseen. Jos uuteen pitää mennä, tarkoittaa se sitä että jos haluaa pysyä jotenkin siedettävässä hintaluokassa, pitää valita jotakin edullisempaa kuin BMW:n 5 sarja. Pitää nyt joka tapauksessa yrittää nauttia E39:stä niin kauan kuin se on mahdollista.
                    Jos kerran sinulla on nyt hyvä ja huollettu e39 niin ei siitä luopua parane. Sinua alkaisi harmittamaan melko nopeasti jonkin Skodan tai VW:n ratissa, varsinkin jos sen takia pitäisi vielä velkaantua. Rahallinen arvo ei e39:ssä ole enää oikein mikään mutta käyttöarvo on korkealla.
                    Auto on liikkumaväline.

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      #70
                      Originally posted by mikae34 View Post
                      Rahallinen arvo ei e39:ssä ole enää oikein mikään mutta käyttöarvo on korkealla.
                      Noiden verrokkien vuotuisen arvonaleneman jos laittaa hyvän E39 ylläpitoon jää vielä rahaa ja 10 vuoden kuluttua E39 on arvokkaampi rahallisestikin kuin noista yksikään.

                      Tekisi mieli hakea joku helmi 540i E39 jolla ajettu muutama tonni käyttöautoksi Saksasta, olisi aika hieno peli.
                      Esim.
                      Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:



                      BMW 540i V8 E39 Schweier Fahrzeug , 1.Hand 70'000 Km
                      Erstzulassung: 10/1999
                      Kilometer: 70.000*km
                      Kraftstoffart: Benzin

                      Preis: 12*998*€
                      Last edited by BMW525Xda; 13-05-2018, 17:10. Reason: Väärä linkki korjattu

                      Comment

                      • Carbonfiber
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 5226
                        • Hki 43

                        #71
                        Kokeilin uudempia. E61 ja F31. Hyviä vankkureita, mutta ei ne samaa tarjonnut kuin E39. Nyt kokeilussa ehkä se herraskaisin variantti eli B10 V8. Uudemmista en kaipaa oikeastaan kuin ajovaloja ja kulutusta.
                        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                        Z3 Roadster 2.8 '98
                        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11680
                          • Kouvola

                          #72
                          Originally posted by Carbonfiber View Post
                          Kokeilin uudempia. E61 ja F31. Hyviä vankkureita, mutta ei ne samaa tarjonnut kuin E39. Nyt kokeilussa ehkä se herraskaisin variantti eli B10 V8. Uudemmista en kaipaa oikeastaan kuin ajovaloja ja kulutusta.
                          E39:n Xenon projektorit voi kyllä vaihtaa bi-xenon projektoreiksi, jos vakio ajovalot harmittaa. Kustannukset parisen sataa ja hitusen näpertelyä.

                          Comment

                          • E39Fin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2013
                            • 1761
                            • HKI/Orimattila

                            #73
                            Faceliftin xenonit ei kyllä harmita.
                            Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                            E39 523iA Oxfordgreen

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              #74
                              Nyt kun on taas E39 alla niin bensakutosen sedanin hiljaisuus miellyttää ja muistikuvat eivät olleet sen suhteen yhtään liian kultaiset.

                              Uudemmista kaipaan kaistanvaihtovilkkua, active steeringia, comfort-penkkejä (niitä E60/F10-mallisia) ja HUDia sekä kännykän yhteensopivuutta multimedian kanssa.

                              Kymppitonnin autoksi oikein mainio laitos edelleen.
                              ---

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4181

                                #75
                                Eikö koodaamalla saa kaistanvaihtovilkkua?
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎