Mä en kyllä tunnista bemaria tosta citikka miehen avautumisesta. Mulla on yks surkee e39, jossa oli alustan osat väljiä + halvin mahdollinen jom alusta. Muuten jokanen bemari on ollu arkikäytössä hyvä ajettava. Ei citikkakaan huono ole, yks sellanen ollut ja jäi ihan hyvät muistot. Mutten kyllä vertailisi niitä keskenään. Vähän samanlainen kulla kun eemelitkin ajaa. Tollasta stringeriä pitäis päästä ajamaan. Pelkkä ulkonäkö herättää omistuhaluja.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuon edeltäjä m271on ainakin tosi huonossa maineessa. Jakopää/vvt pyörät rakenteiltaan tosi huonot.
Comment
-
-
Originally posted by OVi View PostTotta! Auto on aina kokonaisuus. Kääntösäde on takatuuppareissa aina omaa luokkaansa, mutta hiljaisuutta tarjoaa moni muukin, kuin Bemari. E60 oli hiljainen auto, mutta F10 oli aika keskitasoa, johon yltää jopa Sitikka. Siitäkin olemme samaa mieltä, että Bemari suorastaan liimautuu tiehen autobahnvauhdissa, mutta se ei lämmitä mieltä yhtään, jos tuuppaa 30 tkm vuosittain Suomalaisilla talvirajoituksilla. Noissa vauhdeissa Bemarit ovat melkoisen vikuroita vietäviä ja jousitusmukavuus on lapsenkengissä, kun vertaa parempiin.
Citoenistä kerron kuitenkin lyhyen jutun vuosien takaa.
Kaverini isä tilasi uuden C5 farkun Olarin Veholta. Luovutuspäivänä auto oli siellä takaovella citikka puolella odottamassa. Myyjä neuvoi taikatemput kaverini isälle ja sitten omistaja kuskin penkille, auto käyntiin ja vaihde D, sammui. Kari katsoi myyjää ja myyjä Karia. Uusi yritys ja sama. Kolmas ja sama. Kari nousi autosta ylös, vilkaisi kaiteen yli alakertaan ja sanoi myyjälle että tekee paperit valmiiksi niin hän hakee vaihtoauton tuolta alhaalta. Citroen vaihtui siinä sitten 30tkm ajettuun 220cdi eemeliin. (Eemeli saattoi olla 200cdi)
Comment
-
-
2010-luvun alkupuolella kaverini osti uuden Skoda Octavia Kombin 1.4TSI, joka on edelleen ajossa. Muista vieläkin kun 1. kertaa olin koeajamassa sitä, niin ihmettelin miten ihmeessä auto voi välittää näin vähän urista - niistä samoista joihin silloinen E46 330iA -01 18-tuumaisilla renkailla ja Sport Settings -alustallaan tykkäsi suorastaan välillä imeytyä. Skodassa alla normaalit 15-tuumaiset "pullarenkaat". Mutta, kun Octaviassa oltiin, niin kyllähän se rengasmelu oli vähän toista tasoa, mikä oli silloisissa malleissa kaikissa.
Ajettavuus on kokonaisuus. Suuntavakavuus riippuu myös hiukan auton koosta ja ennen kaikkea niistä renkaista. Suorituskyky mutkissa ei saa vähentää halua mennä suoraan suoralla tiellä, ilman halua hakeutua niihin hiton uriin. Kun vaihdoin sigun autosta ne 18-tuumaiset alta 17-tuumaisiin kesärenkaisiin, niin tietyllä tavalla mentiin ehkä siihen suuntavakaampaan suuntaan, kun 18-tuumainen matalampiprofiilinen rengas ei enää poiminut yksittäisiä pikkukiviä kuljettajan takamuksen tiedoksi niin tehokkaasti, kuin tuumaa pienempi. 17-tuumaisilla renkailla ikään kuin annettiin tuuma lisää puskuria pienille epätasaisuuksille, joita tämän maan tiet ovat täynnä.
BMW:llä on jotenkin menty liian pitkälle, auto ilman M Sport -alustaa ei ole kilpailijoidensa edellä puhuttaessa vauhdikkaammasta mutka-ajosta ja autojen painojen ollessa edelleen min 1.6t, tätä ei saada aikaiseksi ilman alustan kovuutta. Siihen väsyy.
Lisäksi, kuten todettu, kilpailijoilla ei ole aikomustakaan myydä vähempää, eli ajettavuudessakin mennään eteenpäin. Tuo KIA Stinger -testimenestys on hyvä herätys, tosin muistaakseni aiemminkin on eri lehtien GT-luokan koeajoissa moitittu esim. M4:en (muistaakseni?) alustan kovuutta. Totta kai siinä 150km/h-> nopeuksissa on eri kriteerit, mutta kuka Saksan ulkopuolella aikuisten oikeasti pääsee edes tuollaista kokemaan?
Stinger on kyllä onnistunut ja kehuttu melkein kaikissa testeissä, mitä vastaan on tullut. Itseäni kiinnostaisi myös ihan uusi Ford Mustang, mutta siinä taas kaikki turvatestit ja laatukertomukset toimivat taas aivan päinvastaisesti (EU-autoissa vähemmän turvavarusteita kuin US-autoissa??). Kukaan kokeillut?BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Eipä ole bemarilla alustan osalta suunnittelijoilla ollut aivan sama asia tähtäimessä kuin citikalla. Se on kiistämätöntä että c5 alusta on mukava, oikein ylikorostetun mukava.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostTuohonhan saa kyllä osat ihan järkevään rahaan ja vaihtokin on suht simppeli operaatio. Merkkari tietysti vie munuaisenkin laskua kirjoitettaessa, mutta sen ketjun sujauttaa sinne varsin helposti jos rattaat ovat ok. Niitäkin sai paremmasta matskusta tehtynä. Muilta osinhan tuo kone on ihan ok. Ehkä vähän janoinen kulkupuoleen suhteutettuna, mutta onhan se sentään Cosworthin suunnittelema ainakin kannen osalta
Se on vähän kuin vag 1.4tsi että ketju pitää vaihtaa alle sadantonnin välein.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
On siinä ongelmansa, mutta sen vaihto ei oo juuri hihnan vaihtoa kummempi juttu. Vanha ketju poikki, kuusi kiinni vanhaan ja pyörittely koneen läpi. Aikaa meni ehkä 1.5h. Satkun välein tuon joutuu kyllä tekemään, se on ihan totta. Ketjumurheet löytyy joka koneesta, mihin on tyrkätty iwiksen rimpulaketjua jakopäähän. Omaan kesäautoon meinasin vaihdella uuden ketjun kiristäjän vaihdon yhteydessa, mutta paketin avattuani ja vanhan mitattuani (24v vanha ja edelleen samassa mitassa uuden kanssa) päätin palauttaa uuden ketjun. Noita ketjun vaihtoja on dramatisoitu aika paljon, kun merkkiliikkeet ovat ryöstäneet asiakkaat kuoliaaksi niissä hommissa. Lopulta aika moneen autoon tommosen jakopään tekee suht nopeasti. Kaveri juuri remppasi tuollaista 1.4TSI konetta ja totesi, että oli suht simppeli homma vaihdella ne osat.
Mitä bemareiden kulkuun tulee (jopa sen e46:n) niin ehjinä ja hyvillä renkailla menevät kyllä ihan suoraan. 200tkm ajettu Suomi-auto voi olla aika kaukana ehjästä ja uutenakin ne kulmat ovat pielessä. Ne pitää oikeasti hieroa kohdalleen, sitten menee kyllä suoraan.
Last edited by Juppe; 08-06-2019, 13:54.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostMitä bemareiden kulkuun tulee (jopa sen e46:n) niin ehjinä ja hyvillä renkailla menevät kyllä ihan suoraan. 200tkm ajettu Suomi-auto voi olla aika kaukana ehjästä ja uutenakin ne kulmat ovat pielessä. Ne pitää oikeasti hieroa kohdalleen, sitten menee kyllä suoraan.
Mutta edelleen, joka päivä ajan e39:llä noin 200km ja autohan menee kuin juna eteenpäin ja se hiljaisuus on aivan omaa luokkaansa. Alla on 235/45/17 halpikset.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Vaikuttaa siltä että päivittäiseksi aivot narikkaan työjuhdaksi seuraavaksi tulee e39:think
Hintaluokassa 0-15kiloo bensana.
E60 ei herätä yhtään enempää mielenkiintoa, laadussa jää kakkoseksi ja ilmeisesti tunteita herättäviin moottoreihin ei uskalla koskea
W211 mesen ohjaus kankea+tunnoton, se ei välttämättä vielä arkiautoksi tuloa kaada. Mutta lukuisat samiviat, pussiongelmat ja sbc-ongelmat saanu toisiin aatoksiin. Viimesenä pisarana kun isän 200ses kokoajan vikaa.
Yhdestä 500e olin pitkään kiinnostunu moottorin ja susilampaan vaatteissa luukin takia, onneks sbc-ongelmat ilmaantui kiinnostuksen aikana...
C-sarja ehdoton nounou. Ei millään tavalla täytä vaivattomasti ajettavan arkiauton kriteereitä.
Cls vois kiinnostaa kokeilla. Ulkonäkö vetoaa mutta samat ongelmat lienee nuissakin...
E92 herättää ulkonäön puolesta mielenkiinnon ja yksi olikin kerran viikonlopun koeajossa. Mutta ehkä joskus harrasteeksi. Työjuhdaksi liian epäkäytännöllinen.
E91 ehkä:think mutta ei taas herätä tunteita ja jää mun mielestä e39 varjoon laadussa ja luotettavuudessa yms..
E46 farkkuna voisi mennä hyvinkin. Ehkä mielummin kuin e91. Kuusmukiset tai neloskoneisista vain 318 1,9.
Itselle auton ei tarvitse olla uusi, joten koen että tässä hintaluokassa on vaikea lyödä e39:think
Tää olis kuulunu kyllä jo autokuumeilua topikkiin
Joten sori ot. Mutta saa heittää varteenotettavia vaihtoehtoja.BMW E91 320
MB W108 280SE
SUZUKI GSX-R
BMW K100 "cafe"
Comment
-
-
Mutta mikä siinä on, että sen bemarin pitää olla aina ihan tikissä saavuttaakseen sen?
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View Post...muistaakseni aiemminkin on eri lehtien GT-luokan koeajoissa moitittu esim. M4:en (muistaakseni?) alustan kovuutta...G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22
Comment
-
-
Originally posted by hencca89 View PostVaikuttaa siltä että päivittäiseksi aivot narikkaan työjuhdaksi seuraavaksi tulee e39:think
Hintaluokassa 0-15kiloo bensana.
E60 ei herätä yhtään enempää mielenkiintoa, laadussa jää kakkoseksi ja ilmeisesti tunteita herättäviin moottoreihin ei uskalla koskea
W211 mesen ohjaus kankea+tunnoton, se ei välttämättä vielä arkiautoksi tuloa kaada. Mutta lukuisat samiviat, pussiongelmat ja sbc-ongelmat saanu toisiin aatoksiin. Viimesenä pisarana kun isän 200ses kokoajan vikaa.
Yhdestä 500e olin pitkään kiinnostunu moottorin ja susilampaan vaatteissa luukin takia, onneks sbc-ongelmat ilmaantui kiinnostuksen aikana...
C-sarja ehdoton nounou. Ei millään tavalla täytä vaivattomasti ajettavan arkiauton kriteereitä.
Cls vois kiinnostaa kokeilla. Ulkonäkö vetoaa mutta samat ongelmat lienee nuissakin...
E92 herättää ulkonäön puolesta mielenkiinnon ja yksi olikin kerran viikonlopun koeajossa. Mutta ehkä joskus harrasteeksi. Työjuhdaksi liian epäkäytännöllinen.
E91 ehkä:think mutta ei taas herätä tunteita ja jää mun mielestä e39 varjoon laadussa ja luotettavuudessa yms..
E46 farkkuna voisi mennä hyvinkin. Ehkä mielummin kuin e91. Kuusmukiset tai neloskoneisista vain 318 1,9.
Itselle auton ei tarvitse olla uusi, joten koen että tässä hintaluokassa on vaikea lyödä e39:think
Tää olis kuulunu kyllä jo autokuumeilua topikkiin
Joten sori ot. Mutta saa heittää varteenotettavia vaihtoehtoja.
Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostItseäni kiinnostaisi myös ihan uusi Ford Mustang, mutta siinä taas kaikki turvatestit ja laatukertomukset toimivat taas aivan päinvastaisesti (EU-autoissa vähemmän turvavarusteita kuin US-autoissa??). Kukaan kokeillut?Last edited by Juza; 10-06-2019, 05:52.2024 X7 xDrive40i M Sport
2011 E93 335i M Sport
1998 E39 528i
2003 Boxster
Comment
-
-
Originally posted by Tctic View PostOnko kenelläkään pidempiaikaisia kokemuksia Mitsubishi Outlander PHEV:stä? Hinnat alkaisivat olla järkeviä, mutta onko tekniikka yhtä luotettavaa kuin esim Toyotan hybrideissä?
Autohan on ihan järkyttävä peräkärry ajolleen, jos sillä nyt on sitten väliä...
Uudemmassa on jo sivistyneempi ohjaus ja alusta.
Vanhoja keskieuroopan leasingvehkeitä tuntuu olevan hyvin Suomessa tarjolla.E39 525i touring
E39 523i
i3
Comment
-
Comment