Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GameOver
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3026
    • Sjundeå

    Originally posted by arpuC View Post
    Dieselkokemuksia:

    MB CLS 2012->
    Jaguar XF 2013->
    Giulia


    Vaikea nyt keksiä muutakaan seuraajaaa -16 F10:n jälkeen :think
    Meillä oli duunissa tuommonen Giulia Veloce nelivetodiesel. Ja pakko sanoa että kyllä istuu tiehen. Tosi makee laite ajella.
    Tottakai se on vähän ahdas sisältä ja rengasmelua vois olla hintaan nähden vähemmän ynnä muuta kaikkea mitä autolta odotetaan mutta hymy oli korvissa joka kerran jälkeen kun tuolla lähti kanttailemaan mutkatietä.
    -22 Lexus ES300h
    -08 Subaru Impreza

    ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

    Comment

    • arpuC
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1377

      Originally posted by GameOver View Post
      Meillä oli duunissa tuommonen Giulia Veloce nelivetodiesel. Ja pakko sanoa että kyllä istuu tiehen. Tosi makee laite ajella.
      Tottakai se on vähän ahdas sisältä ja rengasmelua vois olla hintaan nähden vähemmän ynnä muuta kaikkea mitä autolta odotetaan mutta hymy oli korvissa joka kerran jälkeen kun tuolla lähti kanttailemaan mutkatietä.
      Mites matka-ajo? Itellä tulee suurimmaksi osaksi motaria ajettua.
      Miks sä sytytit Bemarin palaa?
      En löydä enää sun luo
      Teitkö sä tän tahallaan?
      Nyt kaikki palaa.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5258
        • Pirkkala

        Originally posted by Tojopa View Post
        Onko kokemuksia mersun M274-koneesta? Katsellut W205-korista sedania kyseisellä koneella, joten myös ceemeli-kokemukset kiinnostaa
        Tuon edeltäjä m271on ainakin tosi huonossa maineessa. Jakopää/vvt pyörät rakenteiltaan tosi huonot.
        Tästä m274 en tiedä onko yhtä huono
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • GameOver
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3026
          • Sjundeå

          Originally posted by arpuC View Post
          Mites matka-ajo? Itellä tulee suurimmaksi osaksi motaria ajettua.
          Kyllä sillä matkaa taittoi ihan mielellään vaikka veikkaan että esimerkiksi Jaguar voisi olla enemmän sellanen matkakumppani.
          -22 Lexus ES300h
          -08 Subaru Impreza

          ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

          Comment

          • Tojopa
            BTCF Member
            • Mar 2004
            • 1592
            • Kuopio

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Tuon edeltäjä m271on ainakin tosi huonossa maineessa. Jakopää/vvt pyörät rakenteiltaan tosi huonot.
            Tästä m274 en tiedä onko yhtä huono
            M271 ongelmat itselläkin tiedossa ja siksi tiedustelin, onko tässä M274 tapahtunut parannusta.

            Comment

            • huupi
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 1197
              • Tyrnävä

              Originally posted by huupi View Post
              Ok, kiitos. Tänään piti käydä taas ajamassa, ja minä kyllä tykkäsin edelleen, mutta nainen moitti motarilla rengasmeteliä takaa, mikä oli kyllä ihan oikea huomio. Myyjä vain oli niin onneton, että ei osannut yhtään tulla vastaan tarjouksessa, johon vain listahintoja laitteli.
              Myyjä tulikin järkiinsä, ja saatiin mielestäni hyvä diili, joten kaupat tuli tehtyä Astrasta. Executive varustetaso, mikä ei paljoa toivomisen varaa jätä varusteihin tuossa hintaluokassa - ainoastaan väristä, webastosta ja 2v jatkotakuusta (yht. 5v) piti maksaa extraa. Jospa sillä edes pari-kolme vuotta malttaisi ajella...
              I01 i3s 94

              Comment

              • j-a
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2005
                • 1522
                • PohojosPohojammaa

                Originally posted by huupi View Post
                Myyjä tulikin järkiinsä, ja saatiin mielestäni hyvä diili, joten kaupat tuli tehtyä Astrasta. Executive varustetaso, mikä ei paljoa toivomisen varaa jätä varusteihin tuossa hintaluokassa - ainoastaan väristä, webastosta ja 2v jatkotakuusta (yht. 5v) piti maksaa extraa. Jospa sillä edes pari-kolme vuotta malttaisi ajella...
                Onnittelut, onkos pitkä toimitusaika? Tuleekos astma nykykaluston jatkoksi vai meinaatko jonkun bemmeistä hävittää?
                Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                Ylimääräisenä tarjolla:

                E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                Comment

                • van cleef
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1889
                  • 01830

                  Nelosen ajatellut vaihtaa tässä kuluvan vuoden aikana, niin alkanut vähän Kian Stinger kiinnostamaan. Reilu 70 k€, niin saisi sen 366 heppaisen. Kulutus tosin vähän korkeahko siinä joka päiväiseen käyttöön. Pitäisi käydä kokeilee jossain. Kukaan täällä testannut?
                  ...

                  Comment

                  • huupi
                    BTCF Member
                    • Aug 2007
                    • 1197
                    • Tyrnävä

                    Originally posted by j-a View Post
                    Onnittelut, onkos pitkä toimitusaika? Tuleekos astma nykykaluston jatkoksi vai meinaatko jonkun bemmeistä hävittää?
                    3kk kuulemma. Vitonen menee vaihdossa, jos ei joku halua aiemmin sitä omakseen ostaa. Astma... Vähän sama kuin datashit - kaikille muille paitsi mulle vanha juttu.
                    I01 i3s 94

                    Comment

                    • mikae34
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 4987
                      • Forssa

                      Originally posted by van cleef View Post
                      Nelosen ajatellut vaihtaa tässä kuluvan vuoden aikana, niin alkanut vähän Kian Stinger kiinnostamaan. Reilu 70 k€, niin saisi sen 366 heppaisen. Kulutus tosin vähän korkeahko siinä joka päiväiseen käyttöön. Pitäisi käydä kokeilee jossain. Kukaan täällä testannut?
                      Auto on liikkumaväline.

                      Comment

                      • OVi
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2016
                        • 514
                        • Oulu


                        Olen aina ihmetellyt kaikkien kehumaa Bemarin hyvää ajettavuutta. Mikä osuus siinä on hyvä? Rata-ajo? Jos ajettavuudella tarkoitetaan tavallisen arkikäytön ajettavuutta, niin Bemari ei ole siinä mitenkään erikoinen. Omalla asteikolla ykköseksi menee suuntavakaus ja mikä tahansa kunnossa oleva C5 Sitikka on mennen tullen suuntavakaampi, kuin yksikään omistamistani Bemareista.

                        En ihmettele yhtään, että Kia lyö Bemarin ajettavuudessa. Se on sitten toinen asia, jos arvostaa jotain muuta ajettavuuden osa-aluetta.
                        Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Originally posted by OVi View Post
                          Olen aina ihmetellyt kaikkien kehumaa Bemarin hyvää ajettavuutta. Mikä osuus siinä on hyvä? Rata-ajo? Jos ajettavuudella tarkoitetaan tavallisen arkikäytön ajettavuutta, niin Bemari ei ole siinä mitenkään erikoinen. Omalla asteikolla ykköseksi menee suuntavakaus ja mikä tahansa kunnossa oleva C5 Sitikka on mennen tullen suuntavakaampi, kuin yksikään omistamistani Bemareista.

                          En ihmettele yhtään, että Kia lyö Bemarin ajettavuudessa. Se on sitten toinen asia, jos arvostaa jotain muuta ajettavuuden osa-aluetta.
                          Minulle ajettavuus arkikäytössä on kyllä laaja käsite. Jousitusmukavuus, kääntösäde, ajoergonomia, hiljaisuus, ohjaustunto, voimalinja nyt alkuun.

                          Tästä ajettavuudesta saa parhaan käsityksen kun käy saksassa autobaanalla kokeilemassa 150-170kmh nopeuksia. Noissa nopeuksissa kiasta alkaa loppua ajo-ominaisuudet tyystin kun bemarit, audit ja mersut vasta alkavat liimautua tiehen ja meno senkun vakaantuu entisestään ja edelleen vaimon kanssa voi käydä depattia perheasioista tai kuunnella musiikkia. Lapsetkin kuulee takapenkillä vanhempien keskustelua.

                          Comment

                          • Tojopa
                            BTCF Member
                            • Mar 2004
                            • 1592
                            • Kuopio

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Minulle ajettavuus arkikäytössä on kyllä laaja käsite. Jousitusmukavuus, kääntösäde, ajoergonomia, hiljaisuus, ohjaustunto, voimalinja nyt alkuun.

                            Tästä ajettavuudesta saa parhaan käsityksen kun käy saksassa autobaanalla kokeilemassa 150-170kmh nopeuksia. Noissa nopeuksissa kiasta alkaa loppua ajo-ominaisuudet tyystin kun bemarit, audit ja mersut vasta alkavat liimautua tiehen ja meno senkun vakaantuu entisestään ja edelleen vaimon kanssa voi käydä depattia perheasioista tai kuunnella musiikkia. Lapsetkin kuulee takapenkillä vanhempien keskustelua.
                            Oliko mikä Kia, jolla Saksassa ajoit?

                            Comment

                            • OVi
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2016
                              • 514
                              • Oulu

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Minulle ajettavuus arkikäytössä on kyllä laaja käsite. Jousitusmukavuus, kääntösäde, ajoergonomia, hiljaisuus, ohjaustunto, voimalinja nyt alkuun.

                              Tästä ajettavuudesta saa parhaan käsityksen kun käy saksassa autobaanalla kokeilemassa 150-170kmh nopeuksia. Noissa nopeuksissa kiasta alkaa loppua ajo-ominaisuudet tyystin kun bemarit, audit ja mersut vasta alkavat liimautua tiehen ja meno senkun vakaantuu entisestään ja edelleen vaimon kanssa voi käydä depattia perheasioista tai kuunnella musiikkia. Lapsetkin kuulee takapenkillä vanhempien keskustelua.

                              Totta! Auto on aina kokonaisuus. Kääntösäde on takatuuppareissa aina omaa luokkaansa, mutta hiljaisuutta tarjoaa moni muukin, kuin Bemari. E60 oli hiljainen auto, mutta F10 oli aika keskitasoa, johon yltää jopa Sitikka. Siitäkin olemme samaa mieltä, että Bemari suorastaan liimautuu tiehen autobahnvauhdissa, mutta se ei lämmitä mieltä yhtään, jos tuuppaa 30 tkm vuosittain Suomalaisilla talvirajoituksilla. Noissa vauhdeissa Bemarit ovat melkoisen vikuroita vietäviä ja jousitusmukavuus on lapsenkengissä, kun vertaa parempiin.
                              Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                              Comment

                              • Ioni79
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 738

                                Originally posted by Tojopa View Post
                                Oliko mikä Kia, jolla Saksassa ajoit?
                                +1
                                Kukas sen Stingerin alustan olikaan suunnitellut? Muuan Albert Biermann.
                                Varmaan ihan paska ajettava 150-170 vauhdeissa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎