Ajettavuus ja sielu ovat aivan eri asioita. Minulla on mussossa sielua enemmän kuin kutosessa mutta ajettavuus on.... mikä on. Siltikin vaikka kuinka huono ajaa niin fiilis on korkealla kun ajaa. Se on sitä sielua.
E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Ajettavuus ja sielu ovat aivan eri asioita. Minulla on mussossa sielua enemmän kuin kutosessa mutta ajettavuus on.... mikä on. Siltikin vaikka kuinka huono ajaa niin fiilis on korkealla kun ajaa. Se on sitä sielua.
Nämä on ihan maku asioita, mulle tollasessa mussossa on sitä sielua vähän liikaakin.
Mun mielestä autossa pitää olla sielukkuutta sellasella sporttisella tavalla. Mitä tossa sun kutosessa on. (tähän varaan luvan muuttaa mielipidettä, en oo koskaan koeajanu tollasta 6 sarjalaisia..)
Toyotaa, vag, Honda noita vertaisin atrian mikroaterioihin.
Kun bmw yms premiumit on sellasta vaimon tekemää safkaa. Sellasta kun vaimo kokkailee sun lempiruokia vähän kevyemmissä vaatteissa.
Musso, rätti sitikka, kleinbus, yms legendaariset on taas helvetisti liian tulista ruokaa, mitä syödessä meinaa itku tulla.
Jos nämä nyt autto ymmärtämään mitä ajan takaa?
Nämä on ihan maku asioita, mulle tollasessa mussossa on sitä sielua vähän liikaakin.
Mun mielestä autossa pitää olla sielukkuutta sellasella sporttisella tavalla. Mitä tossa sun kutosessa on. (tähän varaan luvan muuttaa mielipidettä, en oo koskaan koeajanu tollasta 6 sarjalaisia..)
Kun bmw yms premiumit on sellasta vaimon tekemää safkaa. Sellasta kun vaimo kokkailee sun lempiruokia vähän kevyemmissä vaatteissa.
Musso, rätti sitikka, kleinbus, yms legendaariset on taas helvetisti liian tulista ruokaa, mitä syödessä meinaa itku tulla.
Jep, ymmärsin kyllä asiasi jo aiemminkin. Jokainen kokee auton omalla tavallaan ja kaikille ei vaan nappaa samat asiat. Kutonen on osoittautunut itselleni vain liian mauttomaksi ja tavanomaiseksi. Sellainen aikanaan bmw:ssä ollut erikoisuus puuttuu täysin. Sellaista on esimerkiksi tuossa kasissa kovasti. Saattaa olla, että tuo kutonen on tavallaan ”liian hyvä” auto. Mitään ei oikeastaan tarvitse tehdä, mitään ei kuulu jne. Se on vähän semmonen makaroonilaatikko ilman ketsuppia...
Oliko näkemyksiä Astra K:sta farmarina eli vm. 2015 eteenpäin 1.4 bensaturbokoneella ja automaattilaatikolla?
Noin kuukausi sitten kävin koeajamassa ja seuraavana aamuna menin jo tilauskirjoja tekemään, mutta eivät halunneet enää myydä kaasu/bensahybridiä, kun hoksasivat vissiin yön aikana tuotannon loppuneen. Vetäisin siitä vähän herneen sieraimeen, ja unohdin hullutukset, kuten rouva Opelista sanoi, mutta nyt hulluus nostaa jälleen päätään takuun jatkuttua kolmen vuoteen ja hintojen laskettua suhteessa parantuneeseen varustetasoon.
Executive-varustetasolla varusteina mm. sporttinahkajakkarat muistilla, hieronnalla ja tuuletuksella (kuskilla) ja myös takapenkin lämmityksellä, peruutuskamera, kaistavahti ja kuolleenkulman hälytin, liikennemerkkien tunnistus, adaptiiviset led-ajovalot, sähkö takaluukku, keyless go, 8" näyttö navilla ja carplay:llä. Lisävarusteeksi tarvii ainoastaan weban 600 eurolla ja väristä 300 lisää, ja hintaa yhteensä 29300. Ajettavuus oli oikeasti hyvä ilman mitään autokuumeintoilua - itse asiassa tuon koeajon jälkeen vasta lämpesin autolle. E60:n rattiin hyppy koeajon jälkeen ei tuntunut oikeastaan muulta kuin aikakoneeseen menolta, sillä ajossa ero oli mielestäni olematon. Rumahan se Astra on sivulinjasta perää kohti paksuuntuvine kromilistoineen, mutta oppisikohan sen kanssa elämään..?
Jokunen tuhat kilometriä tuollaisella takana, ei mitään yllättävää. Eli hintaisekseen varsin hyvä kokonaisuus. Tosin manuaali ja diesel.
Oikeastaan ainoa mieleen jäänyt iso miinus, massiivinen A-pilari.
Mitä sielua siinä perus titansilber bemarissa lättäpenkeillä sitten on niin paljon enemmän ?
Olen saanut ajamisen iloa myös juurikin hopeisella karvalakkimallisella e91 318d lci:lla silloin kun ne olivat uusia. Ajettavuus, yleinen fiilis, vaihteiston toiminta jne.
Jonkun Avensiksen rattiin kun tuosta hyppää niin tulee vain harmitus.
Jep, ymmärsin kyllä asiasi jo aiemminkin. Jokainen kokee auton omalla tavallaan ja kaikille ei vaan nappaa samat asiat. Kutonen on osoittautunut itselleni vain liian mauttomaksi ja tavanomaiseksi. Sellainen aikanaan bmw:ssä ollut erikoisuus puuttuu täysin. Sellaista on esimerkiksi tuossa kasissa kovasti. Saattaa olla, että tuo kutonen on tavallaan ”liian hyvä” auto. Mitään ei oikeastaan tarvitse tehdä, mitään ei kuulu jne. Se on vähän semmonen makaroonilaatikko ilman ketsuppia...
Nykyisistiä "premium" laitteista tulee kyllä enemmänkin se nykyajan vaimon lämmittämä mikroateria mieleen...
Mitään tuttua ja varmaan ei enää yritetä tehdä, ehkä ei edes osata enää ja kaikki uusi on enemmän tai vähemmän täyttä huttua.
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Jokunen tuhat kilometriä tuollaisella takana, ei mitään yllättävää. Eli hintaisekseen varsin hyvä kokonaisuus. Tosin manuaali ja diesel.
Oikeastaan ainoa mieleen jäänyt iso miinus, massiivinen A-pilari.
Ok, kiitos. Tänään piti käydä taas ajamassa, ja minä kyllä tykkäsin edelleen, mutta nainen moitti motarilla rengasmeteliä takaa, mikä oli kyllä ihan oikea huomio. Myyjä vain oli niin onneton, että ei osannut yhtään tulla vastaan tarjouksessa, johon vain listahintoja laitteli.
Ok, kiitos. Tänään piti käydä taas ajamassa, ja minä kyllä tykkäsin edelleen, mutta nainen moitti motarilla rengasmeteliä takaa, mikä oli kyllä ihan oikea huomio. Myyjä vain oli niin onneton, että ei osannut yhtään tulla vastaan tarjouksessa, johon vain listahintoja laitteli.
Tuo on tunnettu ongelma, +80km/h rengasmelu nousee takaa. Kohtuu helppo kuitenkin lisäeristää, mutta ei pitäisi uutta autoa itse joutua...
Jep, ymmärsin kyllä asiasi jo aiemminkin. Jokainen kokee auton omalla tavallaan ja kaikille ei vaan nappaa samat asiat. Kutonen on osoittautunut itselleni vain liian mauttomaksi ja tavanomaiseksi. Sellainen aikanaan bmw:ssä ollut erikoisuus puuttuu täysin.
Sielukkuus on vaikea määritellä, mutta sen kyllä huomaa välittömästi, kun sitä on. Ja se sielukkuus lisäksi syntyy ihan eri asioista eri autoissa. Vielä tämän lisäksi on se, että eri ihmiset tykkäävät erilaisista jutuista, joten niistä sielukkaistakin autoista kelpaa kullekin aina vain osa. Eli toiseen uppoaa vanhojen pikkusporttien tai klassikkojen sielukkuus, toisiin ranskalaisten eksentrisyys, ja johonkin kolmanteen taas 90-luvun legendaaristen ikiliikkujien yksinkertaisuus.
Nimim. joskus vielä BMW. Pitää vaan olla sitä sielua.
Onko muita hengenheimolaisia, eli pitkälle kaiffarille (+194cm) sopivista käyttiksistä kokemusta? Hintaluokka 5-10k€? Sietäisi n. 30tkm/v ajoa ja vähillä korjauksilla 2-3v.
- Astra J, 1.4 turbo ihan ok. Vaatii pienen remonttikassan ennenkuin ottaisi käyttöön (paisari, jäähd. neste putket/letkut, jarrujen läpikäynti).
- Accord 2.0 -08, ahdas, polvet ratissa ja jarrua vittumainen käyttää, kun jalka 45 asteen kulmassa. Hivenen kova kulutus.
- Anjovis 1.8 -09 --> manuaalihan ihan mukiin menevä ja valikoimaa olisi. Automaatilla hivenen kelju käyttää jarrua kun polvi ratissa kiinni ja jalka vinossa. ...mutta hinnat yli 10k€.
- Huihai i40 1.6 -11 ihan ok istua, mutta hinnat yli 10k€.
Helpompaa olisi olla persjalkainen.
Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut
Onko muita hengenheimolaisia, eli pitkälle kaiffarille (+194cm) sopivista käyttiksistä kokemusta? Hintaluokka 5-10k€? Sietäisi n. 30tkm/v ajoa ja vähillä korjauksilla 2-3v.
- Astra J, 1.4 turbo ihan ok. Vaatii pienen remonttikassan ennenkuin ottaisi käyttöön (paisari, jäähd. neste putket/letkut, jarrujen läpikäynti).
- Accord 2.0 -08, ahdas, polvet ratissa ja jarrua vittumainen käyttää, kun jalka 45 asteen kulmassa. Hivenen kova kulutus.
- Anjovis 1.8 -09 --> manuaalihan ihan mukiin menevä ja valikoimaa olisi. Automaatilla hivenen kelju käyttää jarrua kun polvi ratissa kiinni ja jalka vinossa. ...mutta hinnat yli 10k€.
Helpompaa olisi olla persjalkainen.
Tämä kiinnostaa itseänikin. Toistaiseksi 7-sarjalaiset olleet ainoita missä on jalka- ja päätilaa riittävästi.
Tämä kiinnostaa itseänikin. Toistaiseksi 7-sarjalaiset olleet ainoita missä on jalka- ja päätilaa riittävästi.
Naapurin isännällä (203cm) on 2000-luvun alkupuolen Skoda Octavia RS ja kehui sen olevan ainut automalli mihin hän saa hyvän ajoasennon... kertoi kokeilleensa paljon eri automalleja aikoinaan ja päätyi tuohon...
Luulisi että tilat tuskin pienentyneet uudempaan ja eikös nuo ihan perushyviä vehkeitä ole hintaansa nähden ja mielestäni RS on hyvännäköinenkin !!
Comment