Peräkärryn ajettavuus ei ole positiivinen asia. Nykyinen t27 avensis tökkii niin pahasti ajettavuuden ja yleisen fiiliksen osalta, että jotain pitäisi keksiä sen tilalle.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Uusimmassa tai edellisessä TM:ssähän tuo PHYI rankattiin viimeiseksi. Aika karu ajettava vissiin tuo uusikin.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Joo..kaupunkiajossa juuri siedettävä, mutta nämä suomen iki-ihanat uraiset
päätiet on kyllä kamala ajaa tuollaisella. Jopa se Avensis hakkaa outlanderin.
Edit: Toyotan uudemman polven rav4, ch-r ym on parempia maantiellä mielestäni.Last edited by asse21; 18-06-2019, 10:31.E39 525i touring
E39 523i
i3
Comment
-
-
RAV4 menisi muuten vallan mainiosti hybridinä (ja tietty nelivetona), mutta hintaa on kymppi enemmän kuin Mitsulla eli hinta menee lähelle kolmea kymppiä. Itsellä tulee matka-ajoa suurin osa, joten ei Outlanderia todennäköisesti kannata ostaa. Ei auta kuin jatkaa pohdintaa. Työkaverin uutta XC90 T8:ia testasin joku päivä ja olihan se hyvä vs. ajamani toyotat, mutta en minä silti siitä sataatuhatta olisi maksanut (olen varmaan liian köyhä).
RX450h?Lähes autoton...
Comment
-
-
Originally posted by Tctic View PostRAV4 menisi muuten vallan mainiosti hybridinä (ja tietty nelivetona), mutta hintaa on kymppi enemmän kuin Mitsulla eli hinta menee lähelle kolmea kymppiä. Itsellä tulee matka-ajoa suurin osa, joten ei Outlanderia todennäköisesti kannata ostaa. Ei auta kuin jatkaa pohdintaa. Työkaverin uutta XC90 T8:ia testasin joku päivä ja olihan se hyvä vs. ajamani toyotat, mutta en minä silti siitä sataatuhatta olisi maksanut (olen varmaan liian köyhä).
RX450h?
EDIT: ...kun sen 40-50km jälkeen kuluttaa enemmän kuin sähkötön sisarensa? V60 T8 on äärettömän makea ajaa, ja kaupungissa sähköllä hiipiminen on mukavaa. Silti jos omistusautoksi hankkisi, niin valitsisin matka-ajoon dieselin?* E93 335 M-Sport -08 * E83 3.0sD -07 * Mini R55 Clubman S -07 * Peugeot 406 Coupe V6 -01 *
Comment
-
-
Originally posted by Jiri View PostOnko joku erityinen syy, miksi mietit matka-ajoon hybridiä? :think Ei siinä ainakaan taloudellisesti järkeä ole?
EDIT: ...kun sen 40-50km jälkeen kuluttaa enemmän kuin sähkötön sisarensa? V60 T8 on äärettömän makea ajaa, ja kaupungissa sähköllä hiipiminen on mukavaa. Silti jos omistusautoksi hankkisi, niin valitsisin matka-ajoon dieselin?Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
-
Ainakin mitä isäukolla oli tuollainen V90 T8 testissä muutaman päivän, niin hänen normaaleilla ajoillaan (about 75km motaria/suunta+ 50-100km pyörimistä pääkaupungissa päivän aikana+15km mutkatietä edestakaisin) sijoittui kulutuslukema 7.1litran paikkeille.
Ehkä sitten moottoritiellä suhaaminen syö akkuja suhteellisen nopeesti ja toisaalta tuo volvon nelosbensa tuli viime kesänä saksassa todettua suhteellisen paljon kuluttavaksi motarinopeuksissa, siis todella jyrkkä nousu vauhdin mukaan. Lisäksi kun auto on toimisto, joka liikkuu jatkuvasti, ei päivän aikana ole oikein latausmahdollisuutta kun pisin paikallaan pysyminen usein lounas siellä päin pääkaupunkiseutua missä sitten sattuukaan kerkeämään. Varmastikin toimii järkevästi jos on säännöllinen työreitti ja mahdollisuus ladata töissä ollessaan.
Kuitenkin vastaava auto dieselinä (siis v90 cc D5 Awd) menee samassa ajossa pari desiä pienemmällä kulutuksella, joten tuossa käytössä ihan kelpo peli. Itseasiassa samassa ajossa vie F15 X5 30d vain 0,4 litraa enemmän polttoainetta kuin tuo hybridi. :thinkLast edited by E39Fin; 18-06-2019, 18:35.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostSaisko tälle jotain perusteluita? Itse ostin oman kikottimen nimenomaan maantieajoon, kun työmatkaa on se 80km per sivu. Tästä matkasta sen 50-60km pääsee sähköllä ja loppu menee bensalla. Ennätys sähköllä on 68km, mutta vaati aika kovia ponnisteluja. Viimeisin tankkaus oli reilun 2600km ajon jälkeen ja laskettu kulutus 2,1l per 100km. Aika paljon vähemmän kuin edeltävällä 530d:llä, eli meikäläisen ajossa ainakin lataushybridi puoltaa matka—ajossa paikkaansa. Sitten jos ajetaan tosissaan pitkää matkaa, niin yhdellä latauksella reilun 500km lenkki menee n. 4,5 litran kulutuksella. Aika vähän sekin, eikä ole dieselveroa rasitteena.
Comment
-
-
Originally posted by asse21 View PostTuollasella mitsun outlanderilla saattaa päästä maantiellä sen 20km sähköllä.Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostSaisko tälle jotain perusteluita? Itse ostin oman kikottimen nimenomaan maantieajoon, kun työmatkaa on se 80km per sivu. Tästä matkasta sen 50-60km pääsee sähköllä ja loppu menee bensalla. Ennätys sähköllä on 68km, mutta vaati aika kovia ponnisteluja. Viimeisin tankkaus oli reilun 2600km ajon jälkeen ja laskettu kulutus 2,1l per 100km. Aika paljon vähemmän kuin edeltävällä 530d:llä, eli meikäläisen ajossa ainakin lataushybridi puoltaa matka—ajossa paikkaansa. Sitten jos ajetaan tosissaan pitkää matkaa, niin yhdellä latauksella reilun 500km lenkki menee n. 4,5 litran kulutuksella. Aika vähän sekin, eikä ole dieselveroa rasitteena.
Jos auton saa ladattua myös työpaikalla, ja siitä maksaa vaan sen verottajan 30e/kk niin pelkässä työmatkassa pääsee hybridillä halvemmalla:
Työmatkavertailu, 80km / suunta ja vaikka 230 päivää töitä vuodessa:
Diesel: 0,8x2x230x6x1,33 = 2937e, tähän dieselvero -> ~3600e
Hybridi: 0,35x2x230x18,5x0,15+0,45x2x230x7,2x1,56 = 2772e, tähän verotettava työpaikan sähkö n. 200e? ->2972e
Käytännössä kun työmatkojen lisäksi tulee n. 20tkm vuodessa niin diesel jää halvemmaksi.
Silti hybridi kiinnostaa kovasti, mutta saa työsuhdeauton kuulostamaan houkuttelevalta :think* E93 335 M-Sport -08 * E83 3.0sD -07 * Mini R55 Clubman S -07 * Peugeot 406 Coupe V6 -01 *
Comment
-
-
Originally posted by Jiri View PostItseä on kiinnostanut vaan nelivedot, niin vaihtoehdot pyörii linjalla: MB GLC, XC60, V60. Näillä kaikilla ilmoitettu range sähköllä pyörii 50km tuntumassa, todellinen 30-40km paikkeilla. 80km työmatkasta puolet menisi janoisella bensalla joka on raskaampi kuin kanssasisarensa. Samoista autoista 2.0 Diesel menee mun ajossa pienemmällä.
Jos auton saa ladattua myös työpaikalla, ja siitä maksaa vaan sen verottajan 30e/kk niin pelkässä työmatkassa pääsee hybridillä halvemmalla:
Työmatkavertailu, 80km / suunta ja vaikka 230 päivää töitä vuodessa:
Diesel: 0,8x2x230x6x1,33 = 2937e, tähän dieselvero -> ~3600e
Hybridi: 0,35x2x230x18,5x0,15+0,45x2x230x7,2x1,56 = 2772e, tähän verotettava työpaikan sähkö n. 200e? ->2972e
Käytännössä kun työmatkojen lisäksi tulee n. 20tkm vuodessa niin diesel jää halvemmaksi.
Silti hybridi kiinnostaa kovasti, mutta saa työsuhdeauton kuulostamaan houkuttelevalta :think
Mun edeltävä auto oli 530d GT ja sen kulutus mun ajossa oli aika tarkoin 6,5 litraa sataselle. Ajoprofiili siis hyvin maantiepainotteinen. Kukkaro edellä tein valinnan seuraajasta, eikä tuolle KIAlle löytynyt kilpailijaa. Passat oli pisimpään mukana, mutta valitsin kuitenkin uuden auton. Puoli vuotta on nyt ajeltu ja keskikulutus koko ajalta on n. 2,5 litraa sataselle. Uskon, että kun kesäajoa tulee nyt enemmän ja eilenkin tulin töistä kotiin tasan litran kulutuksella per 100km, niin vuosittainen keskikulutus painunee tuohon kahden litran tuntumaan.
30tkm vuosiajo kustansi tuolla 530d:llä polttoaineiden ja veron muodossa minulle aika tarkoin 3600 euroa. Tällä nykyisellä kustannus jää selvästi alle puoleen. Polttoainekulut jäänevät tällä kulutuksella alle tonniin, vero 150€ ja kotilataus n. 300€. Toki muuttujia on muitakin, esim. vakuutukset ja arvonalenema ym, Mutt puhtaasti polttoaineen ja veron osalta ero on dramaattinen. Toki autotkin ovat erilaisia. Itse en ole katunut hetkeäkään, vaikka fiiliksessä häviänkinCoffee isn´t my cup of tea
Comment
-
Comment