Nykyään on vaikea keksiä ongelmatonta käyttöautoa. Ehkä kolmoskoppainen Volvo v70 täyttäisi kriteerin nippa nappa. Ehkäpä b8 A4 Audi 2.0/3.0tdi
Tuntuu että 2010--> on moni asia mennyt epäluotettavampaan suuntaan lähes kaikissa merkeissä.
B8 luotettava? Ei kyllä ainakaan velipojan taistelua vierestä seuranneena. Ruostuukin kaiken lisäksi. Ehkä 1.8tsi tai 3.0tdi manuaalina jos pakko olis audi valita.
Laittaisin ennemmin kategoriaan kelpo, muttei luotettava.
B8 luotettava? Ei kyllä ainakaan velipojan taistelua vierestä seuranneena. Ruostuukin kaiken lisäksi. Ehkä 1.8tsi tai 3.0tdi manuaalina jos pakko olis audi valita.
Laittaisin ennemmin kategoriaan kelpo, muttei luotettava.
Nojoo dieseleitä en haukkuisi epäluotettaviksi mutta auto pääsi mukaan koska on kiva autona eikä silti mikään kaikista vikaisin vehje.
Oliko näkemyksiä Astra K:sta farmarina eli vm. 2015 eteenpäin 1.4 bensaturbokoneella ja automaattilaatikolla?
Noin kuukausi sitten kävin koeajamassa ja seuraavana aamuna menin jo tilauskirjoja tekemään, mutta eivät halunneet enää myydä kaasu/bensahybridiä, kun hoksasivat vissiin yön aikana tuotannon loppuneen. Vetäisin siitä vähän herneen sieraimeen, ja unohdin hullutukset, kuten rouva Opelista sanoi, mutta nyt hulluus nostaa jälleen päätään takuun jatkuttua kolmen vuoteen ja hintojen laskettua suhteessa parantuneeseen varustetasoon.
Executive-varustetasolla varusteina mm. sporttinahkajakkarat muistilla, hieronnalla ja tuuletuksella (kuskilla) ja myös takapenkin lämmityksellä, peruutuskamera, kaistavahti ja kuolleenkulman hälytin, liikennemerkkien tunnistus, adaptiiviset led-ajovalot, sähkö takaluukku, keyless go, 8" näyttö navilla ja carplay:llä. Lisävarusteeksi tarvii ainoastaan weban 600 eurolla ja väristä 300 lisää, ja hintaa yhteensä 29300. Ajettavuus oli oikeasti hyvä ilman mitään autokuumeintoilua - itse asiassa tuon koeajon jälkeen vasta lämpesin autolle. E60:n rattiin hyppy koeajon jälkeen ei tuntunut oikeastaan muulta kuin aikakoneeseen menolta, sillä ajossa ero oli mielestäni olematon. Rumahan se Astra on sivulinjasta perää kohti paksuuntuvine kromilistoineen, mutta oppisikohan sen kanssa elämään..?
Hinta/Varuste suhde on uudemmissa opeleissa hyvä. Mut toi 1.4 on aika vika herkkä. Jotkut toki on säästyy ongelmilta mut enenmistöllä on ongelmia ollu. Lähipiirissä on myös ollut näitä.
Hinta/Varuste suhde on uudemmissa opeleissa hyvä. Mut toi 1.4 on aika vika herkkä. Jotkut toki on säästyy ongelmilta mut enenmistöllä on ongelmia ollu. Lähipiirissä on myös ollut näitä.
Mitä vikaa noissa sitten on? Olisihan siellä vaihtoehtona kolmepyttyinen 1.0:kin, mutta sen koeajon jälkeen puhalsin itselleni aikalisän kaupan tekoon.
Ootko ajanu fwd bemarilla esim active tourer tai x1? Ajamisen ilo yhtä kaukana ku väyrysen silmät toisistaan
Ei niissä taida tarkoituskaan olla ylenmääräinen iloa vaan kehon siirtäminen loppupelissä. Samoin mb myy edelleen satalankun ikuisella kestävyydellä nykyisiä A-renaulttejaan laadun esikuvina ja ikiliikkujina tietyille kohderyhmille.
Ei autoa osteta nykyisin järjellä vaan tunteella ja markkinoinnin luomilla mielikuvilla.
Ootko ajanu fwd bemarilla esim active tourer tai x1? Ajamisen ilo yhtä kaukana ku väyrysen silmät toisistaan
Olen x1 ajanu, active toureria en. Ensimmäisen kerran kun tuota yrittivät mulle tarjota Hertziltä ajoon kieltäydyin kunniasta. Tuo oli yhtä ruma kuin fiat multipla tai tässä tapauksessa veti vertoja Väyrysen ulkoiselle habitukselle.
Mutta x1 tykkäsin kyllä. Oli se parempi ajaa kuin avensis tai vag. Ei se tietenkään niin innostava ollu kuin 5 sarjalaisella ajaminen.
Mitä vikaa noissa sitten on? Olisihan siellä vaihtoehtona kolmepyttyinen 1.0:kin, mutta sen koeajon jälkeen puhalsin itselleni aikalisän kaupan tekoon.
1.4 on turbo vikoja, samoin egr ongelmia. Tykkää vuotaa jäähdytysnesteitä. 1.0 kävin ajamassa ja meinas järki lähtee. Lähti kuin isoäiti rollaattorilla umpihangessa.
1.6 ei oo kokemuksia, mutta ymmärtänyt sen olevan parempi kone.
Ajettavuus? Omasta mielestäni bemarit on paljon parempia ajaa kun Toyotat, opelit, vag yms..
Ajettavuus ja sielu ovat aivan eri asioita. Minulla on mussossa sielua enemmän kuin kutosessa mutta ajettavuus on.... mikä on. Siltikin vaikka kuinka huono ajaa niin fiilis on korkealla kun ajaa. Se on sitä sielua.
1.4 on turbo vikoja, samoin egr ongelmia. Tykkää vuotaa jäähdytysnesteitä. 1.0 kävin ajamassa ja meinas järki lähtee. Lähti kuin isoäiti rollaattorilla umpihangessa.
1.6 ei oo kokemuksia, mutta ymmärtänyt sen olevan parempi kone.
Vieläkö K vuotaa jäähdytysnestettä? Tuo oli J:n tyyppivika 1.4 koneessa. Hävyttömän helppo ja halpa myös korjata. Kahteen Astraan (1.4 ja 1.6) nuo letkut vaihtanut, eivät oikein tykkää turbon läheisyyden tuomasta lämmöstä.
Hinta/Laatu/Ajettavuus sopivilla varusteilla segmenttinsä kärkiluokkaa omasta mielestä.
Comment