Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • van cleef
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1879
    • 01830

    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    2.2 on psa diesel tosin en tiedä onko vielä -05 ollu mutta mulla on -09 ja se on moottorina paljon parempi kuin 16v vag pumppari mikä näissä taitaa aina olla.
    Lankomiehellä oli uutena ostettu tuollainen vagin dieselillä ja hengettömyys alakierroksilla oli aivan kauheaa. Hemmetin tarkasti piti lähteä liikkeelle ja luistattaa vähän kytkintä ettei puutunut ja stumpannut.
    BMW m340i x-drive -22
    Audi q5 sportback 55tfsie -21
    Transit custom -18
    Lincoln Town car -89
    Porsche 911 GT3 -08

    Comment

    • SkyMan
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2008
      • 518
      • Sirius

      Originally posted by E39Fin View Post
      Uskoisin kyllä että E87 voittaa ajonautinnon tuottajana mutta ei toki välttämättä ole prioriteettina kakkosautoon. Lisäksi kun ainut kestävä bensakone on kutoskone niin järki ehkä vähän turhan kaukana.
      No joo, tuohon pikkuajoon se ostettua tuli ja koeajettiin kyllä myös noita ykkösiä. Kai ne vähän parempia oli isolla tiellä, mutta ei pystynyt perustelemaan tuota tuplahintaa. Toisaalta, tuossa pikkupyöritykessä en huomannu eroja kuin tehossa ja vaimo moitti bemaria raskaammaksi (mikä ei siis yllätä) Nää on näitä, yllättävän hyvältä peruskikkareelta tuo Huihai tuntuu. Selvästi parempi ja tukevampi kuin esim ranskalaiset, joita myös testattiin.
      Coffee isn´t my cup of tea

      Comment

      • Tojopa
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 1592
        • Kuopio

        Onko täällä porukalla kokemuksia Lexuksen GS-mallista, tarkemmin kolmannesta sukupolvesta (S190)? Heräteostoksena tuli nimittäin haettua vuosimallin 2005 GS430 kakkosautoksi.. Ensimmäinen lexa itselle ja ensipuraisulta vaikuttaa aika kivalta

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          Löytyykö digitaalikello koelaudasta Kai ne aika luotettavan vehkeen maineessa kyllä ovat.

          Comment

          • Tojopa
            BTCF Member
            • Mar 2004
            • 1592
            • Kuopio

            Originally posted by Juppe View Post
            Löytyykö digitaalikello koelaudasta Kai ne aika luotettavan vehkeen maineessa kyllä ovat.
            Löytyy kyllä

            Comment

            • icecold
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 2341
              • 🌍

              Originally posted by Tojopa View Post
              Onko täällä porukalla kokemuksia Lexuksen GS-mallista, tarkemmin kolmannesta sukupolvesta (S190)? Heräteostoksena tuli nimittäin haettua vuosimallin 2005 GS430 kakkosautoksi.. Ensimmäinen lexa itselle ja ensipuraisulta vaikuttaa aika kivalta
              Paljonko ajettu? Tuollainen tarjoaa kyllä melkoisen makoisat kyydit

              Comment

              • Taski
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2009
                • 380
                • Tampere

                Onko tuon ikäisissä jo se CVT / Variaattorilaatikko?
                Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

                Comment

                • GameOver
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3026
                  • Sjundeå

                  Originally posted by Taski View Post
                  Onko tuon ikäisissä jo se CVT / Variaattorilaatikko?
                  Mun muistaakseni se CVT-aski on hybrideissä. Tosin sekin on kaiketi planeettapyörästö eikä hihna/ketju -tyyppinen variaattori.

                  Omat V8 Lexus kokemukset on lähinnä isommasta LS430:sta joka oli ihan helkutin hieno auto.
                  -22 Lexus ES300h
                  -08 Subaru Impreza

                  ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                  Comment

                  • Tojopa
                    BTCF Member
                    • Mar 2004
                    • 1592
                    • Kuopio

                    Originally posted by icecold View Post
                    Paljonko ajettu? Tuollainen tarjoaa kyllä melkoisen makoisat kyydit
                    Onhan tuolla menty jo kohta 300tkm. Ihan suomiauto, joka ollut vuoteen 2016 firman edustusautona. Varusteita suomihistoria huomioiden aika kivasti, käsittääkseni tuossa on president-paketti, jonka hinta ollut yli 20keur Vaihteistona tosiaan ihan normaali 6-vaihteinen automaatti. Käytetyt materiaalit kautta linjan huokuvat laatua. Esim. mittariston metallista työstetyt pohjat tuovat mieleen laatukellon

                    Comment

                    • GameOver
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3026
                      • Sjundeå

                      Originally posted by Tojopa View Post
                      . Varusteita suomihistoria huomioiden aika kivasti, käsittääkseni tuossa on president-paketti, jonka hinta ollut yli 20keur
                      Juu ei noita vanhempia kannata ilman President-kamoja ostaakaan. Hyi joku zippinetto-executive
                      Uudemmat paremman pään mallit onkin nimeltään Premier.
                      -22 Lexus ES300h
                      -08 Subaru Impreza

                      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                      Comment

                      • Turder
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2008
                        • 460
                        • Suomi

                        Originally posted by hartge e46 View Post
                        pitäis emännälle löytää auto... onko mitään ideoita kun budjetti on 5000e-7000e ja mielellään taloudellinen, laadukas ja pienillä ylläpito (korjaus) kustannuksilla oleva bensa.. kauheesti sitä kiinnostais e87 4-pyttyset ja -06-> skoda octavia 1.6fsi, mutta molemmista on netti täynnä kauhuskenaarioita...

                        Osta 1.8 Vtec Civic 2006->. Ajomäärä ja ikä budjetin mukaan. Ihan perusvarusteinen on aika karu, mutta Sport tai Executive on jo ok. Helppo huoltaa, halpa ylläpitää ja luotettava, eikä ole mitään kalliita tai isoja tyyppivikoja. Käytin 2013-mallisen Civicin ns. isossa huollossa Veholla (öljyt, kaikki suodattimet, jarrunesteet, jarrujen putsaus, takajarrupalat, venttiiliensäätö, tulpat, joitain pikkutarvikkeita (tiivisteitä jne), tarkastukset ja muut aktiot... loppuhinta oli 503eur. Minusta ihan ok marmoripalatsin hinnoilla.

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9977
                          • KVLA

                          Onko hajua vm.2008-2010 Isutzu D-Max 4x4 avolavasta? Sitä näkyy olevan myynnissä 2,5 ja 3l diiselkoneilla. Mitä eroja kestävyydessä yms. Näkyy olevan saatavana myös automaattina. Onkohan tuo automaatti kestävä? Kannattaako tuollaiseen sotkeutua? Sopivaa pakua en ole siis vieläkään löytänyt.
                          Last edited by Heguli 31; 22-03-2019, 18:27.

                          Comment

                          • Rise
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 213
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Turder View Post
                            Osta 1.8 Vtec Civic 2006->. Ajomäärä ja ikä budjetin mukaan. Ihan perusvarusteinen on aika karu, mutta Sport tai Executive on jo ok. Helppo huoltaa, halpa ylläpitää ja luotettava, eikä ole mitään kalliita tai isoja tyyppivikoja. Käytin 2013-mallisen Civicin ns. isossa huollossa Veholla (öljyt, kaikki suodattimet, jarrunesteet, jarrujen putsaus, takajarrupalat, venttiiliensäätö, tulpat, joitain pikkutarvikkeita (tiivisteitä jne), tarkastukset ja muut aktiot... loppuhinta oli 503eur. Minusta ihan ok marmoripalatsin hinnoilla.
                            Toinen ääni Civicille, kulku/kulutus -suhde on hyvä. Lisäksi "pikkuautoksi" tosi vakaa ajettava myös maantiellä, leveä auto. Kääntyvät takapenkit ja tavaraa mahtuu yllättävän paljon, tällä on kuskattu pöytiä, Ikean reissun kamoja jne. Osat ja pinnat vähän muovisia, mutta tekniikka luotettavaa.
                            Ex
                            F11 530d m-sport
                            E46 325i cabriolet m-sport
                            E39 540iA m-sport
                            E39 523iA
                            E46 316i

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Onko hajua vm.2008-2010 Isutzu D-Max 4x4 avolavasta? Sitä näkyy olevan myynnissä 2,5 ja 3l diiselkoneilla. Mitä eroja kestävyydessä yms. Näkyy olevan saatavana myös automaattina. Onkohan tuo automaatti kestävä? Kannattaako tuollaiseen sotkeutua? Sopivaa pakua en ole siis vieläkään löytänyt.
                              Tarkasta ainakin todella tarkasti ohjaamon ja lavan välinen kohta runkopalkeista sekä taka-aksilan kohdalta kiinnitykset ja lavan rakenne. Äyskäreissä (”japanialaiset”) on yleensä 10 vuoden iässä runkopalkit täys mätiä.

                              Muuten ovat tekniikaltaan kestäviä, joissakin moottoreissa on tosin tyyppivikoja mutta niistä kyllä löytyy juttua googlaamalla.

                              D-maxin ottaisin 3.0 automaattina.

                              Comment

                              • AnttiJuhani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 2056
                                • Kittilä

                                Tuo riippuu hyvin paljon siitä missä sillä on ajettu. Suola tekee tehtävänsä. Noissa ei ole tosiaan mitään suojauksia runkopalkeissa mutta esim meidän firmalla jolla on n. 70kpl lava maastureita ei ole ruostetta yhdessäkään kun ovat säilyneet suolateiltä. Toki sit jos on rutattu ja jätetty korjaamatta niin on alkanut kukkimaan. Etsi lapin auto. Voi maksaa hieman enemmän mutta maksaa itsensä takasin kun ei tarvii hitsailla ja porata ruostuneita pultteja irti. Isuzuja meilläkin on pari. Ei mitään kammottavaa ole kantautunu korviin. Hiluxeissa ollut tyyppivikana etuiskarien alapäät, kerää jäätä ja paskaa sinne tukivarressa olevaan kuppiin ja sitten se iskarin alakiinnitys halkeaa. Jotain random suutin vikoja myös. King cabeissa 2.5td koneissa laakeri ongelmia todella yleisesti. Navaroista en tiedä onko jo korjattu vikaa.
                                Last edited by AnttiJuhani; 23-03-2019, 10:08.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎