Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Saukko
    replied
    Tonni täynnä. Tehkää uusi

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    G12 ilmoitus kamppiksesta tuli tänään mybmw sovellukseen

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Mulle tuli just viime viikolla takaisinkutsu 520d LCI, toimenpiteenä moottorinohjauksen ohjelmiston päivitys.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Joo, uus kamppis on käynnissä, en tiedä mitä konetyyppejä siihen tulee. Ainakin yhteen B57-koneiseen on tässä lähipiirissä tullut kutsu viime viikolla.

    Leave a comment:


  • diablo
    replied
    Uusi EGR kamppanja tulossa

    Originally posted by diablo View Post
    Potilas on 2016 F10 N57, 120tkm. Oireet, puolen vuoden aikana 1,5 ltr jäähdytinnestettä ja kun vaihdoin hehkut huomasin, että imusarjan päällä oli pieni kohta muovia sulanut (kuva), mutta siinä ei vielä näkynyt reikää. Näyttää olevan se kohta, josta on useita kuvia täälläkin ja muilla foorumeilla.

    Otin yhteyttä Laakkoseen ja kuulin että EGR aktio on auki autolle ja sovittiin että tuon auton näytille. Lähetin myös oheisen kuvan imusarjasta ja Laakkosen suositus oli että autolla ei kannata ajaa. Sovin samalla, että vuokra-auto on varattuna BMW laskuun ja osat kannattaa olla valmiina, sillä en tuo kärryä kahta kertaa. Oireet oli niin selvät.

    Parin viikon odottelun jälkeen auto pajalle. Tässä kohtaa aina ihmetystä herättää, miksi autofirma yrittää laittaa casen asiakkaan laskuun, vaikka jo kuvan perusteella oli kaikille selvää mistä on kysymys. No en tietenkään suostunut ja korjaus ja vuokra-auto meni täysin BMWn piikkiin.

    Hyvä uusi puoli Laakkosen toiminnassa oli, että sain lyhyen videon sähköpostilla, jossa huoltaja näytti mikä oli vika imusarjassa ts. päälle näkyvän sulaneen muovin lisäksi imusarjan alapuolella oli jo n. 5 mm reikä piilossa, joten autopalo ei itse asiassa ollut kaukana.

    Vanha cooleri Korens 7823210 index 08 (valm. 16.2.2016) ja uusi
    Korens 8476993 index 01 (valm. 21.7.2020)

    Uudet osat:
    11617811909 Imusarja
    13628637896 Sensori ahtopaine
    11718476993 EGR cooleri
    11717799853 Putki
    ja pienosia ja jäähdytysnesteet

    Ts. myös 2016 vuoden versioissa tämä ongelma edelleen on, joten kannattaa kysyä aktion perään ja myöskin se on huomattava, että index 7 ja 8 ei poistanut ongelmaa.
    Olin varaamassa Laakkoselta aikaa öv-huoltoon, kun näytti olevan suht edullinen Value Service tarjous. Siinä jutellessa selvisi, että BMW on avannut uuden EGR kamppanjan (vaikka just viime vuonna vaihdettiin). Tosin siitä ei BMW ollut tarkempia tietoja vielä julkistanut (tullee lähipäivinä), joten mahdollisesti menee EGR taas kampanjan piikkiin vaihtoon.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    replied
    Viittaan edelliseen viestiin. Auto nyt kunnossa ollut parisen viikkoa. Vaihdettiin imusarja, lämpöeriste, EGR ja EGR-jäähdytin autoliikkeen piikkiin. Foorumilaisen firma sai auton todella nopeasti kuntoon, kun saatiin auto ensiksi Laakkoselta hänen pajalleen. Merkkiliikkeen kauttahan EGR:lle ei anna minkäänlaista toimitusaikaa edes...

    Loppupeleissä meni Sakan kanssa korjaus aika sulavasti ja sijaisautokin järjestyi.

    Aika mojova määrä karstaa oli imusarjassa 200 tkm kilsoilla!

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    replied
    Tämäkin osui nyt omalle kohdalle. Kyseessä siis profiilin 2016 535xD, 205 tkm ajettu. Saksassa kertaalleen kamppikset tehty jo EGR:lle/jäähdyttimelle.

    Eilen vapaapäivänä käytin auton etuvetareiden ja alatukivarsien vaihdossa. Illalla nautiskelin ajella kotiin uusilla osilla tyytyväisenä, ja kotipihaan tullessa auto päätti palkita omistajansa melko voimakkaalla käryllä ja savunmuodostuksella. Sammutin auton ja aukaisin konepellin ja heti huomasin, että imusarjaan oli sulanut pari reikää. Äänieriste oli jo hyvän matkaa käryämässä imusarjan päällä.

    Tilanne oli siinä määrin uhkaava, että hälytin läheisten ajoneuvojen sekä rakennuksen vuoksi hätäkeskukseen, mutta onneksi sammutuspalveluita ei tarvittu palokunnan tullessa, kun käry hyytyi itsekseen auton sammutuksella. Minusta DPF:n polttoa ei ollut menossa, koska flekti ei jäänyt pyörimään.

    Isompia palovaurioita ei siis ehtinyt tulemaan. Ensi viikolla sitten arvio meneekö tämä maahantuojan vai myyjäliikkeen piikkiin, jonka lisäturva on vielä voimassa.

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    En tiedä miten niitä missäkin vaihdellaan, mutta tällainen huomaamaton tarra on laatikon päällä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Ovaali View Post
    Lähinnä hain takaa että ei tuo venttiili ole tojotan suunnittelema kuten Calypsocoupe tuossa aiemmin antoi ymmärtää.
    Ok. Tuossa aiemmin oli puhetta n47 venttiilistä ja se on itellekin niin tuttu että mietin että miten ihmeessä sen venttiilin saisi asennuksessa vääntymään.

    Mutta tuon b48 venan kyllä varmaan voi saadakin

    Leave a comment:


  • Ovaali
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    B-moottoriin ei N-moottoriin
    Lähinnä hain takaa että ei tuo venttiili ole tojotan suunnittelema kuten Calypsocoupe tuossa aiemmin antoi ymmärtää.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Ovaali View Post
    Kyllä tuo ihan ehtaa bemaria näyttäs olevan
    https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/...=11718513132SI
    B-moottoriin ei N-moottoriin

    Leave a comment:


  • Ovaali
    replied
    Kyllä tuo ihan ehtaa bemaria näyttäs olevan

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Originally posted by Ovaali View Post
    Ainakin Toyotan käyttämissä N47 moottoreissa pitää egr:n kara ajaa testerillä sisään asennusvaiheessa, vaarana karan/lautasen vääntyminen ja tästä seurauksena venttiilin vuotaminen/takertelu. Sitä tässä kai haettiin?
    Toyota näyttäs keksineen EGR-venttiilin uudestaan, ja sanotaanko näin, niin mä kyllä ton kohdalla noudattaisin em. ohjeita.. Piti tarkistaa kun kuulosti vähän ihmeelliseltä ohjeelta tuohon bemarin venttiiliin.
    Last edited by Calypsocoupe; 19-01-2023, 00:23.

    Leave a comment:


  • Ovaali
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Avaatko hieman tarkemmin tätä asennusta ja ongelmaa siinä.
    Ainakin Toyotan käyttämissä N47 moottoreissa pitää egr:n kara ajaa testerillä sisään asennusvaiheessa, vaarana karan/lautasen vääntyminen ja tästä seurauksena venttiilin vuotaminen/takertelu. Sitä tässä kai haettiin?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Vähän ajetun egr-venttiilin vaurioitumisen syynä voi olla myös asennusvirhe jos venttiili ruuvattu "kylmänä" kiinni.
    Avaatko hieman tarkemmin tätä asennusta ja ongelmaa siinä.

    Leave a comment:

Working...
X