Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juize
    replied
    Onko jo alkanut missä määrin tulla tekninen kamppanja (0013460300) kutsuja moottorin ohjainlaitteen uuden ohjelmiston päivitykseen, joka muka pystyy ennakoimaan ja estämään imusarjan mahdollisen ylikuumenemisen EGR jäähdyttimen vuodon takia.
    Pari viikkoa sitten kysyivät huollossa saako päivittää moottorin softan ja parin päivän päästä tuli autoon ilmoitus kamppanjasta.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    B47 egr-venttiilin kestoikä näkyy olevan väliltä 30-160tkm. Tänään esimerkkinä 150tkm ajettu venttiili meni vaihtoon.

    Vähän ajetun egr-venttiilin vaurioitumisen syynä voi olla myös asennusvirhe jos venttiili ruuvattu "kylmänä" kiinni.

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Originally posted by Leimu View Post
    Onko ollut ongelmia jo kertaalleen vaihdettujen EGR-venttiilien kanssa? Vaihdettiin kamppiksessa pari vuotta ja n 20tkm sitten. Nyt tänään taas taulussa drivetrain malfuction ja muistissa useampi EGR:ään viittaava vikakoodi.
    En tiedä onko syttynyt palamaan, mutta on tullut vastaan useampia autoja, missä on kolme tai jopa neljä kertaa vaihdettu EGR.

    Leave a comment:


  • diablo
    replied
    Uusi tapaushttps://www.is.fi/kotimaa/art-2000008617023.html

    Leave a comment:


  • Leimu
    replied
    Onko ollut ongelmia jo kertaalleen vaihdettujen EGR-venttiilien kanssa? Vaihdettiin kamppiksessa pari vuotta ja n 20tkm sitten. Nyt tänään taas taulussa drivetrain malfuction ja muistissa useampi EGR:ään viittaava vikakoodi.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Videota palon alusta, jenkeissä ei taideta diiseleitä myydä?

    https://youtu.be/OGanf4hcyWc
    Myyvät otsikot.com.
    Renkaathan tuolla vaan räjähtelee. Rakenne sama muissakin.
    Ja auton alla pohjassa jotain vauriota muoveissa, saattaa hyvin vahvasti liittyä palon alun syyhyn... Ajettu johonkin ja eipä liene tarkistettu menikö jotain rikki tai pakoputken suunnalle
    Kasuaalia autonpitoa ja totta kai auton vika sitten kun syttyy palamaan. Liekkö vielä jotain turpasta pakoputkessa jos ajettu jossain missä pohja muutenkin vaurioituu

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Videota palon alusta, jenkeissä ei taideta diiseleitä myydä?

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Ihan jokapäiväinen näky teillä edelleen.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Oma EGR-venttiili alkoi kiukuttelemaan ennen 400tkm rajapyykkiä eikä puhdistus auttanut, ei kuitenkaan suurempaa dramatiikkaa E-korissa. Valmistusleimojen perusteella alkuperäinen. Näyttäisi että venttiiliin on kerran tullut päivitys ja ohjausgeometriaa on rukattu.

    Edit: Jollain oli alkanut vuotaa siitä etupuolen kuulasta nestettä ulos remontin jälkeen, näemmä tekee niin jos siitä kohdilta koputtelee venttiiliä irti.
    Attached Files
    Last edited by Calypsocoupe; 10-07-2021, 21:35.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Mielestäni tässä meni kohtuuttoman kauan vai olenko väärässä ?
    Yrittivät vitkutella, jos ei tarvitsisi korjauksia maksaa. Paljon pidempään BMW:llä meni myöntää E6x jne. akkukaapeliongelma, jonka seurauksena myös palaa autoja.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Mielestäni tässä meni kohtuuttoman kauan vai olenko väärässä ?
    Tässä asiassa olet.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by diablo View Post
    ovat muutenkin huomanneet että palavat autot ei ole parasta mainosta.
    Mielestäni tässä meni kohtuuttoman kauan vai olenko väärässä ?

    Leave a comment:


  • diablo
    replied
    Minulla ei päivitetty softaa. V.2016 auto on tasolla 9/2018, kuten oli ennen egr vaihtoa.

    BMW huolto korjaa EGR vian, vaikka takuuaika olisi ummessa. Kuuluu virhevastuun piiriin ja ovat muutenkin huomanneet että palavat autot ei ole parasta mainosta.

    Ikävämpi asia on että suurin osa omistajista ei osaa kiinnittää oireisiin huomiota.
    Last edited by diablo; 12-06-2021, 15:24.

    Leave a comment:


  • BMWgollum
    replied
    EGR-vuoto?

    Moi täältäkin uutena kirjoittajana. Alla G31 520d xDrive -18 viime elokuusta. Kilsoja reilu satku ja tänään aamulla auto valitti jäähdytysnesteen määrästä. Nopealla vilkaisulla ei silminnähtävää vuotoa missään.

    Auto oli alkuvuodesta EGR:n tsekkauksessa, kun liikkeestä tuli soitto. Ei ollut mitään ongelmaa. Käsittääkseni tarkistivat vain järjestelmän toimivuuden ja ettei vuotoja? En ole bemareihin vielä tarkemmin perehtynyt tuolta VAG-puolelta siirtyneenä, mutta hiukkasen tulee mieleeni et se vuoto johtuisi EGR-jäähdyttimestä...

    Autossa loppui pidennetty tehdastakuu tammikuussa ja BPS-takuuta vielä yli vuosi jäljellä. Soitin aamulla liikkeeseen, että minne voin viedä tuon takuun piirissä, jos jäähdytysnestettä jatkossa lähtee. Lisäsin sitä reilun puoli litraa itse nyt. Eihän tuollainen nesteen häviäminen normaalia ole? Meinasin vaan että hoitaa takuun aikana kuntoon tuon, jos siellä orastavaa häikkää suuremmasta on.

    Leave a comment:


  • Runtumaisteri
    replied
    Onko kellään tietoa ajetaanko moottorin ohjainlaitteeseen uutta softaa tai muita päivityksiä asetuksiin takaisinkutsussa EGR tarkastuksen tai vaihdon yhteydessä. Eli häviääkö optimointi tuon tarkastuksen yhteydessä? Tähän on kerran jo vaihdettu egr laihdutin reilu vuosi sitte, mutta nyt pitää käyttää uudelleen tarkastuksessa.

    Leave a comment:

Working...
X