Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by Rockwell View Post
    Vai mitä kannattaisi tehdä?
    Ajaa bensakoneella.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Jos asiaan liittyviä oireita esiintyy missään määrin niin kääntyminen bmw servicen puoleen vain.

    Leave a comment:


  • Rockwell
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Kyllä. Coolereita ja mahdollisia viallisen coolerin aiheuttamia vaurioita niin kauan, kuin tarve vaatii.

    Venttiiliä sama ei koske. Tai riippuu dealerin pelisilmästä.
    Ok, eli matka jatkuu niin kauan kunnes tulee reikää imusarjaan? Vai mitä kannattaisi tehdä?

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by Rockwell View Post
    Vieläkö EGR:iä vaihdetaan BMW piikkiin?
    Kyllä. Coolereita ja mahdollisia viallisen coolerin aiheuttamia vaurioita niin kauan, kuin tarve vaatii.

    Venttiiliä sama ei koske. Tai riippuu dealerin pelisilmästä.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Originally posted by Rockwell View Post
    Täältä löytyy tommonen. Joskus varmaan vaihdettu koska paljon uudempi kun auto. Koneen vaihdosta ei tietoa. Vieläkö EGR:iä vaihdetaan BMW piikkiin?
    Ei ainakaan mulla mennyt.

    Leave a comment:


  • Rockwell
    replied
    Täältä löytyy tommonen. Joskus varmaan vaihdettu koska paljon uudempi kun auto. Koneen vaihdosta ei tietoa. Vieläkö EGR:iä vaihdetaan BMW piikkiin?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Agent
    replied
    Originally posted by Agent View Post
    Täällä vuoden 2016 F11 N57 moottorilla ja takaisinkutsu tuli EGR jäähdyttimen vaihtoon. Ilman mutinoita sijaisauto tilalle ja koko homma BMW:n piikkiin. Tuo jäähdyttimen osanumero täsmälleen sama kuin pari viestiä ylempänä, mutta päiväys kuukautta tuoreempi 16.03.16.. pari viikkoa odotellaan ennen vaihtoa ja silmämääräisesti ei näy mitään imusarjoissa eikä jäähdytinnestettä hävinnyt. Hieman erikoista oli kuitenkin, että piti oikein liikkeessä käydä näyttämässä ennen vaihtotuomiota ja 15 minuutin odottelun jälkeen tulivat ilmoittamaan vaihtotarpeesta. Varmaan katsoivat vain osanumeron ja vähän ihmettelen, että eikö tuon nyt olisi jotenkin saanut etänäkin hoidettua :think
    Laitetaan nyt vielä uuden osan tiedot, jos joku haluaa näitä vertailla eli uudessa egr jäähdyttimessä on seuraavat tiedot:

    8 476 993 01
    KBJ-J
    20.04.24
    BEC 037
    KORENS Korea

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    530xd lci.egr, cooleri ja imusarjan vaihdettu takuuseen 2019 kesällä. Nyt takaisinlutsukampajan yhteydessä cooleri meni uusiks ja egr vuoti myös, mutta se än joutui itse maksamaan.

    Leave a comment:


  • Ovaali
    replied
    Originally posted by Kernwaffe View Post
    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a...7-0f84617ecc28

    Eikös näissä ole Bemarin valmistamat koneet?
    Kyllä on.

    Leave a comment:


  • Kernwaffe
    replied


    Eikös näissä ole Bemarin valmistamat koneet?

    Leave a comment:


  • palttoo
    replied
    Originally posted by Juhis View Post
    Laadukkaita vehkeitä. Seuraavaksi hajoaa AdBlue, jos löytyy kyseinen upea varuste autostasi.
    Ennustuksesi toteutui. EGR sentään on toiminut hienosti jo 9kk kun venttiili pariin kertaan vaihdettiin takuun piikkiin (koputtaa puuta).
    Last edited by palttoo; 22-03-2021, 09:58.

    Leave a comment:


  • aimoo
    replied
    Originally posted by Agent View Post
    Täällä vuoden 2016 F11 N57 moottorilla ja takaisinkutsu tuli EGR jäähdyttimen vaihtoon. Ilman mutinoita sijaisauto tilalle ja koko homma BMW:n piikkiin. Tuo jäähdyttimen osanumero täsmälleen sama kuin pari viestiä ylempänä, mutta päiväys kuukautta tuoreempi 16.03.16.. pari viikkoa odotellaan ennen vaihtoa ja silmämääräisesti ei näy mitään imusarjoissa eikä jäähdytinnestettä hävinnyt. Hieman erikoista oli kuitenkin, että piti oikein liikkeessä käydä näyttämässä ennen vaihtotuomiota ja 15 minuutin odottelun jälkeen tulivat ilmoittamaan vaihtotarpeesta. Varmaan katsoivat vain osanumeron ja vähän ihmettelen, että eikö tuon nyt olisi jotenkin saanut etänäkin hoidettua :think
    Joo, ei kyllä katsonut oletan. Se on selvää että egr koreassa tehty on se heikompi palikka, mutta myös saksassa tehty egr palikka tarkastetaan, mun 530da 2015 tsekattiin jollain tikun nokassa olleella kameralla tms työkalulla että kaikki on tuolla kunnossa sisältäpäin, kysyin asiaa ja jotain tälläistä he kommentoi muistaakseni.

    Leave a comment:


  • Agent
    replied
    Täällä vuoden 2016 F11 N57 moottorilla ja takaisinkutsu tuli EGR jäähdyttimen vaihtoon. Ilman mutinoita sijaisauto tilalle ja koko homma BMW:n piikkiin. Tuo jäähdyttimen osanumero täsmälleen sama kuin pari viestiä ylempänä, mutta päiväys kuukautta tuoreempi 16.03.16.. pari viikkoa odotellaan ennen vaihtoa ja silmämääräisesti ei näy mitään imusarjoissa eikä jäähdytinnestettä hävinnyt. Hieman erikoista oli kuitenkin, että piti oikein liikkeessä käydä näyttämässä ennen vaihtotuomiota ja 15 minuutin odottelun jälkeen tulivat ilmoittamaan vaihtotarpeesta. Varmaan katsoivat vain osanumeron ja vähän ihmettelen, että eikö tuon nyt olisi jotenkin saanut etänäkin hoidettua :think

    Leave a comment:


  • kebu
    replied
    Joo tuli ostettua b47 -16 ja 100tkm mittarissa. Ihmettelin outoa suhinaa tyhjäkäynnillä ja eiköhän ollut imusarjaan sulanut reikä. Nyt odotellut 3 viikkoa osia Wetterin pihalla

    Leave a comment:


  • diablo
    replied
    Ongelmat ja kamppanja jatkuu

    Potilas on 2016 F10 N57, 120tkm. Oireet, puolen vuoden aikana 1,5 ltr jäähdytinnestettä ja kun vaihdoin hehkut huomasin, että imusarjan päällä oli pieni kohta muovia sulanut (kuva), mutta siinä ei vielä näkynyt reikää. Näyttää olevan se kohta, josta on useita kuvia täälläkin ja muilla foorumeilla.

    Otin yhteyttä Laakkoseen ja kuulin että EGR aktio on auki autolle ja sovittiin että tuon auton näytille. Lähetin myös oheisen kuvan imusarjasta ja Laakkosen suositus oli että autolla ei kannata ajaa. Sovin samalla, että vuokra-auto on varattuna BMW laskuun ja osat kannattaa olla valmiina, sillä en tuo kärryä kahta kertaa. Oireet oli niin selvät.

    Parin viikon odottelun jälkeen auto pajalle. Tässä kohtaa aina ihmetystä herättää, miksi autofirma yrittää laittaa casen asiakkaan laskuun, vaikka jo kuvan perusteella oli kaikille selvää mistä on kysymys. No en tietenkään suostunut ja korjaus ja vuokra-auto meni täysin BMWn piikkiin.

    Hyvä uusi puoli Laakkosen toiminnassa oli, että sain lyhyen videon sähköpostilla, jossa huoltaja näytti mikä oli vika imusarjassa ts. päälle näkyvän sulaneen muovin lisäksi imusarjan alapuolella oli jo n. 5 mm reikä piilossa, joten autopalo ei itse asiassa ollut kaukana.

    Vanha cooleri Korens 7823210 index 08 (valm. 16.2.2016) ja uusi
    Korens 8476993 index 01 (valm. 21.7.2020)

    Uudet osat:
    11617811909 Imusarja
    13628637896 Sensori ahtopaine
    11718476993 EGR cooleri
    11717799853 Putki
    ja pienosia ja jäähdytysnesteet

    Ts. myös 2016 vuoden versioissa tämä ongelma edelleen on, joten kannattaa kysyä aktion perään ja myöskin se on huomattava, että index 7 ja 8 ei poistanut ongelmaa.
    Attached Files
    Last edited by diablo; 24-10-2022, 17:37.

    Leave a comment:

Working...
X