Originally posted by Rockwell
View Post
Diesel bemarit palaa?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jos asiaan liittyviä oireita esiintyy missään määrin niin kääntyminen bmw servicen puoleen vain.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zakspeed View PostKyllä. Coolereita ja mahdollisia viallisen coolerin aiheuttamia vaurioita niin kauan, kuin tarve vaatii.
Venttiiliä sama ei koske. Tai riippuu dealerin pelisilmästä.
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by Agent View PostTäällä vuoden 2016 F11 N57 moottorilla ja takaisinkutsu tuli EGR jäähdyttimen vaihtoon. Ilman mutinoita sijaisauto tilalle ja koko homma BMW:n piikkiin. Tuo jäähdyttimen osanumero täsmälleen sama kuin pari viestiä ylempänä, mutta päiväys kuukautta tuoreempi 16.03.16.. pari viikkoa odotellaan ennen vaihtoa ja silmämääräisesti ei näy mitään imusarjoissa eikä jäähdytinnestettä hävinnyt. Hieman erikoista oli kuitenkin, että piti oikein liikkeessä käydä näyttämässä ennen vaihtotuomiota ja 15 minuutin odottelun jälkeen tulivat ilmoittamaan vaihtotarpeesta. Varmaan katsoivat vain osanumeron ja vähän ihmettelen, että eikö tuon nyt olisi jotenkin saanut etänäkin hoidettua :think
8 476 993 01
KBJ-J
20.04.24
BEC 037
KORENS Korea
Leave a comment:
-
-
530xd lci.egr, cooleri ja imusarjan vaihdettu takuuseen 2019 kesällä. Nyt takaisinlutsukampajan yhteydessä cooleri meni uusiks ja egr vuoti myös, mutta se än joutui itse maksamaan.
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by Juhis View PostLaadukkaita vehkeitä. Seuraavaksi hajoaa AdBlue, jos löytyy kyseinen upea varuste autostasi.Last edited by palttoo; 22-03-2021, 09:58.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Agent View PostTäällä vuoden 2016 F11 N57 moottorilla ja takaisinkutsu tuli EGR jäähdyttimen vaihtoon. Ilman mutinoita sijaisauto tilalle ja koko homma BMW:n piikkiin. Tuo jäähdyttimen osanumero täsmälleen sama kuin pari viestiä ylempänä, mutta päiväys kuukautta tuoreempi 16.03.16.. pari viikkoa odotellaan ennen vaihtoa ja silmämääräisesti ei näy mitään imusarjoissa eikä jäähdytinnestettä hävinnyt. Hieman erikoista oli kuitenkin, että piti oikein liikkeessä käydä näyttämässä ennen vaihtotuomiota ja 15 minuutin odottelun jälkeen tulivat ilmoittamaan vaihtotarpeesta. Varmaan katsoivat vain osanumeron ja vähän ihmettelen, että eikö tuon nyt olisi jotenkin saanut etänäkin hoidettua :think
Leave a comment:
-
-
Täällä vuoden 2016 F11 N57 moottorilla ja takaisinkutsu tuli EGR jäähdyttimen vaihtoon. Ilman mutinoita sijaisauto tilalle ja koko homma BMW:n piikkiin. Tuo jäähdyttimen osanumero täsmälleen sama kuin pari viestiä ylempänä, mutta päiväys kuukautta tuoreempi 16.03.16.. pari viikkoa odotellaan ennen vaihtoa ja silmämääräisesti ei näy mitään imusarjoissa eikä jäähdytinnestettä hävinnyt. Hieman erikoista oli kuitenkin, että piti oikein liikkeessä käydä näyttämässä ennen vaihtotuomiota ja 15 minuutin odottelun jälkeen tulivat ilmoittamaan vaihtotarpeesta. Varmaan katsoivat vain osanumeron ja vähän ihmettelen, että eikö tuon nyt olisi jotenkin saanut etänäkin hoidettua :think
Leave a comment:
-
-
Joo tuli ostettua b47 -16 ja 100tkm mittarissa. Ihmettelin outoa suhinaa tyhjäkäynnillä ja eiköhän ollut imusarjaan sulanut reikä. Nyt odotellut 3 viikkoa osia Wetterin pihalla
Leave a comment:
-
-
Ongelmat ja kamppanja jatkuu
Potilas on 2016 F10 N57, 120tkm. Oireet, puolen vuoden aikana 1,5 ltr jäähdytinnestettä ja kun vaihdoin hehkut huomasin, että imusarjan päällä oli pieni kohta muovia sulanut (kuva), mutta siinä ei vielä näkynyt reikää. Näyttää olevan se kohta, josta on useita kuvia täälläkin ja muilla foorumeilla.
Otin yhteyttä Laakkoseen ja kuulin että EGR aktio on auki autolle ja sovittiin että tuon auton näytille. Lähetin myös oheisen kuvan imusarjasta ja Laakkosen suositus oli että autolla ei kannata ajaa. Sovin samalla, että vuokra-auto on varattuna BMW laskuun ja osat kannattaa olla valmiina, sillä en tuo kärryä kahta kertaa. Oireet oli niin selvät.
Parin viikon odottelun jälkeen auto pajalle. Tässä kohtaa aina ihmetystä herättää, miksi autofirma yrittää laittaa casen asiakkaan laskuun, vaikka jo kuvan perusteella oli kaikille selvää mistä on kysymys. No en tietenkään suostunut ja korjaus ja vuokra-auto meni täysin BMWn piikkiin.
Hyvä uusi puoli Laakkosen toiminnassa oli, että sain lyhyen videon sähköpostilla, jossa huoltaja näytti mikä oli vika imusarjassa ts. päälle näkyvän sulaneen muovin lisäksi imusarjan alapuolella oli jo n. 5 mm reikä piilossa, joten autopalo ei itse asiassa ollut kaukana.
Vanha cooleri Korens 7823210 index 08 (valm. 16.2.2016) ja uusi
Korens 8476993 index 01 (valm. 21.7.2020)
Uudet osat:
11617811909 Imusarja
13628637896 Sensori ahtopaine
11718476993 EGR cooleri
11717799853 Putki
ja pienosia ja jäähdytysnesteet
Ts. myös 2016 vuoden versioissa tämä ongelma edelleen on, joten kannattaa kysyä aktion perään ja myöskin se on huomattava, että index 7 ja 8 ei poistanut ongelmaa.Last edited by diablo; 24-10-2022, 17:37.
Leave a comment:
-
Leave a comment: