Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Sellaisen olen laittanut merkille näissä palaneissa bemareissa, että lähes poikkeuksetta palaneeton ollut 5-sarjalaisia :think

    Samoja mottoreita kuitenkin löytyy paljon myös muista mallisarjoista.
    Samaan kiinnittänyt huomiota. Onko joku keksinyt tälle jotain selitystä?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Mikäköhän on tarina kun 2016 valmistetussa autossa on EGR vuodelta 2011? B47 moottorina. Kertaalleen jo vaihdettu hyllystä löytyneeseen vanhemman malliseen?
    Siltä kuulostaa, kun B47 318d:n EGR-venttiili on sama jota on käytetty myös R60 Minin N47-koneessa, ja siten olisi periaatteessa mahdollinen asentaa tiettyihin B47-moottoreihin. Cooleri lienee kuitenkin uudempi?

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Mikäköhän on tarina kun 2016 valmistetussa autossa on EGR vuodelta 2011? B47 moottorina. Kertaalleen jo vaihdettu hyllystä löytyneeseen vanhemman malliseen?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Olikos täällä joku joka voi tarkistaa onko kampanja auki vielä tietylle vinille vai tehty? Minulle sanottiin tuosta 750xdstä että ei ole mitään auki, mutta egr koolerissa lukee korens 2013.
    Tarkistin, enkä löytänyt avointa kampanjaa autollesi. N57S on muutenkin se malli, joka ei ole kuulunut tämän keskustelun aiheena olevaan EGR-kampanjaan missään vaiheessa.
    Last edited by JaniLap; 28-08-2020, 22:05. Reason: Täsmennys

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Olikos täällä joku joka voi tarkistaa onko kampanja auki vielä tietylle vinille vai tehty? Minulle sanottiin tuosta 750xdstä että ei ole mitään auki, mutta egr koolerissa lukee korens 2013.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Sellaisen olen laittanut merkille näissä palaneissa bemareissa, että lähes poikkeuksetta palaneeton ollut 5-sarjalaisia :think

    Samoja mottoreita kuitenkin löytyy paljon myös muista mallisarjoista.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Liekö tuo ähtärin autopalo jälleen BMW?

    Leave a comment:


  • Juhis
    replied
    Originally posted by palttoo View Post
    Omasta -15vm F11 520d vaihdettu EGR kuukausi takaperin kampanjan piikkiin, samassa yhteydessä koodeista luettiin että lambda ja nox anturit on hälytellyt pitkin matkaa, lambda jopa yli 200 kertaa, nox 17...

    Nämäkin vaihdettiin autoliikkeen piikkiin. Näiden jälkeen vasta alkoi käyttömoottori vikaa tulemaan tauluun ja tänään viety marmorille koodienlukuun, kuulemma egr:ltä pakosarjalle menevä putki halki koko matkalta ja pirssi jäi pajalle..

    Marmoritiskille hyvää binestä kun saa tehdä paperilla +5k euron rempat ja laskuttaa tehdasta tai autoliikettä?
    Laadukkaita vehkeitä. Seuraavaksi hajoaa AdBlue, jos löytyy kyseinen upea varuste autostasi.

    Leave a comment:


  • palttoo
    replied
    Omasta -15vm F11 520d vaihdettu EGR kuukausi takaperin kampanjan piikkiin, samassa yhteydessä koodeista luettiin että lambda ja nox anturit on hälytellyt pitkin matkaa, lambda jopa yli 200 kertaa, nox 17...

    Nämäkin vaihdettiin autoliikkeen piikkiin. Näiden jälkeen vasta alkoi käyttömoottori vikaa tulemaan tauluun ja tänään viety marmorille koodienlukuun, kuulemma egr:ltä pakosarjalle menevä putki halki koko matkalta ja pirssi jäi pajalle..

    Marmoritiskille hyvää binestä kun saa tehdä paperilla +5k euron rempat ja laskuttaa tehdasta tai autoliikettä?

    Leave a comment:


  • XV70D
    replied
    Originally posted by XV70D View Post
    Niimpä se kirje tuli minullekin nyt. Vuosi sitte tarkistettiin edellisen kerran, ja melkein heti sen jälkeen meinasi auto palaakin mutta silloin ei jäähdytin onneksi vielä vuotanut. Läpät ja imusarja vaan otti itseensä. Merkkarilla leviteltiin käsiä ja sanottiin että näitä sattuu, laitetaan uus imusarja jos maksat. En suostunut. Saas nähdä miten nyt käy...

    Nyt kävi niin että auto jäi pajalle seisomaan ja odottamaan osia. Coolerissa kuulemma pahin vuoto mitä näissä on nähty. Vaihtoon menee myös jo viiime kesänä sulanut imusarja ja venttiilikoppa ja jotain muuta, tehtaan piikkiin. Niin ne asiat muuttuu vajaassa vuodessa. Edellis kerralla yrittivät maksattaa artistilla...

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Hiukan alko hirvittämään.. Drivetrain fault pärähti tauluun ja tehot pois, palautu melkeen heti normaaliksi.

    Vikakoodiksi oli jäänyt: DDE 282C00 Exhaust-gas recirculation-rate control, control deviation: exhaust-gas recirculation rate too high/negative control deviation.





    E: tiedä sitte. egr venttiilin asento seuraa ohjetta hyvinkin tarkasti ja äänestä kuulee että menee kiinni asti.
    EGR alkaa temppuilemaan. Tuskin jäi ainoaksi kerraksi kun tuli ruutuun..

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Hiukan alko hirvittämään.. Drivetrain fault pärähti tauluun ja tehot pois, palautu melkeen heti normaaliksi.

    Vikakoodiksi oli jäänyt: DDE 282C00 Exhaust-gas recirculation-rate control, control deviation: exhaust-gas recirculation rate too high/negative control deviation.





    E: tiedä sitte. egr venttiilin asento seuraa ohjetta hyvinkin tarkasti ja äänestä kuulee että menee kiinni asti.
    Last edited by peto2; 08-06-2020, 17:46.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Mun N57aan vaihdettiin kans eilen huollon yhteydessä. Kirjekin asiasta oli eilen tullut postissa.

    Leave a comment:


  • XV70D
    replied
    Niimpä se kirje tuli minullekin nyt. Vuosi sitte tarkistettiin edellisen kerran, ja melkein heti sen jälkeen meinasi auto palaakin mutta silloin ei jäähdytin onneksi vielä vuotanut. Läpät ja imusarja vaan otti itseensä. Merkkarilla leviteltiin käsiä ja sanottiin että näitä sattuu, laitetaan uus imusarja jos maksat. En suostunut. Saas nähdä miten nyt käy...

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Näin se kirje tarkastukseen napsahti myös tänne.

    Jos ihan tarkkoja ollaan niin jäähdytinnestettä on silmämääräisesti tarkastettuna kadonnut jonnekin vähän. Viime huollossa lisäsivät nestettä oikeaan tasoon.

    Tosin näin paljon ajetussa voi esiintyä jo muistakin syistä nestekatoja.

    Leave a comment:

Working...
X