Originally posted by Bullitt
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pysäyttikö poliisi, saitko sakot? III
Collapse
X
-
Auto on liikkumaväline.
-
-
Originally posted by jaegarmaisteri View PostHommahan on just niin, ettei meillä pitäisi olla mitään maksuja. Vaan jos oikeasti halutaan saada niin, että vaikuttaa siihen ajamiseen, niin pelkästään ajokieltoja. Se on kaikille sama.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostOlen täällä aikaisemminkin kommentoinut, että rikosuhrimaksu on nimetty väärin, koska kyse on vain rahastuksesta ja usein rikoksesta ilman uhria.
Rikoksen tekijäthän joutuvat makselemaan tonnien korvauksia uhreille,muttakun on täysin tulonsiirroilla elävä ja ehkä paperitonkin,niin konttori hoitaa sitten korvaukset(tietenkin niistä nipistetään vielä puolet pois)
Comment
-
-
Originally posted by jaegarmaisteri View PostHommahan on just niin, ettei meillä pitäisi olla mitään maksuja. Vaan jos oikeasti halutaan saada niin, että vaikuttaa siihen ajamiseen, niin pelkästään ajokieltoja. Se on kaikille sama.
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostJos se Alepan kassatyttö on kortiton, niin varmaan fillarilla niin kuin ennenkin.
Aika moni Alepan kassatyttöä kovatuloisempi ei varmasti pysty niitä töitään kotiin siirtämään, eikä se taksikaan ole mikään ratkaisu.
Esitä nyt se tasapuolisempi vaihtoehto kuitenkin.
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostJos saa ylinopeudesta vaikka 20000 euroa sakkoa, niin pahoinpitelystä se sama kaveri saa kuitenkin vain 1000 - 2000 euroa sakkoa, niin miten nämä sitten on linjassa keskenään?BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Originally posted by alpine3 View PostTälläinen skenaario ei ole mitenkään mahdollinen jos käytetään henkilön saman vuoden nettotuloja yhden päiväsakon suuruuden määrittämiseen. Pahoinpitelystä saadut päiväsakkomäärät ovat huomattavasti suurempia kuin keskimääräisestä ylinopeudesta joka menee päiväsakoille.
Tämähän vain kertoo sen, että kun on pienituloinen ja tekee vain tietynlaisia rikoksia, niin ei saakaan niistä mitään kunnon rangaistusta. Mutta jos sattuu olemaan vähänkin paremmin tienaava ja ajaa sillä omalla työllään ansaitulla vähän paremmalla autolla hetken aikaa hiukan ylinopeutta, niin on yhteiskunnan vihollinen numero 1. Ainakin sakkojen perusteella. Ja tämä on näköjään aika monelle täysin ok.
Muistan aika usein kuulleeni, että Suomessa ei oikeat rikolliset saa mitään rangaistuksia, niin tässä kohtaa olen kyllä samaa mieltä.
Comment
-
-
Rikkaat on kaikessa yhteiskunnan vihollinen 1. Verottajan, köyhän, keskituloisen ja virkavallan. Rikkaille pitää antaa kaikki, verottomuus ja rangaistuksettomuus koska ovat niin hyvän tekijöitä, ajattelevat muita niin suurella ymmärryksellä.
Lisäksi rikkaiden pitäisi saada päättää köyhän ja köyhemmän elämästä, voisivat määrätä lopetettavaksi kuin koiran koska kulkukoirista ei ole muuta kuin haittaa.
Omat tiet jottei proletariaatti ole edessä tupeksimassa kun viisaampi vetää täysii.
Niin, Dubaissa tämä on totta.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostEsitä nyt se tasapuolisempi vaihtoehto kuitenkin.
Minusta järjestelmässä on pahasti vikaa, kun 20-30 km/h ylinopeudella voi tulla maksettavaa kymppitonneja. Yksi huomaamatta jäänyt nopeusrajoituksen pudotus esim. 80 --> 60 km/h ja saa maksaa henkilöauton verran. Ei mitään järkeä.
Ehkäpä jokin 5000 - 10 000 € katto ylinopeussakkoihin voisi myös toimia.ex: 530xda F11 2012 Msport
ex: 530xda E61 2008 Msport
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostKun aletaan puhumaan julkisen terveydenhuollon alasajosta ja muuttamisesta henkilökohtaisiksi vakuutuksiksi joiden varassa jokainen saisi valitsemansa tasoista hoitoa, suurin osa suomalaisista ei saisi hoitoa.
Originally posted by BeamR View PostEdit: ja tuo artikkelisi ei koskenut käytössä olevaa järjestelmää yhdysvalloissa, eikä vakuutusjärjestelmän korvaamista.
Comment
-
-
Originally posted by Mattix View PostKyllä vaan ajokielto toimii hyvin ja riittävän tasapuolisesti. Päiväsakkokäytäntö ei toimi, kun toinen voi menettää euroja yhden mersulla baarista kotiin tehdyn taksimatkan ja toinen sitten sen mersun verran. Kyllä se sattuu hieman eri tavalla. Rikkaalle vielä kumulatiiviset vaikutukset ovat suuremmat kun raha ei ole joko a) poikimassa lisää b) käytetä kerskakulutukseen.
Minusta järjestelmässä on pahasti vikaa, kun 20-30 km/h ylinopeudella voi tulla maksettavaa kymppitonneja. Yksi huomaamatta jäänyt nopeusrajoituksen pudotus esim. 80 --> 60 km/h ja saa maksaa henkilöauton verran. Ei mitään järkeä.
Ehkäpä jokin 5000 - 10 000 € katto ylinopeussakkoihin voisi myös toimia.
Ajoluvan hyllytys on todella epätasa-arvoinen matalatuloisen ja hyvätuloisen osalta, suurin menettäjä on aina matalatuloinen työssäkäyvä. Jos aloitetaan miettimään jotain kumulatiivisiä menetyksiä ollaan jo todella hakoteillä asiassa, niitä syntyy rikkaalle ja köyhälle.
Niin kauan kun sakkorangaistuksella toimitaan on rahallinen määre ainoa oikea tasapuolisesti köyhän ja rikkaan ajotottunuksia ohjaava keino, ja määreen tulee olla sen luonteinen että se muistuttaa olemassaolollaan.
Satojatuhansia tai miljoonia tienaavalle kymppien tai satasten sakot eivät muistuta mitään. Tonnit ja kymppitonnit jää mielen sopukoihin pidemmäksi aikaa ja rauhoittaa kaasujalkaa ennakoivasti.
Tämä tasapäistäminen on kyllä iloinen asia, sen tulisi aina olla ylhäältä alaspäin. Mitä jos samaa halutaan alhaalta ylöspäin, olisiko mahdollista että Eirassa neliöhinnat lasketaan Kontulan tasolle
Kiinnostaisi tietää montaako kirjoittajaa 10 tonnien sakot koskettaa tai edes lähipiiriä, tästä saisi perspektiiviä ongelman laajuuteen :think
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostMutta jos sattuu olemaan vähänkin paremmin tienaava ja ajaa sillä omalla työllään ansaitulla vähän paremmalla autolla hetken aikaa hiukan ylinopeutta, niin on yhteiskunnan vihollinen numero 1. Ainakin sakkojen perusteella. Ja tämä on näköjään aika monelle täysin ok.
Joku yllä puhui että rikkailla on helpompi suunnitella töitään ja ehkä jopa tehdä kotona. Kyl ne "rikkaat" työtä tekevät ihan oikeasti painaa pitkää päivää ja on liikenteessä paljon. Väittäisin että iso yritysjohtaja painaa enemmän töitä kuin moni meistä. Sakkorangaistukset on käsittämättömiä täällä, ei sitä mielipidettä minun kohdalla helposti käännetä. Toivottavasti sen veneilijän passiton Vironreissu keissi oikeasti poikii jotain konkreettista muutosta myös autoilusta maksettaviin rangaistuksiin.F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
--------------------------------------------
ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
ex. vRS -11 - 270hp/428N
ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
ex. VW Jetta :think
ex. Opel Ascona :think
Comment
-
Comment