Originally posted by Rale
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pysäyttikö poliisi, saitko sakot? III
Collapse
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Saas nähdä loppuiko melkein 30v sakoton kausi. Mun auton mittari valehtelee tasan 7kmh koko nopeusalueella. Ajelin vakkarilla mittarinopeudella 87, siis rajoituksen mukaan. Heti kun näin 60 merkin, tiputin vakkarin pois. Merkin kohdalla mittari näytti 73. Eiköhän tuossa kohtaa sitten ollut kamera muutama kymmenen metriä merkin jälkeen ja RÄPS.
Eikä tuossa vielä kaikki, paluumatkalla tuntia myöhemmin eri paikka, keskellä risteysaluetta tolppa 60:n alueella ja taas RÄPS, peräti kahdesti(?!). Tällä kertaa mulla mittarissa 67, eli todellista tasan 60. Nämä räpsyt olivat sitten ensimmäiset mulle ikinä.
Minä sitten iltasella katselemaan auton videokamerasta tarkkoja nopeuksia, niin voihan prkle. Juuri vaihtanut kesärenkaat alle, mittarivirhe olikin enää 4kmh. Eka räpsy olikin GPS-nopeudella 68kmh ja toinen 63kmh.
Ja minä kun en periaatteesta aja ylinopeutta. Vain ohitustilanteessa ajan reilusti ohi. Ja kummassakaan noista tilanteista ei ollut muita mailla eikä halmeilla.
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostTohon kirjalliseen en olis lähtenyt, rosiksessa voi sentään yrittää vaikuttaa tuomioon ja sen vaikutuksiin sinulle yksilönä. Kirjallisessa käsittelyssä tuomari on kumileimaisin ja käytännössä allekirjoittaa syyttäjän vaatimuksen. Minun kohdalla esim. tuomari pudotti päiväsakkojen määrää merkittävästi syyttäjän vaatimukseen nähden...
Tosin mulla ei ollut nopeutta todennettu ollenkaan. Niin siihen oli hyvä vedota.
mutta syyttäjän ehdotus olisi mennyt varmasti läpi sellaisenaan ellei olisi kyseenalaistettu
Ja kyllä mulla ainakin ammatti auttoi korttiin. Tosin törkeän alle ei oltais missään nimessä menty, (6kk)Last edited by Tonton; 27-04-2020, 14:27.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View PostSama 1/5 lähti.
Tosin mulla ei ollut nopeutta todennettu ollenkaan. Niin siihen oli hyvä vedota.
mutta syyttäjän ehdotus olisi mennyt varmasti läpi sellaisenaan ellei olisi kyseenalaistettu
Ja kyllä mulla ainakin ammatti auttoi korttiin. Tosin törkeän alle ei oltais missään nimessä menty, (6kk)
Ennen sai lyhyen ajokiellon siirrettyä esim kesäloman ajaksi, ei enää.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Comment
-
-
Originally posted by anv View PostSaas nähdä loppuiko melkein 30v sakoton kausi. Mun auton mittari valehtelee tasan 7kmh koko nopeusalueella. Ajelin vakkarilla mittarinopeudella 87, siis rajoituksen mukaan. Heti kun näin 60 merkin, tiputin vakkarin pois. Merkin kohdalla mittari näytti 73. Eiköhän tuossa kohtaa sitten ollut kamera muutama kymmenen metriä merkin jälkeen ja RÄPS.
Eikä tuossa vielä kaikki, paluumatkalla tuntia myöhemmin eri paikka, keskellä risteysaluetta tolppa 60:n alueella ja taas RÄPS, peräti kahdesti(?!). Tällä kertaa mulla mittarissa 67, eli todellista tasan 60. Nämä räpsyt olivat sitten ensimmäiset mulle ikinä.
Minä sitten iltasella katselemaan auton videokamerasta tarkkoja nopeuksia, niin voihan prkle. Juuri vaihtanut kesärenkaat alle, mittarivirhe olikin enää 4kmh. Eka räpsy olikin GPS-nopeudella 68kmh ja toinen 63kmh.
Ja minä kun en periaatteesta aja ylinopeutta. Vain ohitustilanteessa ajan reilusti ohi. Ja kummassakaan noista tilanteista ei ollut muita mailla eikä halmeilla.BMW G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostEi vaikuta mitenkään tuo ammatti kortista kiinni juttu tänä päivänä. Samat seuraukset (ajokiellon pituus) nassahtaa niin taksikuskille kuin sorvarille.
Voi sitä yrittää tuomarille rosiksessa yrittää ja katsoa vaikuttaako, mulla ei vaikuttanut.
Miten tuo muuten vaikuttaa että on hetkellinen?
Kyllä muuten vaikuttaa mikäli ylinopeudet ei ole kovin isoja. 3 sakkoa syksyllä kameratolpasta&autoista, teot vähäisiä ja kortti tarpeellinen työn vuoksi= kortti säilyy
Comment
-
-
Ajattelin kysäistä virkavallalta että voisko kortin tuoda etukäteen kuivumaan näin Korona aikaan kun sille on normaalia vähemmän käyttöä, olis sitten etukäteen rangaistuksesta osa kärsittyM550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostTuo on totta että raastuvassa tuota "leipä on kortista kiinni" voi ja kannattaa käyttää hyväksi. Saattoi se minunkin ajokiellon pituuteen vaikuttaa. Mutta siis tuo ei poista/lievennä automaattisesti ajokieltoa.
Ennen sai lyhyen ajokiellon siirrettyä esim kesäloman ajaksi, ei enää.
Siellä määritetään rangaistus Ja/tai päiväsakot
Poliisi määrittää sitten ajokiellon päiväsakkojen mukaan taulukosta tai mielivaltaisesti.
Sinne on lähetettävä todistus kortin tarpeellisuudesta vasta kun päiväsakko määrä on olemassa.
Näin ainakin viime syksynä
Eli vaikuttaa raastuvassa että saa päiväsakot alas ja sitä kautta ajokiellon pituuteen.Last edited by Tonton; 28-04-2020, 15:31.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by crane View PostKyllä muuten vaikuttaa mikäli ylinopeudet ei ole kovin isoja. 3 sakkoa syksyllä kameratolpasta&autoista, teot vähäisiä ja kortti tarpeellinen työn vuoksi= kortti säilyy
Originally posted by Tonton View PostEi auta raastuvassa.
Siellä määritetään rangaistus Ja/tai päiväsakot
Poliisi määrittää sitten ajokiellon päiväsakkojen mukaan taulukosta tai mielivaltaisesti.
Sinne on lähetettävä todistus kortin tarpeellisuudesta vasta kun päiväsakko määrä on olemassa.
Näin ainakin viime syksynä
Eli vaikuttaa raastuvassa että saa päiväsakot alas ja sitä kautta ajokiellon pituuteen.Last edited by Tommix; 28-04-2020, 19:36.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostAjattelin kysäistä virkavallalta että voisko kortin tuoda etukäteen kuivumaan näin Korona aikaan kun sille on normaalia vähemmän käyttöä, olis sitten etukäteen rangaistuksesta osa kärsitty
Infoa kun saat vastauksen450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostTörkyisessä ei poliisi määrää ajokieltoa.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostOnko autolijan ammatti?
Samanlainen tilanne, hetkellinen ohitus nopeus 149/80
Comment
-
Comment