Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pysäyttikö poliisi, saitko sakot? III

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5428
    • S:t Karins

Originally posted by Rale View Post
    Juu ei siinä. Ihmettelin että noin pienellä on päässy.
    Taitaa korona pandemia jo hiipumassa, ennen kuin taas ajellaan kortin kanssa.
    Mä otin ihan kirjallisen tuomion, jos Mun kuulustelu lappu kelpaa käsittelijälle.
    Tohon kirjalliseen en olis lähtenyt, rosiksessa voi sentään yrittää vaikuttaa tuomioon ja sen vaikutuksiin sinulle yksilönä. Kirjallisessa käsittelyssä tuomari on kumileimaisin ja käytännössä allekirjoittaa syyttäjän vaatimuksen. Minun kohdalla esim. tuomari pudotti päiväsakkojen määrää merkittävästi syyttäjän vaatimukseen nähden...
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

Comment

• anv
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2012
      • 329
      • Oulu

Saas nähdä loppuiko melkein 30v sakoton kausi. Mun auton mittari valehtelee tasan 7kmh koko nopeusalueella. Ajelin vakkarilla mittarinopeudella 87, siis rajoituksen mukaan. Heti kun näin 60 merkin, tiputin vakkarin pois. Merkin kohdalla mittari näytti 73. Eiköhän tuossa kohtaa sitten ollut kamera muutama kymmenen metriä merkin jälkeen ja RÄPS.

Eikä tuossa vielä kaikki, paluumatkalla tuntia myöhemmin eri paikka, keskellä risteysaluetta tolppa 60:n alueella ja taas RÄPS, peräti kahdesti(?!). Tällä kertaa mulla mittarissa 67, eli todellista tasan 60. Nämä räpsyt olivat sitten ensimmäiset mulle ikinä.

Minä sitten iltasella katselemaan auton videokamerasta tarkkoja nopeuksia, niin voihan prkle. Juuri vaihtanut kesärenkaat alle, mittarivirhe olikin enää 4kmh. Eka räpsy olikin GPS-nopeudella 68kmh ja toinen 63kmh.

Ja minä kun en periaatteesta aja ylinopeutta. Vain ohitustilanteessa ajan reilusti ohi. Ja kummassakaan noista tilanteista ei ollut muita mailla eikä halmeilla.

Comment

• Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

Originally posted by Tommix View Post
        Tohon kirjalliseen en olis lähtenyt, rosiksessa voi sentään yrittää vaikuttaa tuomioon ja sen vaikutuksiin sinulle yksilönä. Kirjallisessa käsittelyssä tuomari on kumileimaisin ja käytännössä allekirjoittaa syyttäjän vaatimuksen. Minun kohdalla esim. tuomari pudotti päiväsakkojen määrää merkittävästi syyttäjän vaatimukseen nähden...
        Sama 1/5 lähti.
        Tosin mulla ei ollut nopeutta todennettu ollenkaan. Niin siihen oli hyvä vedota.
        mutta syyttäjän ehdotus olisi mennyt varmasti läpi sellaisenaan ellei olisi kyseenalaistettu

Ja kyllä mulla ainakin ammatti auttoi korttiin. Tosin törkeän alle ei oltais missään nimessä menty, (6kk)
        Last edited by Tonton; 27-04-2020, 14:27.
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

Comment

• Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5428

Originally posted by Tonton View Post
          Sama 1/5 lähti.
          Tosin mulla ei ollut nopeutta todennettu ollenkaan. Niin siihen oli hyvä vedota.
          mutta syyttäjän ehdotus olisi mennyt varmasti läpi sellaisenaan ellei olisi kyseenalaistettu

Ja kyllä mulla ainakin ammatti auttoi korttiin. Tosin törkeän alle ei oltais missään nimessä menty, (6kk)
          Tuo on totta että raastuvassa tuota "leipä on kortista kiinni" voi ja kannattaa käyttää hyväksi. Saattoi se minunkin ajokiellon pituuteen vaikuttaa. Mutta siis tuo ei poista/lievennä automaattisesti ajokieltoa.
          Ennen sai lyhyen ajokiellon siirrettyä esim kesäloman ajaksi, ei enää.
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i

Comment

• TJK
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 260
            • Kotka

Originally posted by anv View Post
            Saas nähdä loppuiko melkein 30v sakoton kausi. Mun auton mittari valehtelee tasan 7kmh koko nopeusalueella. Ajelin vakkarilla mittarinopeudella 87, siis rajoituksen mukaan. Heti kun näin 60 merkin, tiputin vakkarin pois. Merkin kohdalla mittari näytti 73. Eiköhän tuossa kohtaa sitten ollut kamera muutama kymmenen metriä merkin jälkeen ja RÄPS.

Eikä tuossa vielä kaikki, paluumatkalla tuntia myöhemmin eri paikka, keskellä risteysaluetta tolppa 60:n alueella ja taas RÄPS, peräti kahdesti(?!). Tällä kertaa mulla mittarissa 67, eli todellista tasan 60. Nämä räpsyt olivat sitten ensimmäiset mulle ikinä.

Minä sitten iltasella katselemaan auton videokamerasta tarkkoja nopeuksia, niin voihan prkle. Juuri vaihtanut kesärenkaat alle, mittarivirhe olikin enää 4kmh. Eka räpsy olikin GPS-nopeudella 68kmh ja toinen 63kmh.

Ja minä kun en periaatteesta aja ylinopeutta. Vain ohitustilanteessa ajan reilusti ohi. Ja kummassakaan noista tilanteista ei ollut muita mailla eikä halmeilla.
            Saat noista kirjallisen huomautuksen, minkä voit nakata roskiin...
            BMW G20 330e M-Sport -20

Comment

• crane
              BTCF Member
              • Mar 2003
              • 6392
              • Ex Lappilainen, nykyään etelä

Ei vaikuta mitenkään tuo ammatti kortista kiinni juttu tänä päivänä. Samat seuraukset (ajokiellon pituus) nassahtaa niin taksikuskille kuin sorvarille.
              Voi sitä yrittää tuomarille rosiksessa yrittää ja katsoa vaikuttaako, mulla ei vaikuttanut.

Miten tuo muuten vaikuttaa että on hetkellinen?

Kyllä muuten vaikuttaa mikäli ylinopeudet ei ole kovin isoja. 3 sakkoa syksyllä kameratolpasta&autoista, teot vähäisiä ja kortti tarpeellinen työn vuoksi= kortti säilyy

Comment

• awd-69
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2015
                • 229
                • Sawo

Originally posted by TJK View Post
                Saat noista kirjallisen huomautuksen, minkä voit nakata roskiin...
                Eivät lähetä enään niitäkään.
                F10 530d xdrive LCI

EX: E90 320d xdrive LCI

Comment

• aae30
                  BTCF Member
                  • May 2010
                  • 2717
                  • .fi

Originally posted by awd-69 View Post
                  Eivät lähetä enään niitäkään.
                  Mitä sitä turhaan, jos ei edes syytä-rahastaa-kynnys ylity
                  Sorry I'm Not Sorry
                  E34 540iA 93 sedan
                  E34 540iA 93 sedan
                  E39 530iA 00 touring

Comment

• MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

Ajattelin kysäistä virkavallalta että voisko kortin tuoda etukäteen kuivumaan näin Korona aikaan kun sille on normaalia vähemmän käyttöä, olis sitten etukäteen rangaistuksesta osa kärsitty
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

Tuo on totta että raastuvassa tuota "leipä on kortista kiinni" voi ja kannattaa käyttää hyväksi. Saattoi se minunkin ajokiellon pituuteen vaikuttaa. Mutta siis tuo ei poista/lievennä automaattisesti ajokieltoa.
                      Ennen sai lyhyen ajokiellon siirrettyä esim kesäloman ajaksi, ei enää.
                      Ei auta raastuvassa.
                      Siellä määritetään rangaistus Ja/tai päiväsakot

Poliisi määrittää sitten ajokiellon päiväsakkojen mukaan taulukosta tai mielivaltaisesti.

Sinne on lähetettävä todistus kortin tarpeellisuudesta vasta kun päiväsakko määrä on olemassa.

Näin ainakin viime syksynä

Eli vaikuttaa raastuvassa että saa päiväsakot alas ja sitä kautta ajokiellon pituuteen.
                      Last edited by Tonton; 28-04-2020, 15:31.
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      [email protected]

Comment

• Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5428

Originally posted by crane View Post
                        Kyllä muuten vaikuttaa mikäli ylinopeudet ei ole kovin isoja. 3 sakkoa syksyllä kameratolpasta&autoista, teot vähäisiä ja kortti tarpeellinen työn vuoksi= kortti säilyy
                        Sulla kävi tuuri, hyvä niin.
                        Originally posted by Tonton View Post
                        Ei auta raastuvassa.
                        Siellä määritetään rangaistus Ja/tai päiväsakot

Poliisi määrittää sitten ajokiellon päiväsakkojen mukaan taulukosta tai mielivaltaisesti.

Sinne on lähetettävä todistus kortin tarpeellisuudesta vasta kun päiväsakko määrä on olemassa.

Näin ainakin viime syksynä

Eli vaikuttaa raastuvassa että saa päiväsakot alas ja sitä kautta ajokiellon pituuteen.
                        Törkyisessä poliisi ei edes voi määrätä ajokiellon pituutta.
                        Last edited by Tommix; 28-04-2020, 19:36.

Comment

• Mikaatm
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 559
                          • Vantaa

Originally posted by MajorDrake View Post
                          Ajattelin kysäistä virkavallalta että voisko kortin tuoda etukäteen kuivumaan näin Korona aikaan kun sille on normaalia vähemmän käyttöä, olis sitten etukäteen rangaistuksesta osa kärsitty

Infoa kun saat vastauksen
                          450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

Comment

• Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

Törkyisessä ei poliisi määrää ajokieltoa.
                            No kyllähän tuomari sen niin sano että Poliisi määrittää sitten ajokiellon.
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            [email protected]

Comment

• Zeta
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7547
                              • Kotona

Tunnustaako joku olleensa mukana tässä? Poliisi todellakin pysäytti ja voimalla

-
                              Käyttöautona: F20
                              Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                              Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
                              -

Comment

• Istandam
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2011
                                • 69
                                • Suomi

Originally posted by Rale View Post
                                Onko autolijan ammatti?
                                Samanlainen tilanne, hetkellinen ohitus nopeus 149/80
                                Ei tässä varmaan auttoi nuo mun selvitykset ja kirjallisen käsittelyn otin itekki. Ikkunahan on 6-12 viikkoa tuolla ylityksellä. Sakossa tosiaan luki että ohitustilanne että kai sillä jotain vaikutusta kun siihen kirjattu.. Päätös tuli samana päivänä kun kortin hain. Liekkö korona ruuhkaa?

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎