Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW G20 julkaistu - keskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • protoni
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2008
    • 1361
    • Tampere

    Ajelen motaria vajaa 200 km/pvä. Välillä vastamelukuulokkeilla ja välillä ilman. Jos ajomelun tai vastamelukuulokkeiden läpi haluaa kuunnella aamulypsyä, niin suunnilleen saman verran on väännettävä nuppia kaakkoon. Varmaan ihan yhtä hyvin tai huonosti se takaa lähestyvä hälyajoneuvokin kuuluisi oli sitten kuulokkeet tai ei. Toki kuulokkeet ovat miellyttävämpi vaihtoehto olla kuulemmatta kun leikkaavat valtaosan rengasmelusta.

    Comment

    • mikkod
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 5200
      • Stadi

      Tuli motarilla tällainen musta 16" vakiovanteilla vastaan. Olipahan kuin mikä tahansa corolla...
      Helkama S3000
      Myydään kutosen alustaosia
      This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

      Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

      Comment

      • GameOver
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3026
        • Sjundeå

        Originally posted by jj5 View Post
        Näissä vastamelukuulokehommissa on kans sellainen ongelma, että niitä käyttävät kuljettajat on onnellisen tietämättömiä ympärillä tapahtuvista liikenteeseen liittyvistä asioista joita voisi äänen perusteella havaita, esim hälytysajoneuvot jne.
        Mitä hälytysajoneuvoihin ja liikenteeseen ylipäätään tulee, itse toivoisin että liikkuminen liikenteessä perustuisi ensisijaisesti näkemällä havainnointiin. Näkövammaiset toki erikseen, niitäkin kyllä tuntuu ratin takaa löytyvän (ei tarkoitettu halventamaan oikeasti näkövammaisia)
        -22 Lexus ES300h
        -08 Subaru Impreza

        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

        Comment

        • arpuC
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1377

          Originally posted by protoni View Post
          Ajelen motaria vajaa 200 km/pvä. Välillä vastamelukuulokkeilla ja välillä ilman. Jos ajomelun tai vastamelukuulokkeiden läpi haluaa kuunnella aamulypsyä, niin suunnilleen saman verran on väännettävä nuppia kaakkoon. Varmaan ihan yhtä hyvin tai huonosti se takaa lähestyvä hälyajoneuvokin kuuluisi oli sitten kuulokkeet tai ei. Toki kuulokkeet ovat miellyttävämpi vaihtoehto olla kuulemmatta kun leikkaavat valtaosan rengasmelusta.
          Rengasmelu on musiikkia korville jos vertaa aamulypsyn kuunteluun.
          Miks sä sytytit Bemarin palaa?
          En löydä enää sun luo
          Teitkö sä tän tahallaan?
          Nyt kaikki palaa.

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2540
            • Kirkkonummi

            Originally posted by mikkod View Post
            Tuli motarilla tällainen musta 16" vakiovanteilla vastaan. Olipahan kuin mikä tahansa corolla...
            Tässä kiteytyy kieltämättä pohdinta. Jos hakee normikuljetinta, niin G20 on ihan hyvä sellaiseksi normirenkailla jne. Mutta tekisikö joku muu täsmälleen saman mutta edullisemmin? 43k€ tuosta esimerkki-320iA:sta on oikeasti paljon rahaa, eikä varustelutaso ollut niin kova. Opel Insigniasta lähtien on muillakin merkeillä ajoittain paljon tarjottavaa. Täällä on puhuttu myös C-mersun laatutuntumasta, ja ainakin omalla kohdalla siinä esim. luukut sulkeutuvat vakuuttavammin kuin F30:ssä. G20 on nyt samalla tasolla, ei takaluukku rämise kun paiskaa kiinni (täytyisi varmasti katsoa vähän rekisterikilven kiinnitystä..).

            Ollaanko nyt menty liian pitkälle "urheilullisuuden" tavoittelussa? Auto ilman järkyttäviä kärrypyöriä ja korisarjaa ei ole enää mitään? Näin nimittäin ei ollut n. 30 vuotta sitten, kun E34 tuli markkinoille. Totta, tästä on kauan ja makumieltymykset muuttuvat, mutta tuo on erinomainen esimerkki autosta, joka ihan vakiomuodossaan oli äärimmäisen onnistunut, jopa niin että esim. M5-kuosikaan ei missään nimessä ollut kuin hillitty etuspoileri ja oliko siinä helmasarjan alkua.

            Jos hakee normiautoa, niin päätyminen bemariin ei onnistu enää ihan tuosta vain vakiomallien kohdalla? Vai onko kyse muodin muuttumisesta, käyttötarpeet ovat pysyneet samoina. Mutta kyllä 43k€ edestä pitäisi saada oikeasti sykähdyttävä peltilaatikko pihaan ilman, että laittaa vielä min. 10% hintaan lisää.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • 205/65-15H
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1422

              ^Kun itse ostin elämäni ekan bmw:n, sigun e39, sille ei ollut teknisen toteutuksen, jousitusmukavuuden ja hiljaisuuden suhteen yhtään kilpailijaa imo. e61:ssä kaikki on pariaatteessa paremmin, mutta käytännössä enemmän makuasioita, auto tuntuu halvemmalla tehdyltä, ei klassikkoainesta imo. F10 on toki hieno auto mutta jos saman laadun saisi nykyisin vähän pienemmässä koossa G20-muodossa, olisin tyytyväinen.

              Kilpailijat ovat kyllä kehittyneet paljon ja vaimon Nissan kokeilujen jälkeen tietty toimintavarmuus ja ongelmaton simppeli mutta hyvin testattu maanläheinen design on alkanut vedota omaankiin ajatusmaailmaan jos olisin uutta ostamassa.
              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
              Ioniq5 AWD -22
              Leaf 40kwh -18

              Comment

              • Smistik
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 1130
                • Kanta-Häme

                Premium-merkeissä on laatu periaatteessa heikentynyt ja halvemmissa merkeissä parantunut. Itseä risoi E46 siirtymisessä E91:een kun ovet ei olleetkaan enää raskaat kassakaapin ovet. Ehkä ne on peruskäyttäjästä paremmat kun ovat kevyet käyttää.

                Kia, Hyundai, Nissan, citikka jne saat enemmän varusteita, valaisutekniikkaa jne halvemmalla kuin BMW:ssä. Bemarissa maksat kalliin lisähinnan. Jos käytät uutta autoa sen max 3 vuotta, niin miksi tuhlata kun voit ajella huolettomasti takuuajan halvemmalla ja paremmilla kilkkeillä. Hinnan alennuskaan ei ole yhtä raju. Tätä olen pohtinut, että pitäisi olla käyttöauto erikseen, mutta kun on tottunut takavetoon ja hyvään ajokäytökseen, niin ei ole helppoa lähteä talvella puskemaan etuvetorimpulalla, kun ei tunnista ratista mihin suuntaan auto on menossa.
                ex E91 320d käsiaskilla
                ex E46 330dat
                japski
                ranu

                ex E30 316i 4d

                Comment

                • van cleef
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1879
                  • 01830

                  Nelosen ajatellut vaihtaa tässä kuluvan vuoden aikana, niin alkanut vähän Kian Stinger kiinnostamaan. Reilu 70 k€, niin saisi sen 366 heppaisen. Kulutus tosin vähän korkeahko siinä joka päiväiseen käyttöön. Pitäisi käydä kokeilee jossain. Kukaan täällä testannut?

                  Edit: väärä topic, mut jätetään silti
                  Last edited by van cleef; 07-06-2019, 13:01.
                  BMW m340i x-drive -22
                  Audi q5 sportback 55tfsie -21
                  Transit custom -18
                  Lincoln Town car -89
                  Porsche 911 GT3 -08

                  Comment

                  • mikae34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 4985
                    • Forssa

                    Originally posted by van cleef View Post
                    Nelosen ajatellut vaihtaa tässä kuluvan vuoden aikana, niin alkanut vähän Kian Stinger kiinnostamaan. Reilu 70 k€, niin saisi sen 366 heppaisen. Kulutus tosin vähän korkeahko siinä joka päiväiseen käyttöön. Pitäisi käydä kokeilee jossain. Kukaan täällä testannut?

                    Edit: väärä topic, mut jätetään silti
                    Ei kokemusta mutta tuskin se huono on. Juurihan se taannoin pesi bemarinkin TM:n testissä.
                    Auto on liikkumaväline.

                    Comment

                    • mikae34
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 4985
                      • Forssa

                      Originally posted by 205/65-15H View Post
                      ^Kun itse ostin elämäni ekan bmw:n, sigun e39, sille ei ollut teknisen toteutuksen, jousitusmukavuuden ja hiljaisuuden suhteen yhtään kilpailijaa imo. e61:ssä kaikki on pariaatteessa paremmin, mutta käytännössä enemmän makuasioita, auto tuntuu halvemmalla tehdyltä, ei klassikkoainesta imo. F10 on toki hieno auto mutta jos saman laadun saisi nykyisin vähän pienemmässä koossa G20-muodossa, olisin tyytyväinen.

                      Kilpailijat ovat kyllä kehittyneet paljon ja vaimon Nissan kokeilujen jälkeen tietty toimintavarmuus ja ongelmaton simppeli mutta hyvin testattu maanläheinen design on alkanut vedota omaankiin ajatusmaailmaan jos olisin uutta ostamassa.
                      E39:n jälkeen on minustakin laatuvaikutelma laskenut kuin lehmän häntä. Samalla tavalla meilläkin aikanaan e39 farmari vaihtui e61:een. Havaitsin itsekin kuinka paljon halvemmin tehdyltä auto vaikutti. Sisustan materiaalit ihan perusmallissakin olivat kuin mistäkin corollasta e39:iin verrattuna. Toinen asia minkä tulemisesta en pidä ollenkaan on tuo Idrive. Nyt omistan tuon kutosen ja siinäkin on selkästi paljon halvemmalla kyhätyn auton vaikutelma kuin e39:ssä.
                      Auto on liikkumaväline.

                      Comment

                      • TON-III
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2018
                        • 480
                        • Turku

                        Originally posted by mikae34 View Post
                        Nyt omistan tuon kutosen ja siinäkin on selkästi paljon halvemmalla kyhätyn auton vaikutelma kuin e39:ssä.
                        Tätä se nykyajan 'kehittymisen kehittyminen' sitten tarkoittaa ....
                        F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                        Comment

                        • mikkod
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 5200
                          • Stadi

                          Originally posted by mikae34 View Post
                          Nyt omistan tuon kutosen ja siinäkin on selkästi paljon halvemmalla kyhätyn auton vaikutelma kuin e39:ssä.
                          Mun on oltava tästä erimieltä. Kutonen on ollut yksi laadukkaimmasta autoista mitä on ollut :think
                          Helkama S3000
                          Myydään kutosen alustaosia
                          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                          Comment

                          • *makke*
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 884
                            • Klaukkala

                            Originally posted by mikkod View Post
                            Mun on oltava tästä erimieltä. Kutonen on ollut yksi laadukkaimmasta autoista mitä on ollut :think
                            Kyllä ainakin E63 M6 on laadussa ihan e39 tasolla. Molemmat tietysti kaikilla kamoilla ja sisällä pelkkää nahkaa

                            Comment

                            • Smistik
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1130
                              • Kanta-Häme

                              Jos tykkää ajella likaisella peräpäällä, niin ainakin minun mielestä touring on jotenkin enemmän tunnistettavissa pemuksi takaa päin. Eli onnistuneempi siinä suhteessa ja nuo takavalot on jotenkin sulavammat tuossa mallissa.

                              https://www.youtube.com/watch?v=R_8kSILAXm8
                              ex E91 320d käsiaskilla
                              ex E46 330dat
                              japski
                              ranu

                              ex E30 316i 4d

                              Comment

                              • mikkod
                                BTCF Member
                                • Aug 2007
                                • 5200
                                • Stadi

                                Originally posted by mikkod View Post
                                Tuli motarilla tällainen musta 16" vakiovanteilla vastaan. Olipahan kuin mikä tahansa corolla...
                                Kun taas eilen tuli sininen msport vastaan, ja erottui sitten taas edukseen liikenteessä. Vein avon Laakkoselle huoltoon, ja siellä oli sitten parkkipaikalla valkoinen msport performance 20" vanteilla, ja se vasta hieno olikin. :think
                                Helkama S3000
                                Myydään kutosen alustaosia
                                This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                                Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎