Originally posted by rizzo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW G20 julkaistu - keskustelua
Collapse
X
-
Originally posted by Pekumie View PostMoottorikoodi tuossa välissä on vaihtunut B48M -> B48D, en tiedä mitä eroja pitää sisällään mutta perstuntumalta nimenomaan herkemmältä tuntui G20, kuin oma F30 LCI.
Kaistavahdin ainakin pystyy iDriven kautta säätämään ja kojelaudasta hätävilkkujen viereisestä painikkeesta saa kaikki avustimet pois päältä, en muista saiko iDrivestä niitä yksitellen pois.
Muuten hyvin samankaltaiset fiilikset jäi omastakin koeajosta, ainakin F30 verrattuna hyvin hiljainen auto, kun on akustiikkalasit ruksittuna.
Valitettavasti iDrivestä ei itse löytynyt ao kohtaa, jolla kaistavahdin olisi saanut ruksittua pois. Se oli nimittäin harmaa eli ei päässyt muuttamaan. iDrive muuten toimi nopeammin, puhelin löytyi aivan vähän kerkeämmin.
Ehdottomasti akustiikkalasit. Ehkä muutos desibeleissä mitattuna ei ole suurin suuri, mutta kyllä se äänettömyys oli rentouttavaa. Rengasmelu nykyautoissa kun on juuri se yksi kohta, joka ei parane juurikaan seuraavan sukupolven kohdalla. Tosin, osasyynä tähän taitaa olla edelleen kasvava keskimääräinen ensiasennusrengaskoko, jopa 18-tuumaisia aletaan pitämään jo normikumitavarana.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostRengasmelu nykyautoissa kun on juuri se yksi kohta, joka ei parane juurikaan seuraavan sukupolven kohdalla. Tosin, osasyynä tähän taitaa olla edelleen kasvava keskimääräinen ensiasennusrengaskoko, jopa 18-tuumaisia aletaan pitämään jo normikumitavarana.
Suurimmassa osassa Eurooppaa on aivan sama minkä kokoinen rengas on alla ja useimmat autot (jopa huonommalla äänieristyksellä) ovat täysin meluttomia.
Comment
-
-
Originally posted by Tiik View PostKyllä suurimpana syynä tähän meluasiaan ovat talvi, nastarenkaat ja niiden käyttäjät.
Suurimmassa osassa Eurooppaa on aivan sama minkä kokoinen rengas on alla ja useimmat autot (jopa huonommalla äänieristyksellä) ovat täysin meluttomia.
Euroopan tiet ovat niin eri levelillä kuin täällä suomessa että valmistajat eivät ole priorisoineet metelin eristämistä niin korkealle kuin kymmenen, viisitoista vuotta takaperin.
Ajan päivittäin kaikenmerkkisillä uudehkoilla autoilla ja ihmettelen rengasmelun määrää.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostAuto se syyllinen on. Onhan sentään tehty autoja joissa ei käytännössä ole rengasmelua vaikka alla olisi mitkä hakkapeliitta kympit. (bemareista esim E39/38 jne.)
Mielestäni syyllinen on asfaltti ja sen halpuutus. Uusi asfaltti on lähes pelkkää kiveä ja se vähäinen sidosaine kuluu nopeasti pois.
Comment
-
-
Originally posted by nonmerce View PostHyvät vastamelukuulokkeet ja problem solved
Toki jos painottaa autovalinnassa hiljaisuutta niin 3-sarja ei ehkä lähökohtaisesti ole oikein vaihtoehto bmw:n valikoimassa. Muissa voi toki joutua jostain 3-sarjan eduista luopumaan.Last edited by E39Fin; 31-05-2019, 11:05.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostEntä ZF:n 8-vaihteinen? Omassa sigun autossa kyllä herkkyys paranee heti kun alle löytyvät 16-tuumaiset, jopa 17-tuumaisiin verrattuna. Ero sitkeydessä arkiajossa tarkoittaa sitä, että esim. 80km/h vauhdissa (89km/h mittarinopeus) laatikko pitää paremmin 8. vaihdetta päällä, eikä hae pienempää. 18-tuumaisilla ero oli entistä suurempi.Last edited by Pekumie; 31-05-2019, 11:42.
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostNäitä näkyy aika paljon octavia-kuljettajilla. Itse mieluummin valitsen lähtökohtaisesti hiljaisen auton, vaikka se toki tarkoittaakin vastameluluureja kalliimpaa kustannusta.
Toki jos painottaa autovalinnassa hiljaisuutta niin 3-sarja ei ehkä lähökohtaisesti ole oikein vaihtoehto bmw:n valikoimassa. Muissa voi toki joutua jostain 3-sarjan eduista luopumaan.
Comment
-
Comment