Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW G20 julkaistu - keskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7506
    • Jyväshyvä

    Originally posted by Dualfun View Post
    Joulukuussa WLTP täsmentyi, ja kappas vaan, hinnat jatkoi laskemistaan. Koska hävitty rahasumma oli päätetty jo ennalta, oli siis aika lisätä taas kerran varusteita.
    Toivottavasti ne hinnat ei enää hirveästi laske tai auto ei ikinä ehdi valmistua kun kokoajan speksataan lisää varusteilta :think
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17825
      • PKS

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Toivottavasti ne hinnat ei enää hirveästi laske tai auto ei ikinä ehdi valmistua kun kokoajan speksataan lisää varusteilta :think


      Nythän auto siirtyy tilausvaiheessa siihen pisteeseen missä ei enää muutoksia pystytä tekemään Kieltämättä itseäkin huvittaa miten mönkään on ensimmäinen hinnasto mennyt (ja tässä tapauksessa tämän auton tilaus, joka tehtiin about heti kun tilausjärjestelmä oli auennut), kun huomioi julkistamisen jälkeen tehdyt muutokset varustepaketteihin sekä toki Suomi etunenässä tässä koko autoveropelleilyssä.

      Auton lopullinen hinta on edelleen siellä 74 kieppeillä, ensimmäiseen hinnastoon verrattuna hinta on laskenut 15000€. Reilulla 80 olisi päässyt piirtämään tilauslomakkeeseen sen legendaarisen "yhden viivan".

      Puuttumaan jäivät "vollaustattungista":
      -Lisävarustevanteet
      -M Sport -tasauspyörästö
      -Adaptiivinen M Sport alusta
      -Takaluukun automatiikka
      -Vetokoukku
      -Tummennetut taka- ja takasivuikkunat
      -Active Protection turvallisuuspaketti (Turvavöiden esikiristys ja ikkunoiden sulkeminen törmäystilanteessa)
      -Sensatec-verhoiltu kojelauta
      -M turvavyöt
      -Paremmat sisälistat
      -DAB
      -CD soitin
      -Vararengas
      -Tupakoitsijan versio
      (-Lisähintainen ulkoväritys)
      (-Individualit)
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
      E30 325i Touring
      ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
      E28
      ///M535i '87 zinnoberrot
      ½ E46 316ti Compact
      ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36
      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
      Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17825
        • PKS

        Pieni juttu G20 Iltalehdessä, Norjassa nähtävästi ovat pohjoismaiset toimittajat päässeet jo tutustumaan paremminkin -


        Suomessa kävi myös jollain jälleemyyjillä asiallisesti varusteltu Portimao Blue G20 320d xDrive M-Sport esittelyssä (ajamaan ei tosin vieläkään päässyt). Vaikutti vieläkin paremmalle kuin Messukeskuksessa ollut aivan esisarjan auto.

        "Meidän" G20 menee tuotantolinjalle ensi viikolla.
        Last edited by Dualfun; 01-02-2019, 14:47.
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
        E30 325i Touring
        ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28
        ///M535i '87 zinnoberrot
        ½ E46 316ti Compact
        ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36
        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Doug DeMuro on jo tutkinut ja ajanut G20:n
          E39 528iA

          Comment

          • jani
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 5148
            • Kuopio

            Herää kysymys: onko G20ssa enää ajamisen iloa?
            F33 435d Mineral-grau metallic
            K40 K1200s sondermodell

            Comment

            • van cleef
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1857
              • 01830

              Originally posted by jani View Post
              Herää kysymys: onko G20ssa enää ajamisen iloa?
              Täytyy käydä kokeilee ja sanoa sitten. Alustavasti kiinnostaa aika paljonkin, mutta ei nyt tilata ainakaan ensimmäisen lähdön vehkeitä.
              BMW m340i x-drive -22
              Audi q5 sportback 55tfsie -21
              Transit custom -18
              Lincoln Town car -89

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17825
                • PKS

                Originally posted by Dualfun View Post
                Auto menee tuotantoon viikolla 6 ja saapuu näillä näkymin siten maaliskuussa.
                Tämä auto on nyt Hangossa, kilvitetty ja odottelee SE Mäkisen kyytiä tällä hetkellä
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                E30 325i Touring
                ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                E28
                ///M535i '87 zinnoberrot
                ½ E46 316ti Compact
                ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36
                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2539
                  • Kirkkonummi

                  Originally posted by jani View Post
                  Herää kysymys: onko G20ssa enää ajamisen iloa?
                  Erittäin hyvä kysymys. F30 M Sport -alustalla & järkevillä renkailla, esim. sigun autossa olevilla 17-tuumaisilla ja Sport Servotronicilla auto on kiva ajettava hyväpintaisilla teillä, varsinkin kesällä moottoriteillä. Vastaavasti, etelän jäätyneillä sohjoperunapelloilla sitä kaipaisi kovasti lisää mukavuutta. Mutta kyllähän perusauton, varsinkin uuden G20:en pitäisi olla tätä jo ilman lisävarusteita. Ei kuitenkaan saa spekuloida ennen kuin maaliskuussa alkaa tippumaan kolmesatasia koeajettaviksi.

                  DeMuron läpikäynti oli normaali, aika paljon onkin jo nähty, mutta se 360° -kamera näytti oikein houkuttelevalta, varsinkin kun tarjotaan reaaliaikaista sivunäkymää, tämähän on pakollista kaikille kaupunkipysäköijille!

                  Mutta kyllähän tuo kysyntä on vähän katumaasturipainotteiseksi muuttunut. Tällaiset vanhanaikaiset sedanit ovat järkeviä, mutta ehkäpä jopa tylsiä. G20-myyntitilastot tulevat olemaan hyvin mielenkiintoisia.
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • IKa
                    BTCF Member
                    • Apr 2007
                    • 877
                    • Klaukkala

                    Olen alkanut pohtia seuraavaa autonvaihtoani ja koska haluaisin käyttöauton jatkossakin olevan avoauton, niin tuleva G23 malli kiinnostaa. Mutta ikäväkseni huomasin, että huhujen mukaan vuonna 2020 lanseerattava G23 ei olekaan enää edeltäjiensä kaltainen kovakattoinen avo. Toki mitään virallista infoa en ole vielä asiasta nähnyt, mutta eri lähteistä löytyy tietoa, että seuraava 4-sarjan cabriolet tulee olemaan pehmeällä katolla. Kuviakin löytyy jo naamioidusta G23:sta talvitesteissä https://www.carscoops.com/2019/02/20...ooks-soft-top/

                    Olen sen verran tykästynyt kovakattoiseen avoon, että taitaa tuo G23 malli nyt jäädä kokonaan pois omista suunnitelmista. Pahus sentään Mitähän sitä tilalle keksisi?
                    Last edited by IKa; 05-03-2019, 19:49.
                    G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                    Comment

                    • jj5
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1316
                      • pks

                      Originally posted by IKa View Post
                      Olen alkanut pohtia seuraavaa autonvaihtoani ja koska haluaisin käyttöauton jatkossakin olevan avoauton, niin tuleva G23 malli kiinnostaa. Mutta ikäväkseni huomasin, että huhujen mukaan vuonna 2020 lanseerattava G23 ei olekaan enää edeltäjiensä kaltainen kovakattoinen avo. Toki mitään virallista infoa en ole vielä asiasta nähnyt, mutta eri lähteistä löytyy tietoa, että seuraava 4-sarjan cabriolet tulee olemaan pehmeällä katolla. Kuviakin löytyy jo naamioidusta G23:sta talvitesteissä https://www.carscoops.com/2019/02/20...ooks-soft-top/

                      Olen sen verran tykästynyt kovakattoiseen avoon, että taitaa tuo G23 malli nyt jäädä kokonaan pois omista suunnitelmista. Pahus sentään Mitähän sitä tilalle keksisi?
                      Onhan tuollaisessa kangaskatossakin oma tyylikkyytensä ja eikös ne tänäpäivänä ole ihan hyviäkin, jopa maantieajossa melutasoltaan.

                      Jos vielä irrotettavan kovan katon saisi talviajoa ajatellen niin kyllähän sellaisella kelpais. Ei tosin ole e46 caabrion jälkeen tainnut olla sellaista saatavilla, onkohan sitten ajateltu kangaskattojen olevan niin hyviä ettei ole tarvetta/markkinoita.
                      sigpic

                      Comment

                      • Pantse
                        BTCF Member
                        • Jun 2005
                        • 151
                        • Oulu

                        Tuli käytyä tänään G20 320d xDrive koeajamassa. Hiljaista kyytiä dieseliksi tarjoili, ja alustakin vaikutti toimivalta, mitä nyt lumipöpperökelissä sai testailua. Launch Edition-malleissa saa kyllä muikean varustepaketin tämän kuun loppuun saakka.
                        Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
                        Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30

                        Comment

                        • mikkiz
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 321
                          • Lpr

                          Tänään oli parin tunnin ajossa G20 xdrive 320d M-Sport ja kyllähän tuo asiallinen oli. Tässä oli vielä kohtuu hyvät varusteet ruksittu, mm. adaptiivinen alusta ja kyllä tuossa ajamisen iloa oli. Etenkin laatuvaikutelma ja hiljaisuus on aivan toista, kuin F30, hyvin lähellä F10/11 tasoa, samoin kasvaneet mitat teki sen että sisätiloiltaan jo melkein sama kuin F10. Ajettavuus myös huomattavasti parempi omasta mielestä kuin F30, toki tuo adaptiivinen alusta ei anna kuvaa millainen on vakio? Omalta kohdalta erittäin vahva vaihtoehto F11 seuraajaksi, kunhan touring tulee myyntiin. G20 vs G30 hintaerolla kun voisi ruksia hieman sitä varustelistaakin...
                          E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake

                          Comment

                          • nappe74
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 2844
                            • South Carelia

                            Laakkosella eilen käydessä tuli ihailtua uutta G20 mallia...

                            On se kyllä hieno, ainakin m-sporttina... ja kokokin alkaa olemaan jo perheauton luokkaa.

                            Hienoin yksityiskohta oli kyllä mittaristo joka näytti olevan täysin pelkkää tietokonenäyttöä... joku mittarin esittelymoodi oli vissiin päällä kun nopeus- ja kiekkamittari ajelivat kilpaa !!

                            Kyllä moinen kampe kelpais... nykyäänhän on vielä tuo yksityisleasing mahdollisuuskin... :think
                            G30 530e xDrive A M-Sport -20

                            ex-Bimmerit:
                            F10 525dA xDrive M-Sport -13
                            E21 316 -80
                            E91 330xdA M-Sport -06
                            E53 X5 3.0iA Sport -04
                            E91 335xiA M-Sport -08
                            E60 530iA M-Sport -06
                            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                            E91 320d -06
                            E39 530iAT M-Sport -01
                            E36 328iA -96
                            E39 528iA -96
                            E36 325i -92

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17825
                              • PKS

                              Originally posted by nappe74 View Post
                              Hienoin yksityiskohta oli kyllä mittaristo joka näytti olevan täysin pelkkää tietokonenäyttöä... joku mittarin esittelymoodi oli vissiin päällä kun nopeus- ja kiekkamittari ajelivat kilpaa !!
                              Launch Edition -malliin kuuluva BMW Live Cockpit Professional

                              Tulee siis Connected -paketin yhteydessä (erillisenä 3250€ veroton).

                              "Meidän" G20 on saapunut myyjälle, ja on enää pinnoitusta ja luovutusta vaille. Tosin kun kelit on mitä on niin eipä tuolla niin kiire ole päästä kesärenkailla ajelemaan. Täytyy laittaa tänne jotain raporttia aikanaan kun olen itsekin päässyt auton näkemään ja ajamaan.
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                              E30 325i Touring
                              ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                              E28
                              ///M535i '87 zinnoberrot
                              ½ E46 316ti Compact
                              ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36
                              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                              Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              • Rey
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2016
                                • 73
                                • Moon

                                Tuli käytyä koeajamassa g20 320xd, jossa adaptiivinen m-sport alusta. Ensifiilikset oli että bmw vaikuttaa ottaneen opiksi f-sukupolven epäonnistumisesta ja nyt ajamisessa on taas ajamisen iloa kuten 20 vuotta sitten

                                Hyvää:
                                +Alusta suodatti terävätkin töyssyt hyvin, mutta oli samalla sporttinen. Tämä oli oikeasti hauska ajettava!
                                +Ohjaus tuntui tunnokkaalta, nopealta ja siis kaikin puolin hyvältä (vaikka onkin täysin erilainen tuntumaltaan kuin esim e39 ja e60 malleissa)
                                +Tykkäsin ulkonäöstä sekä ulkoa että sisällä
                                +Auto tuntui hiljaiselta, tai ainakaan rengasmeteliin ei kiinnittänyt mitään huomiota

                                Huonoa:
                                -320xd tuntui ehkä vähän alitehoiselta. Kaipaisi tuikutusta millä saisi 30 heppaa lisää
                                -iDrive/käyttöliittymä tuntui vähän sekavalta käyttää
                                -hifit on bmw:lle tuttuun tapaan surkeat. Harman Kardon lienee melko pakollinen jos yhtään kuuntelee musaa

                                edit: autossa olikin adaptiivinen m-sport alusta eikä vakioalusta
                                Last edited by Rey; 04-04-2019, 19:08.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎