Bemarin myymisen sietämätön vaikeus VI

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • van cleef
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1899
    • 01830

Jos kyseessä oleva auto on vanha Toyota / Peugeot 504 tai 505 / MB 308D, ei ole välttämättä huijaus. Muiden myyntiartikkeleiden osalta lähes poikkeuksetta huijaus.
    ...

Comment

• Kähmy
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 422
      • Kempele

Yrittävät tuota samaa tori.fi:ssä olevista laatuhuonekaluistakin. Artekin kamoihin tulee aina noita kokeiluja ja kun sanoo, että kun raha on tilillä tavara liikkuu, yhteys jotenkin "katoaa"...
      e46 325xi
      Yamaha FZR 1000 EXUP
      ex-e39 530i Touring

Comment

• JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2794
        • Tampere

Ulkomaiden asukkaiden ostotarjouksissakaan ei ole erityistä aihetta huolestua, kunhan myyjän ominaisuudessa toteuttaa seuraavia ehtoja:

1) Kauppasumma siirretään kokonaisuudessaan myyjän tilille ennalta tai annetaan käteisellä kouraan noutotilanteen yhteydessä.

2) Myyjä ei siirtele omia rahojaan mihinkään suuntaan prosessin aikana, vaan rahaliikenne tapahtuu kokonaisuudessaan ostajan suunnalta.

3) Auton luovutusasiakirjat valmistellaan ja viimeistellään vasta kun kauppasumma on kokonaisuudessa vastaanotettu.

4) Myyjä ei toimita ostajan suuntaan henkilötunnuksiaan, passikopioitaan tai ylipäätään mitään sellaista henkilökohtaista tietoa, jota voidaan käyttää verkkohuijauksissa.
        IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
        Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

Comment

• Ba6lo
          Newbiemmer
          • May 2017
          • 5
          • Vantaa

No joo lähtihän meiltä firmalta 2000-luvun alun Hiace jonnekin afrikkaan. Käteisen kanssa tultiin noutamaan. Se tosin oli huomattavasti halvempi kuin tämä. Vaan eipä tuo ostaja ole edes kertonut, että mistä päin on.

Olen kyllä joskus lukenut tuollaisista huijauksista.

Comment

• Ba6lo
            Newbiemmer
            • May 2017
            • 5
            • Vantaa

Tulihan sieltä sitten ne taikasanat, "maksoin vähän enemmän, kuin kauppahinta, niin maksa sinä tuolle 'kuljetusyhtiölle'..."
            Ihan varmasti...

Comment

• Hampsu
              Bimmer Fanatic
              • May 2009
              • 253
              • Lappeenranta/Helsinki

Joskus aikoinaan oli Evo Lancer itellä myynnissä ja samantapainen kaveri otti yhteyttä;

Puhui pelkästään S.postin välityksellä englantia ja hän etsisi vaimolleen ”kauppakassia”. Hänen palvelijat tulevat hakemaan auton ja kun se on perillä ,hän maksaa summan.

Mielenkiinnosta guugletin kaverin nimen, niin otettu jenkkiläiseltä baseball pelaajalta ja auto matkustaisi johonkin lähi itään. ..vaimolle oikealta ajettava ”postiauto” kauppakassiksi..

Sanoin yksinkertaisella englannilla, että rahat kun löytyvät minun kourasta, minun puolesta vie se minne haluat

Yhteys loppui siihen.
              G21 320xd lci m-sport

Comment

• Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16424
                • Leppävirta

Originally posted by Ba6lo View Post
                Miltäs tuollainen kuulostaa, kun englantia puhuva tyyppi kyselee viimeistä hintaa, ja kun ehdotin, että neuvotellaan siitä paikan päällä, niin hän on kuulemma niin kiireinen, ettei ehdi edes tulemaan katsomaan autoa.
                Hänen "agenttinsa" tulisi noutamaan ja hän tarvitsee viimeisen hinnan, että voi siirtää rahat.

Kuka muka ostaa auton tarkistamatta sitä. No kai niitäkin on, mutta alkoi kuitenkin epäilyttämään.
                Vai? :think
                Olen itse myynyt auton tällaiselle ostajalle. Tapasin ostajan kyllä kun sattui ohi kulkemaan kiireiltään. Halusi välttämättä tarjota lounaan mutta olin siihen aikaan töissä vielä. Päivysti sen aikaa paikallisella huoltamolla että tulin töistä, tarjosi kahvit mulle ja maksoi auton eikä sitä käyty edes katsomassa. Joskus viikkojen perästä nouto lopulta tuli autolle ja se lähti siitä erään autokaupan pihalle seisomaan odottaen taas jatkosiirto toimenpiteitä. No se kerettiin jo välillä varastamaan siitä autoliikkeen pihastakin. En tiedä löytikö tämä kyseinen kilvetön 100€ Corolla ikinä tietään sinne Afrikkaan mihin oli menossa. Itse en autosta mitään maksanut vaan silloisen työkaverin luovuttaessa Gorillan ruostemäärän suhteen hän sen minulle antoi.

Eli näitä "turkkilaisia" ostajia kyllä on jos kohde on niille mieluisa.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E32 Diamantscwharz 750iL '94

E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

Comment

• Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1950
                  • Turku

Joskus yhdeksänkymmentäluvulla mun kaverin kummisetä osteli vanhoja Ladoja näkemättä ja välitti ne eteenpäin Venäjälle. Ei niitä tarvinnut käydä katsomassa. Nopein autokauppa siihen aikaan kuulemma tehtiin puhelimitse housut kintuissa paskapytyllä istuessa.

Mutta tää nyt tuskin mitenkään vastaa Ba6lon tilannetta. Kaipa hänellä on myynnissä sentään auto.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

Comment

• jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16550
                    • Asikkala

Originally posted by Haju69 View Post
                    Olen itse myynyt auton tällaiselle ostajalle. Tapasin ostajan kyllä kun sattui ohi kulkemaan kiireiltään. Halusi välttämättä tarjota lounaan mutta olin siihen aikaan töissä vielä. Päivysti sen aikaa paikallisella huoltamolla että tulin töistä, tarjosi kahvit mulle ja maksoi auton eikä sitä käyty edes katsomassa. Joskus viikkojen perästä nouto lopulta tuli autolle ja se lähti siitä erään autokaupan pihalle seisomaan odottaen taas jatkosiirto toimenpiteitä. No se kerettiin jo välillä varastamaan siitä autoliikkeen pihastakin. En tiedä löytikö tämä kyseinen kilvetön 100€ Corolla ikinä tietään sinne Afrikkaan mihin oli menossa. Itse en autosta mitään maksanut vaan silloisen työkaverin luovuttaessa Gorillan ruostemäärän suhteen hän sen minulle antoi.

Eli näitä "turkkilaisia" ostajia kyllä on jos kohde on niille mieluisa.
                    Muutaman satasen autot meneekin kaupaksi, itse olin paikalla kun latvialaiset maksoivat etukäteen rahat kouraan neljästä autosta neljälle eri myyjälle. Hakevat ne ensi viikolla, avaimet paikassa x että saavat ne kyytiin. Suurin summa oli 225 €. Kymppitonniem bemareiden kanssa tietysti eri juttu, ei varmaankaan osteta montaa kerralla eikä jätetä avaimia odottamaan noutajaa.

Comment

• GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

Originally posted by Ba6lo View Post

Kuka muka ostaa auton tarkistamatta sitä. No kai niitäkin on :think
                      Onhan nuita, mieleen tulis äkkiseltään joku Teslan ostaja
                      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

Comment

• touring39
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 3901
                        • Kaarina

Originally posted by GOOFY View Post
                        Onhan nuita, mieleen tulis äkkiseltään joku Teslan ostaja
                        Mää olen varmaan viimeiset 10-15 autoa ostanut näkemättä ja kotiinkuljetuksella. Ei jaksa ajaa sen takia satoja kilsoja ympäri Suomea.
                        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

Ex:
                        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Comment

• arben
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1130
                          • suomi

Originally posted by touring39 View Post
                          Mää olen varmaan viimeiset 10-15 autoa ostanut näkemättä ja kotiinkuljetuksella. Ei jaksa ajaa sen takia satoja kilsoja ympäri Suomea.
                          Itte jaksanut lähteä aina hakemaan hiukan kauempaakin(ruotsi/saksa),1-2pvä ”työ” säästänyt äkkiä sen 5000€.

Comment

• touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

Originally posted by arben View Post
                            Itte jaksanut lähteä aina hakemaan hiukan kauempaakin(ruotsi/saksa),1-2pvä ”työ” säästänyt äkkiä sen 5000€.
                            Ulkomailtakin on tullu tilattua näkemättä. Nykyään on vaihtoauto aina riesana, ja sen saa aina kaupassa menemään kätevästi. Eli topikin aiheeseen liittyen, pemaria on hankala myydä pois, jos sattuu tulemaan kiinnostava auto vastaan jossain. Siinä on pahimmillaan vain päivä aikaa reagoida...
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Comment

• Ba6lo
                              Newbiemmer
                              • May 2017
                              • 5
                              • Vantaa

Niin no mikäpäs siinä. Ilmeisesti olet ihan tyytyväinenkin ollut.
                              Itse olen kuitenkin kaikkia autoja käynyt katsomassa ja itse hakemassa, pisin matka oli eteläsaksaan, ja oli kyllä ihan hauska reissu.

Comment

• Taski
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2009
                                • 387
                                • Tampere

Ja varsinkin Suomen kokoisessa maassa tuntuu jotenkin huvittavalta ettei muutamaa sataa kilsaa halua autokaupan perässä ajaa. Tosin itse kyllä olenkin luonteeltani sellainen että liikkeellä oleminen on mukavampaa kuin paikallaan kököttäminen - en koe jotain 1000km siirtymääkään autolla mitenkään epämukavana.

Välillä hymyilyttää kun lukee jotain jenkkien stooreja kun Floridalaiset äijät lähtee jostain kaliforniasta ostattelemaan autoja syystä x. Siinä alkaa olla jo vähän pituutta hakureissulla.
                                Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

Comment

Working...
                                X