Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin myymisen sietämätön vaikeus VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arben
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1129
    • suomi

    Originally posted by JNIJNI View Post
    Mitä tuosta jäi näppiin? Ja mikä oli Sakan provisio?
    Kaveri siellä töissä,sanotaan että käteen jäi reilusti enemmän mitä itse pyysin autosta. Jotenkin käsitys ettei ne ottaisi myyntitiliautoja edes:think

    Comment

    • 33d
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 458
      • Finland

      Originally posted by BMW525Xda View Post
      Tarjoa joskus omaa transittia sinne, avautuu enemmän. Jos transitti on 10k€ arvoinen saat ostotarjouksen 4k€. Myymälän lattialle menee 14k€ ja myyvät rahoituksella 10k€.
      Meneekö pakuja Kamux/Saka akselille suoraostolla todella halvalla esim. talousvaikeuksissa olevilta firmoilta? Tuttava tarjosi reilun 20k arvoista Transittia ja ei tainnut paljoa yli kymppiä olla tarjous, siihen päälle vielä myyjän perinteiset kitinät huonosta väristä jne. Tiesi että voi tulla vähän alakanttiin mutta otti ton tarjouksen kyllä ihan vittuiluna. Ei noin älyttömiä tarjouksia ole henkilöautoista kuulunut liikkeistä. Ja tää oli tossa vielä ennen mitään koronahommia.

      Kyseessä oli todella siisti yksilö, ei mikään raksapaku. Käsittääkseni kaikin puolin helposti myytävä malli missä kunto ja varustelu kohdillaan.

      Sattuiko vaan normaalia härskimpi myyjä kuka kalasteli pikavoittoja vai saattaako noi hilata sitten hintaa vielä ylöskin? Tossa kohtaa tuttavani kyllä lopetti yhteydenpidon suorilta.

      Comment

      • jori
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1012
        • Vantaa

        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Eihän kuluttajien välillä auto yksinkertaisesti liiku, tarvitaan rahoitus eli liike väliin. Vaikka pankista saa rahaa ja yksityiseltä pääsis usein ostamaan kalliita autoja paljon halvemmalla kuin liikkeestä.
        Ihmiset on valmiita maksamaan muutaman tonnin siitä, että saa liikkeestä ostamisen "turvan" tai "takuun" joka on monessa tapauksessa aivan myyjäliikkeen omasta halusta kiinni, miten korvaavat mitäkin, laki vaatii loppupeleissä aika vähän.


        Itse ostan mielelläni yksityiseltä, saa paljon isommalla todennäköisyydella ehjän auton.

        Yleisin tapa "korjata" piilevä vika tuntuu olevan viedä auto liikkeeseen kokemattomien myyjien riesaksi.
        Mistäkö tiedän? Ko. Ilmiö elättää minua aika isolta osin...
        En tiedä sitten mikä super tuuri mulla ollut viimeiset 6 vuotta +20k€ autojen myynnissä 6kpl) yksityisenä yksityisille. Ja nykyisin rahoitetaan myös yksityisten välistä kauppaa https://www.rahoituskumppani.fi/ , tuon kautta tein viimeksi kaupat edellisestä F15 bemarista. Erittäin helppoa, sähköiset allekirjoitukset kaupan osapuolilta sekä auton katsatus A-katsastus asemalla niin että molemmat osapuolet paikalla ja jossa auto todetaan hyväksi.
        Ja tuo mitä sanoit että saa yksityiseltä isommalla todennäköisyydella ehjän auton pitää todellakin paikkansa! Kamux ym.jobbari liikkeissä aika paljon paskaa myynnissä joka viety sinne paniikissa kun huomattu joka kallis vika.
        Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
        Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

        Comment

        • Ju11i
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 1255
          • Oulu

          Suosittelen oikeasti käymään ostettavan kohteen huolella läpi, ennen nimen paperiin laittamista myös liikkeiden kanssa.
          Itse ostin nyt ensimmäistä kertaa auton suomesta liikkeestä ja käytiin auto huolella läpi nosturilla + vikakoodit lukien. Eli auto oli ns. yön yli koeajossa.

          Hieman nikottelivat mutta pitkin hampain suostuivat kun olivat auton tänne kauempaa jo roudanneet.
          Havaitut viat luvattiin laittaa kuntoon kirjallisena ja n. 1000€ edestä autoa rempattiin liikkeen piikkiin ja nimi paperiin.
          Nyt autolla menty puoli vuotta ilman mitään ongelmia.
          Edit: Ja olisin kyllä kyseisen auton ostanut yksityiseltä, mutta kerkesi mennä liikkeeseen ennen kuin olin hereillä... vähän OT koko kirjoitus taas mutta menkööt.
          Last edited by Ju11i; 30-04-2020, 14:35.
          G21 330e xDrive M-sport -23
          E46 M3 -02

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1968
            • Seinäjoki

            Originally posted by jori View Post
            En tiedä sitten mikä super tuuri mulla ollut viimeiset 6 vuotta +20k€ autojen myynnissä 6kpl) yksityisenä yksityisille. Ja nykyisin rahoitetaan myös yksityisten välistä kauppaa https://www.rahoituskumppani.fi/ , tuon kautta tein viimeksi kaupat edellisestä F15 bemarista. Erittäin helppoa, sähköiset allekirjoitukset kaupan osapuolilta sekä auton katsatus A-katsastus asemalla niin että molemmat osapuolet paikalla ja jossa auto todetaan hyväksi.
            Ja tuo mitä sanoit että saa yksityiseltä isommalla todennäköisyydella ehjän auton pitää todellakin paikkansa! Kamux ym.jobbari liikkeissä aika paljon paskaa myynnissä joka viety sinne paniikissa kun huomattu joka kallis vika.
            Saattaa olla sekin että myymäsi autot ovat olleet perusmassasta poikkeavia eli paremmin varusteltuja erikoismalleja. Hiljaista on yksityisen myydä järkevällä rahalla 3 vuotta vanhaa roskapöntön harmaata avensista yksityisenä. Itse olen ostanut e60 530da joskus aikoinaan yksityiseltä. Auto oli silloin 4 vuotta vanha ja jotain vähän yli 30ke se maksoi. Järkevä kauppa saatiin silloin aikaiseksi ja vanha e39 meni vaihdossa. Nykyisessä taloustilanteessa varmasti aika haastavaa myydä mitään autoja oli sitten liike tai yksityinen - kovat ajat monella edessä
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • Mattix
              Bimmer Rookie
              • Dec 2011
              • 83
              • Tampereen seutu

              Paljon riippuu yksityisten välinen kauppa varusteista. Jos on ns. voll-malli, niin kyllä se menee. Hinta vaan pitää olla max. sama kuin liikkeistä myytävien halvimpien karvalakkien.

              Jos kyseessä on ns. perusmalli ja yli 20k€ auto, tulee pyynnin olla vähintään 2k alle vastaavien liikkeiden hinnan tai joku iso huolto tehty aivan äskettäin.
              ex: 530xda F11 2012 Msport
              ex: 530xda E61 2008 Msport

              Comment

              • jori
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1012
                • Vantaa

                Originally posted by joko View Post
                Saattaa olla sekin että myymäsi autot ovat olleet perusmassasta poikkeavia eli paremmin varusteltuja erikoismalleja. Hiljaista on yksityisen myydä järkevällä rahalla 3 vuotta vanhaa roskapöntön harmaata avensista yksityisenä. Itse olen ostanut e60 530da joskus aikoinaan yksityiseltä. Auto oli silloin 4 vuotta vanha ja jotain vähän yli 30ke se maksoi. Järkevä kauppa saatiin silloin aikaiseksi ja vanha e39 meni vaihdossa. Nykyisessä taloustilanteessa varmasti aika haastavaa myydä mitään autoja oli sitten liike tai yksityinen - kovat ajat monella edessä
                Totta tuo että eivät ole olleet mitään perusmalleja (paitsi F15 30d, ei varusteita juurikaan), ehkäpä se on syy että menneet kaupaksi...tiedä sitten. Ja tämä on syy etten aja jatkossakaan millään perusmallilla
                Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                Comment

                • |foder|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 7111
                  • Forssa

                  Edellistä myydessä tuli huomattua nykyihmisen saamattomuus. Kerroin kaiken vian ja lähiaikoina vaihtoa vaativia osia, kuten jarrut. Silti kuviteltiin saavan hinnasta pois n. 30% ihan vaan koska ei ollut ostajalla rahaa enempää. Samalla odotettiin tinkauksen sisältävän myös auton kunnostamista priimaksi.
                  Eli odotettiin saavan uusi auto pilkkahintaan.

                  En enempää lähde paljastamaan naurettavia tilanteita kyseisien ostajien osalta, ettei ostajat tunnista itseään täältä ja ala taas naurettava vääntö ihan kaikesta.

                  Olixvaan helpompi edellinen työntää liikkeeseen ja ajaa kotiin nykyisellä. Liikkeen setäkin oli ihmeissään ettei ollut mennyt jo kaupaksi sillä hinnalla mikä oli minulla pyynti.
                  Kuitenkin laittoivat vaihdokkini myyntiin n.4ke kalliimmalla, eivät tietääkseni korjanneet mitään vikakohteita ja saivat myytyä alle viikossa.
                  Eli liikkeestä ostettaessa ei niin väliä mutta yksityiseltä ostettaessa pitää saada priimaa.
                  Nyt:
                  E82 135i -11

                  Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                  Comment

                  • mikae34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 5002
                    • Forssa

                    Originally posted by jori View Post
                    Totta tuo että eivät ole olleet mitään perusmalleja (paitsi F15 30d, ei varusteita juurikaan), ehkäpä se on syy että menneet kaupaksi...tiedä sitten. Ja tämä on syy etten aja jatkossakaan millään perusmallilla
                    Taitaa olla vähän kaksiteräinen miekka. Jos on liian erikoinen niin silloinkin on ostajat harvassa. Ainakin oma edellinen e63 oli vaikean tuntuinen myydä ja meni ainoastaan reilulla hinnan alennuksella.
                    Auto on liikkumaväline.

                    Comment

                    • jori
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 1012
                      • Vantaa

                      Originally posted by mikae34 View Post
                      Taitaa olla vähän kaksiteräinen miekka. Jos on liian erikoinen niin silloinkin on ostajat harvassa. Ainakin oma edellinen e63 oli vaikean tuntuinen myydä ja meni ainoastaan reilulla hinnan alennuksella.
                      On mulla tietysti tuuria ollut myös ja Helsinki kotipaikkana viimeiset 9 vuotta auttaneet varmasti myynnissä. Oma E63 645CiA meni suoraan silloiselle työkaverille että ei edes tarvinnut käyttää nettiautossa
                      Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                      Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                      Comment

                      • mikae34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 5002
                        • Forssa

                        Originally posted by jori View Post
                        On mulla tietysti tuuria ollut myös ja Helsinki kotipaikkana viimeiset 9 vuotta auttaneet varmasti myynnissä. Oma E63 645CiA meni suoraan silloiselle työkaverille että ei edes tarvinnut käyttää nettiautossa
                        Juu varmasti auttaa jos myynnin kohde on lähellä pääomia.
                        Auto on liikkumaväline.

                        Comment

                        • Jussi
                          Newbiemmer
                          • Apr 2020
                          • 12
                          • Pirkanmaa



                          Ollut jo kolmisen päivää eikä edes tyhmiä kysymyksiä tullut. Heitinköhän liian kovan hinnan alkuun vaikka halvin onkin tollanen.

                          Comment

                          • Petteri75
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2567
                            • Kirkkonummi

                            Originally posted by Jussi View Post
                            https://www.nettiauto.com/bmw/325/11310946

                            Ollut jo kolmisen päivää eikä edes tyhmiä kysymyksiä tullut. Heitinköhän liian kovan hinnan alkuun vaikka halvin onkin tollanen.
                            Pikkuviat korjaukseen ja tuoretta katsastusleimaa, niin yli 300tkm pelottaa hiukan vähemmän. Oliko tässä ZF:n vai GM:n automaatti..? E46 on muotoilultaan kyllä onnistunut, mutta ex 2000-330iA:n kohdalla on pakko todeta, että sen yleinen laatuvaikutelma oli kyllä ehkä omistuskokeilujen huonoimmasta päästä vaikka muuten olikin kiva ajella (hyvällä tiellä, min. 120km/h).

                            Kevätaurinko herättelee varmasti ja tässä hintaluokassa autot sentään vielä liikkuvat, nyt vain on ollut vappu välissä ja korona hermoissa.
                            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                            Comment

                            • Jussi
                              Newbiemmer
                              • Apr 2020
                              • 12
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Petteri75 View Post
                              Pikkuviat korjaukseen ja tuoretta katsastusleimaa, niin yli 300tkm pelottaa hiukan vähemmän. Oliko tässä ZF:n vai GM:n automaatti..? E46 on muotoilultaan kyllä onnistunut, mutta ex 2000-330iA:n kohdalla on pakko todeta, että sen yleinen laatuvaikutelma oli kyllä ehkä omistuskokeilujen huonoimmasta päästä vaikka muuten olikin kiva ajella (hyvällä tiellä, min. 120km/h).

                              Kevätaurinko herättelee varmasti ja tässä hintaluokassa autot sentään vielä liikkuvat, nyt vain on ollut vappu välissä ja korona hermoissa.
                              Tuoretta leimaa? Katsastettu maaliskuussa. Eikä tossa nyt oikeen kahvan lisäksi muuta. Jonka laitankin heti kunhan saapuu.

                              E. Itse asiassa en tiedä noista laatikoista. Mulla 2005 Chevrolet evanda, niin siinä sit taas ZF:n laatikko.
                              Last edited by Jussi; 03-05-2020, 18:13.

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                Originally posted by Petteri75 View Post
                                Oliko tässä ZF:n vai GM:n automaatti..?
                                GM:n laatikko (uudempi 390R-versio). Etenkin bensakoneen väännöillä en pitäisi sitä ainakaan itse millään tavalla epäluotettavampana kuin ZF:n rumpuvikaantuvat.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎